Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

JuMu S kirjoitti:
Fenton kirjoitti:Paljonkos tuommoisella Vollikalla saa kiskoa? Harjulta ei tällä kertaa odoteta vastausta.
Aistin sarkasmia. :roll:
Jarrutonta 2300kg, jarrullista en muista.

pösöllä pysty vetää saman ja 200d mersullakin
Kuva
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

^ 200D on niin tehokas peli että kyllähän sillä kulkee vaikka mitä 8) :lol:

Vapari 250Dee, 1500kg painava Koneiden kuljetukseen tehty traileri ja pitkä ja erikoiskorkea Portteri täydessä lastissa kyydissä :lol: Ilmanvastustakin oli jo jonkin verran :lol:
Kuva

Ei enää ryntäillyt mutta hyvin kiskoi perille asti :kuski:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Aikalailla vuosi meni tullin selvitellessä miten tuo vihree pitäisi verottaa. No nyt saatiin päätös ja palautusta. Summa oli aikalailla odotetun mukainen.

Mukava lähteä pääsiäisen viettoon. Hyvää pääsiäistä.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Pappi kirjoitti:Voisi varmaan ajaa 5w-40 öljyilläkin mutta tuo 0w-30 on jäänyt mieleen kun luottokorjaamokin siitä muistutti. Varsinkin hopee on sellainen, että kannattaa ajaa tuolla. Jos haluaa nokka-akselin kestävän? Litrahinnan ero oli olematon kun ottaa mukaan vielä näennäisen mielenrauhan saamisen voitelun toimivuudesta.
Hetkonen, mikäs se näissä? Nokka-akseli ei saa voitelua jos on Volvon luokitukset täyttävää muuta kuin 0W-30- öljyä koneessa? :shock: nimim. "S80 D5 ja kylmä hiki kainalossa"
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Niin ne pelotteli että kannattaa nokan vuoksi käyttää luokitusten mukaista öljyä.

Vihreessä on nyt muutama tonni takana vaihdon jälkeen ja öljyt on kirkkaat edelleen.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Eli olisi noin tarkka jo viskositeetistakin? Vai pelkästä Volvon luokituksesta? Sillä utelen kun täällä alkaisi olla perushuolto hyvinkin ajankohtainen.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Öljynvaihtohan ei nyt ihan mahoton ole hinnaltaan. Käyttää sitä mitä suositellaan niin saa turvallisin mielin ajella näkymättömiin.

Kummastakin tuli luettua vikamuistit, jotain pikku juttuja oli mutta tyhjensin pois ja katsellaan uudelleen tovin päästä.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Peilien lämmitysvastykset?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Otin minä ne ylös, mutta arvaa muistanko... Jotain mukavuusjuttujen koodeja ne oli. Ei onneksi mitään vakavaa, mikä vaikuttaisi ajamiseen.

:?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

C-Klasse kirjoitti:
Pappi kirjoitti:
Täh... Onko uudemmista rapsittu pois puhelimen ohjaus ratista? Vihreessä on integroitu puhelin ja sen "luurinapit" löytyy ratista.
En mä ainakaan löytänyt ratista mitään nappulaa jolla avata puhelu ja muistaakseni ruudussa kehotettiin selvällä suomella painamaan "OK" -nappia. En ihan satavarma ole tästä asiasta näin vähällä kokemuksella.
Ratista saa avattua puhelun, koska siellä on "OK", sulkemista en ole viä kokeillu ratin kautta. Volvolla on kai tullu "seinä vastaan" kun ratin kautta voi käyttää navigaattoriakin. Ei mahdu enää erillisiä nappeja.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Vihreessä on tuon navin ohjaus ratin takana. Sormet sattuu just eikä melkein ristikytkimelle. Kartat kun saisi järkevään hintaan päivitettyä. Ei vaan ole tullut vastaan sopivaa levyä oikeaan hintaan. :?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kesärenkailla kerkesin ajaa noin viikon... Ihmettelin, että mikä tuota yhtä vaivaa kun näyttää tyhjentyvän. Tänään valelin renkaan saippuavedellä ja kas... Kevään ensimmäinen kukkanen.

