300 TE automaatti raksuttaa ja kihisee pakilla
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15.11.2010 21:38
- Paikkakunta: JKLKHU
300 TE automaatti raksuttaa ja kihisee pakilla
Ei olekaan vähään aikana ollut mitään ongelmaa hienossa Mersussa, mutta jokin aika sitten alkoi vaihteisto raksuttamaan ja kihisemään peruuttaessa.
Auto on siis 124 300TE farmari vm. -92.
Osaisiko joku sanoa mistä tuo johtuisi?
Itse veikkaan, että perheen pienimmät tai parempi puolisko olisi tyrkännyt vaihteiston P-asentoon liian kovalla nopeudella
Auto on siis 124 300TE farmari vm. -92.
Osaisiko joku sanoa mistä tuo johtuisi?
Itse veikkaan, että perheen pienimmät tai parempi puolisko olisi tyrkännyt vaihteiston P-asentoon liian kovalla nopeudella
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
näissähän on kylmillä keleillä ollu touhottajan mainitsemaa vikaa ihan yleisesti, ja sehä o ilmennyt talvella ääntelynä ja pahimmassa tapauksessa parkkiruudusta ulos peruuttaessa silleen ettei auto liiku taaksepäin lainkaan.
Vanha W124 kannattaa talvisin pysäköidä niin että ei tarvi pakilla aamulla lähteä säästyy tältä ikävältä pikkuvialta!
vauhista P:lle ei aiheuta mitään muuta kuin kovaäänisen Präääts äänen kun lukituskynsi liukuu hampaittensa yli
Vanha W124 kannattaa talvisin pysäköidä niin että ei tarvi pakilla aamulla lähteä säästyy tältä ikävältä pikkuvialta!
vauhista P:lle ei aiheuta mitään muuta kuin kovaäänisen Präääts äänen kun lukituskynsi liukuu hampaittensa yli
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15.11.2010 21:38
- Paikkakunta: JKLKHU
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15.11.2010 21:38
- Paikkakunta: JKLKHU
Tänään ei mennyt enää pakki päälle muuten, kuin antamalla kierroksia n. 2000 r/min. Auto ei edes nytkähtänyt siirrettäessä vaihteenvalitsin R-asentoon. Tasaisella se kuitenkin liikkui hyvin huonosti ja moottori kiersi kuin vaihteenvalitsin olisi ollut P- tai N-asennossa, siis vapaalla. Eli Sergeyn kuvailemassa tilanteessa ollaan.
Ei siinä kyllä enää kylmänä pysy oikein nelonenkaan päällä tai se ikään kuin luistaa. Jos vaihtaa 3-asentoon ja takaisin D-asentoon, niin saa sitten taas on pitoja ainakin vähän matkaa. Kun lämmittää koneen ja vaihteiston ensin 3-asennossa, niin sen jälkeen ei luistoa ilmene.
Missäs se pakin mäntä oikein siellä laatikossa on?
Ei siinä kyllä enää kylmänä pysy oikein nelonenkaan päällä tai se ikään kuin luistaa. Jos vaihtaa 3-asentoon ja takaisin D-asentoon, niin saa sitten taas on pitoja ainakin vähän matkaa. Kun lämmittää koneen ja vaihteiston ensin 3-asennossa, niin sen jälkeen ei luistoa ilmene.
Missäs se pakin mäntä oikein siellä laatikossa on?
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15.11.2010 21:38
- Paikkakunta: JKLKHU
Kiitos tiedosta. Otan laatikon auki, kunhan kerkiän. Eukkoa hieman turhauttaa osuuskaupan pihassa, kun ei vaihteet pelaa. Muuten viittis ruveta .jolle kirjoitti:Lootass öljyä tarpeeksi?
Pakin hilppeet tulevat heti ensimmäisenä käsille kun otat laatikon irti ja lähdet moottorin puolelta purkamaan.
Öljyä on.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15.11.2010 21:38
- Paikkakunta: JKLKHU
Nonniii
Tuli vaihteisto korjattua. Vikana oli pakinmännän pienemmän tiivisteen rikkoutuminen samoin kuin minkähänlie männän tiivisteen rikkoutuminen, joka sijaitsee viimeisessä kytkinpakassa.
Yhdet kytkinlevyt olivat kuluneet, ne isoimmat. Jarrupantojen kiinteän pään tappien onnettomat muovipitimet olivat myös murtuneet, mutta mitään näkyvää haittaa ei näistä näyttänyt olleen aiheutunut. Muuten laatikko oli siistissä kunnossa.
Putsasin koko laatikon ja vaihdoin kaikki tiivisteet. Vaihdoin myös yhden venttiilin jousisarjan, sen missä on kolme jousta. Uudet jouset olivat huomattavasti jäykemmät, kuin vanhat. Vaihdoin myös kuluneet kytkinlevyt. Muita kytkinlevyjä en vaihtanut, koska ne olivat uudenveroisissa mitoissa. Kaasuvivustosta tulevan vaijerin vaihdoin myös, koska se oli yläpäästään huonossa kunnossa.
Kokoonpano tuossa näytti olevan hieman kinkkinen näin ensikertalaiselle, mutta hieman pähkäilyä ja uusintoja, niin menihän se kasaan eikä jäänyt edes paljon ylimääräisiä osia.
Laatikon toiminta näyttäisi olevan hieman kovempi, kuin aikaisemmin, mutta kaikki pelaa eikä vuotoja ainakaan vielä näy, joten näyttäisi tulleen onnistunut remontti.
Apuja tähän remonttiin sain luettuani tämän palstan aiheeseen liittyvät hyvät jutut. Niistä kiitos kaikille kommentoijille. KL-varaosista sain lisäksi räjäytyskuvat, joista oli paljon apua.
Tuli vaihteisto korjattua. Vikana oli pakinmännän pienemmän tiivisteen rikkoutuminen samoin kuin minkähänlie männän tiivisteen rikkoutuminen, joka sijaitsee viimeisessä kytkinpakassa.
Yhdet kytkinlevyt olivat kuluneet, ne isoimmat. Jarrupantojen kiinteän pään tappien onnettomat muovipitimet olivat myös murtuneet, mutta mitään näkyvää haittaa ei näistä näyttänyt olleen aiheutunut. Muuten laatikko oli siistissä kunnossa.
Putsasin koko laatikon ja vaihdoin kaikki tiivisteet. Vaihdoin myös yhden venttiilin jousisarjan, sen missä on kolme jousta. Uudet jouset olivat huomattavasti jäykemmät, kuin vanhat. Vaihdoin myös kuluneet kytkinlevyt. Muita kytkinlevyjä en vaihtanut, koska ne olivat uudenveroisissa mitoissa. Kaasuvivustosta tulevan vaijerin vaihdoin myös, koska se oli yläpäästään huonossa kunnossa.
Kokoonpano tuossa näytti olevan hieman kinkkinen näin ensikertalaiselle, mutta hieman pähkäilyä ja uusintoja, niin menihän se kasaan eikä jäänyt edes paljon ylimääräisiä osia.
Laatikon toiminta näyttäisi olevan hieman kovempi, kuin aikaisemmin, mutta kaikki pelaa eikä vuotoja ainakaan vielä näy, joten näyttäisi tulleen onnistunut remontti.
Apuja tähän remonttiin sain luettuani tämän palstan aiheeseen liittyvät hyvät jutut. Niistä kiitos kaikille kommentoijille. KL-varaosista sain lisäksi räjäytyskuvat, joista oli paljon apua.