Longlife öljyä vai ei?
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Re: teboil öljyt
M-B :n hyväksymät alkuperäiset öljyt tulevat M-B :n omissa purkeissa.
M-B :n speksit täyttävien öljyjen laadun takaavat öljyn valmistajat, ei niillä ole välttämättä mitään tekemistä mersun tehtaan kanssa, elleivät ole ns. tehdastoimittajia.
M-B käyttää useita eri öljytoimittajia alkuperäistoimittajina, mm. Castrol on yksi näistä, siltikään yhdessäkään originaalipurkin kyljessä ei lue Castrolista mitään mainintaa, vaikka sielä Castrolin tavaraa olisikin.
Ihan samahan se onn varaosien kanssa. Öljynsuodatin on orkkispakkausessa ja merkki voi vaihdella esim. kolmen eri toimittajan välillä.
Jos Diamondin kyljessä on MB229.31 / MB229.51, niin noille spekseille takuun antaa öljyn valmistaja. Öljyn valmistaja on testauttanut öljyn labrassa ja se joko täyttää speksit tai ei.
Em. ei ole halpaa huvia ja siksi monet pienemmät toimittajat eivät pysty samaan kuin isommat toimijat.
Toki, kuka sen valvoo onko ne testit tehty. Tuoteväärennöksiä tehdään koko ajan ja ei se huijaus ole mahdotonta öljyjenkään kohdalla.
Printtaa lappuun numerot tai mitä nyt ikinä haluaakaan
M-B :n speksit täyttävien öljyjen laadun takaavat öljyn valmistajat, ei niillä ole välttämättä mitään tekemistä mersun tehtaan kanssa, elleivät ole ns. tehdastoimittajia.
M-B käyttää useita eri öljytoimittajia alkuperäistoimittajina, mm. Castrol on yksi näistä, siltikään yhdessäkään originaalipurkin kyljessä ei lue Castrolista mitään mainintaa, vaikka sielä Castrolin tavaraa olisikin.
Ihan samahan se onn varaosien kanssa. Öljynsuodatin on orkkispakkausessa ja merkki voi vaihdella esim. kolmen eri toimittajan välillä.
Jos Diamondin kyljessä on MB229.31 / MB229.51, niin noille spekseille takuun antaa öljyn valmistaja. Öljyn valmistaja on testauttanut öljyn labrassa ja se joko täyttää speksit tai ei.
Em. ei ole halpaa huvia ja siksi monet pienemmät toimittajat eivät pysty samaan kuin isommat toimijat.
Toki, kuka sen valvoo onko ne testit tehty. Tuoteväärennöksiä tehdään koko ajan ja ei se huijaus ole mahdotonta öljyjenkään kohdalla.
Printtaa lappuun numerot tai mitä nyt ikinä haluaakaan
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Kyllä ne hyväksynnät antaa moottorin valmistajat saavat isot rojailtit kun Öljyyhtiöt saavat laittaa virraiset valmistajan luokitukset ja isoista rahoista puhutaan!!!! siksi esim Castrol ymm muut jossan on viralliset luokitukset maksavatkin enemmän.Ja nyt oli siis kyse ainoastaan öljynluokituksista jotka tehdas on hyväksynyt ja Öljyyhtiöltä löytyy virallinen valmistaja paperi ja sen saa kun vaan pyytää.Eli Öljyyhtiöhän voi taata saman öljyn vaikka warreen mut ne on silloin vastuussa siittä
Eli raha ratkaisee kuten yleensäkkin .
Eli raha ratkaisee kuten yleensäkkin .
Long life. Kaikki osat on pesukoneen jäljiltä. Moottorissa oli long life öljyt jotka muistutti siirappia eikä meinannut tulla ulos ropusta. Fortepesu uudet liemet sisälle> koeajo> luovutus asiakkaalle.. ( turvallista matk.... praaappkolkotikolkoti ) otetaan kone pois.
