Elikkä joku tämmönen setti?dealer kirjoitti:Tarvikeballasti ja siihen liitäntäjohto joka käy orkkis xenoniin, ei ole kallis.
Vanjan MB C 220T CDI -98 * vaihtui väyryseen
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Olisko sulla jossain tarkempia ohjeita miten homma menee käytännössä, kun ei ole minkäänlaista kokemusta tuommoisista valoista. Umpion allahan se orggis sytytin lie majailee?dealer kirjoitti:Juurikin tuollainen. Parit 202 valot korjattu noin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kannattaa muuttaa eri paikkaan se uus ballasti, tosi typerässä paikassa 202 korisessa.Vanja-eno kirjoitti:Olisko sulla jossain tarkempia ohjeita miten homma menee käytännössä, kun ei ole minkäänlaista kokemusta tuommoisista valoista. Umpion allahan se orggis sytytin lie majailee?dealer kirjoitti:Juurikin tuollainen. Parit 202 valot korjattu noin.
Tota varten varmaan kannattaisi sitten varuiksi tilata tämmöinen setti jatkovirtajohtoja samalla, kun ei ratkaisevasti maksa paljoa...?jolle kirjoitti:Kannattaa muuttaa eri paikkaan se uus ballasti, tosi typerässä paikassa 202 korisessa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
WEbaston viaksi paljastui Starilla hehkutulppa, joka rajallisen käsityskykyni mukaan vaatii koko polttoyksikön tms. uusimisen ja hinta pyörii 300 euron kantturoilla... Saa jäädä ens syksyyn, nyt on rahat tiukalla ja lohkolämmitin sisälämppärin kanssa riittäköön.
Sis Xenonien kimppuun. Posti toi nopeasti tarvikeballastin adaptereineen yms. johdon tynkää.
Tänään sitten etsimään virtaa vasemman puolen pimenneelle xenonille.
Löysin virrat ja tarkemmin tutkittuani paljastui, ettei virta kulje edes ballastille asti eli se voikin olla ehjä.
Virran kulku on seuraava. Virta tulee ensin umpion alempaan moninapa liittimeen, josta se jatkaa matkaa umpion sisällä ohuena keltaisena piuhana alemmasta moninapa liittimestä ylempään lattarivi liittimeen. Kytkin moninapa liittimen takasin ja totesin että virta tulee tuon riviliittimen alimpaan nastaan ja jatkaa siitä ulos umipiosta jonnekin auton konehuoneen syövereihin. Virran pitäisi tulla takaisin umpion sisään saman liittimen toisiksi ylimmästä liittimestä, josta sen jatkuu ballastiin. Oikean puolen umpiossa joka toimii moitteetta, virta kulkee justiinsa näin. Kynällä tsekattuani huomasin että virta ei vasemmassa umpiossa tule enää takaisin joten vika lieneekin jossain muualla kuin ballastissa.
Mihin se lähivalon virta koukkaa kun se tulee ulos umpiosta ennen paluutaan takaisin umpioon. Molemmat johdot sekä lähtö että paluu johto ovat siis samassa riviliittimessa ja samassa johtonipussa.
Sekavasti ehkä selitetty mutta... Onneksi Dealer ehti jo lähettämään joitain kytkentäkaavoja, tukin niitä paremmalla ajalla, mutta jos ongelma on jollekin tuttu, niin saa avautia. Kiitos.
Sis Xenonien kimppuun. Posti toi nopeasti tarvikeballastin adaptereineen yms. johdon tynkää.
Tänään sitten etsimään virtaa vasemman puolen pimenneelle xenonille.
Löysin virrat ja tarkemmin tutkittuani paljastui, ettei virta kulje edes ballastille asti eli se voikin olla ehjä.
