Kesäauto, -82 200D 3.0 DTIC
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
"Luotettavalta taholta saamiemme tietojen mukaan Keski-pohjanmaalla on nähty suhiseva 5-sylinterisellä rautamoottorilla varustettu vanhempi Mercedes-merkkinen ajoneuvo. Odotamme lähiaikoina saavamme lisätietoja tapauksesta"
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Haettiin Lellikki kotia, syöttöruuviin ei ole vielä koskettu, no tuskin se enää tehdasasetuksissa on ollutkaan, mutta suuta virneeseen vetää.
Meno 616 vaparilla kärry perässä oli kovin erilainen kuin tämänpäiväinen paluu 617+turbolla.
Kuuleriksi tuli ilmeisesti pemarin joku pieni kenno.
Vielä pitää löytää imusarjaan liitin ahtopainemittaria varten.
Huohotteleehan se tämäkin, mutta öljyntäyttökorkki pysyy vielä paikallaan.
Meno 616 vaparilla kärry perässä oli kovin erilainen kuin tämänpäiväinen paluu 617+turbolla.
Kuuleriksi tuli ilmeisesti pemarin joku pieni kenno.
Vielä pitää löytää imusarjaan liitin ahtopainemittaria varten.
Huohotteleehan se tämäkin, mutta öljyntäyttökorkki pysyy vielä paikallaan.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Teretulemast vaan jussa!
Tuottaa jonkinlaista pervoa mielihyvää, kun ihan ite keksii korvaavia tuotteita.
Ahtopainemittarin liittimen tekaisin tubelessvanteen teurastetusta venttiilistä.
Kumit pois ja sahalla poikki, ohuempi pää sopi suoraan imusarjan reikään, paksumman pään kierteeseen kävi joku ilmaliittimen kierreholkki, johon kiinni pikaliitin ja tässä valmis tuote:
Sitten kuva konetilasta, on kait vielä siistimistä.
Paineita on biltema-mittarin mukaan kovimmillaan 0,55-0,6 bar.
Nyt kun on ajellut täristämättömillä vanteilla 124:llä, huomaa tässä 50-60 alueella häiritsevän juputuksen, se toki oli ennenkin, mutta ei noin paljoa häirinnyt.
Borbetteihin pitää hankkia lailliset renkaat vielä.
Vitosen suutin kusee hieman ja varmaan vielä jotain on, en vaan muista mitä.
Niinno.. muutoskatsastus, varmaan kannattaa käydä ensin penkissä, että tietää mihin vertailulappu tehdään, vai miten on?
Tuottaa jonkinlaista pervoa mielihyvää, kun ihan ite keksii korvaavia tuotteita.
Ahtopainemittarin liittimen tekaisin tubelessvanteen teurastetusta venttiilistä.
Kumit pois ja sahalla poikki, ohuempi pää sopi suoraan imusarjan reikään, paksumman pään kierteeseen kävi joku ilmaliittimen kierreholkki, johon kiinni pikaliitin ja tässä valmis tuote:
Sitten kuva konetilasta, on kait vielä siistimistä.
Paineita on biltema-mittarin mukaan kovimmillaan 0,55-0,6 bar.
Nyt kun on ajellut täristämättömillä vanteilla 124:llä, huomaa tässä 50-60 alueella häiritsevän juputuksen, se toki oli ennenkin, mutta ei noin paljoa häirinnyt.
Borbetteihin pitää hankkia lailliset renkaat vielä.
Vitosen suutin kusee hieman ja varmaan vielä jotain on, en vaan muista mitä.
Niinno.. muutoskatsastus, varmaan kannattaa käydä ensin penkissä, että tietää mihin vertailulappu tehdään, vai miten on?
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Hehkutukseen on ilmestynyt outo ilmiö.
Virrat päälle ja hehkuvalon pitäisi syttyä, vaan ei syty.
Virrat pois ja uudestaan päälle, hehkuvalo syttyy, aina toisella kerralla vasta.
No en ole vielä mitannut tuleeko hehkuille eka yrityksellä jännitettä, kun kerta käyntiin lähtee.
Saattaa olla että asiaan vaikuttaa se, että kun ei 5-pyttyisen hehkurelettä ollut, paikallaan on 4-pyttyisen rele ja johtosarja. Laitoin vitosen hehkulle vaan lenkin nelospytyltä.
Mistä se tuo vanha kones muka tietää montako hehkua sillä on.
