Kouvolasta/toosi läheltä APUA ruiskupumpun säätö!
- samisalama
- Viestit: 137
- Liittynyt: 01.10.2005 22:26
- Paikkakunta: Kåuvola
Kouvolasta/toosi läheltä APUA ruiskupumpun säätö!
Auto on 350TD S W140
Ei liiku...savuarvo oli katsastuksessa 0,4
Tässä oli alipaineongelmaa. ei ahtanut ennenkuin 30km ajon jälkeen. Antureita vaihdeltiin yms yms. No, muutin hukkiksen ylipainetoimiseksi. Liikkuu se nyt paremmin kuin 200D W123 mutta ei niinkuin tämän kuuluisi liikkua.
Tarvitsen apua!
Pumpun perusajoitus pitäisi säätää ja syöttöä ruuvata että alkais liikkumaan!
Kukahan tätä korjaisi? Liikkeeseen ei taida olla varaa, kyllä minä tästä silti olisin valmis maksamaan...
Nyt nöyränä hattu kouraan, ja foorumilaisilta tiedustelemaan!
Ei itse ole täysin kädetön, mutta:
Ei ole paikkaa missä rassata, työ vie kaikki KAIKKI mehut.
Ja en ole koskaan tuota yrittänyt tehdä...kiirekin olisi saada auto kuntoon...
Ilmamäärämittarin heitin mäkeen, korvattu 300TD S:n muovitorvella (aika siisti asennus)
Auttakaa !
Ei liiku...savuarvo oli katsastuksessa 0,4
Tässä oli alipaineongelmaa. ei ahtanut ennenkuin 30km ajon jälkeen. Antureita vaihdeltiin yms yms. No, muutin hukkiksen ylipainetoimiseksi. Liikkuu se nyt paremmin kuin 200D W123 mutta ei niinkuin tämän kuuluisi liikkua.
Tarvitsen apua!
Pumpun perusajoitus pitäisi säätää ja syöttöä ruuvata että alkais liikkumaan!
Kukahan tätä korjaisi? Liikkeeseen ei taida olla varaa, kyllä minä tästä silti olisin valmis maksamaan...
Nyt nöyränä hattu kouraan, ja foorumilaisilta tiedustelemaan!
Ei itse ole täysin kädetön, mutta:
Ei ole paikkaa missä rassata, työ vie kaikki KAIKKI mehut.
Ja en ole koskaan tuota yrittänyt tehdä...kiirekin olisi saada auto kuntoon...
Ilmamäärämittarin heitin mäkeen, korvattu 300TD S:n muovitorvella (aika siisti asennus)
Auttakaa !
Seuraappa ekaksi syöttöpumpun ahtopainekellolta lähtevää letkua.
Menee muistaakseni sähköventtiilin kautta imusarjaan.
Ohita se venttiili eli vedä letku suoraan imusarjan lähdöstä syöttöpumpun ahtopainekellolle.
Katselin tuossa omia kuvia niin rintapellissä lähellä öljynsuodatinta on ahtopaineanturi. Sen letkun voi ottaa nyt irti ja vetasta suoraan sinne syöttöpumpun ahtokellolle. (isompi metallinen pyöreä "kello" Sammutin on se pienempi valkoinen)
Nyt kun olet ottanut ilmamäärämittarin irti ja hukkaporttikin on muutettu niin auto on "vikatilassa" (sen mitä tuo vanha kammiokone voi vikatilassa olla) niin venttiili ei päästä ahtopainetta syöttöpumpun ahtokaralle.
Sammuttimelle on myös sähköventtiili kiinni imusarjan kyljessä mutta anna sen olla.'
Niin ja paljos on maks ahtopaine nyt?
Menee muistaakseni sähköventtiilin kautta imusarjaan.
Ohita se venttiili eli vedä letku suoraan imusarjan lähdöstä syöttöpumpun ahtopainekellolle.