Virran kulku on seuraava. Virta tulee ensin umpion alempaan moninapa liittimeen, josta se jatkaa matkaa umpion sisällä ohuena keltaisena piuhana alemmasta moninapa liittimestä ylempään lattarivi liittimeen. Kytkin moninapa liittimen takasin ja totesin että virta tulee tuon riviliittimen alimpaan nastaan ja jatkaa siitä ulos umipiosta jonnekin auton konehuoneen syövereihin. Virran pitäisi tulla takaisin umpion sisään saman liittimen toisiksi ylimmästä liittimestä, josta sen jatkuu ballastiin. Oikean puolen umpiossa joka toimii moitteetta, virta kulkee justiinsa näin. Kynällä tsekattuani huomasin että virta ei vasemmassa umpiossa tule enää takaisin joten vika lieneekin jossain muualla kuin ballastissa.
Mihin se lähivalon virta koukkaa kun se tulee ulos umpiosta ennen paluutaan takaisin umpioon. Molemmat johdot sekä lähtö että paluu johto ovat siis samassa riviliittimessa ja samassa johtonipussa.
Sekavasti ehkä selitetty mutta... Onneksi Dealer ehti jo lähettämään joitain kytkentäkaavoja, tukin niitä paremmalla ajalla, mutta jos ongelma on jollekin tuttu, niin saa avautia. Kiitos.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Onko tuo Mersun wepastoon muka noin kallis?Vanja-eno kirjoitti:WEbaston viaksi paljastui Starilla hehkutulppa, joka rajallisen käsityskykyni mukaan vaatii koko polttoyksikön tms. uusimisen ja hinta pyörii 300 euron kantturoilla... Saa jäädä ens syksyyn, nyt on rahat tiukalla ja lohkolämmitin sisälämppärin kanssa riittäköön.
Tuossa E39:n Webastossa oli myös hehkutulppa sökö. Siinä on hehkutulppa ja liekkivahti samassa paketissa, ja koodi oli tuosta liekkivahdista. Lähetin Webaston irtaallaan Autoelektrolle, jossa uusi hehkutulppa maksoi 80€ ja asennus irtowebastoon 15€.
Otin vielä lisäksi koko Webaston täyden testauksen ja tarkistuksen, joka maksoi 35€. Sai toimintatakuun tuolle Wepastolle.
Eli 130€ hehkutulpan vaihto ja koko Webaston tarkistus ja toiminnan testaus
Kannattaa kysyä tarjous, homma hoitui kyllä mainiosti. http://www.autoelektro.fi/
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
^No tuo vaikuttaa jo kohtuulliselta. Täytyypä tutkia asiaa.
Eikö kellään ole ollut noiden xenonien kanssa samanlaista ropleemaa, tai tideä miksi virta tulee ensin umpioon ja poistuu sieltä jonnekkin (minne ja miksi?) palatakseen sitten takaisin. YRitän huomenna yrittää ehtiä hyppyjohdolla tutkia, onko sytytin edes ehjä.
Eikö kellään ole ollut noiden xenonien kanssa samanlaista ropleemaa, tai tideä miksi virta tulee ensin umpioon ja poistuu sieltä jonnekkin (minne ja miksi?) palatakseen sitten takaisin. YRitän huomenna yrittää ehtiä hyppyjohdolla tutkia, onko sytytin edes ehjä.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
No nyt toimii sitten taas xenoni. Kovasti olisi houkutellut käyttää alkuperäistä virtajohto/maajohto kombinaatiota, joka tuli umpion sisään alkuperäiselleballastille. Harmi vaan ettei virta tullut edes niille johdoille. No, otin sitten virran sieltä moninapaliittimen juuresta minne lyhyenvalon päävirta tulee ja maan jonkun pultin kannasta. Toimii. Tosin aamuväsynein silmin taisin asentaa umpion hieman huolimattomasti kun osoittaa liian ylös nyt...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Omiin kokemuksiin nojautuen veikkaisin ettei vika ole hehkutulpassa itsessään vaan ohjainkortilla.Hannu.H kirjoitti:Onko tuo Mersun wepastoon muka noin kallis?Vanja-eno kirjoitti:WEbaston viaksi paljastui Starilla hehkutulppa, joka rajallisen käsityskykyni mukaan vaatii koko polttoyksikön tms. uusimisen ja hinta pyörii 300 euron kantturoilla... Saa jäädä ens syksyyn, nyt on rahat tiukalla ja lohkolämmitin sisälämppärin kanssa riittäköön.
