Suksin sähköhimmeli eli Pirkka-Tesla (Opel Ampera)
Suksin sähköhimmeli eli Pirkka-Tesla (Opel Ampera)
Entäs jos ei jaksa odottaa että Eemeli muuttuu Opeliksi
Oiskohan tuommonen Opel Ampera kuinka tuhoon tuomittu ajatus
Tuommosella vois pärryyttää nämä nurkka-ajot eli satamassa/keskustassa asioinnit ja poijan treenit. Pitemmät reissut vois päästellä vaikka ässällä
http://www.opel.fi/vehicles/opel-valiko ... ology.html
Verot alle satasen vuodessa ja spritmonitorin keskikulutus 2,18L/100km ja tietenkin lataussähköt päälle.
Chevrolettihan tuo oikeesti on mutta Ooppeli on tehny siitä paljon komiamman näkösen (jos tuota nyt komiaksi voi sanua) version vanhalle mantereelle.
Oiskohan tuommonen Opel Ampera kuinka tuhoon tuomittu ajatus
Tuommosella vois pärryyttää nämä nurkka-ajot eli satamassa/keskustassa asioinnit ja poijan treenit. Pitemmät reissut vois päästellä vaikka ässällä
http://www.opel.fi/vehicles/opel-valiko ... ology.html
Verot alle satasen vuodessa ja spritmonitorin keskikulutus 2,18L/100km ja tietenkin lataussähköt päälle.
Chevrolettihan tuo oikeesti on mutta Ooppeli on tehny siitä paljon komiamman näkösen (jos tuota nyt komiaksi voi sanua) version vanhalle mantereelle.
Viimeksi muokannut XUX63, 26.10.2016 19:42. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tulossa joo... Ei riitä lompsassa paksuus niihin. Nuita ooppeleita alkaa saamaan reilulla kympillä eli paljon on hinta pudonnut neljässä vuodessa. Tota S212 E 300 T BlueTEC hyrpiidi versiota on tullut myös kateltua mutta kovat on kulutukset jos spritmonitorin lukemiin on luottaminen. Parilla puolitutulla ollut. Toinen haukkui ja toinen sanoi että mahtava ajaa neljän litran lukemilla. Toisaalta esim. 740GLE pääsee moisiin lukemiin ilman hybrid-teknologiaa. Yksi lupasi 14t€ hintaan mutta en vielä niin liekeissä ollut että Saksaan olisin lähtenyt.Bomber4 kirjoitti:Eikös mersultakin ole tulossa kokonainen mallisto sähkövehkeitä ? Olikos Talous lehdessä juttua ?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Sekä oman kokemuksen että Spritmonitorin lukemien perusteella arvioin, että dieseliä jo ennestään taloudellisesti ajavan on vaikea perustella hybridin hankintaa taloudellisesti, ellei sitä hankita sen verran käytettynä, että kalliimman malliversion hintaero alkaa kadota. Syy on siinä, että vähällä kulkevat dieselit liikkuvat dieselin optimiympäristössä, eikä siinä ylimääräinen sähkömoottori mitään auta. 300H:n pohjien ei kuulukaan olla sen alempana kuin 220 CDI:n kun kerran maantiekulutus on norminkin mukaan sama.
Perinteinen hybridi on parhaimmillaan silloin kun ajoympäristön, ajotavan tai jonkin muun syyn vuoksi polttoainetta kuluu selvästi yli EU-normin.
Jos oma käyttötilanne mahdollistaa lataushybridin hyödyntämisen, niin se on sitten omaa luokkaansa melkein ajotavasta ja ympristöstä riippumatta. Valitan, tällä perusteella en osaa perustella, miksi et ostaisi Ooppelia
Perinteinen hybridi on parhaimmillaan silloin kun ajoympäristön, ajotavan tai jonkin muun syyn vuoksi polttoainetta kuluu selvästi yli EU-normin.
