Jarrulevy kuumener
Jos nyt vaikka sattuu kolahtamaan tai joku jäämään alle, niin voi olla vaikeaa selitellä sinihaalarisille ja vakuutusyhtiön sedille kun on letku lutussa ja satula irti
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Et nyt vaan aja, jos yksi syy riittää niin sen sivullisen ihmisen henki kenet voit patentillasi tappaa on jarrusatulaa arvokkaampiMaa kirjoitti:Miksi ei? Ei vaikuta ajoon mitenkään. Toi on vanha kikka. Monet muutki tehny samaa
Minä jo luulin että tällaisia virityksiä ei enään kukaan 2016 vuonna elävä ihminen edes ajattele harrastavansa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
no jo on systeemit.
Ota nyt se letkupuristin sieltä irti ja laita vaikka se rikkinäinen satula sinne paikalleen mielummin kun tuollasella virityksellä ajelet. Ei tollanen letkupuristin siellä äkkijarrutuksessa mitään auta. Normaaliajossa tietysti mutta onhan tuo nyt ihan naurettavan vaarallinen viritelmä kaikenkaikkiaan.
Laita vaikka satula paikalleen ja letkupuristimet mielummin niin ei häviä paineet jarruista jos sattuu tositilanne eteen....
Ajelet vaikka levyt ja palat rikki mielummin. Vaihdoin itse takajarrut sekä yhden satulan taakse ja hintaa tuli sellanen 100euroo. En edes jaksanut alkaa mäntiä putsaileen jos satulan saa 70eurolla.
Ota nyt se letkupuristin sieltä irti ja laita vaikka se rikkinäinen satula sinne paikalleen mielummin kun tuollasella virityksellä ajelet. Ei tollanen letkupuristin siellä äkkijarrutuksessa mitään auta. Normaaliajossa tietysti mutta onhan tuo nyt ihan naurettavan vaarallinen viritelmä kaikenkaikkiaan.
Laita vaikka satula paikalleen ja letkupuristimet mielummin niin ei häviä paineet jarruista jos sattuu tositilanne eteen....
Ajelet vaikka levyt ja palat rikki mielummin. Vaihdoin itse takajarrut sekä yhden satulan taakse ja hintaa tuli sellanen 100euroo. En edes jaksanut alkaa mäntiä putsaileen jos satulan saa 70eurolla.
Laita pippelin juureen nippuside täysillä kiinni. Ei se ketään haittaa - ihan normi toimenpide. Ihan turvallista.Maa kirjoitti:Joo toi on vaa iha väliaikane homma mut testaillessa ei ollut jarrutuksessa eroa normaaliin.. eli ei se vaarallisempi ole yhtään mutta se on totta että vakuutusyhtiö kyselis.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ja tulee vaan männät kadulle nesteiden kera ja häviää loputkin hillihtimet tyystiinsä.Höömy kirjoitti:Saahan sen turvallisemmaksi niin, että otat vain ne palat sieltä satulasta pois. Mäntä ei yllä levyihin (?) ja jumitus ei haittaa. Vaikka jarruttaisit kuinka perkeleesti paine ei pääse karkaamaan letkun päästä.
Ja tälläkin vain välttämätön siirto johonkin.
Nippuside kassien juureen tiukalle viikoksi, niin häviää muuten nekin. Normaali toimenpide entisajan lampolassa. Lattaleukanen lukkopihti toiminee yhtälailla, v*ttumaisempi vain ettiä laijunmaalta, kun niitä kuitenkin joskus tarvitsee.
Tuli tuossa asiasta aiheeseenkin siirtyessä mieleen, jotta ei se ole perin harvinaistakaan että jarruletku turpoaa aikanaan umpeen. Paineella neste menee satulaan, mutta paine ei täysin pääsekään takaisin, jättää jarrun laahaamaan. Sama efekti siinäkin, kuumenee. Vielä 15-20v. vanhoilla nesteillä vähän keittää ja on jo höyryjarrukin päällä ja saattaa kohta ruveta poletuttamaan.
Vaan jospa se reipas neljännesvuosisata sitten asennettu uusi letku siitä notkistuisi kun puristelee sitä vaikka kauttaaltaan pihdeillä littuun ja kopistelee vaikka vasaralla pölökyn nenässä...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Mulla oli männät niin jumissa satulassa siinä vaiheessa, kun jarrulevy alkoi ääntämään, ettei sitä saatu irti pajallakaan. Se ei todellakaan liikkunut sieltä yhtään mihinkään suuntaan millään vehkeellä.
