Tappara & Son W211 kulkee vinossa ja puoltaa oikealle

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Tappara & Son W211 kulkee vinossa ja puoltaa oikealle

Viesti Kirjoittaja tappara »

Hellouz ! ... Perskules, miten tää nyt näin menee kun en saa tänne kuvia liitettäväksi ??? No mutta niin...

W211 nojaa hieman oikealle ja samoin puoltaa voimakkaasti oikealle.

Tätä se teki jo ilmapussien aikaan, jotka tammikuussa vaihdettiin rautajousiin. Nelipyöräsuuntauksessakin sitä on käytetty mutta ei vaan muutosta parempaan. Täysin uudet kesärenkaat joten ei ole vika niissäkään. Puslat pitäisi olla kunnossa kun on kerran katsastuksesta läpikin päästy.

Eroa vasemman ja oikean takapyörän välillä yli 10 mm.

Selailtuani muiden vaivoja foorumilta, on aivan ilmeistä että muitakin W211:n omistajia on siunattu samalla ominaisuudella.

Kuka tunnistaa omastaan em. vaivan ja ketkä ovat löytäneeet sen aiheuttajan?

Mikä on tässä tapauksessa vian aiheuttaja??
:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:...
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Mihin mittapisteeseen olet verrannut nuita takapyörien sijainteja?

Kuluuko renkaat miten?
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Yeah,

Lokasuojan alareunasta vanteen reunaan.

Tiedä häntä vielä kulumisesta kun on uudet kumit...
mutta niin... puoltaa jotta ajaminen ei ole enää mukavaa.

Taaksehan ei ole erillistä korkeudensäätöä. Edestä löytyy iskarin alta mutta liekö vaikuttaisi sieltä asti persusta säätää??

Myönnettäköön että myös keulasta oikeapuoli on matalemmalla joskaan ei noin paljoa.
:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Säätöpultit laitettu eteen kaikki 4 ja oikein ja silti puoltaa ?
Sitten pitää lisäksi pelata taka-aurauksella, jos vika ei varmasti ole renkaissa tms.
wiimax.fi
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Hellouz !

Oolrait, siis niinkuin että vielä tässä vaiheessa, vähemmän itsensä W211 anatomiasta tietävänä, täytynee kysyä jotta mitkähän säätöpultit (4) ovat kyseessä?

Kuinka niiden säätö vaikuttaa takapuoleen?

Auraukset kaiketi tulisi olla kunnossa, joskaan itse työn aikana en saanut olla paikalla => passittivat minut pois hallista. Eteeni sain laskun ja A4:n ja auto puoltaa edelleen. Näitä niitä Suomessa piisaa. Pitäisikö viedä takaisin??

Kuinka vainki, "perse" roikkuu matalammalta oikealta puolelta enkä oikein tiedä mistä alkaisin.
:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Säätöpulteilla poistetaan puoltaminen, jos asiakas tuo 211:n nelipyöräsuuntaukseen syynä puoltaminen on ensimmäinen homma laittaa säätöpulteilla kulmat niin ettei puolla, ja sitten vasta suunnata.

Auton jousituksen korkeuserot joutuu korjaamaan esim. etuiskarin säädöllä (tai jousen laippaahan se sokka säätää)
wiimax.fi
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Hellouz :D

Loistavaa... Thnx.

Nyt aletaan mutteroimaan mersu suoraan ja viedään takaisin nelipyöräsäätöön :D :D

Suurkiitos ttiedoista.
:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:...
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Hellouz,

Ha, katiska on myyty. Siihen loppui tuska ja ahdistus
:D
:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:...
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

No mitä nyt alle?
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Hellouz!

Todella hyvä kysymys.

Jo aiemman katiskan (W210) hävityksen jälkeen tuli hankittua kokemusta Japanilaisesta ja Ruotsittaresta. Eivät olleet samalla tasolla lähellekkään ajettavuudeltaan mutta päästiinpähän paljon vähemmällä tuskalla ja verenpaineella. Uskoisin myös Ameriikkalaiseen moikarointimalliin.

Saksalaiset eivät vaan toimi niinkuin auton tulee ... nimim. kokemusta on
:twisted:
:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”