Kiitos linkkivinkistä! Ei ole hinnankiroissakaanPikku Mersu kirjoitti:Vaikka tuosta: http://www.mmyynti.com/tuote/selkanojat ... ja-autoon/
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kiitos linkkivinkistä! Ei ole hinnankiroissakaanPikku Mersu kirjoitti:Vaikka tuosta: http://www.mmyynti.com/tuote/selkanojat ... ja-autoon/
Välillä tulee takapakkia...Paljonko autolla on nyt ajettu? Tuliko siitä pitoauto (kuinka kallis remontti kyseessä)? Muistaakseni olet kuitenkin maininnut, että auto on joka tavalla miellyttävä ja pitämisen arvoinen...C-Klasse kirjoitti:Valittelin, että Mersu lähtee vähä huonosti käyntiin ja varasin ajan L-D:n pajalle testeriin. No, niinhän siinä kävi että kaikki suuttimet saa vaihtaa uusiin. Nyt tuli ensimmäinen kalliimpi remontti, mutta sitä ei oikein pysty välttää näissä Common rail -peleissä. Forten diesel fuel conditioner ei korjaa mekaanisia kuluneisuuksia
203 tkm on nyt lasissa ja remontti maksanee päälle 2 tonnia mutta selvästi alle 3. Mä olen luvannut itselleni että ajelen tuolla 250 tkm:ään asti vähintään enkä pidä tällaista tekniikan väistämätöntä kulumista auton vikana vaan ominaisuutena. Yhtään ei Mersu ärsytä mutta dieseltekniikka voi vaihtua bensaan tulevaisuudessa.bercedes menz kirjoitti:Välillä tulee takapakkia...Paljonko autolla on nyt ajettu? Tuliko siitä pitoauto (kuinka kallis remontti kyseessä)? Muistaakseni olet kuitenkin maininnut, että auto on joka tavalla miellyttävä ja pitämisen arvoinen...C-Klasse kirjoitti:Valittelin, että Mersu lähtee vähä huonosti käyntiin ja varasin ajan L-D:n pajalle testeriin. No, niinhän siinä kävi että kaikki suuttimet saa vaihtaa uusiin. Nyt tuli ensimmäinen kalliimpi remontti, mutta sitä ei oikein pysty välttää näissä Common rail -peleissä. Forten diesel fuel conditioner ei korjaa mekaanisia kuluneisuuksia
Näin on, jossain vaiheessa tulee isompia remontteja ja se kuuluu nykyautoiluun.C-Klasse kirjoitti:203 tkm on nyt lasissa ja remontti maksanee päälle 2 tonnia mutta selvästi alle 3. Mä olen luvannut itselleni että ajelen tuolla 250 tkm:ään asti vähintään enkä pidä tällaista tekniikan väistämätöntä kulumista auton vikana vaan ominaisuutena. Yhtään ei Mersu ärsytä mutta dieseltekniikka voi vaihtua bensaan tulevaisuudessa.bercedes menz kirjoitti:Välillä tulee takapakkia...Paljonko autolla on nyt ajettu? Tuliko siitä pitoauto (kuinka kallis remontti kyseessä)? Muistaakseni olet kuitenkin maininnut, että auto on joka tavalla miellyttävä ja pitämisen arvoinen...C-Klasse kirjoitti:Valittelin, että Mersu lähtee vähä huonosti käyntiin ja varasin ajan L-D:n pajalle testeriin. No, niinhän siinä kävi että kaikki suuttimet saa vaihtaa uusiin. Nyt tuli ensimmäinen kalliimpi remontti, mutta sitä ei oikein pysty välttää näissä Common rail -peleissä. Forten diesel fuel conditioner ei korjaa mekaanisia kuluneisuuksia
Kyllä kai Mersu joitain mukavia bensakoneitakin tekee, jopa kutosia. Se Lexuksen bensa-hybridi vie maasturiversionakin hyvin kohtuullisesti bensaa.bercedes menz kirjoitti:C-Klasse kirjoitti:203 tkm on nyt lasissa ja remontti maksanee päälle 2 tonnia mutta selvästi alle 3. Mä olen luvannut itselleni että ajelen tuolla 250 tkm:ään asti vähintään enkä pidä tällaista tekniikan väistämätöntä kulumista auton vikana vaan ominaisuutena. Yhtään ei Mersu ärsytä mutta dieseltekniikka voi vaihtua bensaan tulevaisuudessa.bercedes menz kirjoitti: Välillä tulee takapakkia...Paljonko autolla on nyt ajettu? Tuliko siitä pitoauto (kuinka kallis remontti kyseessä)? Muistaakseni olet kuitenkin maininnut, että auto on joka tavalla miellyttävä ja pitämisen arvoinen...