Kuva

Kaivoin sen pois ja paikkasin tubeless pikapaikalla. Katsotaan nyt pitääkö vai tuleeko rengasliikkeeseen asiaa. Tympäsee kun renkailla ei ole paljoa ajettu, mutta nyt selviää vielä yhden uusinnalla.

Kuva

:shout:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pitäähän se tubelesspaikka tuollaisessa.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Näytti paineet pysyneen kun aamulla mittasin. Toivotaan, että menee noiden renkaiden iän.

Nyt oli hyvä testata kun kotitielle ajettiin kantavaa kerrosta lisää ja päälle soramursketta.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuli tuossa ajeltua vähän ristiin rastiin kummallakin. Vihreessä on nuo Hankookin renkaat paljon hiljaisemmat kuin hopeen aeolukset, varmaan koko ja kantavuuskin vaikuttaa, mutta kuitenkin.

Positiivista tuon vihreen osalta oli laatikon öljynvaihdon hyöty. Kävin viikonloppuna vappumarssilla kärryn kanssa. Ajelin näitä meidän mutkasia ja mäkisiä kyläteitä rapeat 300km. Laatikko toimi todella mukavasti ja kulutuskin pysyi maltillisena, viime tankillinen kärryn veto huomioiden 7.7ltr/100km.

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Vähän offtopiccia mutta kuitenkin, faijan volvoon vaihdoin kesärenkaat 18" nankangit,
Meteli aika raju verrattuna talvirenkaisiin jotka ovat reilu 10v hkpl2:set.
On muuten mieltähivelevän helpoksi tehty käsijarrun kiristys näissä, kahvan juuresta yhtä ruuvia pyörittämällä. :)
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Onhan se helppo säätää. Vihreessä on erikseen vielä kehintäruuvit asennettuna kun tehtiin jarruremonttia. Tulisi vaan tuota käsijarrua käytettyä, automaatissa kun tuppaa välillä unohtumaan. :oops:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hopee on muutamalla työreissulla ilmoitellut huoltotarvetta jarrujen osalta. Tänään oli joutopäivä, joten jätin auton huoltamon pihaan odottamaan huoltoa. Iltapäivällä tuli viesti, että jarrut on nyt ok. Vaihdettiin etupalat ja levyt uusiin. Levyissä ei ollut mitään vikaa, mutta tulipahan nyt laitettua samalla nekin.

130e osat ja 90e työt. Ei millään löytynyt virtaa ruveta itse värkkäämään ja kun kylälle avattiin huoltamo uusien yrittäjien myötä niin aattelin jättää rahat kotikuntaan. Osatkin olivat hinnoiteltu siten, että ei tointanut alkaa tilaamaan netistä.

Kiitos TK Huoltamolle hyvästä työstä. Oli ilo asioida. :)

Mittarissa nyt 438tkm.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Olisko tällainen "pattikylki" V70 Classic bensa vapari automaatti käyttövarma auto? Nuorempi veli skannaa vaihtoautomarkkinaa ku A4 2.0 TDI ei oikein vakuuta luotettavuudellaan. Mä sitten vaan ehdotin että tällainen Volvo olis tukeva ja ei ole kuuluisa epäluotettavasta tekniikasta.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuskin tuossa pahasti metsään menee. Classic on kitketty lastentaudeista, omaa hyvät varusteet ja tekniikka on muutenkin ok.

Appiukko ajelee manuaali bensalla aika pienille kulutuksille, mutta on meillä vähän erilainen ajotyyli.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Vihree on nyt minulla ajossa kun hopeessa ei ole koukkua, eikä varmaan tulekaan.

Veneen haku oli hupanen reissu. Sen verran kepeesti tuli perässä, että parempi oli ajaa vakkarilla menemään.