Katselin tuossa omia kuvia niin rintapellissä lähellä öljynsuodatinta on ahtopaineanturi. Sen letkun voi ottaa nyt irti ja vetasta suoraan sinne syöttöpumpun ahtokellolle. (isompi metallinen pyöreä "kello" Sammutin on se pienempi valkoinen)
Nyt kun olet ottanut ilmamäärämittarin irti ja hukkaporttikin on muutettu niin auto on "vikatilassa" (sen mitä tuo vanha kammiokone voi vikatilassa olla) niin venttiili ei päästä ahtopainetta syöttöpumpun ahtokaralle.
Sammuttimelle on myös sähköventtiili kiinni imusarjan kyljessä mutta anna sen olla.'
Niin ja paljos on maks ahtopaine nyt?
- samisalama
- Viestit: 137
- Liittynyt: 01.10.2005 22:26
- Paikkakunta: Kåuvola
Autoon piti laittaa rajapaineventtiili, koska kello oli niin tuhnu kuin 0,3 bar
Paineeksi taisi tulla 1,2bar tuolla venttiilillä. Se on varmaan liikaa, mutta äkkiä sitä säätää.
Tässähän oli semmoinen vika, että ajonesto meni päälle edellisen omistajan aikaan. Ajonesto on tuossa semmoinen sähköisesti ohjattu venttiili syöttöpumpulla joka estää polttoaineen kulun pumpulle. Sellainen putki, johon tuli sähköliitin. Kaveri korvasi sen toisesta mersun pumpusta otetulla normiputkella. Sen jälkeen auto ei nostanut ahtoja missään välissä, ennenkuin ajoi kiihdytyksen kolmosvaihteella yli 100km/h ja sen jälkeen alkoi ahtamaan myös pienissä vauhdeissa aina siihen asti, että auton sammutti. Tämän jälkeen jos halusi saada ahtamaan, niin piti aina tehdä tuo sama kiihdyttely.
Paineeksi taisi tulla 1,2bar tuolla venttiilillä. Se on varmaan liikaa, mutta äkkiä sitä säätää.
Tässähän oli semmoinen vika, että ajonesto meni päälle edellisen omistajan aikaan. Ajonesto on tuossa semmoinen sähköisesti ohjattu venttiili syöttöpumpulla joka estää polttoaineen kulun pumpulle. Sellainen putki, johon tuli sähköliitin. Kaveri korvasi sen toisesta mersun pumpusta otetulla normiputkella. Sen jälkeen auto ei nostanut ahtoja missään välissä, ennenkuin ajoi kiihdytyksen kolmosvaihteella yli 100km/h ja sen jälkeen alkoi ahtamaan myös pienissä vauhdeissa aina siihen asti, että auton sammutti. Tämän jälkeen jos halusi saada ahtamaan, niin piti aina tehdä tuo sama kiihdyttely.
- samisalama
- Viestit: 137
- Liittynyt: 01.10.2005 22:26
- Paikkakunta: Kåuvola
Kainosti kysäisen, että voisitko vielä vähän auttaa kuvalla?Mika.T kirjoitti:Seuraappa ekaksi syöttöpumpun ahtopainekellolta lähtevää letkua.
Menee muistaakseni sähköventtiilin kautta imusarjaan.
Ohita se venttiili eli vedä letku suoraan imusarjan lähdöstä syöttöpumpun ahtopainekellolle.
Katselin tuossa omia kuvia niin rintapellissä lähellä öljynsuodatinta on ahtopaineanturi. Sen letkun voi ottaa nyt irti ja vetasta suoraan sinne syöttöpumpun ahtokellolle. (isompi metallinen pyöreä "kello" Sammutin on se pienempi valkoinen)
- samisalama
- Viestit: 137
- Liittynyt: 01.10.2005 22:26
- Paikkakunta: Kåuvola
Pumpun päällä on muovinen sammutin ja metallinen neliskanttinen "ahtopainekello"
Tuosta ahtokellosta lähtee letku jonka pitäs mennä imusarjaan.
Alla kuvaan suttasin punasella imusarjan alla on se ahtokello johon vedä letku suoraan imusarjasta.