Näin on, jossain vaiheessa tulee isompia remontteja ja se kuuluu nykyautoiluun.
Jos vaihtuu bensa-autoon niin valinta ei taida silloin olla MB vaan joku muu? Itse leikittelen ajatuksella, että jos tulisi eteen bensavehkeen osto (ei näkyvissä, koska vuosittain noin 50tkm ajoa) niin ostaisin hyvin todennäköisesti Lexus GS:n hybridinä.
Kuinka luotettavia noi Mersun bensakoneet ovat?C-Klasse kirjoitti:Kyllä kai Mersu joitain mukavia bensakoneitakin tekee, jopa kutosia. Se Lexuksen bensa-hybridi vie maasturiversionakin hyvin kohtuullisesti bensaa.bercedes menz kirjoitti:C-Klasse kirjoitti: 203 tkm on nyt lasissa ja remontti maksanee päälle 2 tonnia mutta selvästi alle 3. Mä olen luvannut itselleni että ajelen tuolla 250 tkm:ään asti vähintään enkä pidä tällaista tekniikan väistämätöntä kulumista auton vikana vaan ominaisuutena. Yhtään ei Mersu ärsytä mutta dieseltekniikka voi vaihtua bensaan tulevaisuudessa.
Näin on, jossain vaiheessa tulee isompia remontteja ja se kuuluu nykyautoiluun.
Jos vaihtuu bensa-autoon niin valinta ei taida silloin olla MB vaan joku muu? Itse leikittelen ajatuksella, että jos tulisi eteen bensavehkeen osto (ei näkyvissä, koska vuosittain noin 50tkm ajoa) niin ostaisin hyvin todennäköisesti Lexus GS:n hybridinä.
Nyt alkoi vuotaa meikäläiselläkin nesteet jarruista. Tasalaatuista tavaraa nämä vm 08:tsupoman kirjoitti:Ylläri tuli kun jarrunestettä tiputteli pohjapanssarin ja helman välistä, oli kaikki jarruputket ruosteessa pahasti ja vuoti yhdestä kohti. Siellä pohjapanssarin ja pohjan välissä oli aikalailla märkä paskaa, yks tarkastuskohde lisää kun seuraavaa laittaa, onhase vähä työläs irrottaa
mut näemmä kannattaa... Auto siis vm08 ajettu 150tkm ja huollot veholla.
Veho ei ala millekkään, jarruputket 2v takuu, sen jälkee saa ruostua. Ja asenne muuttu heti huonompaan kun selvis että eka huolto tehty Silberauto:ssa...
.supoman kirjoitti:Toivottavasti pienempi vikavuoto kuin mulla, 1200e ottasivat veholla töineen jarruputkien vaihdosta, eräs toinen liike 450.
Jakopäähommiahan niissä bensamersuissa on ollut.C-Klasse kirjoitti:Mä pääsin jarruputki- ja palaremontista myös "ei vehomaisin" kustannuksin ja nyt huomaa, kuinka moottorin tehot parantuivat uusien suuttimien myötä. Tämä dieseltekniikka on kyllä käytetyn auton ostajalle aina arvoituksellista.
En tarkoita sitä, että bensa-Mersun ostamalla välttyisi kaikilta riskeiltä mutta ei niis nyt ainakaan tarvi suuttimia vaihdella
???C-Klasse kirjoitti:En tarkoita sitä, että bensa-Mersun ostamalla välttyisi kaikilta riskeiltä mutta ei niis nyt ainakaan tarvi suuttimia vaihdella
Nämä maksoivat 441,65 € sis. toimituskulut. Nämä eivät ole uudet mutta hyväkuntoiset todennäköisesti esittelyautossa olleet vanteet. Kalliiksi tuli tämä ajettavuuden parantelu mutta olen jo pidemmän aikaa kypsytellyt tätä asiaa. Toisaalta joku olis vienyt jo auton vaihtoon samalla verukkeella. 17 tuumaiset talvirenkaatkin maksaa enemmän mutta maksakoonbercedes menz kirjoitti:Paljonko noilla uusilla vanteilla oli hintaa?