Jos oma käyttötilanne mahdollistaa lataushybridin hyödyntämisen, niin se on sitten omaa luokkaansa melkein ajotavasta ja ympristöstä riippumatta. Valitan, tällä perusteella en osaa perustella, miksi et ostaisi Ooppelia
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Joskus oli tuollainen viikonlopun verran koeajossa. Nopeasti huomasi että ei siitä 20kW:n sähkömoottorista kovin paljoa apuja ollut. Sähköllä se ei jaksanut mennä kuin alamäkeen ja parkkipaikoilla pyöriessä. Liikennevaloissakin dieseli lähti melkein heti kävelyvauhdissa avuksi. Nätisti se kyllä kiskoi, mutta jäi silloin kuva että tuskin tällä mitään kulutusennätyksiä taajama-ajossa tehdään kun tavan cdi ilman sähköä meni silloin suht pienellä kulutuksella sekin.XUX63 kirjoitti:Tota S212 E 300 T BlueTEC hyrpiidi versiota on tullut myös kateltua mutta kovat on kulutukset jos spritmonitorin lukemiin on luottaminen.
Muistelen että silloin samoihin aikoihin taisi jossain Yariksen kokoisessa kipossa olla 45 kW sähkömoottori. Siitä voi jo päätellä jotain.
Mutta tekniikka kehittyy nopeasti ja nuo ensimmäiset hybridit taisi olla enemmän kokeilumalleja. Nämä nykyiset lataushybridit ovat jo eri maailmasta.
KÄÄK Fiksun miehen kommentti on Fiksun miehen kommentti eikä tässä tilanteessa asiaa kauheasti helpota Herran karvine kommentit eivät puolla mersun hybridin hankintaa nekään....740 GLE kirjoitti:Jos oma käyttötilanne mahdollistaa lataushybridin hyödyntämisen, niin se on sitten omaa luokkaansa melkein ajotavasta ja ympristöstä riippumatta. Valitan, tällä perusteella en osaa perustella, miksi et ostaisi Ooppelia
Minä, ooppelisti, eihän sitä naapuritkaan älyäis
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Sähköauto tulee ajankohtaiseksi vasta sitten kun tankkaus tapahtuu viidessä minuutissa ja tankkauspiste läytyy jokaiselta bensa-asemalta. Hybridi on viisastelua niin kauan kuin hankintameno+käyttökustannus on löpöautoa korkeampi. Verot ovat sitten asia erikseen, valtiohan voi ohjata kuluttajaa hankinnoissaan järkevän kehityksen kannata vikasuuntaankin.
Siellä ei istuisi kuin junnupelaajia että ei show-stopperi mun tapauksessa. Teknarissa tosin kehuivat että hyvin tilaa mutta poistuessa lyö helposti pään pilariin.ATampio kirjoitti:Takapenkillä oli muistaakseni kohtuuttoman tuskallista istua, johtunee muotoilullisista seikoista.
Niin, käyttökustannushan tuossa on murto-osa minun käytössä versus löpöauto - ainakin nämä nykyiset 220CDI ja 300 turbodiesel. Verot murto-osan. Hankintahinta edullisempi kuin löpöauton vaikka ihan vastaavaa ei löydykään. Vertailen neloskoneisiin merssuihin.sipi kirjoitti:Sähköauto tulee ajankohtaiseksi vasta sitten kun tankkaus tapahtuu viidessä minuutissa ja tankkauspiste läytyy jokaiselta bensa-asemalta. Hybridi on viisastelua niin kauan kuin hankintameno+käyttökustannus on löpöautoa korkeampi. Verot ovat sitten asia erikseen, valtiohan voi ohjata kuluttajaa hankinnoissaan järkevän kehityksen kannata vikasuuntaankin.
Tuommonhan se ois mutta siinä tuo hankintahinta pompsahtaa niin että se on jo show-stopperi.Pappi kirjoitti:Niinhän tuo näytti olevan terveysaseman pihassa XC90 hybrid roikan nokassa kun eilen ajoin ohi... Pikkusen jämerämpi kaapeli näytti olevat vrt lohkolämmittimen roikka
Säästö se on pienikin säästö
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Nettiautossa 18 kappaletta tarjolla, hinnat 17400-26800 euroa.XUX kirjoitti:Nuita ooppeleita alkaa saamaan reilulla kympillä eli paljon on hinta pudonnut neljässä vuodessa.