Vielä on päästy luiskista ylös etuvedolla. Kuvassa ollaan Ylämyllyn shellin parkissa tauolla

Kuva

Vene vaatii pesun ja kiillotuksen. Trailerin vanteet voisi maalata vähän siistimmiksi. Renkaat tuli uudet myyjäliikkeen puolesta. Hyvää toimintaa Kiteen Koneveijareilta.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

C-Klasse kirjoitti:Olisko tällainen "pattikylki" V70 Classic bensa vapari automaatti käyttövarma auto?
Jos ei olla hakemassa aivan kaikkein halvinta, on facelift malli suositeltava. Selkeästi toimivampi, eikä ole vain meidän perheen havainto. Uudemmat versiot tulivat eri korimalleihin eri aikaan, S80 ensin ja muut perässä 2004 - 2005. Uudemman mallin erottaa helpoimmin kanttisista peilin kuorista, vanhassa pyöreät. Vaikka pyöreistä suuremmista peileistä paremmin näkeekin, niihin kiinnitettyä autoa välttäisin, kun hintalisä toimivaan on nykyisin jo aika pieni.

Jos voi venyttää viimeisiin Classic versioihin, saa varusteet nyt jo kaupan päälle.

Mersun tavoin välttäisin kahdesta eri materiaalista sotkettua verhoilua. Volvon puolinahka ei ole yhtä huono kuin Mersun, mutta riittävän huono kuitenkin.

Vakiokohteiden lisäksi mallikohtaisia katsottavia on automaatin kunnollinen toiminta + huoltohistoria oikeilla öljyillä sekä ainakin moottorin ylä- ja alapuoliset tukitangot. Siis ei moottorin painoa kannattelevat, vaan moottorin päällä ja alla väärin päin asennetun puntin heilahteluja vaimentavat tuet. Etenkin ylempi on kulutustavaraa, mutta kannattaa vaihtaa ajoissa ennen kuin heiluva puntti repäisee pakoputken joustoliitoksen hajalle.

Jos autossa on Nivomatic tasonsäätöjousitus takana, ei tonni tahdo riittää takaiskarien vaihtoon. Onneksi tilalle voi vaihtaa helposti vakiojouset ja -vaimentimet. Myyjä ei välttämättä edes tiedä, mitä siellä alla on, joten kannattaa katsoa, onko tavallinen iskari vai sitä selvästi paksumpi Nivomatic pötikkä.

Jotkut vanhemmat tinaviitoset huohottivat alhaisillakin kilometreillä, mutta moniventtiilikantiset ovat yleensä lujia. 200 - 300.000 ajettu terve kone ei saa puhaltaa yhtään näkyvästi öljytikun reijästä, öljyä ei lisätä 20.000 km huoltovälillä. Ja sitten tietenkin se hihna + kiristin + vesipumppu samalla kun väärin päin asennetun koneen jakopää on suurella vaivalla avattu.

Koriltaan huonoa ei tarvitse hyväksyä, koska näin uudessa Volvossa ei saa olla vielä mitään ruostevikaa.

Huonoa ei kannata ostaa, koska hyviä saa melkein samaan hintaan ja niitä on tarjolla paljon. Suoraan rahalla ostajan markkinat.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Kiitoksia vinkeistä! Käytiin tänään Tampereella velipojan kans vaihtamas Audi A4 B7 Volvo V70 2.5T A Titanium -malliin vuodelta 2004. On kanttiset peilit, 170 tkm ajettu Suomeen uutena myyty yhdellä ollut yksilö. Kuskinpuoleisen harmaan sport- nahkapenkin reunasauma pitää korjauttaa jollakin suutarilla ja katsoa, mitä kaikkia öljyjä on vaihdeltu Bilialla, missä tämä on aina huollettu. Viimeisin huolto 8 tkm sitten ja jakopään hihna vaihdettu 139 tkm.

