200CDI '99 farkku
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26
200CDI '99 farkku
Juu, tuli tämmönen meisseli ostettua huutokaupat.comista, autoa näkemättä. Ei toi nyt ihan paskalta vaikuta. Tosi hyvä ainakin ajaa.
Pistetään nyt pari kuvaa.
Tiiä sit pitääkö noi kilsat paikkansa.
No, vakaasti tuo ainakin tuntuu menevän ja sisusta hyväs kunnossa niin voi kuvitella et vois jopa olla ihan aidot kilsat.
Tänään aloittelin auton huoltamisen, uskaltaa sitten ajella hyvillä mielin.
Eli m-öljyt, m-öljysuodatin, ilmansuodatin, dieselsuodatin, ja raitisilmasuodatin. Ilmastointi heräsi pelkällä täyttöhuollolla. Nyt pitää vaan seurata että oliko vaan viime huollosta niin pitkä aika vai onko jossain vuoto.
Jos ei jotain hyvää niin jotain huonoakin.
Tässä on jotain räpellelty suuttimien kans. Vai onko noi muka orkkisliitokset:
Kaikenlaista töhnää siellä kyllä oli, mutta pehmeää eikä ollut palanut kiinni ollenkaan. Lähti brakecleanerilla poterot ihan puhtaiksi. Ainoastaan 4 potero oli puhdas valmiiksi. Jätin nyt moottorin suojamuovin irti, pystyy sitten seuraamaan tapahtuuko jotain vai tapahtuuko mitään.
Ja toinen takaiskari näköjään vuotaa.
Pitää pestä toi alusta. Ja keksiä varmaan jotain koteloöljypohjaista töhkää tonne pohjaan, taka-akseliston lähimaasto on paikkapaikoin jo aika mersumaisen näköinen.
Pistetään nyt pari kuvaa.
Tiiä sit pitääkö noi kilsat paikkansa.
No, vakaasti tuo ainakin tuntuu menevän ja sisusta hyväs kunnossa niin voi kuvitella et vois jopa olla ihan aidot kilsat.
Tänään aloittelin auton huoltamisen, uskaltaa sitten ajella hyvillä mielin.
Eli m-öljyt, m-öljysuodatin, ilmansuodatin, dieselsuodatin, ja raitisilmasuodatin. Ilmastointi heräsi pelkällä täyttöhuollolla. Nyt pitää vaan seurata että oliko vaan viime huollosta niin pitkä aika vai onko jossain vuoto.
Jos ei jotain hyvää niin jotain huonoakin.
Tässä on jotain räpellelty suuttimien kans. Vai onko noi muka orkkisliitokset:
Kaikenlaista töhnää siellä kyllä oli, mutta pehmeää eikä ollut palanut kiinni ollenkaan. Lähti brakecleanerilla poterot ihan puhtaiksi. Ainoastaan 4 potero oli puhdas valmiiksi. Jätin nyt moottorin suojamuovin irti, pystyy sitten seuraamaan tapahtuuko jotain vai tapahtuuko mitään.
Ja toinen takaiskari näköjään vuotaa.
Pitää pestä toi alusta. Ja keksiä varmaan jotain koteloöljypohjaista töhkää tonne pohjaan, taka-akseliston lähimaasto on paikkapaikoin jo aika mersumaisen näköinen.
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26
Joo, syytä onkin siis nollata. Tänk juu. Ja joo en taida viitsiä ihan 20tkm ajella yksillä öljyillä.
Miksi kuuluu ajoon lähtiessä ja kun lähtee autosta ja laittaa ovet lukkoon, semmonen selvästi ainakin omaan korvaan kuuluva iiiiiii ääni, noin 5 sekkaa ja loppuu.
Onks noi ajovalot purettavissa. Sais keulan ilmettä kohennettua kun maalais vaikka vannehopeella tai mustalla noi reunukset (koskematta tietenkään heijastinpintoihin), ne kun on semmoset haalistuneen muovin väriset mikä näkyy läpi umpion lasista.
