GLE:n W212
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Onneksi sait auton nopeasti hoidettua kuntoon!
Eli kumpi seuraavista oli lopullinen tuomiosi hajoamisen syystä?
a) hajoaminen johtui käyttäjästä (eli liian ison kuorman veto, ei auton sellaista kuulukaan kestää)
b) hajoaminen johtui Mersun huonosta laadusta (paska mikä paska)
Pienen mököttämisen jälkeen silittelet nahkapenkkejä ja ajat muutaman pidemmän lenkin niin sitten olette taas sinut. Muista, niin myötä- kuin vastamäessä!
Eli kumpi seuraavista oli lopullinen tuomiosi hajoamisen syystä?
a) hajoaminen johtui käyttäjästä (eli liian ison kuorman veto, ei auton sellaista kuulukaan kestää)
b) hajoaminen johtui Mersun huonosta laadusta (paska mikä paska)
Pienen mököttämisen jälkeen silittelet nahkapenkkejä ja ajat muutaman pidemmän lenkin niin sitten olette taas sinut. Muista, niin myötä- kuin vastamäessä!
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
En ota tuota ylikuormituksen piikkiin, koska samalle kärrylle on aiemmin (Volvon perään) sovitettu tonnin tiililetkaa ja otettu kiireesti pois kun nähtiin sen ylittävän otteen tietojen lisäksi sekä renkaiden että jousituksen kantavuuden. Tiedän siis jo ennalta, miltä peräkärryni näyttäisi 1250 kg kokonaispainolla. Jousitus makaa rajoitinkumien varassa jo allekin tuon painon.
Painorajoista tietoisena lastasin kuorman järki päässä. Siis kärry irti autosta, suurimmat pöllit akselin kohdalla, ja lopuksi halko kerrallaan, kunnes rajoitinkumin ja akselin väliin jäi käsin tunnustellen sama joustovara molemmille puolille. Lopuksi aisapaino kohdilleen sahapukkia ja halkomapölkkyä siirtäen, joka puurivi omalla kuormaliinallaan kiinni ja sitten vasta kuomu päälle ja vetokuulaan kiinni. Jarruttoman kärryn 750 kg raja saattoi ylittyä joillain kiloilla, mutta auton 1800 kg vetopainosta oli käytössä enintään noin puolet.
Myöskään aiemmat omistajat eivät ole ylikuormittaneet autoa ainakaan vetopainolla, koska autoa ostaessani vetokuulassa oli hädin tuskin naarmuakaan. Oli sitä käytetty, mutta ei monta kilometriä.
Teoriassa öljynjäähdyttimellä varustetulla momentinmuunninautomaatilla pitäisi olla parhaat edellytykset kiskoa raskaita kuormia ylirasittumatta. Tässä tapauksessa ei vaan toteutus nyt jostain syystä toimi.
Kyllähän se hieno auto on toimiessaan. Valitettavasti tämä ei vaan toimi vieläkään. Uusi aika varattu ensi viikolle samojen oireiden uusiuduttua tänä aamuna
Painorajoista tietoisena lastasin kuorman järki päässä. Siis kärry irti autosta, suurimmat pöllit akselin kohdalla, ja lopuksi halko kerrallaan, kunnes rajoitinkumin ja akselin väliin jäi käsin tunnustellen sama joustovara molemmille puolille. Lopuksi aisapaino kohdilleen sahapukkia ja halkomapölkkyä siirtäen, joka puurivi omalla kuormaliinallaan kiinni ja sitten vasta kuomu päälle ja vetokuulaan kiinni. Jarruttoman kärryn 750 kg raja saattoi ylittyä joillain kiloilla, mutta auton 1800 kg vetopainosta oli käytössä enintään noin puolet.
Myöskään aiemmat omistajat eivät ole ylikuormittaneet autoa ainakaan vetopainolla, koska autoa ostaessani vetokuulassa oli hädin tuskin naarmuakaan. Oli sitä käytetty, mutta ei monta kilometriä.
Teoriassa öljynjäähdyttimellä varustetulla momentinmuunninautomaatilla pitäisi olla parhaat edellytykset kiskoa raskaita kuormia ylirasittumatta. Tässä tapauksessa ei vaan toteutus nyt jostain syystä toimi.