Jännä hurina tuossa vitoskoneessa ku vedättää kuuteen tonniin asti. Ainehan tuolle varmasti maistuu, mutta kyllä siinä tehoakin on ja ajomukavuutta.

Audissa oli BT hands-free, Volvoon pitäis kloonata SIM-kortti jotta puhelimen saa toimimaan. Stereot ei oo yhtä hyvät kuin Audin Concert Audio, mutta kyllä niistä radio kuuluu ja kasettisoitinkin löytyy CD:n lisäksi.

Hyvät Nokian kesärenkaat ja samanmerkkiset kitkapyörät tuli mukana, kitkoissakin yli 6mm pintaa. Mukana tuli kahdet samanlaiset Volvon aluvanteet 17".

Nopeasti on tullut kaks Volvoa lähipiiriin, mutta uskon muutoksen olevan nyt tässä :lol:
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kuva

Tänään oli joutoaikaa sateiden välissä... Sain pesuaineen vaahdottimen puutarhaletkuun ja pitihän sitä testata. Vaahtokerros ei nyt ihan mahdoton ole, mutta vaahdottimessa on säätö pesuaineen määrään. Nyt oli jotain Bilteman tiivistettä säiliössä. Vaahdotin on vastaava kuin tämä http://cleanyourcar.fi/index.php?route= ... uct_id=209

Tylsän harmaa on siinä mielessä mukava väri, että pieni pölykerros ei näy häiritsevän pahasti.

Iltapäivällä sitten imurointi ja siivous... "joutopäivän askareita". :roll:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Siivouksen yhteydessä tuli polttoainekuitteja pino vastaan, joten kirjoitin ne Spritmonitoriin.

Vihree:
Kuva

Hoppee:
Kuva

Kummasti kääntyi käppyrät toisinpäin kun Rouva on kesän ajellut Hoppeella. Vihreen perässä on kiskottu milloin mitäkin, mutta onneksi tuo kulutus ei ole ihan mahdottomiin noussut.

Vaunukeikkaakin taitaa pukata, mutta siitä sitten joskus lisää. :?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Onko molemmat sulla automaatteja? Faija ajaa 6v manuaalilla reilua kuutta litraa työmatka-ajossa.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Molemmat on automaatteja. Pitkässä matkassa pääsee näilläkin vähemmällä. Kuutosen allekin on menty, mutta ei näillä teillä missä ajetaan 99% ajoista.

Voishan noista nipistää pikkusen, mutta menköön näin.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Karavaanarin elämä on nyt tältä kesää katseltu... Vaunun kävin justiin viemässä pois. Voi olla, että joku pikkunen reissu tulee vielä tehtyä. Aika näyttää.

800km, pääpaino olemisessa ja nauttimisessa. Kulutus mittaus antoi tuloksen 8.91ltr/100km. Onneksi tuo solikka tuli perässä sivistyneesti. Hyvä oli ajaa kun keskipohjanmaalla ei ole mäkiä riesana :)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Joitakin otoksia reissusta.

Näkymää taakse. Vakkariin 90-95km/h ja antaa värinättömän vitosen hyristä... Kierrokset järkevällä tasolla ja meno tasaista.
Kuva

Auringonlasku eräänä iltana Kalajoella.
Kuva

Maakallan risteily www.plassi.fi Tuoretta savustettua siikaa oli edullisesti myynnissä ja olihan se hyvää. Päälle sitten metsämansikoita.
Kuva

Viimeisen yön vietimme kaverin maatilalla ja muisteltiin menneitä Mukava oli seurata kun jälkikasvu jatkaa isänsä jälkiä. Poikakin pääsi vähän isomman Valtran kyytiin.
Kuva

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Päiväkirjaan merkitään hopeen osalta vuosikatsastus hyväksyttynä. Pari huomiota seuraavaan huoltoon, joista toiseen kävin hakemassa jo osan valmiiksi. Vaihdetaan kun pääsee nosturille.

Mittarissa 441tkm. Matka jatkuu.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”