Nojoo, eihän nuo nyt mitenkään kalliit ole absoluuttisesti. Mühlheim an der Ruhrissa olisin saanut autokauppiaalta varmasti edullisemmin 17" vanteet auton ostovaiheessa, mutta halusin välttämättä nuo pienemmät. Kauppias oikein varmisti että todellakotn62634 kirjoitti:Halvathan ne olivat.
204:sta voi sanoa ainakin sen verran, että sillä kyllä ajaa pitkääkin matkaa kesää talvea ja ajo-ominaisuudet ovat tukevat huonoilla liukkailla talvikeleillä myös ilman nastarenkaita.Jes__se kirjoitti:
Kuitenkin halvemman pään peli eli noin 200-300tkm ajettu olisi katsauksessa eli huolen aiheita alkaa tulemaan enemmän. Kulutusosiahan nyt menee aina mutta mites nämä isommat rempat, onko +300tkm ajetuissa tullut kalliita yllätyksiä vastaan?
Suuttimet nyt on itselle se isoin huolen aihe eikä virtalukon uusimenkaan tainnut halpaa olla jos oikein muistin lukeneeni, onko niitä mennyt useista vai onko kyse enemmän yksittäistapauksista? Oliko muita kalliita yleisremppoja tulossa, jakopää?
Moottorivaihtoehdot sekä laatikko mietityttää, OM646 vai OM651, oliko näin että uudempi mosa tuli 2009 ja siitä eteenpäin? Ja jakopää taisi koskea vain sitä? Oliko näissä pienempikoneisissa 7v laatikko vasta faceliftissä? Uskaltaako tämän verran ajettuja viedä ohjelmoitavaksi?
Mutta joo, kyllähän tämä pienempi olisi itselle se "järkevämpi" vaihtoehto, varsinkin kun vaihtoehtoja C:stä on tähän budjettiin tarjolla huomattavasti enemmän. Oliko jotain varusteita mitä voisi pitää "välttämättömänä"? Avantgardeja on tullut lähinnä katsottua, tosin itselle tärkeimmät on lähinnä keinonahat tai edes puolikkaat, aux-paikka sekä sekä parkkitutka
Kysymyksiä riittää, toivottavasti joku niihin jaksaa jollain tasolla vastata vaikka vastaukset osaan löytyykin tästä topicista.
C-klassen auto olisikin aika sopiva![]()
Mun tietääkseni näissä C-Mersuissa on tavallinen kuormansa hyvin kantava takajousitus. Koeajoin S205:n ja siinä oli sitten sellainen lisävaruste että sai säätää alustan, vaihteiston ja moottorin sporttisuuden tunteen astetta. Mainittakoon ettei C 200 CDI oikein sporttiselta tuntunut omaani verrattuna vaikka oli "Sport" päällä.Jes__se kirjoitti:
Siitä tulikin mieleen, onko C:n farkuissa takana normaalisti tasonsäätö vai ihan tavallinen jousitus?
Yksilöitähän autot tuppaa olemaan eikä ikinä voi täysin varmasti tietää, suutinhommat vaan sen verta hintavia että riski niiden hajoamisesta mietityttää mutta tuskin sitä nyt pelkäämään kannata alkaa. OM 646 tuntuisi varmemmalta kuin uudempi kone mutta täytynee käydä koeajamassa molemmat jotta voi eron huomata. Eikai se uudempikaan sen epäluotettavampi ole jos on jakopää tehty?
Kyllä ne xenonit saisi olla juu, tosin eipä ne elämää mullista täällä Helsingin alueella kun valoa on muutenkin joten ne ei itselle aivan "must" ole. Tuon minulla välillä käytössä olevan C:n puoli"nahat" on vielä kuin uudet, joka tosin ihmetyttää kun on kauhutarinoita lukenut. On se kumma kun yli 300tkm rullatun entisen 190e:ni nahat olivat kuin uudet ja nykyautoissa tilanne on tämä. Kattoluukkuun olen tykästynyt itsekkin kun se on jokaisessa minulla olleessa mersussa ollut mutta en sen puuttumista omassa tapauksessa kovin suurena pidä. Vähän kun joutuu mieltymyksistä tässä hintaluokassa tinkimään, varsinkin kun tuota kattoluukkua enemmän haluamaani auxipaikkaa ei jokaisesta löydy. Onko kukaan muuten törmännyt mihinkään aftermark-settiin tai jopa itse asentanut/asennuttanut auxpaikan jälkeenpäin? Itsellä kun ei ole mitään hajua näistä nykypäivän soittimista autoissa niin enpä tiedä mitä niille voi tehdä.