Käyttötestissä Amperan keskikulutus on ollut 8,41 kWh + 4,75 litraa / 100km. Tästä saadaan yhteensä 8,84 € kulut / 100 km.XUX kirjoitti:Niin, käyttökustannushan tuossa on murto-osa minun käytössä versus löpöauto
Sillä rahalla saa noin 8 litraa dieseliä.
60000 km jälkeen moottorissa oli kampiakselissa "epämääräinen mattapinta" ja männissä alemmat puristusrenkaat "täysin jumissa"
Kommentteja testistä: viileä talvella, edullinen käytössä, kallis omistaa.
Ainoa testin aikana rikkoutunut isompi osa oli ... akku
wiimax.fi
Tuosta nettohintaan €9,840 ja alle tonni-pari veroja päälle. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =226134700dealer kirjoitti:Nettiautossa 18 kappaletta tarjolla, hinnat 17400-26800 euroa.XUX kirjoitti:Nuita ooppeleita alkaa saamaan reilulla kympillä eli paljon on hinta pudonnut neljässä vuodessa.
Ison kulutuksen ovat saaneet mutta tuohan on täysin riippuvainen minkälaista ajomäärää päivittäinen ajo on Mulla se on niin pätkäajoa taajamassa että ei taida paljon tärpättimoottori käy muuten kuin talvella lämmitykseen? Esim. sullahan se tarkoittais myös että ajelisit lähes täysin sähköllä jos ei olisi muuta ajoa kuin työmatkat. Tosiaan spritmonitorissa keskikulutus 2,18L/100kmdealer kirjoitti:Käyttötestissä Amperan keskikulutus on ollut 8,41 kWh + 4,75 litraa / 100km. Tästä saadaan yhteensä 8,84 € kulut / 100 km.XUX kirjoitti:Niin, käyttökustannushan tuossa on murto-osa minun käytössä versus löpöauto
Sillä rahalla saa noin 8 litraa dieseliä.
Jännä homma. Mitähän tuo mattapintaisuus on ollut? Satoja tuhansia nuilla on kuitenkin rullattu eikä käyttäjäkokemukset ole tuollaisiin vikoihin viitanneet? Edullinen käytössä mutta kuitenkin kallis omistaa Tietty jos ne viittaa tuohon muutaman vuoden takaiseen yli 50t€ hintaan uutena eli "kallis hankkia"dealer kirjoitti:60000 km jälkeen moottorissa oli kampiakselissa "epämääräinen mattapinta" ja männissä alemmat puristusrenkaat "täysin jumissa"
Kommentteja testistä: viileä talvella, edullinen käytössä, kallis omistaa.
Ainoa testin aikana rikkoutunut isompi osa oli ... akku
Saapa nähhä - kiva spekuloida
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Ja näyttää "sähköiselle"Sampo N. kirjoitti:Onhan tuossa sekin hyvä puoli, että merkki on oikein päin vaikka ajaisi katolleen.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Paljonkohan noita on tuotu käytettyinä Suomeen ?XUX kirjoitti:Tuosta nettohintaan €9,840 ja alle tonni-pari veroja päälle. http://suchen.mobile.de/fahrze.....=226134700
Katselin tuossa myös vertailua jossa mukana hybridit mitsulta, tojotalta, volvolta ja ampera. Huvitti kun Priuksesta sanottiin että muihin verrattuna tuntuu kuin äänieristys olisi unohtunut
Korjauskuluista esim. pakoputken vaihto tarvikkeineen, osien hinta; Prius 274 euroa, Ampera 2181 euroa. Katalysaattori ei kummakaan hinnassa.
Verot vuodessa alle 100 euroa, tosin voi olla että noihinkin on tullut samat korotukset kuin muihin autoihin tänä ja viime vuonna. Niillä ei tietenkään olennaista merkitystä, halvat on.
