Työn jälki on yhä kuosissaan, ei ole ollut valittamista. Eikä vuoden ikäinen kunnollinen nahka millään tavoin uudesta eroakaan.
Kun kerran on hifistelemään alettu, on matkustajan penkkiin verrattuna jo hieman vajonnutta kuskin penkin pehmustettakin viritetty lisätyönä jälkeenpäin. Hoikalla kuskilla tuo istuin painuu vain keskeltä, joten vahvojen reunatoppausten välissä tuntuu samalta kuin kiilahihnasta, eli vain sivuilta kantaa. Tämä ei siis johtunut Keken nahkatyöstä, vaan sen alla olevasta auton istuintyynyn jo 150.000 km matkalla alkaneesta kuoleentumisesta.
Kuskin istuinverhoilu otettiin vielä kerran auki, ja keskelle lisättiin Avantgarde istuintikkausten mukaisena "telaketjuna" 10mm koroke samaa vaahtokumia kuin istuimen alkuperäinenkin pehmuste, ja nyt vaikutelma on "tasanne kahden harjanteen välissä". Sivuun voi nojata mutkissa, mutta se ei paina koko ajan kankkuja ja reiden ulkosyrjää. Eli jos ei alkuperäisen istuimen muoto miellytä ja osaa kertoa Kekelle, millaisen siitä haluaa, niin sekin järjestyy.
Minusta järkevät vaihtoehtosi ovat alkuperäisen istuinosan korjaaminen tai koko verhoilun vaihto. Jos istuinta jotenkin korjataan, se on parasta tehdä aidolla nahalla, koska ainakin kuskin penkkiin on turha laittaa Articoa, kun ei se kestä kuitenkaan. Istuinten uudelleen verhoiluun on vaihtoehtoina joko tehtaan alkuperäinen tai ammattilaisen käsin tekemänä.
Keken työtä voin suositella. Hän ei ole vain nahkasuutari, vaan monenlaisten verhoilumateriaalien huonekaluseppä. FB:ssa on lisää referenssejä erilaisista kohteista, myös minun autostani:
https://fi-fi.facebook.com/Keken-Verhoi ... 583359014/
Hinnat riippuvat valittujen nahkojen laadusta ja työn määrästä. Esim. W212 takapenkkejä on kovin monenlaisia.