Kyllähän se hieno auto on toimiessaan. Valitettavasti tämä ei vaan toimi vieläkään. Uusi aika varattu ensi viikolle samojen oireiden uusiuduttua tänä aamuna
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Niin, mitäpä sitä turbiinia vaihtamaan kun ei se rikki ollut, ja mikä sen oliskaan rikkonut. Nää mersun automaatit on kyllä hyviä ja kestäviä huollettuina, mutta siitä kenkkumaisia että jonkun erikoisen vian sattuessa sinne ollaan heti vaihtamassa turbiinia tai aukomassa lootaa vaikka vika on ihan muualla eikä välttämättä edes kallis. Mullakin w203 automaatti temppuili heti kun sen pienestä liikkeestä ostin, no loppujen lopuksi laatikko oli auki pöydällä ja katottiin kaikki pakat ja tiivisteet ja eihän niissä mitään vikaa ollut. Loota kokoon ja ihan sama erikoinen oire. Käskin vielä vaihtaa vaihtoja ohjaavien solenoidien paikkoja ja kas kun loota pelas sen jälkeen täydellisesti. Pitäjänmäen veholla oikein erikoispesialisti sanoi että loota irti ja kustantaa "kolme-neljä tonnii". Kyllä niin
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Toivomme hartaasti, että kyseessä on
a) jokin "helppo ja halpa vika", jolle voi jälkikäteen naurahtaa
b) GLE:n muutoin miellyttävä yhteiselo automaattilaatikon kanssa ei saa säröä
c) tämä ei johda muiden merkkien himoitsemiseen eli autokuumeeseen ja manuaalivaihteisen auton hankintaan.
a) jokin "helppo ja halpa vika", jolle voi jälkikäteen naurahtaa
b) GLE:n muutoin miellyttävä yhteiselo automaattilaatikon kanssa ei saa säröä
c) tämä ei johda muiden merkkien himoitsemiseen eli autokuumeeseen ja manuaalivaihteisen auton hankintaan.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Vuosia himoitsin Volvo 944 Turboa, mutta nuorison uudet ajokortit ja vanhanaikainen kaikki tai ei mitään Dr. Jekyll ja Mr. Hyde turbomoottori takavetoisessa kuulosti epäilyttävältä yhdistelmältä silloin kun asia oli ajankohtainen.
Nuorempi poikani veti jo toissa kesänä Kemoran pääsuoralla minun jarrumerkilläni ohitseni noin kahtasataa, joten edes ratin takana istuvan luistonhallinnan puute ei olisi esteenä.
Nyt näyttäisi neljällä tonnilla saavan jo varsin siistejä manuaalivaihteisia 940 ja S90 Volvoja. Mikä parasta, noiden Volvojen vaihteisto ei ole enää Volvon oma M46 tai M47, vaan sama pomminkestävä Getrag, jota BMW käytti isoissa väkisinvaihdettavissa malleissaan.
Nuorempi poikani veti jo toissa kesänä Kemoran pääsuoralla minun jarrumerkilläni ohitseni noin kahtasataa, joten edes ratin takana istuvan luistonhallinnan puute ei olisi esteenä.
Nyt näyttäisi neljällä tonnilla saavan jo varsin siistejä manuaalivaihteisia 940 ja S90 Volvoja. Mikä parasta, noiden Volvojen vaihteisto ei ole enää Volvon oma M46 tai M47, vaan sama pomminkestävä Getrag, jota BMW käytti isoissa väkisinvaihdettavissa malleissaan.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.12.2010 16:14
740 GLE kirjoitti:Vuosia himoitsin Volvo 944 Turboa, mutta nuorison uudet ajokortit ja vanhanaikainen kaikki tai ei mitään Dr. Jekyll ja Mr. Hyde turbomoottori takavetoisessa kuulosti epäilyttävältä yhdistelmältä silloin kun asia oli ajankohtainen.
Nuorempi poikani veti jo toissa kesänä Kemoran pääsuoralla minun jarrumerkilläni ohitseni noin kahtasataa, joten edes ratin takana istuvan luistonhallinnan puute ei olisi esteenä.
Nyt näyttäisi neljällä tonnilla saavan jo varsin siistejä manuaalivaihteisia 940 ja S90 Volvoja. Mikä parasta, noiden Volvojen vaihteisto ei ole enää Volvon oma M46 tai M47, vaan sama pomminkestävä Getrag, jota BMW käytti isoissa väkisinvaihdettavissa malleissaan.
Juu, nuoret ajaa ohitse, ei siinä auta edes vanhat turbovolvot .
Suosittelen henkisiä harrastuksia, kuten matematiikka.
Syvenny yhtälön 212+1=E kauneuteen ja koe valaistumisen kaikki yhdeksän vaihetta .
Nyt on vaihdettu lisäksi ykkösahtimen paineensäädin, ja tuntuu toimivan. Tekee järkeä tämän aiemman havainnon kanssa:
Oireiden uusiuduttua ekan yrityksen jälkeen on vaikea uskoa momentinmuuntimen olleen ongelman juurisyy, mutta kieltämättä nyt automaatti toimii paremmin kuin koskaan meillä ollessaan. Olikohan se saanut siipeensä jo joskus aiemmin, vai onko nyt varaosana vaihdettu turbiini parempi kuin autoon aikanaan uutena asennettu?740 GLE kirjoitti:lähti kuin lehmä makuulta. Ei vastaa kaasuun normaalisti
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Mistään ei näytä valuvan mitään, silti aamulla taulussa "Top up coolant fluid".
Mikäs siinä, kaadetaan tilkka lisää valmiiksi sekoitettua 55% seosta. En edes muista, milloin olen edellisen kerran lisännyt, jos milloinkaan? Silti vähän yllättävää 1 viikko ison huollon jälkeen
Mikäs siinä, kaadetaan tilkka lisää valmiiksi sekoitettua 55% seosta. En edes muista, milloin olen edellisen kerran lisännyt, jos milloinkaan? Silti vähän yllättävää 1 viikko ison huollon jälkeen
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Onko Oulussa ollut kylmä yö? Mulla nimittäin teki tuota pari kolme eri kertaa viime vuonna loppukesästä/alkusyksysta juuri kun oli ekat kylmät yöt.740 GLE kirjoitti:Mistään ei näytä valuvan mitään, silti aamulla taulussa "Top up coolant fluid".
Mikäs siinä, kaadetaan tilkka lisää valmiiksi sekoitettua 55% seosta. En edes muista, milloin olen edellisen kerran lisännyt, jos milloinkaan? Silti vähän yllättävää 1 viikko ison huollon jälkeen
Itse itseäni lainaten (kirjoitettu 17.8.2015):
ja jatkot kun vuodon syy selvisi (kirjoitettu 19.8.2015):Tänään aamulla auto ilmoitti, että jäähdytysnesteen taso on alhainen. Lueskelin foorumilta, että on kolme paikkaa josta se yleisimmin vuotaa:
1) vesipumppu (tämä oli syynä edellisessä 204:ssa)
2) EGR:n tiiviste
3) polttoainesuodattimen jalka
Vesivuoto tutkittu ja korjattu. Kyseisestä ongelmasta oli kuulemma kampanja ts. tiesivät mistä oli kyse ja meni virman piikkiin. Jos muistan tai edes ymmärsin oikein niin joku lohkolta vai kannelta tuleva putken tiiviste oli se vuodon aiheuttaja (onkohan se polttoainesuodattimen lähistöllä oleva putki?). Voi olla, että ymmärsin ihan väärin.
Ja toinen jäähdytysnestevuoto (kirjoitettu 5.10.2015):
Eli kyllä siellä joku vuotaa ja kannattaa käydä asia tarkistamassa.Tämä myös onnistui! Shocked Joku termostaatin / termostaatille menevän letkun tiiviste aiheutti vuodon ja ohjeena oli vaihtaa koko termostaatti (väittivät, että aikaisemmin oli vaihdettu pelkkiä tiivisteitä, mutta se ei toiminut).
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Olihan tuossa syysaamun tuntua. Mutta varoitus oli kyllä näytössä heti käynnistäessä ja nestepinta oli sangen alhaalla, vaikka paisuntasäiliössä nestettä vielä olikin.
Varsin pianhan se selviää, jos jotain vuotaa? Tähän saakka ei ole nestettä kadonnut, joten ajattelin kokeilla mitä alkaa tapahtua jatkossa?
Myös Cee pyysi joskus kesän jälkeen syksyn ensimmäisenä koleana aamuna lisää nestettä, minkä saatuaan oli tyytyväinen.
Varsin pianhan se selviää, jos jotain vuotaa? Tähän saakka ei ole nestettä kadonnut, joten ajattelin kokeilla mitä alkaa tapahtua jatkossa?
Myös Cee pyysi joskus kesän jälkeen syksyn ensimmäisenä koleana aamuna lisää nestettä, minkä saatuaan oli tyytyväinen.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Vaimo oli Raahenseudulla kans täs justiinsa ja Mersu pyysi nestettä ku oli kylmähkö aamu. Appiukko oli laittanut tilkan vettä että ei tarvi katsella sitä syylärinkuvaa. Kai sitä ainetta hieman häipyy vuoden aikana. Golf teki samaa kylminä talviaamuina.740 GLE kirjoitti:Olihan tuossa syysaamun tuntua. Mutta varoitus oli kyllä näytössä heti käynnistäessä ja nestepinta oli sangen alhaalla, vaikka paisuntasäiliössä nestettä vielä olikin.