Ylemmässä kuvassa ahtokellon päällä on musta hattu jonka alta saat säädettyä hieman lisää ahtopaineen alaista syöttöä. Sinetti irti ja ruuvaa ruuvi kevyesti niin auki kuin tulee.
Ruuvi on lukittu m6 mutterilla.
Niijja se EGR on sama tukkia. Jos sen alipainekello on ehjä niin pitäs riittää kun nyppäsee letkun irti siitä. Ja tuki se letku niin ei turhia hukkaile alipaineita.
Ahdot kyllä karkaa maailmalle jos EGR on auki kun lähdetään kiihdyttämään.
- samisalama
- Viestit: 137
- Liittynyt: 01.10.2005 22:26
- Paikkakunta: Kåuvola
- samisalama
- Viestit: 137
- Liittynyt: 01.10.2005 22:26
- Paikkakunta: Kåuvola
Kylläpäs se letku jo olikin siinä kellossa. Voisiko se kello olla rikki? Miten sen testaisi? Pumpun ajoitus niin pielessä ettei kunnolla liiku ja ei savuta?
Vaikuttaakohan tuossa, kun hukkaportin kello haaroitettu samasta imusarjalähdöstä?
Jos tuon kellon ruuvaa irti, niin mahtuukohan tulemaan imusarjan alta? Jos kellon irroittaa, pomppaakohan mitään ulos/tippuuko?
Vaikuttaakohan tuossa, kun hukkaportin kello haaroitettu samasta imusarjalähdöstä?
Jos tuon kellon ruuvaa irti, niin mahtuukohan tulemaan imusarjan alta? Jos kellon irroittaa, pomppaakohan mitään ulos/tippuuko?
Voi se kellokin olla rikki. Siellä on kumikalvo joka voi olla rikki niin eipä siellä sillon paljoa liikettä ole.samisalama kirjoitti:Kylläpäs se letku jo olikin siinä kellossa. Voisiko se kello olla rikki? Miten sen testaisi? Pumpun ajoitus niin pielessä ettei kunnolla liiku ja ei savuta?
Vaikuttaakohan tuossa, kun hukkaportin kello haaroitettu samasta imusarjalähdöstä?
Jos tuon kellon ruuvaa irti, niin mahtuukohan tulemaan imusarjan alta? Jos kellon irroittaa, pomppaakohan mitään ulos/tippuuko?
letku suuhun ja imase kunnon alipaine ja jos tuntuu että ilma pääsee läpi nini rikkihän se on.
Tuo ei haittaa vaikka hukkaportti on otettu samasta linjasta. Kunhan vaan sekin piiri on tiivis.
Pumpun ajoitukseen en usko sillä jos se olisi pahasti pielessä niin auto käryäisi tyhjäkäynnillä sinistä kitkerää savua tai vastaavasti liian aikasella ollessaan käyntiääni on karmeaa kolinaa.
Se on kyllä siinä ja siinä saako sitä kelloa irti kun imusarja on edessä. Pumpusta ei lentele mitään hilua jos sen kellon vaan saa irti.
- samisalama
- Viestit: 137
- Liittynyt: 01.10.2005 22:26
- Paikkakunta: Kåuvola
Kalvo tuntuis olevan ehjä.
Tuota säätimen päässä olevaa hattua ei saa kyllä napattua irti, ottaa niin voimakkaasti imusarjaan. käsikopelolta tuntuu lukkomutteri, onko se käännettävä ruuvi tuolla alla ihan ruuvi, jota pitäisi päältäpäin pyörittää aukipäin vai pulttikanta jota käännellään sivusta auki?
Tuota säätimen päässä olevaa hattua ei saa kyllä napattua irti, ottaa niin voimakkaasti imusarjaan. käsikopelolta tuntuu lukkomutteri, onko se käännettävä ruuvi tuolla alla ihan ruuvi, jota pitäisi päältäpäin pyörittää aukipäin vai pulttikanta jota käännellään sivusta auki?