Tuossa E39:n Webastossa oli myös hehkutulppa sökö. Siinä on hehkutulppa ja liekkivahti samassa paketissa, ja koodi oli tuosta liekkivahdista. Lähetin Webaston irtaallaan Autoelektrolle, jossa uusi hehkutulppa maksoi 80€ ja asennus irtowebastoon 15€.
Otin vielä lisäksi koko Webaston täyden testauksen ja tarkistuksen, joka maksoi 35€. Sai toimintatakuun tuolle Wepastolle.
Eli 130€ hehkutulpan vaihto ja koko Webaston tarkistus ja toiminnan testaus
Kannattaa kysyä tarjous, homma hoitui kyllä mainiosti. http://www.autoelektro.fi/
Tai sitten itselle ei vaan ole osunut yhtään rikkinäistä hehkutulppaa.
^ minähän en sitä tiennyt missä vika, mutta tuon *tar ilmoitti, että hehkutulppa. Lähtee siis käyntiin pikkuhiljaa mutta savuttaa ja yskii.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Laitoin kesärinkulat alle... En vaan oikein tykkää noista aluvanteista, jotkut Alessiot ovat. Mutta meneehän nuo, kun renkaat ovat lähes uudet.
Jos nyt joku nuo haluaa minulta väkisin ostaa (siis pelkät vanteet), niin myyn kyllä. Vaihdossa huolin hyväkuntoiset peltivanteet siisteillä orggiskapseleilla ja pulttisarjalla... tai jotkut MB:n omat alut jotka passaavat Ceehen
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Niin joo, unohdin mainita että nuo Alessiot ovat 16", joten koska halua pitää nuo lähes uudet renkaat, täytyisi peltivanteidenkin olla 16"... tai sitten niillä pellivanteilla pitäis olla vastaavankuntoiset gummit päällä. Taitais vaihto helpommin onnistua MB:n omiin aluihin...?94zip kirjoitti:Mulla pitäs olla asiallisia peltivanteita sarja, renkaat on aika kyseenalaiset.
Ufokapseleita pitäs olla useampikin sarja.
Nyt kun on vähän silmä tottunu noihin niin kyllähän noita nyt katselee...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Yksi kuvahan voi valehdella enemmän kuin tuhat sanaa. Niimpä tässäkin topicissa esillä oleva Cee on julkaistuissa kuvissa näyttänyt paremmalta kuin mitä on. Joten on aika paljastaa karu totuus lähikuvilla ja puhtaalla autolla... Aloitetaan pahimmasta puolesta.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Pohjastahan tuo on yllättävän terve eli enempi tuo ruoste "vaivaa" esteettisesti. Mitään ajoa varsinaisesti estävää vikaa ei ole ollut ja kilometrejä on jo helmikuun alun jälkeen kertynyt jo 7tkm kahdessa ja puolessa kuukaudessa. Huoltoa ja näperrettävää löytyy kyllä ettei aika käy pitkäksi. Kiireellisin listalla on nyt automaatin öljynvaihto, sitä kun ei edellisen omistajan aikana ole vaihdettu kertaakaan. Seuraavana listalla on närhenmunien putsaus kun lämppäri/ilmastointi vaikuttaa käytöksellään siltä että putsattavaa olisi. Sitten pitäisi toisen ajovalon lyhdyn lasi vaihtaa (halki), kardaanin kannatinlaakeri ääntää jo aavistuksellisesti, webasto korjata eikä tuulilasin vaihtokaan olisi pahitteeksi ennen ensi talvea. Noita pahimpia ruosteita fiksaan jos kerkiän...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Halloota halloota! Komiat ovat puhelin värkit myös... vielä kun olisi tuohon passaava Nokian luuri...
Kun hätä on polttava tai kyydittävät ovat ihan liekeissä, löytyy alkuperäinen saamutin paikaltaan...
Sitten semmoinen yleismaallinen kuva kabiinitilasta...
Kun hätä on polttava tai kyydittävät ovat ihan liekeissä, löytyy alkuperäinen saamutin paikaltaan...