Vitosen suuttimen lisäksi myös polttoainepumpun (se missä on käsipumppu) liittimestä tihkuu naftaa. Nämä mahdollisesti vaikuttavat myöskin kylmänä tapahtuvaan nytkähtelyyn käynnissä. Tarkoitus olisi myös öysätä sitä lamppuöljyä tankkin josko se putsaisi suuttimia.
SamiR:n koneenvaihtotopikista tuosta luin.
Huohotusletku taitaa olla parasta tuupata takaisin runkopalkin sisään, ei tuota höyryämistä vihti katella.
Virrat päälle ja hehkuvalon pitäisi syttyä, vaan ei syty.
Virrat pois ja uudestaan päälle, hehkuvalo syttyy, aina toisella kerralla vasta.
No en ole vielä mitannut tuleeko hehkuille eka yrityksellä jännitettä, kun kerta käyntiin lähtee.
Saattaa olla että asiaan vaikuttaa se, että kun ei 5-pyttyisen hehkurelettä ollut, paikallaan on 4-pyttyisen rele ja johtosarja. Laitoin vitosen hehkulle vaan lenkin nelospytyltä.
Mistä se tuo vanha kones muka tietää montako hehkua sillä on.
Vitosen suuttimen lisäksi myös polttoainepumpun (se missä on käsipumppu) liittimestä tihkuu naftaa. Nämä mahdollisesti vaikuttavat myöskin kylmänä tapahtuvaan nytkähtelyyn käynnissä. Tarkoitus olisi myös öysätä sitä lamppuöljyä tankkin josko se putsaisi suuttimia.
SamiR:n koneenvaihtotopikista tuosta luin.
Huohotusletku taitaa olla parasta tuupata takaisin runkopalkin sisään, ei tuota höyryämistä vihti katella.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
No siitähän se johtunee, ei nimittäin huvikseen ole tehty kahta erilaista hehkurelettä. Ei kestä ihan hirveästi ylivirtaa kärkiparit.Karvanaama kirjoitti:Saattaa olla että asiaan vaikuttaa se, että kun ei 5-pyttyisen hehkurelettä ollut, paikallaan on 4-pyttyisen rele ja johtosarja. Laitoin vitosen hehkulle vaan lenkin nelospytyltä.
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Asiaan kuulumatonta, mutta tulipahan mieleen ajasta jolloin sotkeuduimme Volkkarin räppänään.
Hehkutus tai ei mutta käyntiinlähtö vaikeuksia aina.
Suoraan akulta piuha hyttiin ja siitä hehkuihin. Ajastimena ajanlasku omassa päässä.
Yleensä kolikko tai vastaava napojen välissä, roposen kuumuudestakin osasi jo päätellä hehkun pituutta.
Sitten kerran sattu irtonainen hehkutulppa väärinpäin kätteen katkaisimex.
Jäi hiukka lyhyex hehkuaika, ja keskellä kämmentä reilu palorakko.
Hehkutus tai ei mutta käyntiinlähtö vaikeuksia aina.
Suoraan akulta piuha hyttiin ja siitä hehkuihin. Ajastimena ajanlasku omassa päässä.
Yleensä kolikko tai vastaava napojen välissä, roposen kuumuudestakin osasi jo päätellä hehkun pituutta.
Sitten kerran sattu irtonainen hehkutulppa väärinpäin kätteen katkaisimex.
Jäi hiukka lyhyex hehkuaika, ja keskellä kämmentä reilu palorakko.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Heh! Kyllä sitä ihminen on luova olento!
Työkaverilla oli vanhassa mersussansa kojetaulussa dymo-kirjoittimella tehty teksti:
"Start vid solnedgång" Katsastaja oli ihmetellyt tekstin tarkoitusta. Omistaja alkoi laulamaan ja tullessaan kyseiseen sanaan tekstissä, pamautti mersun käymään.
Hehkun merkkivalo kun oli rikki. (tuo sana ei ehkä ollut just oikea, mutta jotainsinnepäin).
Joo ymmärrän kyllä ettei yksi kärki välttämättä kestä kahta hehkua kauaa.
Haisteleeko rele jotenkin hehkujen resistanssia sitten, koska sehän vilkuttaen ilmoittaa hehkuviastakin?
Pitää se oikea hehkurele hankkia tietenkin.
Työkaverilla oli vanhassa mersussansa kojetaulussa dymo-kirjoittimella tehty teksti:
"Start vid solnedgång" Katsastaja oli ihmetellyt tekstin tarkoitusta. Omistaja alkoi laulamaan ja tullessaan kyseiseen sanaan tekstissä, pamautti mersun käymään.
Hehkun merkkivalo kun oli rikki. (tuo sana ei ehkä ollut just oikea, mutta jotainsinnepäin).
Joo ymmärrän kyllä ettei yksi kärki välttämättä kestä kahta hehkua kauaa.
Haisteleeko rele jotenkin hehkujen resistanssia sitten, koska sehän vilkuttaen ilmoittaa hehkuviastakin?
Pitää se oikea hehkurele hankkia tietenkin.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Itse ratkaisin saman probleemin laittamalla yhdelle hehkulle tavallisen 40A releen, joka ottaa ohjauksen hehkureleeltä
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Tässä varsin varteenotettava vaihtoehto, kiitos vihjeestä.teppo21 kirjoitti:Itse ratkaisin saman probleemin laittamalla yhdelle hehkulle tavallisen 40A releen, joka ottaa ohjauksen hehkureleeltä
Pulmasta toiseen (pieneen). Uskoisin polttoainetankin korkille tapahtuneen jotain, kylki naftassa ja luukkukin märkänä. Korkki kyllä napsahtaa jämptisti kiinni, mutta tuntuu löysältä paikallaan.
En muista miltä se ehjänä näytti sisäpuolelta, mutta s124:n korkissa on jotain muoviosia poiketen tästä korkista. 124:n korkki sopi kuitenkin suoraan paikalleen ja motonetissä sellainen maksaisi vain 4,90. Ei vaan ole motonettia kotopaikalla.
Kaksi polttainevuotoa eliminoitu, pikkusuodattimen liitokseen uusi klemmari --> ok.
Vitosen suuttimen paluuletkuun uusi tulppa (pätkä letkua ja pultti) --> "melko ok".
Kone savuttelee kylmänä, lienee suuttimien huolto ja pumpun ajoitus tarpeen.
Niin ja polttoainesudit on vielä vaihdettava.
Öljynä Teboil 10-30, kait pitää vielä vaihtaa 10-40, Alfamerin mukaan kelpaisi ainakin.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Laitanpa tähän muistilapuksi notta hehkutulppa ottaa noin 12 ampeeria aloittaessa hehkutusta, ampeerit pienenee hieman loppua kohti mennessä. Ilmeisesti resistanssi muuttuu lämmetessä.
Kaikki hehkut vaikuttivat ehjiltä, pihtiampeerimittarilla tapahtui mittaus.
Kaikki hehkut vaikuttivat ehjiltä, pihtiampeerimittarilla tapahtui mittaus.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Kylmänä savuttelu oli melkoista ja jopa joku pytty oli pois pelistä hetkenaikaa starttauksen jälkeen. Tuo mainittu hehkujen tarkistus johtui tästä vaivasta, mutta eipä auttanut.
Eilen sitten venttiilikoppa irti ja ensimmäisen kerran elämässäni (auton)venttiilien säätöön.
2 ja 3 pytyn imut välys 0, sekä 1 ja 4 pako 0,10. Muut sitten lähempänä ohjearvoja.
Koekäynnistyksellä kone kävi luonnollisesti tasaisemmin ja jäi starttauksen jälkeen LÄHES heti tyhjäkäynnille ilman käsikaasua. Vaikuttaa lupaavalta.
Itse ajaminen jäi tekemättä kun tuli kietaistua pari olutta koppaa ja vivustoa kasatessa.
Eilen sitten venttiilikoppa irti ja ensimmäisen kerran elämässäni (auton)venttiilien säätöön.
2 ja 3 pytyn imut välys 0, sekä 1 ja 4 pako 0,10. Muut sitten lähempänä ohjearvoja.
Koekäynnistyksellä kone kävi luonnollisesti tasaisemmin ja jäi starttauksen jälkeen LÄHES heti tyhjäkäynnille ilman käsikaasua. Vaikuttaa lupaavalta.
Itse ajaminen jäi tekemättä kun tuli kietaistua pari olutta koppaa ja vivustoa kasatessa.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Sulta oli sanat päässy lipsahtamaan vikaperin, korjasin.Karvanaama kirjoitti: Vaikuttaa lupaavalta.