Vakuutukset sitten, 70% bonuksilla liikenne + kasko Amperaan 972,64 € / vuosi. Aivan älyttömän kalliit, saman verran kuin vakuutukset ja verot kaikki yhteensä perus henkilö dieselautoon. Tosin LähiTapiolasta hinnat ja sieltä ei kukaan täysjärkinen auton vakuutuksia ota juuri hintojen vuoksi. Huvittaa vaan kun autolehdissä möyhyävät ja jopa pisteyttävät verojen määrää ja vakuutusten hinta kuitataan vain kertomalla niiden suuruus kalleimmasta yhtiöstä hankittuna.
No, kokeilin mitä kyseisen auton vakuutus minulle maksaisi; liikenne 118 euroa / vuosi, täyskaskolla 683 euroa / vuosi.
Spritmonitorista löytyvillä ajettu minkä verran pakkasilla ? Meillä ajetaan puolet vuodesta.XUX kirjoitti: Ison kulutuksen ovat saaneet mutta tuohan on täysin riippuvainen minkälaista ajomäärää päivittäinen ajo on Mulla se on niin pätkäajoa taajamassa että ei taida paljon tärpättimoottori käy muuten kuin talvella lämmitykseen? Esim. sullahan se tarkoittais myös että ajelisit lähes täysin sähköllä jos ei olisi muuta ajoa kuin työmatkat. Tosiaan spritmonitorissa keskikulutus 2,18L/100km
Testissä kerrotaan että Amperan polttomoottori käynnistyy alle -4 asteessa lämmityksen tueksi ja 18 minuutin ajon jälkeen on saatu neste 80-asteiseksi. Siltikin moititaan kylmäksi, mutta kai siihen webaston saisi ?
Sähköllä ajaen toimintamatka on talviolosuhteissa noin 35 km. Talviolosuhteissa pelkästään sähköä kuluu vajaalla 5 eurolla / 100 km.
Jatketaan lähes kaksinpuhelua
[nettiauto]8220104[/nettiauto] Samoin nettiauton edullisin.
Tietty jos tuossa olisi vielä Auriksen tapaan Atkinsonin moottori niin tärpättiä käytettäessä hyötysuhde olisi parempi.
111 kilowattia ja 370 newtonmetriä ja kulutus noin 21kWh/100km. Jos ajatellaan että ajais akun joka päivä tyhjäksi niin virtsaa menisi se 16 kWh/vrk. Minä maksan sähkönsiirrosta 3,31snt/kWh ja sähköstä max 5,36snt/kWh/min 3,01snt/kWh eli keskimäärin 4,185snt/kWh jolloin kWh:lle tulee hinnaksi 7,495snt/kWh. Vuodessa siis joka päivä ladattuna 43770,8 senttiä eli vajaa viissatanen taivaan tuuliin tai asfalttiin. Sillä ostaisi viitisen tankillista naftaa eemeliin.
Enpä osaa sanoa mutta esim. tuo Kamuxin auto on tullut Hollannista:dealer kirjoitti:Paljonkohan noita on tuotu käytettyinä Suomeen ?XUX kirjoitti:Tuosta nettohintaan €9,840 ja alle tonni-pari veroja päälle. http://suchen.mobile.de/fahrze.....=226134700
[nettiauto]8220104[/nettiauto] Samoin nettiauton edullisin.
Auris Touring Sportsilla ajelin kesäisessä sateessa. Oli kuin bongorummun sisällä olisi istunut. Sitten kun kaistaa vaihtoi ja ajoi uriin niin efekti muuttui suihkuhävittäjäksi. Kiva Toyota ja varsin pieniruokainendealer kirjoitti:Katselin tuossa myös vertailua jossa mukana hybridit mitsulta, tojotalta, volvolta ja ampera. Huvitti kun Priuksesta sanottiin että muihin verrattuna tuntuu kuin äänieristys olisi unohtunut
Järisyttävän hintainen Varmaan vaihtuisi Jäälin monimerkkihuollossa tarvikkeeseen Ei nuissa Amperoissa/Volteissa ainakaan googletuksen avulla ole vikaisuutta juuri löytynyt. Akustolla on sama 8v takuu kuin Toyotissakin. Softavika lukitsi 2012 vuosimallien ovia kun BT-stack ei osannut päästää irti puhelimesta. Ilmaisella softapäivityksellä hoitui tuo.dealer kirjoitti:Korjauskuluista esim. pakoputken vaihto tarvikkeineen, osien hinta; Prius 274 euroa, Ampera 2181 euroa. Katalysaattori ei kummakaan hinnassa.