Oik takaoveen tarttis uuden tiivisteen, se on kakkana ja näköjään uittaa vettä sisään sieltä.
Miksi kuuluu ajoon lähtiessä ja kun lähtee autosta ja laittaa ovet lukkoon, semmonen selvästi ainakin omaan korvaan kuuluva iiiiiii ääni, noin 5 sekkaa ja loppuu.
Onks noi ajovalot purettavissa. Sais keulan ilmettä kohennettua kun maalais vaikka vannehopeella tai mustalla noi reunukset (koskematta tietenkään heijastinpintoihin), ne kun on semmoset haalistuneen muovin väriset mikä näkyy läpi umpion lasista.
Oik takaoveen tarttis uuden tiivisteen, se on kakkana ja näköjään uittaa vettä sisään sieltä.
Meinaatko alipainepumpun surinaa kun ovet lukitsee? Mersuissahan on tunnetusti alipainelukot ja ovet menee järjestyksessä lukkoon kun ne lukitsee. Veikkaisin siis ininäksi alipainepumpun surinaa.
Ajovalot on kyllä purettavissa. Lasi on metalliklipsuilla kiinni. Ei sitten kannata tosiaan siihen heijastinpintaan suuremmin sorkkia. Melko herkästi lähtee se pinnoite siitä.
Ajovalot on kyllä purettavissa. Lasi on metalliklipsuilla kiinni. Ei sitten kannata tosiaan siihen heijastinpintaan suuremmin sorkkia. Melko herkästi lähtee se pinnoite siitä.
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26
Joo sopisi alipainepumpun ääneksi. En kyllä ymmärrä miksi se on pitänyt alipaineella toteuttaa mutta en nyt tässä siitä rupea marisemaan, ettei kukaan mersufanaatikko hermostu
Ja juu ei auta rapsutella. Sopiskohan musta vai joku vannehopean tapanen, mitä mielipuolta ootte?
Jos jollain on 15-16" vanteita mielummin talvirenkaineen niin voi tarjota, tähän sopivia tietty.
Ja juu ei auta rapsutella. Sopiskohan musta vai joku vannehopean tapanen, mitä mielipuolta ootte?
Jos jollain on 15-16" vanteita mielummin talvirenkaineen niin voi tarjota, tähän sopivia tietty.
Alipainelukot ovat ehkä vähän historian havinaa, mutta mersu on tottunut niitä käyttämään. Aikoinaan solenoidit ja servot olivat kalliita ja epäluotettavia, joten oli helpompaa ja varmempaa rakentaa alipainesysteemi. Nyt kun tekniikka on hallussa niin mitä sitä toimivaa vaihtamaan. En perimmäistä syytä kyllä tiedä, mutta mielestäni alipainelukot tuovat hiljaisuudellaa ehkä sitä pientä elaganssia mitä mersu on autoillaan tavoitellut versus rämähtävät sähkölukitukset.
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26
Tutkin kovasti mutta yhtäkään vuotoa ei löytynyt. Kuhan ei nyt sisäkenno sentään, se on varmaan erivittumainen vaihdettava. Kokeilin nyt varuiksi niin magneettikytkin ja kompura toimii suoralla virralla kyllä, mutta kylmää ei tule siltikään.
Mutta muuta löytyi. Vedenpoistomuovi oli vallan tukossa.
Aika pitkälle joutu purkaan, mut näin samalla ainakin että ne sisäkennon liitokset ei myöskään vuoda. Jotain positiivista siinäkin reisussa.
Mutta muuta löytyi. Vedenpoistomuovi oli vallan tukossa.
Aika pitkälle joutu purkaan, mut näin samalla ainakin että ne sisäkennon liitokset ei myöskään vuoda. Jotain positiivista siinäkin reisussa.
