Laatikon vaihto 5 to 4 loviseksi

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Laatikon vaihto 5 to 4 loviseksi

Viesti Kirjoittaja potox »

Moi

Onkos tässä minkälaista jumppaa edessä?

Laatikko ja etupätkä kardaanista on ainakin tiedossa..

Joku puhui, että keppisysteemi pitäisi vaihtaa? :O en ymmärrä miksi?


Onko tässä muuta ongelmaa?

lyhyt / pitkä laatikko onko eri booreilla olemassa yms..
® Mesen linttaklubi
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Vaihdevipujen pituus

Yks ja kaksmassavauhtipyöräisyys / kytkinlevyn poorit

Kytkinakselin pituus
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Laatikon vaihto 5 to 4 loviseksi

Viesti Kirjoittaja Roisto »

potox kirjoitti:Joku puhui, että keppisysteemi pitäisi vaihtaa? :O en ymmärrä miksi?
Keppi ei välttämättä liiku pakkiasennosta vastakkaiseen suuntaan taikka kolmos-nelosesta oikealle. Riippuen vaihdelaatikosta / kepistä sulla voisi olla esmes viitonen nykyisen pakin paikalla ja pakki sen alla. Viisivaihteisissa pakki on monesti alapuolella (joko alavasemmalla taikka viitosen alla alaoikealla). Paitsi sitten niissä, joissa on suora viitonen, joissa ykkönen on alavasemmalla, pakin alla.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

Kiitoksia vastauksista..

Ei tosiaan ois tarkotus, muutakuin saada liikkuun omillaan.. Vaihteiden järjestyksessä ei niin väliä :roll:

Löytyykös joltain jotain tietoa, noista boorituksista, että jos ja kun laatikon löydän, ni tiedän mikä siellä olis?

Kaksoismassaa ei kai ole tässä pelissä.. Mistä sen erottaa? laatikko pois ruuvaamatta?
® Mesen linttaklubi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

potox kirjoitti:Ei tosiaan ois tarkotus, muutakuin saada liikkuun omillaan.. Vaihteiden järjestyksessä ei niin väliä :roll:
Ookkei. Väliaikainen ratkaisu, josta tulee pysyvä. :D Eivaiskaan... Joo, sitten tn. löytyy ainakin muutama eteenpäin vievä vaihde. Oliko viitosessa se pakin / viitosen vipu eri päin kuin nelosessa? Sitten voi pakkikin löytyä, jso on oikean pituiset tangot.

EDIT: Nythän minä vasta hokasinkin, että oltiin vaihtamassa nelivaihteiseksi. No, osa horinoista pitää paikkansa, osa ei. Viitosen kaaviosta löytyy varmaan sen verran asentoja, että saa vaihteet silmään. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”