Sitten semmoinen yleismaallinen kuva kabiinitilasta...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kävisköhän tuohon Nokia 6150 Semmonen toimiva olis joutenVanja-eno kirjoitti:Halloota halloota! Komiat ovat puhelin värkit myös... vielä kun olisi tuohon passaava Nokian luuri...
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Oot varmaan Rassausmiittiin tulossa? Jos oot, niin otapa mukaan. Kokeillaan että toimiiko vehkeet... siis puhelimet745 kirjoitti:Kävisköhän tuohon Nokia 6150 Semmonen toimiva olis joutenVanja-eno kirjoitti:Halloota halloota! Komiat ovat puhelin värkit myös... vielä kun olisi tuohon passaava Nokian luuri...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
No niin, nyt on, kiitos seiskanelifemmanVanja-eno kirjoitti:Halloota halloota! Komiat ovat puhelin värkit myös... vielä kun olisi tuohon passaava Nokian luuri...
Kaiken kukkuraksi toimii hyvin
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Huoltoa hiljalleen juurikin...Vanja-eno kirjoitti:Huoltoa ja näperrettävää löytyy kyllä ettei aika käy pitkäksi. Kiireellisin listalla on nyt automaatin öljynvaihto, sitä kun ei edellisen omistajan aikana ole vaihdettu kertaakaan. Seuraavana listalla on närhenmunien putsaus kun lämppäri/ilmastointi vaikuttaa käytöksellään siltä että putsattavaa olisi. Sitten pitäisi toisen ajovalon lyhdyn lasi vaihtaa (halki), kardaanin kannatinlaakeri ääntää jo aavistuksellisesti, webasto korjata eikä tuulilasin vaihtokaan olisi pahitteeksi ennen ensi talvea. Noita pahimpia ruosteita fiksaan jos kerkiän...
Automaatista vaihtui parisen kuukautta sitten Rassuumiitissä öljyt kera suodattimen ja pistokkeen.
Närhenmunat putsattiin seuraavassa Rassuumiitissä ja lämmöt vaihtuvat nyt normaalisti. Samassa miitissä vaihdoin palaneen xenonin tilalle uuden.
Joskin kävi huonoa tuuria, että se polttimo kesti tasan miitistä kotipihaan. Koska polttimo kyrvähti siltä puolelta, minne olin vaihtanut tarvikeballastin, niin vaihdoin sinne oikealta puolelta ehjänä olevan varnistaakseni ettei vika johdu omista kytköksistäni. Pari päivää kokeilin ja eipä kyrvähtänyt uudestaan käytetty vaan sitkeästi paloi. Joten pajalle takasisin ja palautin viallisen polttimon ja sain tilalle uuden. Sepä olikin parempi ja toimii loistavasti yhäkin (niinkuin toki pitääkin).
Haljennut lyhdynlasikin vaihtui ehjään käytettyyn. Meni muuten aika ripeästi vaihtotyö, kun on tuota umpion irroitusta ja kiinnitystä tullut harjoiteltua...
Tässä nyt viikon alkupuolella huollonilmaisin kertoi että nyt on aika vaihtaa öljyt, minkä teinkin tällä kertaa kaverin korjaamolla nopsaan ja siististi imuvaihdolla. Samalla vaihtui tiettyö myös suodatin niin öljylle kuin ilmalle. Ilmansuodatin oli kyllä niin tukossa, että liekö milloin viimeksi vaihdettu.
Ensi viikolla sitten pitäisi vaihtaa kardaanin kannatinlaakeri. Webaston huolto sitten seuraavaksi... tuulilasin vaihtohintoja pitää alkaa kohta kyselemään...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26
PIkapuolisen tarkistuksen tuloksen hantin puolen helman takapäässä tulee hitsattavaa kohtapuoliin...
Jossain vaiheessa kuskin puolen ruosteläikät tulevat toimimaan koealustana sille, miten ja minkä näköiseksi saadaan eri tekniikoilla "kukkaset piiloon"
Jossain vaiheessa kuskin puolen ruosteläikät tulevat toimimaan koealustana sille, miten ja minkä näköiseksi saadaan eri tekniikoilla "kukkaset piiloon"
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi