Sprinter 310d -00 oudompi edc valo ongelma
Sprinter 310d -00 oudompi edc valo ongelma
Tänä aamuna kun olin töihin lähdössä niin startattua edc ja hehkuvalo jäi palamaan.. noh lähdin kuitenkin ajamaan ja tuntui kuin tehot olisi kateissa. Ensimmäinen risteys josta käännyin oikealla niin kone hyytyi n. 2 sekunniksi ja valot sammui sekä tehot palasi. Ajelin sitten n.15km menemään ilman ongelmia, kunnes käännyin taas oikealle jolloin kone jälleen hyytyi kunnes auto oli suorassa ja edc valo syttyi jälleen mittaristoon. Töistä lähdön aikakin tuli ja päätin hieman kotimatkalla testata mitä tapahtuu ja ajelin mutkaisempaa tietä takaisin. Edc valo siis paloi kokoajan, aina vähänkin jyrkemmässä oikealle kääntyvässä kurvissa edc valo sammuu, kierroslukumittari mener nollille ja "sähköjen palatessa" edc valo syttyy sekä hehkuvalo n.1-2 sekunniksi.. jotenkin itelle tulis mieleen että virrat katoaa jotenkin.. Eilen illalla tullessani kotiin ajoin isoon vesilätäkköön, mutta ainakaan silloin ei mikään valo syttynyt tai muutakaan. Onko jollain käynyt vastaavaa? Ja siis vedot on talles vaikka edc valo palaakin.
Minkälainen mittaristo? Ajopiirturilla missä valot kahdes rykelmäs vai kaikki valot alhaalla pitkäs rivis? Onhan kaikki polttimot oikeilla paikoillaan?
Jos Airbäg niin sinne menee vain 4 johtoa missä töötti ja airbäg laukaisu, mikä ei voi varmaankaan olla syyllinen.
Toimiiko vilkkuviiksi paketti normaalisti? Itellä ei toimi mutta ei ole tuollaista koskaan tehnyt.
Keulaan menee vain Abs anturit ja jarruvalojen kuluneisuus anturit. Tarkista jos ne on siellä Ok.
Ethän ole potkinut kuskin jaloissa olevia johtoja tai maadoituspistettä irralleen ja sitten konehuoneesta tarkistelemaan onko johdoissa hankautumia tai akun alla olevan aivojen liitosta.
Jos Airbäg niin sinne menee vain 4 johtoa missä töötti ja airbäg laukaisu, mikä ei voi varmaankaan olla syyllinen.
Toimiiko vilkkuviiksi paketti normaalisti? Itellä ei toimi mutta ei ole tuollaista koskaan tehnyt.
Keulaan menee vain Abs anturit ja jarruvalojen kuluneisuus anturit. Tarkista jos ne on siellä Ok.
Ethän ole potkinut kuskin jaloissa olevia johtoja tai maadoituspistettä irralleen ja sitten konehuoneesta tarkistelemaan onko johdoissa hankautumia tai akun alla olevan aivojen liitosta.
Ajopiirturi on ja kaikki valot omilla paikoillaan. Vikaa ei siis tule paikallaan rattia pyörittäessä vaan vauhdissa kun kääntyy kaartaa oikealle (paino siirtyy vasemmalle) akkutelineen päällä oli hieman vettä joten täytyy tarkistaa varmaan ecun liitos.. onko jollakin antaa siihen hommaan neuvoja? Kun ei oo tuota tullut koskaan räpellettyä..
Kyröös joo.. testereitä löytyy kyllä mutta nyt tilanne on muuttunut niin, että tänään paloi vaan hehkuvalo kokoajan. Nyt kaikki valot taas on sammuksissa, mutta edelleen oikialle kääntyessä piiputtaa.. lähtisin kyllä ite nyt tsekkaan maadoitukset ja virtakaapelit, koska jos vika olis jossain komponentissa niin luulisi että tietty valo palaa kokoajan.. eli jonkin sortin kontaktihäiriö ilmeisesti kysymyksessä.
Jossei siinä ole kaukoohjattua keskuslukkoa tai ajonestoa niin minusta voi vaihtaa paikalleen jos vaan liitin sopii.Marku79 kirjoitti:Nyt kun etsin toista ecua kastuneen tilalle, niin kysymys kuuluu voinko laittaa 312d ecun 310d ecun tilalle? Osanumero on hieman eri, mutta päällepäin näyttävät samalta? Ja vaikuttaako ecun vaihto jotenkin ajonestoon?
Liittimiä on 2 tyyppisiä, ajoestollisissa on omanlaisensa.
Ja alkupään (95 ja 96 osassa) on vanhempi moottorinohjaus niin ecut ei sovi ristiin.
Osanumeroista voi varmistaa toimiiko se siellä mutta kokeilemallakin se selviää

En muista 100% varmasti mutta minusta tuo alkuperäisen ecun koodi MD1 tarkoittaa ettei olis sirua avaimessa mutta tosiaan en muista enää ihan varmaksiMarku79 kirjoitti:Alkuperäises on avaimessa siru ja niin luulid olevan tuossa toisessakin?

Näiden laitteiden ajonestot ja keskuslukitukset on kohtuu hämäriä jos niitä in sinne uutenaan laitettu. Varmin ecu mikä tommoiseen sopii on ihan perus esim. 96 vuoden karvalakki 312D:n ecu joka todennäköisesti toimii