Liikennevakuutus Eemeliin 75% bonareilla 195,01€ ja osakasko 209,62€. Amperaan samoilla spekseillä Yht. 361,53€.dealer kirjoitti:Vakuutukset sitten, 70% bonuksilla liikenne + kasko Amperaan 972,64 € / vuosi. Aivan älyttömän kalliit, saman verran kuin vakuutukset ja verot kaikki yhteensä perus henkilö dieselautoon. Tosin LähiTapiolasta hinnat ja sieltä ei kukaan täysjärkinen auton vakuutuksia ota juuri hintojen vuoksi. Huvittaa vaan kun autolehdissä möyhyävät ja jopa pisteyttävät verojen määrää ja vakuutusten hinta kuitataan vain kertomalla niiden suuruus kalleimmasta yhtiöstä hankittuna.
No, kokeilin mitä kyseisen auton vakuutus minulle maksaisi; liikenne 118 euroa / vuosi, täyskaskolla 683 euroa / vuosi.
Tuo -4 astetta on päivitettävissä uudempaan softaan jossa valittavissa +2 - -10 astetta. Webasto voisi olla näillä korkeuksilla varsin fiksu vaihtoehto.dealer kirjoitti:Spritmonitorista löytyvillä ajettu minkä verran pakkasilla ? Meillä ajetaan puolet vuodesta.XUX kirjoitti:Ison kulutuksen ovat saaneet mutta tuohan on täysin riippuvainen minkälaista ajomäärää päivittäinen ajo on Mulla se on niin pätkäajoa taajamassa että ei taida paljon tärpättimoottori käy muuten kuin talvella lämmitykseen? Esim. sullahan se tarkoittais myös että ajelisit lähes täysin sähköllä jos ei olisi muuta ajoa kuin työmatkat. Tosiaan spritmonitorissa keskikulutus 2,18L/100km
Testissä kerrotaan että Amperan polttomoottori käynnistyy alle -4 asteessa lämmityksen tueksi ja 18 minuutin ajon jälkeen on saatu neste 80-asteiseksi. Siltikin moititaan kylmäksi, mutta kai siihen webaston saisi ?
Sähköllä ajaen toimintamatka on talviolosuhteissa noin 35 km. Talviolosuhteissa pelkästään sähköä kuluu vajaalla 5 eurolla / 100 km.
Tietty jos tuossa olisi vielä Auriksen tapaan Atkinsonin moottori niin tärpättiä käytettäessä hyötysuhde olisi parempi.
111 kilowattia ja 370 newtonmetriä ja kulutus noin 21kWh/100km. Jos ajatellaan että ajais akun joka päivä tyhjäksi niin virtsaa menisi se 16 kWh/vrk. Minä maksan sähkönsiirrosta 3,31snt/kWh ja sähköstä max 5,36snt/kWh/min 3,01snt/kWh eli keskimäärin 4,185snt/kWh jolloin kWh:lle tulee hinnaksi 7,495snt/kWh. Vuodessa siis joka päivä ladattuna 43770,8 senttiä eli vajaa viissatanen taivaan tuuliin tai asfalttiin. Sillä ostaisi viitisen tankillista naftaa eemeliin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tällaiseen mittaustulokseen pääsivät, kesällä. Talvella 2x.XUX kirjoitti:kulutus noin 21kWh/100km
Hyvä, kelin ollessa +2 saa kyllä auto lämmetäkin asiallisen nopeasti.XUX kirjoitti:Tuo -4 astetta on päivitettävissä uudempaan softaan jossa valittavissa +2 - -10 astetta.
Tietysti kulutus sitten nousee, mutta mikäpä järki olisi palella autossa jos on mahdollista saada se lämmitettyä nopeammin.
Täyteen lataaminen noin 13kWh josta pystyy käyttämään noin 10 kWh. Sillä ajaa optimiolosuhteissa 70 km ellei tarvitse lämmitystä autolle / kyytiläisille eikä ilmastointia.XUX kirjoitti:Jos ajatellaan että ajais akun joka päivä tyhjäksi niin virtsaa menisi se 16 kWh/vrk.