Varsin pianhan se selviää, jos jotain vuotaa? Tähän saakka ei ole nestettä kadonnut, joten ajattelin kokeilla mitä alkaa tapahtua jatkossa?
Myös Cee pyysi joskus kesän jälkeen syksyn ensimmäisenä koleana aamuna lisää nestettä, minkä saatuaan oli tyytyväinen.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Mulla oli ihan sama eli käynnistäessä heti coolant level -valo tauluun.740 GLE kirjoitti:Olihan tuossa syysaamun tuntua. Mutta varoitus oli kyllä näytössä heti käynnistäessä ja nestepinta oli sangen alhaalla, vaikka paisuntasäiliössä nestettä vielä olikin.
Varsin pianhan se selviää, jos jotain vuotaa? Tähän saakka ei ole nestettä kadonnut, joten ajattelin kokeilla mitä alkaa tapahtua jatkossa?
Myös Cee pyysi joskus kesän jälkeen syksyn ensimmäisenä koleana aamuna lisää nestettä, minkä saatuaan oli tyytyväinen.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Ei näyttäisi ainakaan pahasti vuotavan. Pitkästi toista tuhatta kilometriä ajettu täydennyksen jälkeen ja kylmä nestepinta on ihan samassa kohdassa, johon sen täytinkin.
Cee oli samanlainen, vaati syksyn tullen täydennystä kesän aikana hukkaamansa tilalle, mutta ei sitten muuta.
Cee oli samanlainen, vaati syksyn tullen täydennystä kesän aikana hukkaamansa tilalle, mutta ei sitten muuta.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Ootko muutoin jo "antanut anteeksi" Mersulle vaikka onkin viimeaikoina koetellut suhdettanne vai ootko katsellut vieraisiin pöytiin ja vilkuillut aidan taakse vihreimmille nurmille?740 GLE kirjoitti:Ei näyttäisi ainakaan pahasti vuotavan. Pitkästi toista tuhatta kilometriä ajettu täydennyksen jälkeen ja kylmä nestepinta on ihan samassa kohdassa, johon sen täytinkin.
Cee oli samanlainen, vaati syksyn tullen täydennystä kesän aikana hukkaamansa tilalle, mutta ei sitten muuta.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
En tiedä onko tässä niin hirveästi anteeksiannettavaa autolle, kun korjauksen jälkeen vuorokauden sisällä uusiutuneet oireet asettavat pikemminkin sen ensimmäisen kalliin korjauksen pohjana olleen diagnoosin vähän outoon valoon?
Kaupassa ei juuri nyt ole mitään mihin voisin kuvitella vaihtavani ja budjetoitua ajomatkaa on lähes puolet käyttämättä. Tai no, samanlainen Polarvalkoinen kelpaisi. Kalsiitinkeltaista en huoli
Seuraava vatulointi kohdistuu Rouvan S80 seuraajaan. Vaatimuksena pudottaa kulutus nykyaikaan eli noin puoleen, integroitu bluetooth, pienempi ja ketterämpi, mutta pitää kulkea moottoritiellä kuin oikea auto eikä kuten "pikkukäpiäinen". Ja sen pitää olla punainen.
Opel Ampera vai joku patterikäyttöinen sauvasekoitin kaukoidästä? Kia Niro, Hyundai Ioniq, Lexus IS 300h?
Kaupassa ei juuri nyt ole mitään mihin voisin kuvitella vaihtavani ja budjetoitua ajomatkaa on lähes puolet käyttämättä. Tai no, samanlainen Polarvalkoinen kelpaisi. Kalsiitinkeltaista en huoli
Seuraava vatulointi kohdistuu Rouvan S80 seuraajaan. Vaatimuksena pudottaa kulutus nykyaikaan eli noin puoleen, integroitu bluetooth, pienempi ja ketterämpi, mutta pitää kulkea moottoritiellä kuin oikea auto eikä kuten "pikkukäpiäinen". Ja sen pitää olla punainen.
Opel Ampera vai joku patterikäyttöinen sauvasekoitin kaukoidästä? Kia Niro, Hyundai Ioniq, Lexus IS 300h?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Jaa tämmönen?740 GLE kirjoitti:En tiedä onko tässä niin hirveästi anteeksiannettavaa autolle, kun korjauksen jälkeen vuorokauden sisällä uusiutuneet oireet asettavat pikemminkin sen ensimmäisen kalliin korjauksen pohjana olleen diagnoosin vähän outoon valoon?
Kaupassa ei juuri nyt ole mitään mihin voisin kuvitella vaihtavani ja budjetoitua ajomatkaa on lähes puolet käyttämättä. Tai no, samanlainen Polarvalkoinen kelpaisi. Kalsiitinkeltaista en huoli
Seuraava vatulointi kohdistuu Rouvan S80 seuraajaan. Vaatimuksena pudottaa kulutus nykyaikaan eli noin puoleen, integroitu bluetooth, pienempi ja ketterämpi, mutta pitää kulkea moottoritiellä kuin oikea auto eikä kuten "pikkukäpiäinen". Ja sen pitää olla punainen.
Opel Ampera vai joku patterikäyttöinen sauvasekoitin kaukoidästä? Kia Niro, Hyundai Ioniq, Lexus IS 300h?
[nettiauto]8270337[/nettiauto]
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
EDIT: tupla pois.
Viimeksi muokannut 740 GLE, 05.10.2016 0:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Joo, just tuommoinen punainen IS. Pian 2 vuotta vanhalla on vaan hintaa liikaa, kun uuden saa samaan hintaan (ovh alkaen jotain 42 tonnia).
Suunnilleen puolella tuosta voisi jäädä kampaamaan esiin Suomen ja Saksan ainoaa IFK:n punaista (M. Granlundin termein) W204 facelift Ceetä, jossa ei ole Articopenkkejä. Ajomäärä ei vaan vaadi dieseliä, ja bensamoottorin ja automaatin yhdistelmä kuluttaa melkein sen mitä Volvokin. Ja ketjuja kuin Volvossa hihnoja, eikä kumpiakaan osaa vaihtaa itse.
Akuuttia kiirettä ei juuri nyt Volvon 240.000 huollon jälkeen taas olekaan. 1600 Euroa ei riittänyt, kun oli normihuollon lisäksi myös joustintukien yläpään laakerien tukikumit vaihdettavana 50 € puolelleen + työt. Lupasin jo 160.000 km huollon yhteydessä, että joku muu saa hoitaa tämän 240, mutta siinä se vaan pihalla möllöttää vieläkin. No, nyt on 4 vuotta lisää harkinta-aikaa ennen seuraavaa isoa huoltoa. Olenko muistanut koskaan mainita, että moottori väärin päin ja puuttuva kardaani on älyvapaa ratkaisu?
Kalsiitin"valkoinen" on ollut pitkään valikoimassa, mutta tämän vuosikymmenen alussa en muista milloin se vaihtui oikeaksi puhtaammaksi valkoiseksi. Minusta tuo vaaleankeltainen on aina likaisen näköinen talvella, kun ympäristössä on referenssinä puhdas lumivalkoinen. Siis siellä missä on.
Ainakin Volvo, BMW ja Ford ovat tehneet saman liikkeen vielä korostetummin kun aiemmasta likaisen keltaisesta on tehty suorastaan häikäisevän valkoinen tehosteväri. Tykkää
Suunnilleen puolella tuosta voisi jäädä kampaamaan esiin Suomen ja Saksan ainoaa IFK:n punaista (M. Granlundin termein) W204 facelift Ceetä, jossa ei ole Articopenkkejä. Ajomäärä ei vaan vaadi dieseliä, ja bensamoottorin ja automaatin yhdistelmä kuluttaa melkein sen mitä Volvokin. Ja ketjuja kuin Volvossa hihnoja, eikä kumpiakaan osaa vaihtaa itse.
Akuuttia kiirettä ei juuri nyt Volvon 240.000 huollon jälkeen taas olekaan. 1600 Euroa ei riittänyt, kun oli normihuollon lisäksi myös joustintukien yläpään laakerien tukikumit vaihdettavana 50 € puolelleen + työt. Lupasin jo 160.000 km huollon yhteydessä, että joku muu saa hoitaa tämän 240, mutta siinä se vaan pihalla möllöttää vieläkin. No, nyt on 4 vuotta lisää harkinta-aikaa ennen seuraavaa isoa huoltoa. Olenko muistanut koskaan mainita, että moottori väärin päin ja puuttuva kardaani on älyvapaa ratkaisu?
Kalsiitin"valkoinen" on ollut pitkään valikoimassa, mutta tämän vuosikymmenen alussa en muista milloin se vaihtui oikeaksi puhtaammaksi valkoiseksi. Minusta tuo vaaleankeltainen on aina likaisen näköinen talvella, kun ympäristössä on referenssinä puhdas lumivalkoinen. Siis siellä missä on.
Ainakin Volvo, BMW ja Ford ovat tehneet saman liikkeen vielä korostetummin kun aiemmasta likaisen keltaisesta on tehty suorastaan häikäisevän valkoinen tehosteväri. Tykkää
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Työn jälki on yhä kuosissaan, ei ole ollut valittamista. Eikä vuoden ikäinen kunnollinen nahka millään tavoin uudesta eroakaan.
Kun kerran on hifistelemään alettu, on matkustajan penkkiin verrattuna jo hieman vajonnutta kuskin penkin pehmustettakin viritetty lisätyönä jälkeenpäin. Hoikalla kuskilla tuo istuin painuu vain keskeltä, joten vahvojen reunatoppausten välissä tuntuu samalta kuin kiilahihnasta, eli vain sivuilta kantaa. Tämä ei siis johtunut Keken nahkatyöstä, vaan sen alla olevasta auton istuintyynyn jo 150.000 km matkalla alkaneesta kuoleentumisesta.
Kuskin istuinverhoilu otettiin vielä kerran auki, ja keskelle lisättiin Avantgarde istuintikkausten mukaisena "telaketjuna" 10mm koroke samaa vaahtokumia kuin istuimen alkuperäinenkin pehmuste, ja nyt vaikutelma on "tasanne kahden harjanteen välissä". Sivuun voi nojata mutkissa, mutta se ei paina koko ajan kankkuja ja reiden ulkosyrjää. Eli jos ei alkuperäisen istuimen muoto miellytä ja osaa kertoa Kekelle, millaisen siitä haluaa, niin sekin järjestyy.
Minusta järkevät vaihtoehtosi ovat alkuperäisen istuinosan korjaaminen tai koko verhoilun vaihto. Jos istuinta jotenkin korjataan, se on parasta tehdä aidolla nahalla, koska ainakin kuskin penkkiin on turha laittaa Articoa, kun ei se kestä kuitenkaan. Istuinten uudelleen verhoiluun on vaihtoehtoina joko tehtaan alkuperäinen tai ammattilaisen käsin tekemänä.
Keken työtä voin suositella. Hän ei ole vain nahkasuutari, vaan monenlaisten verhoilumateriaalien huonekaluseppä. FB:ssa on lisää referenssejä erilaisista kohteista, myös minun autostani:
https://fi-fi.facebook.com/Keken-Verhoi ... 583359014/
Hinnat riippuvat valittujen nahkojen laadusta ja työn määrästä. Esim. W212 takapenkkejä on kovin monenlaisia.
Kun kerran on hifistelemään alettu, on matkustajan penkkiin verrattuna jo hieman vajonnutta kuskin penkin pehmustettakin viritetty lisätyönä jälkeenpäin. Hoikalla kuskilla tuo istuin painuu vain keskeltä, joten vahvojen reunatoppausten välissä tuntuu samalta kuin kiilahihnasta, eli vain sivuilta kantaa. Tämä ei siis johtunut Keken nahkatyöstä, vaan sen alla olevasta auton istuintyynyn jo 150.000 km matkalla alkaneesta kuoleentumisesta.
Kuskin istuinverhoilu otettiin vielä kerran auki, ja keskelle lisättiin Avantgarde istuintikkausten mukaisena "telaketjuna" 10mm koroke samaa vaahtokumia kuin istuimen alkuperäinenkin pehmuste, ja nyt vaikutelma on "tasanne kahden harjanteen välissä". Sivuun voi nojata mutkissa, mutta se ei paina koko ajan kankkuja ja reiden ulkosyrjää. Eli jos ei alkuperäisen istuimen muoto miellytä ja osaa kertoa Kekelle, millaisen siitä haluaa, niin sekin järjestyy.
Minusta järkevät vaihtoehtosi ovat alkuperäisen istuinosan korjaaminen tai koko verhoilun vaihto. Jos istuinta jotenkin korjataan, se on parasta tehdä aidolla nahalla, koska ainakin kuskin penkkiin on turha laittaa Articoa, kun ei se kestä kuitenkaan. Istuinten uudelleen verhoiluun on vaihtoehtoina joko tehtaan alkuperäinen tai ammattilaisen käsin tekemänä.
Keken työtä voin suositella. Hän ei ole vain nahkasuutari, vaan monenlaisten verhoilumateriaalien huonekaluseppä. FB:ssa on lisää referenssejä erilaisista kohteista, myös minun autostani:
https://fi-fi.facebook.com/Keken-Verhoi ... 583359014/
Hinnat riippuvat valittujen nahkojen laadusta ja työn määrästä. Esim. W212 takapenkkejä on kovin monenlaisia.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Oho, joko siitä on kolme vuotta? Niin se aika rientää, kun on mukavaa
163.000 km takana, siitä jo yli puolet itse ajettuna. Ehjä E-sarjalainen antaa vahvan immuniteetin autokuumetta vastaan.
Ei kun ajoa.
163.000 km takana, siitä jo yli puolet itse ajettuna. Ehjä E-sarjalainen antaa vahvan immuniteetin autokuumetta vastaan.
Ei kun ajoa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Reilut 167.000 km taulussa, ja niiden lisäksi teksti "Check brake wear".
Olin ajatellut pyytää vaihtoa 170.000 km huollossa, mutta ei aivan yltänyt sinne saakka. En yleensä aja paloja ihan loppuun, mutta nyt oli jo tiedossa, että myös levyt ovat finaalissa ja vaihtuvat samalla kerralla.
Paloja oli vielä 5 mm jäljellä, eikä varoitinjohto vielä näy palan pinnassa, mutta loppuun kuluneen levyn reuna rouhaisi johdon poikki syvälle levyyn uponneen palan reunan ulkopuolelta. Tarkasti oli asetukset kohdillaan, koska hälytys tuli juuri silloin kun levy oli kulunut alarajamittaansa 25.4 mm.
Liukutapit ja männät liikkuvat pehmeästi sormivoimin, joten Brembolta uudet osat kuluneiden tilalle.
Olin ajatellut pyytää vaihtoa 170.000 km huollossa, mutta ei aivan yltänyt sinne saakka. En yleensä aja paloja ihan loppuun, mutta nyt oli jo tiedossa, että myös levyt ovat finaalissa ja vaihtuvat samalla kerralla.
Paloja oli vielä 5 mm jäljellä, eikä varoitinjohto vielä näy palan pinnassa, mutta loppuun kuluneen levyn reuna rouhaisi johdon poikki syvälle levyyn uponneen palan reunan ulkopuolelta. Tarkasti oli asetukset kohdillaan, koska hälytys tuli juuri silloin kun levy oli kulunut alarajamittaansa 25.4 mm.
Liukutapit ja männät liikkuvat pehmeästi sormivoimin, joten Brembolta uudet osat kuluneiden tilalle.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tässä kohdassa itse tekemällä on hyötysuhde säästölle aika hyvä. En osaa verrata ostamiani tarvikeosia alkuperäisiin, mutta Bremboa pidetään laadukkaana jarruosien toimittajana. Pyysin sellaiset halvimpien tarvikeosien sijaan, koska Ceehen jo kerran vaihdoin tarvikelevyt, jotka lähtivät aluksi toimimaan nätisti, mutta vetäisivät itsensä kieroon ensimmäisellä reilummalla lämmityksellä. Aikakin lähtötilanne on hyvä, ja pianhan sen näkee, onnistuiko tällä kerralla?
Hintaa tuli etuakselille itse vaihdettuna 190 €. "Uuden auton" ensimmäinen levyjen vaihto käy nätisti, kun mitään ei tarvitse liekittää auki ja satulat yleensä toimivat sellaisenaan.
Hintaa tuli etuakselille itse vaihdettuna 190 €. "Uuden auton" ensimmäinen levyjen vaihto käy nätisti, kun mitään ei tarvitse liekittää auki ja satulat yleensä toimivat sellaisenaan.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Vähän myöhässä GLE:n kannalta, mutta josko joku muu olisi tilailemassa jarruosia.
Tilasin omaani tuolta https://www.atp-autoteile.de/de
W212 220CDI, levyt alkuperäislaatuiset - ATE ja pykälää kalliimmat keraamiset palat myös ATE.
Levyissä myös pintakäsittely joten eivät ruostu (heti) kulutuspinnan ulkopuolelta.
Koko kierros eteen ja taakse kotiovelle toimitettuna 255€.
Toimituksessa taisi mennä 4 arkpäivää.
En pitänyt pahana kun vertaili suomalaisiin hintoihin..
Tilasin omaani tuolta https://www.atp-autoteile.de/de
W212 220CDI, levyt alkuperäislaatuiset - ATE ja pykälää kalliimmat keraamiset palat myös ATE.
Levyissä myös pintakäsittely joten eivät ruostu (heti) kulutuspinnan ulkopuolelta.
Koko kierros eteen ja taakse kotiovelle toimitettuna 255€.
Toimituksessa taisi mennä 4 arkpäivää.
En pitänyt pahana kun vertaili suomalaisiin hintoihin..
Kiitos linkistä. Näyttävät vielä edullisemmilta kuin Motonetin Puuhapussini.
Onneksi sentään Brembot ovat lähteneet toimimaan hyvin.
Viimeisin merkintä on nyt 170.000 km huolto Ylivieskassa. Lisätöinä oireettoman ilmastoinnin huolto, kun ei ole minun aikanani, eikä välttämättä ikinä huollettu, sekä takanapojen avaus tarttuvan seisontajarrun vuoksi.
Jarru irrottaa nyt hyvin kahvasta vetämällä, mutta tarttuilevaan polkimeen ehti jo tottua sen verran aikaa, että vasemman jalan varpaat käyvät yhä minulta neuvoa kysymättä nostamassa poljinta samalla kun vedän kahvasta
E on tänä kesänä vapautettu perävaunun vedosta, joten kesän keskikulutuslukemasta odotetaan nokilekalle melko hyvää.
Onneksi sentään Brembot ovat lähteneet toimimaan hyvin.
Viimeisin merkintä on nyt 170.000 km huolto Ylivieskassa. Lisätöinä oireettoman ilmastoinnin huolto, kun ei ole minun aikanani, eikä välttämättä ikinä huollettu, sekä takanapojen avaus tarttuvan seisontajarrun vuoksi.
Jarru irrottaa nyt hyvin kahvasta vetämällä, mutta tarttuilevaan polkimeen ehti jo tottua sen verran aikaa, että vasemman jalan varpaat käyvät yhä minulta neuvoa kysymättä nostamassa poljinta samalla kun vedän kahvasta
E on tänä kesänä vapautettu perävaunun vedosta, joten kesän keskikulutuslukemasta odotetaan nokilekalle melko hyvää.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Eka satanen takana, yhteensä 177.xxx km.
100.101 km matkalle kului polttoainetta 5330 litraa. Tuo aiemmin mainittu kesän kokeeksi vetokoukuttoman auton kulutus oli 4.6 sadalle, mikä näytti kojetaulun arvauksena 4.4.
Aamulla mökiltä kaupunkiin ajaessa olisi ollut hyvä keli koeajaa talvirenkaita. Pakkasta -6 astetta ja alijäähtynyt vesi jämähti sekä tielle, missä siitä ei ollut mitään haittaa, että tuulilasille, missä siitä oli.
Toistaiseksi ei ole näkyvissä syytä muuttaa alkuperäistä suunnitelmaa ajaa toinen satanen lisää ja katsoa sitten millainen sähköpatterihärveli tai kaasuviulu hommataan tilalle, vai onko niissä silloin jo oma atomivoimala ja kaasugeneraattori? Ekalla sivulla kaavailtu 8 vuoden auto ei tällä reseptillä ehkä toteudu, koska mittari ainakin tähän saakka pyörinyt hieman odotettua nopeammin.
Mitään teknisiä virityksiä ei ole näköpiirissä, mutta ainahan se saattaa mieli muuttua?
100.101 km matkalle kului polttoainetta 5330 litraa. Tuo aiemmin mainittu kesän kokeeksi vetokoukuttoman auton kulutus oli 4.6 sadalle, mikä näytti kojetaulun arvauksena 4.4.
Aamulla mökiltä kaupunkiin ajaessa olisi ollut hyvä keli koeajaa talvirenkaita. Pakkasta -6 astetta ja alijäähtynyt vesi jämähti sekä tielle, missä siitä ei ollut mitään haittaa, että tuulilasille, missä siitä oli.
Toistaiseksi ei ole näkyvissä syytä muuttaa alkuperäistä suunnitelmaa ajaa toinen satanen lisää ja katsoa sitten millainen sähköpatterihärveli tai kaasuviulu hommataan tilalle, vai onko niissä silloin jo oma atomivoimala ja kaasugeneraattori? Ekalla sivulla kaavailtu 8 vuoden auto ei tällä reseptillä ehkä toteudu, koska mittari ainakin tähän saakka pyörinyt hieman odotettua nopeammin.
Mitään teknisiä virityksiä ei ole näköpiirissä, mutta ainahan se saattaa mieli muuttua?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.