Noh eihän tuo 3 pyttynen volkkarin päkäpäkä nyt mikään tekniikan riemuvoitto ole muutenkaan mutta olishan tuo voinu kestää paremmin jos öljyt olisi vaihtunu vaikka 10tkm:n välein.
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
ja öljyt tietty kerran vaihdettu? Tämä on kyllä harvnaisen opettavaista matskua. Kyllä kannattaa! EIkö tollases autos oo takuu viel jälel luulis että virhevastuu kattaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
ei tainnut tulla mustakaan longlife-öljyn käyttäjää tän perusteella... :O
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
No tuosta kuvasta vaan pakko sanoa että yksikään moottori ei näytä tuolta jos käytetään valmistajan suosittelemia öljyjä, vaikka sitten longlife öljyjä ja vaihdetaan niitä öljyjä huolto ohjelman mukaisesti.dealer kirjoitti:Lisätäänpä yksi Longlife-kuva kun sattui arkistosta silmiin.
Edit; taitaa olla Bemarin kone tämä.
Noilla kuvan öljyillä on ajettu todennäköisesti noin 100-120tkm ilman vaihtoa, joten en kyllä öljyn syyksi laittaisi.
Eriasia tietenkin jos on jotain dokumenttia näyttää siitä että öljyt vaihdettu huolto ohjelman mukaisesti ja käytetty valmistajan suosittamia öljyjä. Epäilen kuitenkin suuresti
Minäkin käytän motoxin jotain 10w40 semisynteettistä jäteöljyä mersun koneessa ja ikinä ei ole ollut ongelmia, autolla ajettu näillä öljyillä noin 100tkm 10tkm vaihtovälein ja jokin aika sitten venakopan tiivisteen vaihdon yhteydessä sisuskalut näyttivät oikein hyvältä ja puhtaalta...
Liekö suodattimilla millaista vaikutusta asiaan? Nykyisellä olen ajellut huopa/fleece-longlife-suodattimilla. Melko mustaa mönjää tulee ulos 14 tkm:n jälkeen. Edellisessä 320:ssa oli normipahffifiltterit ja jotenkin läpikuultavampaa siinä olu ulos valutettava öljy (aika lailla samoilla kilometreillä). Pistin nyt kokeeksi tähänkin pahvisuodattimen. Vaihdetaan joskus kymppitonnin jälkeen.
t.
Risto
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kävinpä motonetissä etsimässä laatikkoöljyä 722.613 lootaan. Ei ollut mutta kun siinä syynäsin hyllyjä joissa ei ooota oli etsimääni laatikkoon niin siinä vierestä seurarin kun yöntimo ja blondi kantasuomalainen nainen olivat öljyhankintareissulla samoissa hyllyväleissä. Fordiin etsivät öljyä. Myyjäkin sitten lopuksi jumittui heidän kiusattavaksi ja jouduin odottelemaan vuoroani siinä vieressä....
Suunnilleen halvimpia öljyjä kyselivät että onko tämä hyvä - käykö. Myyjä vastaili että nämä kalliimmat on longlifejä ja halvemmat ei. Kalliimmalla voisi ajaa 30tkm ja halvemmalla 10-15tkm. Tätä jatkui lähes joka valmistajan purkkien kohdalla....
Kun asia oli siltä osin käyty läpi, alkoi ihmettely että eikö saa jotain 9 litraa vai oliko 10 tjsp. Kuitenkin 1x4 ja 2x4 ei käynyt. Olisi pitänyt ostaa enempi tai kallis litran purkki tai pari. Sitten kun alkoi hinta selvästi mennä kipurajan yli kyseltiin jos ostan ison purkin tätä ja laitan litran purkin tuota halpaa niin käykö? Siis eri merkki ja eri viskositeetit ja longlife/perinteisempi.....
Meinasin jo sanoa että ottakaa halvinta ja se on paras, kuitenkin kotona laimennatte sitä vaikka vedellä tai vanhalla öljyllä tjsp.