Itse ajaminen jäi tekemättä kun tuli kietaistua pari koppaa olutta vivustoa kasatessa.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Mmjoo, menihän sitä olutta sitte myöhemminkin.
Taisipa ensimmäinen tankillinen 617:llä tulla valmiiksi, kulutuksella 10,9 / 100km Heh!
Kylmäkäynnistyssavutus loistaa poissaolollaan, samoin bonanza, vetojakin tuntuu olevan (ainakin 616:n jälkeen), ihan kuin taakse kadonnut otsatukkakin olisi alkanut kasvaa takaisin, yleinen vireystaso on parempi, veronpalautuksia tulossa, pakolaisvirta on laantumassa, Kreikka maksaa velkansa.. väyryset lakkaa ruostumasta.
Taisipa ensimmäinen tankillinen 617:llä tulla valmiiksi, kulutuksella 10,9 / 100km Heh!
Kylmäkäynnistyssavutus loistaa poissaolollaan, samoin bonanza, vetojakin tuntuu olevan (ainakin 616:n jälkeen), ihan kuin taakse kadonnut otsatukkakin olisi alkanut kasvaa takaisin, yleinen vireystaso on parempi, veronpalautuksia tulossa, pakolaisvirta on laantumassa, Kreikka maksaa velkansa.. väyryset lakkaa ruostumasta.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Tää olisi sitten muutoskatsastettu ja vuosikatsastuskin meni samaan konkurssiin.
Muutoskatsastuksen kanssa ei muuta ihmeellistä kuin pientä hieromista vertailutodistuksen kanssa, sekä piti esittää kirjallisesti keneltä olen koneen ja turbon varastanut.
Vuosikatsastukseen käsijarrun säätö ja kun tuo huohottelu oli maahan, piti laittaa keruuastia. Akun viereen sama litran öljypänikkä, joka oli jo paikallaan aikaisemmin, mutta ei katsastuksessa (minä tollo).
Kuulostaako helpolta?
Kävin kuitenkin viisi eri kertaa konttuurilla..
Ensin kysymässä josko ottaisivat nyt? "Ei käy, tuu huomenna, varataan sulle aika"
Toinen: Hylky noista muutamasta pikkujutusta.
Kolmas: Uusintanäyttö, vaan oli katsastuksen aloittanut henkilö lähteny jo kotia, muut ei halunneet sotkeutua.
Neljäs: Uusintanäyttö seuraavana aamuna (tänään), henkilö oli paikalla.
Viides: Tunti edellisen jälkeen piti vielä hakea paperit.
No kaveri teki tarkkaa työtä, enkä häntä siitä moiti.
Jotain talvihuoltoa pitänee aloitella jahka tuo tuuli laantuisi.
Muutoskatsastuksen kanssa ei muuta ihmeellistä kuin pientä hieromista vertailutodistuksen kanssa, sekä piti esittää kirjallisesti keneltä olen koneen ja turbon varastanut.
Vuosikatsastukseen käsijarrun säätö ja kun tuo huohottelu oli maahan, piti laittaa keruuastia. Akun viereen sama litran öljypänikkä, joka oli jo paikallaan aikaisemmin, mutta ei katsastuksessa (minä tollo).
Kuulostaako helpolta?
Kävin kuitenkin viisi eri kertaa konttuurilla..
Ensin kysymässä josko ottaisivat nyt? "Ei käy, tuu huomenna, varataan sulle aika"
Toinen: Hylky noista muutamasta pikkujutusta.
Kolmas: Uusintanäyttö, vaan oli katsastuksen aloittanut henkilö lähteny jo kotia, muut ei halunneet sotkeutua.
Neljäs: Uusintanäyttö seuraavana aamuna (tänään), henkilö oli paikalla.
Viides: Tunti edellisen jälkeen piti vielä hakea paperit.
No kaveri teki tarkkaa työtä, enkä häntä siitä moiti.
Jotain talvihuoltoa pitänee aloitella jahka tuo tuuli laantuisi.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Tuuli laantui, kaveri kertoi sielläpäin kaivojenkin kaatuneen kun tuuli niin kovaa..
Moottoriöljyt vaihtui, Teboil Silver 10-40 + suodatin. Koneenvaihdon yhteydessä laitetuilla TB 10-30:lla ajoin n. 1000km, sinä aikana ei öljyä huomannut juuri hävinneen. Myöskin polttoainesuodattimet vaihdoin. Piha on nyt nätisti sateenkaaren väreissä konetilan pesun jäljiltä.
