w211 airmatic ongelma

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
ari.kivinen81
Viestit: 43
Liittynyt: 20.9.2013 21:46
Paikkakunta: Kylmäkoski

w211 airmatic ongelma

Viesti Kirjoittaja ari.kivinen81 »

Moi!
Vaimennintukipaine ei uskottava, 5507. Koodi olemassa ja tallennettu. Alustan säätö toimii kulma kerrallaan testerillä, paineet 21 bar ja rapiat sekä kompuralla että joka tolpalla. Mittalukemat muuttuu ok. Kaikki pussit, kompura ja takapään venttiili vaihdettu parin vuoden sisään. Tippuu tonttiin kun hetken käynnissä kun testerillä nostanut. Vinkkejä?
Kiitokset!
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Siis ilmeisesti paineet tolpissa 21 baria silloinkin kun auto on tontissa? Siitä ei uskottavasta painelukemasta olisi hyvä aloittaa (johdot anturille, anturi...).
ari.kivinen81
Viestit: 43
Liittynyt: 20.9.2013 21:46
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja ari.kivinen81 »

Kyllä, 21 baaria ala-asennossakin. Jännä vain kun kaikissa tolpissa samat lukemat.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Mikäs noissa lie todellinen paine ?

Aika kovalta kuulostaa 21 bar ... Ettei olis psi se yksikkö ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

pekkovee kirjoitti:Mikäs noissa lie todellinen paine ?

Aika kovalta kuulostaa 21 bar ... Ettei olis psi se yksikkö ?
No tätä bar juttua minäkin täällä mietin, että joko paineen tunnistus/mittaus on menettänyt järkensä, tai sitten yksikkö on jotain muuta, koska tuollaisen kompuran "suolestaneena" voin vannoa että niillä sisuskaluilla ei päästä tuollaisiin baareihin :D

Ja muutenkin järjestelmän rakenne huomoiden väittäsin että paine ei paljoa muutu korkeuden muuttuessa (pieni muovinen kompura, mutta pusseissa kuitenkin suht iso ilmatila, niin jos paineen pitäisi muuttua huomattavasti esim. sentin korkauden muutoksella, niin kompurahan joutuisi käydä tyyliin 15min...jota se ei kuitenkaan tee kunnossa ollessaankaan)

Eikös noissa 211 korkeus kuitenkin mitata sähköisesti tukivarsista ja väittäisin siellä nyt olevan joku ongelma...? :oops:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

piippu kirjoitti:
Ja muutenkin järjestelmän rakenne huomoiden väittäsin että paine ei paljoa muutu korkeuden muuttuessa (pieni muovinen kompura, mutta pusseissa kuitenkin suht iso ilmatila, niin jos paineen pitäisi muuttua huomattavasti esim. sentin korkauden muutoksella, niin kompurahan joutuisi käydä tyyliin 15min...jota se ei kuitenkaan tee kunnossa ollessaankaan)

Eikös noissa 211 korkeus kuitenkin mitata sähköisesti tukivarsista ja väittäisin siellä nyt olevan joku ongelma...? :oops:
Pieni korkeuden muutos ei muuta ilmapussin painetta merkittävästi, vain pussissa oleva ilmamäärä muuttuu. Mutta jos jousitus lasketaan ihan tonttiin (tai laskee vuodon takia itsekseen) niin paine pusseissa laskee nollille (olemattomiin).

Korkeus mitataan sähköisesti mutta miksi korkeusanturin vika saisi painelukeman näyttämään kaikissa tilanteissa samaa arvoa? Helpompi olisi muita mahdollisia vikoja etsiä jos saisi ensin painelukemat järkiinsä.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Millä nuo paineet on todettu / mitattu ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Normi korkeudessa ajellessa paineet pyörii siellä 8- 10 barin hujakoilla, painetesti on 14 baria, joka pitää tulla muistista heitettynä alta kymmeneen sekunttiin.

Jos kaveripiirissä on samanlaista autoa, kokeile vänkärin jalkatilaan toista airmatic ohjainlaitetta, niin saa senkin mahdollisen vian tarkistettua, koska niitäkin on hajoillut.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
ari.kivinen81
Viestit: 43
Liittynyt: 20.9.2013 21:46
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja ari.kivinen81 »

Starillahan nuo katsottu. Testipaine nostaa tosiaan 21 baariin asti. Boksi tinailtu ja alkuviikosta kokeiluun, jos ei toipunut niin purkuosana boksia tilaukseen ja kokeileen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”