Hyökkäsin siinä välissä väliin ja kysyin onko sitä muistaakseni 59-0220 tjsp tuotetta jossain. Ei ollut, oli poistunut valikoimista. Sinne jäivät VATILOIMAAN öljyasiaansa
En jäänyt seuraamaan mahdollista tinkaamisvaihetta.
Suunnilleen halvimpia öljyjä kyselivät että onko tämä hyvä - käykö. Myyjä vastaili että nämä kalliimmat on longlifejä ja halvemmat ei. Kalliimmalla voisi ajaa 30tkm ja halvemmalla 10-15tkm. Tätä jatkui lähes joka valmistajan purkkien kohdalla....
Kun asia oli siltä osin käyty läpi, alkoi ihmettely että eikö saa jotain 9 litraa vai oliko 10 tjsp. Kuitenkin 1x4 ja 2x4 ei käynyt. Olisi pitänyt ostaa enempi tai kallis litran purkki tai pari. Sitten kun alkoi hinta selvästi mennä kipurajan yli kyseltiin jos ostan ison purkin tätä ja laitan litran purkin tuota halpaa niin käykö? Siis eri merkki ja eri viskositeetit ja longlife/perinteisempi.....
Meinasin jo sanoa että ottakaa halvinta ja se on paras, kuitenkin kotona laimennatte sitä vaikka vedellä tai vanhalla öljyllä tjsp.
Hyökkäsin siinä välissä väliin ja kysyin onko sitä muistaakseni 59-0220 tjsp tuotetta jossain. Ei ollut, oli poistunut valikoimista. Sinne jäivät VATILOIMAAN öljyasiaansa
En jäänyt seuraamaan mahdollista tinkaamisvaihetta.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
No kyllähän suodattimet tietysti vaikuttavat asiaan jossain määrin, tosin ei suodattimesta johdu tuollainen öljyn muodonmuutos tervamaiseen muotoon kuten dealerin kuvassa, se johtunee vain harvoista vaihtoväleistä.Roisto kirjoitti:Liekö suodattimilla millaista vaikutusta asiaan? Nykyisellä olen ajellut huopa/fleece-longlife-suodattimilla. Melko mustaa mönjää tulee ulos 14 tkm:n jälkeen. Edellisessä 320:ssa oli normipahffifiltterit ja jotenkin läpikuultavampaa siinä olu ulos valutettava öljy (aika lailla samoilla kilometreillä). Pistin nyt kokeeksi tähänkin pahvisuodattimen. Vaihdetaan joskus kymppitonnin jälkeen.
t.
Risto
Youtubessa jonkun verran videoita miltä näyttää öljyt kun ne ensimmäistä kertaa vaihdetaan olikos nyt 100tkm vai 100 tuhatta mailia.
Suodattimissa valmistusmateriaalin lisäksi eroja siinä suodatinpaperin pinta alassa, jossain halvoissa tosi vähän niitä... Hmm... Paperin "taittokohtia" miksikä niitä siis kutsutaan, tarkoitan niitä "uria" siinä suodatinpaperissa kun se on taivuteltu muotoonsa. Luonnollisesti mitä enemmän niitä uria/taivutuksia niin sitä enemmän paperia ja suodatus pinta alaa.
Materiaaleista sen verran että monella merkillä tuntuu orkkis suodattimet olevan ihan sellaista melko kovaa pahvia, niitä saa välillä repiä irti niistä suodatinjaloista kun jumittavat ja aika pieneksi puruksi ne menee eli kovaa "pahvia" on..
Niin, ja dieselkoneissa se öljy värjääntyy kyllä hyvin nopeasti mustaksi, ei varmaan tarvitse ajaa kuin 1000km niin öljy on jo täysin mustaa, vaikka siis hyvää öljyä onkin yhä.
Bensakoneissa pysyy öljyt kirkkaina huomattavasti kauemmin, välillä vaihdellut longlife öljyjä kun autolla ajettu 5-10tkm ja suht. Kirkasta vielä siinä vaiheessa, tai ainakin heti huomaa väristä ettei ole paljon ajettu.