Ahtoja koitin nostaa, pikainen konsultointi Jari_W123:lle osoitti minun olleen väärällä ruuvilla.
Syöttöä tässä pitaa saada ylös!! Kiitos Jari. En vielä saanut kannen alimpia ruuveja auki, pitää hommata varmaan matalampi pikkuräikkä ja viilata hylsyä vielä matalammaksi.
Uraruuvit..PAH! Olisi pitänyt ymmärtää vaihtaa nuo ruuvit kun kone oli irrallaan.
Moottoriöljyt vaihtui, Teboil Silver 10-40 + suodatin. Koneenvaihdon yhteydessä laitetuilla TB 10-30:lla ajoin n. 1000km, sinä aikana ei öljyä huomannut juuri hävinneen. Myöskin polttoainesuodattimet vaihdoin. Piha on nyt nätisti sateenkaaren väreissä konetilan pesun jäljiltä.
Ahtoja koitin nostaa, pikainen konsultointi Jari_W123:lle osoitti minun olleen väärällä ruuvilla.
Syöttöä tässä pitaa saada ylös!! Kiitos Jari. En vielä saanut kannen alimpia ruuveja auki, pitää hommata varmaan matalampi pikkuräikkä ja viilata hylsyä vielä matalammaksi.
Uraruuvit..PAH! Olisi pitänyt ymmärtää vaihtaa nuo ruuvit kun kone oli irrallaan.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Työpaikalta lainasin pikku räikkäsarjan, syvyys riitti justiinsa, että pääsi pumpun takakannen ruuveille käsiksi.
Tarkoitus oli ennen pimeäntuloa vaihtaa vain alimmat uraruuvit toisiin ja säätää paremmalla ajalla syötöä.. No otin kuitenkin takakannen auki ja syöttöä 2 kierrosta sekä tyhjäkäyntiä 2 ja vartti. Koekäyttelin kansi auki, tuntui aika sopivalta. Kansi ei tietenkään sopinut paikalleen enää, joten lyhensin tyhjäkäyntiruuvia rautasahanterällä. Jopa meni paikalleen.
Kone lämpimäksi ja tottakai se tyhjäkäynti jää hieman ylös, hienosäätöön en koskenut ollenkaan. Kaasuvivusto hieman takertelee myöskin, käsin auttamalla kierrokset laskee siedettävälle tasolle. Pitää vielä tehdä asialle jotain.
Vaan kylläpä vetää mukavasti!! Testiajo tapahtui pimeällä, joten savun määrä jäi hieman epäselväksi.
Pumpulla oli jo epäilemättä käyty aikaisemmin, oli ruuveissa sen verran jälkiä.
Ahtopaine ei juuri noussut säädön seurauksena, ruuvailu jatkuu toisena päivänä taas joskus.
Tarkoitus oli ennen pimeäntuloa vaihtaa vain alimmat uraruuvit toisiin ja säätää paremmalla ajalla syötöä.. No otin kuitenkin takakannen auki ja syöttöä 2 kierrosta sekä tyhjäkäyntiä 2 ja vartti. Koekäyttelin kansi auki, tuntui aika sopivalta. Kansi ei tietenkään sopinut paikalleen enää, joten lyhensin tyhjäkäyntiruuvia rautasahanterällä. Jopa meni paikalleen.
Kone lämpimäksi ja tottakai se tyhjäkäynti jää hieman ylös, hienosäätöön en koskenut ollenkaan. Kaasuvivusto hieman takertelee myöskin, käsin auttamalla kierrokset laskee siedettävälle tasolle. Pitää vielä tehdä asialle jotain.
Vaan kylläpä vetää mukavasti!! Testiajo tapahtui pimeällä, joten savun määrä jäi hieman epäselväksi.
Pumpulla oli jo epäilemättä käyty aikaisemmin, oli ruuveissa sen verran jälkiä.
Ahtopaine ei juuri noussut säädön seurauksena, ruuvailu jatkuu toisena päivänä taas joskus.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Vivusto kaipasi voitelua & säätöä ja osaltaan aiheutti korkeahkon tyhjäkäynnin lämpimänä, toki kierrokset palautuu melko hitaasti vieläkin. Hienosäätöruuvilla otin vähän kierroksia alas. Varmaan pitää takakansi avata vielä kerran.
Jos olen oikein ymmärtänyt, pumpussa oleva toiseksi alin ruuvi vaikuttaa kierrosten laskunopeuteen, eli se max. kierrosruuvin alla oleva. Samalla voisi myös sitä max. ruuvia vähän kääntää. Savua näkyy jo peilistä, mutta mielestäni ihan maltillisesti.
Talvi - tai oikeastaan välikausirenkaat laitoin alle, 175-80-14 peltipöläreillä ja pompotus hävisi, ihanaa!! Eli ei tarvi kardaania ruveta irrottelemaan.
Penta Ronalit tai sitten kumi oli syyllinen tosi ärsyttävään pompotukseen.
Jos olen oikein ymmärtänyt, pumpussa oleva toiseksi alin ruuvi vaikuttaa kierrosten laskunopeuteen, eli se max. kierrosruuvin alla oleva. Samalla voisi myös sitä max. ruuvia vähän kääntää. Savua näkyy jo peilistä, mutta mielestäni ihan maltillisesti.
Talvi - tai oikeastaan välikausirenkaat laitoin alle, 175-80-14 peltipöläreillä ja pompotus hävisi, ihanaa!! Eli ei tarvi kardaania ruveta irrottelemaan.
Penta Ronalit tai sitten kumi oli syyllinen tosi ärsyttävään pompotukseen.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Tutkailin (etu) kumeja sitten oikein lasit päässä, onhan niissä nähtävissä sellainen formuloista tuttu "flätspotti". Tiedän myös missä se tuli .Karvanaama kirjoitti: Penta Ronalit tai sitten kumi oli syyllinen tosi ärsyttävään pompotukseen.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Hain Lellikin talvisäilöstä kotiin, heti hörähti käyntiin, akku lie hyvässä vedossa yhä.
Uudet kesäkumit 205-50-16 Borbeteille ja alle.
On tämä mahtava kapistus, koeajolla kuului tosin pieniä nitinöitä ja natinoita jota en ole ennen pannut merkille. No täristäminen on loppunut ainakin!
Pakoputki rämisee taas, mutta en uskaltanut tunkin varassa kömpiä alle kiristelemään.
Lisää kilometrejä vaan, taisi olla paria sataa vaille 600 000km.
Uudet kesäkumit 205-50-16 Borbeteille ja alle.
On tämä mahtava kapistus, koeajolla kuului tosin pieniä nitinöitä ja natinoita jota en ole ennen pannut merkille. No täristäminen on loppunut ainakin!
Pakoputki rämisee taas, mutta en uskaltanut tunkin varassa kömpiä alle kiristelemään.
Lisää kilometrejä vaan, taisi olla paria sataa vaille 600 000km.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Mittariin pyörähti 600000 km, tämän kanssa on taivallettu mittarin mukaan 38094 km.
Jokunen sata puuttunee taannoisen mittarinvaijerivaurion takia.
Tuon JussaP:n punaisen satakakskolmosen koeajon jälkeen tekisi mieli vielä avata pumpun takakansi uudestaan. Käsittääkseni syöttöruuvin yläpuolella oleva pikkuruuvi vaikuttaisi kierrosten laskunopeuteen, tässähän lämpimänä kierrokset laskee hieman hitaasti. Eli pikkuruuvia aukipäin (vähän) ja taas saisi syöttöä vähän lisää..kait..
Sitten max. kierroksia maltillisesti.
Jaa tuota olen näköjään jo jauhanut lokakuun puolella, eli nyt pitää jo tehdäkkin jotain.
Jokunen sata puuttunee taannoisen mittarinvaijerivaurion takia.
Tuon JussaP:n punaisen satakakskolmosen koeajon jälkeen tekisi mieli vielä avata pumpun takakansi uudestaan. Käsittääkseni syöttöruuvin yläpuolella oleva pikkuruuvi vaikuttaisi kierrosten laskunopeuteen, tässähän lämpimänä kierrokset laskee hieman hitaasti. Eli pikkuruuvia aukipäin (vähän) ja taas saisi syöttöä vähän lisää..kait..
Sitten max. kierroksia maltillisesti.
Jaa tuota olen näköjään jo jauhanut lokakuun puolella, eli nyt pitää jo tehdäkkin jotain.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Ei jää enää mullakaan kierrokset päälle kun vähän pumppua hienosäätiKarvanaama kirjoitti:Mittariin pyörähti 600000 km, tämän kanssa on taivallettu mittarin mukaan 38094 km.