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26
Noniin, kenno tuli vaihdettua. Samalla välijäähdyttimeen vaihdoin uudet siihen puskuriinrunkoon tulevat kannakekumit, kun vanhat oli revenneet.
Oli aika tiukka toi kenno vaihtaa kun olin päättänyt et vesiä en perkele ota pois enkä jäähdytintä. Vähän sitä joutu nostaa pois paikoiltaan ja pieniä ongelmia oli tarvikkeen istuvuudessa mut kyl se sinne lopulta istui ja kylmääkin tulee En tiiä tosin onks toi joku automaattiauton kenno, kun tossa on keskellä joku ylimääränen kannake.
Tuli laskettua kulutusta, kun vajaa puol tankkia oli ainetta jäljellä: Ajettu 650km, naftaa hävinnyt 36,4l, ei paha, 5,6L/100km tulee aika tarkalleen. Ja motaria on ajettu 120kmh:iä varmaan 400km tosta
Oli aika tiukka toi kenno vaihtaa kun olin päättänyt et vesiä en perkele ota pois enkä jäähdytintä. Vähän sitä joutu nostaa pois paikoiltaan ja pieniä ongelmia oli tarvikkeen istuvuudessa mut kyl se sinne lopulta istui ja kylmääkin tulee En tiiä tosin onks toi joku automaattiauton kenno, kun tossa on keskellä joku ylimääränen kannake.
Tuli laskettua kulutusta, kun vajaa puol tankkia oli ainetta jäljellä: Ajettu 650km, naftaa hävinnyt 36,4l, ei paha, 5,6L/100km tulee aika tarkalleen. Ja motaria on ajettu 120kmh:iä varmaan 400km tosta
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26
Ei ollu cambersäätöä, päädyin kuitenkin sit irrottamaan iskarin alapäästään, koiranluut tukivarresta (koiranluihin tuli uudet pultit) ja alatukivarren sitten ulommasta pultistaan. Hyvin onnistui näinkin! Vanhat jouset oli molemmat puolen kierroksen kohdalta poikki.
Samalla vaihdoin peräöljyt. Onko huohotin näissä se mikä näkyy, kun katsoo auton takaa peräkopan "yli", siinä on sellainen putki jonka päässä on metallinen hattu? Vaikutti kovin ruostuneelta, epäilen vähän huohottavuutta
Ja onko konttiin jotain "pakotusavausta"? Avain ei käänny reiässään, keskuslukko ei avaa, tai ei avannut ainakaan tänään. Kiva pattitilanne
Samalla vaihdoin peräöljyt. Onko huohotin näissä se mikä näkyy, kun katsoo auton takaa peräkopan "yli", siinä on sellainen putki jonka päässä on metallinen hattu? Vaikutti kovin ruostuneelta, epäilen vähän huohottavuutta
Ja onko konttiin jotain "pakotusavausta"? Avain ei käänny reiässään, keskuslukko ei avaa, tai ei avannut ainakaan tänään. Kiva pattitilanne
Omassa linttafarkussa on takaluukun salpa niin suolattu ja kuppainen että se ei aukaise ekalla nostolla vaan vaatii salvan käsin painamisen alaspäin ja uuden aukaisun että aukee. Jos siis luukun lukkoa meinaat.Pasikiainen kirjoitti:Ei ollu cambersäätöä, päädyin kuitenkin sit irrottamaan iskarin alapäästään, koiranluut tukivarresta (koiranluihin tuli uudet pultit) ja alatukivarren sitten ulommasta pultistaan. Hyvin onnistui näinkin! Vanhat jouset oli molemmat puolen kierroksen kohdalta poikki.
Samalla vaihdoin peräöljyt. Onko huohotin näissä se mikä näkyy, kun katsoo auton takaa peräkopan "yli", siinä on sellainen putki jonka päässä on metallinen hattu? Vaikutti kovin ruostuneelta, epäilen vähän huohottavuutta
Ja onko konttiin jotain "pakotusavausta"? Avain ei käänny reiässään, keskuslukko ei avaa, tai ei avannut ainakaan tänään. Kiva pattitilanne
Farkussahan ei oo takapaksiin mitenkään vaikea mennä sisäkautta.....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26
Huhhuh. Tulihan poistettua edelliset "korjaukset" samalla, oli vähän ratsua vissiin tehty tolle edelliselle leimalle
Pääty ja alareuna hitsattu.
Ja koko "komeus"
Niin ja kohtaan mikä menee puoliks helman alle piiloon, kun oven avaa niin näkyy, siihen tuli tehtyä jonkinlainen paikka kanssa kun oli päässyt korroosio iskemään.
Paskoi kuvii mut minkäs teet. Huomenna maalia päälle ja helma kii. 1 tehty, tod näk 3 jäljellä, ainakin apparin puolelta se nostokohdan paikka oli hävinnyt, se pitää katsoa joku toinen viikonloppu, maanantaina pitää tällä päästä kuitenkin taas töihin
Jännä miten on helma hävinnyt ympäriltä mut sit kuitenkin noi itse nostokohdat on tosi hyvät, ainakin tällä apparin puolella. Ja muutenkin toi kotelo on yllättävän ehjä siihen verrattuna et toi ulkopuoli on jo jonkinverran pehmentynyt.
Kunnon kotelolitkut tonne niin menee pitkät pätkät taas.
Pääty ja alareuna hitsattu.
Ja koko "komeus"
Niin ja kohtaan mikä menee puoliks helman alle piiloon, kun oven avaa niin näkyy, siihen tuli tehtyä jonkinlainen paikka kanssa kun oli päässyt korroosio iskemään.
Paskoi kuvii mut minkäs teet. Huomenna maalia päälle ja helma kii. 1 tehty, tod näk 3 jäljellä, ainakin apparin puolelta se nostokohdan paikka oli hävinnyt, se pitää katsoa joku toinen viikonloppu, maanantaina pitää tällä päästä kuitenkin taas töihin
Jännä miten on helma hävinnyt ympäriltä mut sit kuitenkin noi itse nostokohdat on tosi hyvät, ainakin tällä apparin puolella. Ja muutenkin toi kotelo on yllättävän ehjä siihen verrattuna et toi ulkopuoli on jo jonkinverran pehmentynyt.
Kunnon kotelolitkut tonne niin menee pitkät pätkät taas.
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26
Ihan siistihän siitä tuli, mutta toi helma ei istu sitä vähää mitä ennen. Pistin tilaten sit noita klipsejä mitkä ottaa tonne sisähelmaan kii.
Ja ne klipsit millä se ottaa kii lokareihin, on molemmista päistä rikki. Edellinen remonttiroope on käyttänyt jtn perkeleen saniteettisilikoonia, pitäs keksiä ite joku pysyvämpi ratkasu. Joutu vetelee porakärkiruuveilla alareunastaan kun niin oli edellinenkin tehnyt et on edes jostain luotettavasti kiinni
Nooh, nyt on ainakin yks nostokorva sellanen et kehtaa nostella. Pitää toi etummainen kattoo jossain kohtaa. Näytti vähän siltä et jos haluu vimpan päälle kaikki ruosteet pois niin pitäs käyttää etulokaria irti...
Ja ne klipsit millä se ottaa kii lokareihin, on molemmista päistä rikki. Edellinen remonttiroope on käyttänyt jtn perkeleen saniteettisilikoonia, pitäs keksiä ite joku pysyvämpi ratkasu. Joutu vetelee porakärkiruuveilla alareunastaan kun niin oli edellinenkin tehnyt et on edes jostain luotettavasti kiinni
Nooh, nyt on ainakin yks nostokorva sellanen et kehtaa nostella. Pitää toi etummainen kattoo jossain kohtaa. Näytti vähän siltä et jos haluu vimpan päälle kaikki ruosteet pois niin pitäs käyttää etulokaria irti...
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 06.11.2015 18:26