mersuw123:n w201 2.5DT viritysyritys
mersuw123:n w201 2.5DT viritysyritys
Tuli talavella hommattua tuommonen cossun korisarjalla oleva 2.5 alakuperänen turboD. Harvinainen, että on vielä manuaalilaatikolla, kun yleensähän nämä on automaatteja. Rupesin joku aika sitten vähän piristys hommiin, turboksi tuli holset hx27 ja sitten on jonku ite tekemä 7mm pumppu. Ongelmana on nyt, että ei lähde millään käyntiin ja sitten kun/jos saa käyntiin niin savuttaa tyhjäkäynnilläkin. Edellisellä omistajalla tosiaan kuulemma ollu ennakko n.17-20eykk ja ollaan nyt kokkeiltu 10-24eykk väliltä useampia asteita eikä vaan ala käymään. Voiskohan kuitenkin olla, että kun on ite tekemä pumppu että oiskin ennakko jykkiä, vaikka myyjä kyllä väittää että ollut eykk mutta ihmetyttää kun ei ala toimimaan. Pittää vielä huomenna vaihella hehkut, kun teki jo vanhalla pumpulla sitä, että jos oli päivänkään ajamatta niin lähti sitten rykimällä käyntiin. Onko porukka ruukannut kattoa ajotuksen siitä reiästä vaiko siitä ylemmästä tapista? Pistetäämpä loppuun vielä pari kuvatusta.
Tänään vaihtelin hehkut ja kaikki 5 hehkua oli rikki. Kokeilin vanhat hehkut että johto akulta hehkuun ja hehkun runko maahan, eikä ykskään hehkunu. Käytettiin vielä pumppua tänään irti, onko ilmaukseen jotakin tiettyjä niksejä, käytin suutinputkeja irti ja starttailin, kaikille muille suuttimille alko tulemaan tiisseliä paitsi 1 suuttimelle, mistähän semmonen vika mahtaa johtua? ykkösen suutinputki kun oli irti niin lähti pari kertaa 4 pytyllä käyntiin ja heti kun laitto suutinputken takasin niin ei lupaillukkaan.
Eheii, kyllä halvin on aina parastaRoopeK kirjoitti:Hommaappa toinen pumppu ja kokeile sillä... nuo kyläsepän tekeleet tiedetään...
Nimim. 8mm Mynäpumpullä pari vuotta ajellut jonka auto toimii kuin tehtaalta lähtiessä, paitse että tehoa on vakioon verrattuna 3x enemmän ja polttoainetta kuluu normi ajossa litranverran vähemmän per 100km
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jos ois omalla hallilla, kokeilisin kyllä ennakoihin jykk iä.
Vaan mitäpä noista osaa sanoa, etänäkään
Vaan mitäpä noista osaa sanoa, etänäkään
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Mynä erikseen... Vähä erillainen kyläseppä...Jube kirjoitti:Eheii, kyllä halvin on aina parastaRoopeK kirjoitti:Hommaappa toinen pumppu ja kokeile sillä... nuo kyläsepän tekeleet tiedetään...
Nimim. 8mm Mynäpumpullä pari vuotta ajellut jonka auto toimii kuin tehtaalta lähtiessä, paitse että tehoa on vakioon verrattuna 3x enemmän ja polttoainetta kuluu normi ajossa litranverran vähemmän per 100km
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Onhan mulla vielä se turbon pumppu tallesa. Kokeilen tännää laittaa vielä jykkiin ja jos ei ala pellaan niin pittää laittaa se turbon pumppu takasi ja täytyy kai se uskoa että paskaa on myyty vaikka ollu kuulemma paikallaan.RoopeK kirjoitti:Hommaappa toinen pumppu ja kokeile sillä... nuo kyläsepän tekeleet tiedetään...
Nuo kaaret on semmosilla kumikiinnikkeillä kiinni, mutta laitoin sitten wurthin asennusliimalla kaaren kiinni ja hyvin näyttää pysyvän Lauantaina oli niin hyvä ilima että pitihän se mersu pestä ja vahata. Sunnuntaina jäätinki sitte välille ku lohkon ja pumpun välinen o-rengas petti ja tuli öljyt kenttään.