Ehkä se pitää ajaa jumittunnena sen verran kuumaksi ettei enää irtoa niin helposti. Epäilen, ettei mäntä ottaa ennemmin jarrukevyyn kiinni kuin tipahtaa satulasta ulos.
Ehkä se pitää ajaa jumittunnena sen verran kuumaksi ettei enää irtoa niin helposti. Epäilen, ettei mäntä ottaa ennemmin jarrukevyyn kiinni kuin tipahtaa satulasta ulos.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Vaikka siihen voisikin jollain opilla luottaa ja luottaisikin, että ne männät eivät pääse putoamaan poteroistaan tai edes pääse kusemaan nestettä, laahatessaan suoraan vasten levyä, niin mitä sillä nyt oikeastaan missään tilanteessa tienataan, jos palat otetaan pois?
Hyvänen aika ne on auton jarrut. Ainoa oljenkorsi johon kuljettaja ja jalantallaaja voi tarttua kun vauhtia on yhtäänkään ja kun sitä ei tarvis olla sitä yhtäänkään. Miten ilman niitä voi millään virityksellä olla liikenteeseen asiaa tieten tahtoen ja tarkoituksella?
Vaikka vehkeellä ois ajettu milijuuna, keskitytään ensinnä renkaisiin ja jarruihin, iskareihin ja alustaan. Laitetaan sitten muut, vaikka pikapesu ja hajukuusi, aivan sama..
Hyvänen aika ne on auton jarrut. Ainoa oljenkorsi johon kuljettaja ja jalantallaaja voi tarttua kun vauhtia on yhtäänkään ja kun sitä ei tarvis olla sitä yhtäänkään. Miten ilman niitä voi millään virityksellä olla liikenteeseen asiaa tieten tahtoen ja tarkoituksella?
Vaikka vehkeellä ois ajettu milijuuna, keskitytään ensinnä renkaisiin ja jarruihin, iskareihin ja alustaan. Laitetaan sitten muut, vaikka pikapesu ja hajukuusi, aivan sama..
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Helvetti sentään kai tämä on vedätystä? Sanokaa että on!
Onko tämä sama kaveri joka naapurifoorumilla tasapainottaa takajarruja hitsaamalla pikku nöölin paremman jarrun palan väliin?
Ei s..tana tulee porttikielto tälle palstalle ja sakot jos vielä enemmän kirjotan mitä tekis mieli tehä tuollaisille sankareille!
Pienet tenavat keksii milloin mitäkin mielenkiintoista toiselta puolen tietä...
Minkähän helvetin takia sinne taakse on viititty jarrut laittaa jos niillä ei ole mitään virkaa?
Onko tämä sama kaveri joka naapurifoorumilla tasapainottaa takajarruja hitsaamalla pikku nöölin paremman jarrun palan väliin?
Ei s..tana tulee porttikielto tälle palstalle ja sakot jos vielä enemmän kirjotan mitä tekis mieli tehä tuollaisille sankareille!
Pienet tenavat keksii milloin mitäkin mielenkiintoista toiselta puolen tietä...
Minkähän helvetin takia sinne taakse on viititty jarrut laittaa jos niillä ei ole mitään virkaa?
Viimeksi muokannut tenutähti, 28.4.2016 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Olisiko peräti jopa muinaisten Meksikon intiaanien vanhastaan tuntema kikka? Ainakin konstit tunnetaan umpikierojen rannikkosavolaisten ja kaislahurrien sekä muiden juutahtavien vaihtoautoliikkeissä pitkin pientaria.Maa kirjoitti:Miksi ei? Ei vaikuta ajoon mitenkään. Toi on vanha kikka. Monet muutki tehny samaa
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tämähän on sama kuin se tieliikenneasetuksessa oleva pykälä koskien lyhyen matkan kuormansidontaa.
Naapurikylään viijessä ei roinaa tarvihe vielä sitoa lavalle tai aina nostaa ees kyytiin, voihan sitä vetää kuorman siltään perässä jos paalinaru kestää.
Eihän jarrujakaan tarvitse jos ajaa vain vähäsen, eikä kortsua ilotalossa kun vaan kerran uittaa kokeeksi jotta sopiiko se.
Naapurikylään viijessä ei roinaa tarvihe vielä sitoa lavalle tai aina nostaa ees kyytiin, voihan sitä vetää kuorman siltään perässä jos paalinaru kestää.
Eihän jarrujakaan tarvitse jos ajaa vain vähäsen, eikä kortsua ilotalossa kun vaan kerran uittaa kokeeksi jotta sopiiko se.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.