Täällä maaseudulla kaikki on kalliimpaa; sähkönsiirrosta 3,95 + vero 2,79 ja sähköstä 3,85 --> 10,59 snt / kWh Siltikin, jos voisi ajaa vain sähköllä ... mutta kun ei voi, ja tällaisen auton suuri paino ja voimansiirtolinjan huono hyötysuhde vaikuttaa kulutusta nostavasti.XUX kirjoitti:Minä maksan sähkönsiirrosta 3,31snt/kWh ja sähköstä max 5,36snt/kWh/min 3,01snt/kWh eli keskimäärin 4,185snt/kWh jolloin kWh:lle tulee hinnaksi 7,495snt/kWh.
Minun sähkönhinnalla 618€, noin 500 litraa, noin 8300 km. Sähköautolla noin tuplakilometrit eli säästyisi 618 euroa, paitsi että puolet vuodesta se tarvitsee joka tapauksessa bensiiniä lämmitykseen. En tiedä, ei kyllä tunnu järisyttävän suurelta rahalliselta säästöltä - testissä kesäoloissa oli päästy pienimmillään 1,65 litran bensiininkulutukseen joka tekisi jo sekin vuodessa yli 350 euroaSillä ostaisi viitisen tankillista naftaa eemeliin.
En tiedä miten nopeesti tuo lämpiää mutta kun auto on roikassa, kakesta saa napsautettua sen säädettyyn lämpötilaan eli talvella lämmitettyä ja kesällä viilennettyä. Lähtötilanne siis ihan ok mutta äkkiähän se siitä talvellä jäähtyydealer kirjoitti:Hyvä, kelin ollessa +2 saa kyllä auto lämmetäkin asiallisen nopeasti.XUX kirjoitti:Tuo -4 astetta on päivitettävissä uudempaan softaan jossa valittavissa +2 - -10 astetta.
Tietysti kulutus sitten nousee, mutta mikäpä järki olisi palella autossa jos on mahdollista saada se lämmitettyä nopeammin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Ei niitä ole juuri takuuseen vaihdeltu. En nyt löydä sitä artikkelia missä oli tutkittu neljän vuoden vanhaa akustoa ja sen kapa ei ollut heikentynyt lainkaan. Latauskertoja lie vähintään tuplat ellei jopa moninkertainen tuohon 500 kertaa + ajon aikana lataukset. Ehkä auttaa että nuo lataa 75-80% täyteen ja ilmoittaa olevansa tyhjiä n.20-25% Tuotahan sitä suositeltais kännyköidenkin nykyakuille. Ei koskaan yöksi täyteen vaan lyhyempiä syklejä.sipi kirjoitti:Onko noista sähköautojen akkujen latausmääristä tietoa? LiPo akuista nettitieto kertoo että 500 kertaa, jonka jälkeen kapasiteetti on oleellisesti laskenut.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Laskekaa nyt ihmeessä mukaan arvonaleneminen / pääomakustannukset tai laskelmat ovat vaillinaisia.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Jatketaan spekulointia.XUX63 kirjoitti:Enpä osaa sanoa mutta esim. tuo Kamuxin auto on tullut Hollannista:
Samoin nettiauton edullisin.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/b/8172148
[nettiauto]8172148[/nettiauto]
Sisätilat - check
Pelikassit - CHECK!!!
kaupunkiauton ketteryys - check
pieni kulutus - check
hajonnut pesukone huoltoon - check
tuttu logo nokalla - check
Joku ajaa noilla paljonkin, sekä Nettiauton että Mobilen halvimpien värikoodi on elfenbein ja tiimaa on taulussa paljon.
Spritmonitorin listalla tarkimmin ajavat Ampera-kuskit ajavat paitsi pääosin sähköllä, myös taloudellisella ajotavalla, kuten sähkönkulutuksestakin näkee. Jos käytettävissä on taloudellinen ajotapa, silloin Bee dieselin odotusarvo Suomessakin on viitosessa tai jopa alle. Nuukimmat lataushybridikuskit ovat silläkin lukemalla tavoittamattomissa, mutta lisähinnan voi ajatella maksavansa paremmasta palvelusta tilojen ja akuutin identiteettikriisin välttämisen muodossa.
Tämä on siitä helppo, että se antaa valinnanvaraa. Opelin optimikulutuksen lähellekään päästäkseen joutuu vaihtamaan itse. Kumpi on hirveämpi kohtalo: ahdas Nollapeli vai väkisinvaihdettava mutta muuten asiansa ajava Mersu?
Ellei kumpikaan ole siedettävä, sitten valinta on selvä. Lisää rahaa pöytään ja:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/b/8062129
[nettiauto]8062129[/nettiauto]
Jos taas tilat ei ole kriittinen asia, sitten myös S204 voisi nousta vertailuun mukaan, vaikka ei sekään tarkasti ajettavalle Amperalle kulutuksessa pärjää.
Viimeksi muokannut 740 GLE, 20.8.2016 23:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kokonaiskustannusten laskenta pelkän kulutuksen perusteella on tosiaan sen verran harhaanjohtavaa, että sen vertailun voittaa Tesla Model S. Ei varmaan huono valinta, mutta ei sitä taloudellisuudella voi perustella.bercedes menz kirjoitti:Laskekaa nyt ihmeessä mukaan arvonaleneminen / pääomakustannukset tai laskelmat ovat vaillinaisia.
Arvon alenemista voi kohtuudella haarukoida oletuksella ettei hallitus vedä kovia ylläreitä. Tämän osuuden arvioinnilla on yleisempää mielenkiintoa.
Pääomakustannuksen toinen osa rahoituskulu eroaa rahoitustavasta riippuen merkittävästi ja se voi olla jopa henkilökohtainen.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Arvonalenemaa tuollaiselle arvonsa jo menettäneelle on hankalahko laskea. Jos se kymppitonnista johonkin putoaa niin sitten se vaan putoaa. Pääomakustannukset... taas se kymppitonnibercedes menz kirjoitti:Laskekaa nyt ihmeessä mukaan arvonaleneminen / pääomakustannukset tai laskelmat ovat vaillinaisia.
Uuden arvonaleneminen on jotakuinkin ennustettavissa. Mutta eipä varmaan Amperakuski aavistanut että neljä vuotta ja 140tkm ajettuaan yli 50t€ auton hinta on enään reilun kympin Entäpäs käytetty S211 facelift Eemeli. Arvo tippui melkein puoleen käytännössä vuoden aikana kuin taikaiskusta tuossa pari vuotta sitten. Hankalia arvioitavia.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Lyhyellä omistusajallaarvon alenema vuotta kohden vielä herkäst korostuu, jos joutuu ostamaan liikkeen myyntihinnalla ja myymään sisäänostohinnalla. Siinä tulee jo päivässä helposti tonni tai tonneja tappiota osto- ja myyntihinnan erona.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Mutta polttoainekustannukset, huoltokustannukset, arvonalenema, vakuutukset ja korjauskustannukset. Kaikkea noita ei voida etukäteen ennustaa tarkasti (arvioida voidaan), mutta jos otetaan vain ensin mainittu huomioon ja hankinnan perusteeksi niin tulee viilattua itseään linssiin oikein kunnolla.XUX63 kirjoitti:Arvonalenemaa tuollaiselle arvonsa jo menettäneelle on hankalahko laskea. Jos se kymppitonnista johonkin putoaa niin sitten se vaan putoaa. Pääomakustannukset... taas se kymppitonnibercedes menz kirjoitti:Laskekaa nyt ihmeessä mukaan arvonaleneminen / pääomakustannukset tai laskelmat ovat vaillinaisia.
Uuden arvonaleneminen on jotakuinkin ennustettavissa. Mutta eipä varmaan Amperakuski aavistanut että neljä vuotta ja 140tkm ajettuaan yli 50t€ auton hinta on enään reilun kympin Entäpäs käytetty S211 facelift Eemeli. Arvo tippui melkein puoleen käytännössä vuoden aikana kuin taikaiskusta tuossa pari vuotta sitten. Hankalia arvioitavia.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms