dealer kirjoitti:Vanhojaromuja kirjoitti:dealer kirjoitti:
Eli se yksi ruuvi jolla holkki on kiinni sähköyksikössä ei irtoa ? Väännä hajalle ja vaihda sähköyksikkö. Jos sen liitin on valmiiksi rikki niin et menetä yhtään mitään.
Eihän nyt vikatilan vuoksi kannata manuaalia edes suunnitella tilalle, eikä muutenkaan minun mielestäni.
Mitä vikakoodia vaihteistossa on ?
Onkohan kyse eri asiasta... Pajalla sanottiin liittimen vaihdon osien ja työn tekevän yhteensä 700€.
En tiedä mikä vikakoodi muuta kuin että ohjainboksiin viittaa.
Ohjainlaite on moottoritilassa, sähköyksikkö vaihteistossa. Sähköyksikön liittimessa on harvoin sellaista vikaa että se vikatilan aiheuttaa, paitsi jos vuotaa öljyt ohjainlaitteeseen.
Vaihdapa kokeeksi pajaa sellaiseen jossa osataan, tai kysy tuolta mitä tarjous tarkalleen sisältää ja mikä vikakoodi on.
Ohjainlaite on kuulemma apukuskin jalkatilassa jonkun luukun alla.
Nimenomaan vuotaa öljyä ohjainlaitteeseen päin.
Lähikorjaamolla, jossa vikakoodit luettiin, olisi se liitin vaihdettu jos vanha olisi saatu irti. Mutta kun ei saatu niin haluttiin ohjata toisaalle "hyvälle ja halvalle" automaattipajalle. Ja siellä pajalla lyötäisiin vasaralla liitin hajalle, purettaisiin jokin venttiili, vaihdettaisiin tuon liittimen vastakappale ja koottaisiin uudestaan. Osat kolmisensataa ja koko homma 700€
Varaosia on KL-varaosilla toki. Löytyy ebaystä ja nettikaupoista ympäriinsä, onkohan mitään väliä mistä noita ostaa?