Jokunen sata puuttunee taannoisen mittarinvaijerivaurion takia.
Tuon JussaP:n punaisen satakakskolmosen koeajon jälkeen tekisi mieli vielä avata pumpun takakansi uudestaan. Käsittääkseni syöttöruuvin yläpuolella oleva pikkuruuvi vaikuttaisi kierrosten laskunopeuteen, tässähän lämpimänä kierrokset laskee hieman hitaasti. Eli pikkuruuvia aukipäin (vähän) ja taas saisi syöttöä vähän lisää..kait..
Sitten max. kierroksia maltillisesti.
Jaa tuota olen näköjään jo jauhanut lokakuun puolella, eli nyt pitää jo tehdäkkin jotain.
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Kävin nyt sitten taas pumpulla, tuo mainittu kierrosten laskunopeuden säätöruuvi oli tarkoitus säädellä. Peilin kautta sen sai näkyville, ja kuten mallikuvissakin näkyy, on ruuvissa pieni lukkorengas. Pitääkös se irrottaa säätöä varten?Karvanaama kirjoitti:Työpaikalta lainasin pikku räikkäsarjan, syvyys riitti justiinsa, että pääsi pumpun takakannen ruuveille käsiksi.
Tarkoitus oli ennen pimeäntuloa vaihtaa vain alimmat uraruuvit toisiin ja säätää paremmalla ajalla syötöä.. No otin kuitenkin takakannen auki ja syöttöä 2 kierrosta sekä tyhjäkäyntiä 2 ja vartti. Koekäyttelin kansi auki, tuntui aika sopivalta. Kansi ei tietenkään sopinut paikalleen enää, joten lyhensin tyhjäkäyntiruuvia rautasahanterällä. Jopa meni paikalleen.
Kone lämpimäksi ja tottakai se tyhjäkäynti jää hieman ylös, hienosäätöön en koskenut ollenkaan. Kaasuvivusto hieman takertelee myöskin, käsin auttamalla kierrokset laskee siedettävälle tasolle. Pitää vielä tehdä asialle jotain.
Vaan kylläpä vetää mukavasti!! Testiajo tapahtui pimeällä, joten savun määrä jäi hieman epäselväksi.
Pumpulla oli jo epäilemättä käyty aikaisemmin, oli ruuveissa sen verran jälkiä.
Ahtopaine ei juuri noussut säädön seurauksena, ruuvailu jatkuu toisena päivänä taas joskus.
En uskaltanut peilin kautta ruveta ronkkimaan lukkorengaspihdeillä, joten se jäi kokeilematta.
Syöttöruuvia vielä kokeilin puoli kierrosta auki päin ja tyhjäkäyntiruuvia samoin. Vaan jäähän se tyhjäkäynti korkealle, testiajolla jo musta pölähdys oli havaittavissa.
Niin ja vetäviä otin 1,5 kierrosta kiinni päin myös. Nyt säätöruuvi ja lukitusmutteri ovat liki samalla tasolla.
Pakko oli vaan laskea syöttö aikaisemmalle tasolle, sitten vielä vajaa vartti pienemmälle.
Tyhjäkäyntiruuvin pyörittäminen ei vaikuta enempää, vaikka kuinka paljon veivaa.
No, nousemaan kierrokset saa toki kun tarpeeksi vääntää kiinnipäin.
Katsoo huomenna sitten miten tyhjäkänti asettuu kylmänä. Ja puuttuvat takakannen alimmaiset pultit kiinni, poltteleepi ilkeästi kuuma öljynsuodattimen kotelo.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Kylmänä on kierrokset ma-ta-lah-kot, no siitä selviää käsikaasulla.
Kuumana jää kierrokset kyllä harmillisen ylös, olkoon nyt hetken niin.
Poistin samalla pumpun kyljestä rajoitinruuvin, oman perstuntuman mukaan vetoja olis tullut lisää, tai sitten se on pelkkä illuusio. Enivei.. savua on näkyvissä.
Kuumana jää kierrokset kyllä harmillisen ylös, olkoon nyt hetken niin.
Poistin samalla pumpun kyljestä rajoitinruuvin, oman perstuntuman mukaan vetoja olis tullut lisää, tai sitten se on pelkkä illuusio. Enivei.. savua on näkyvissä.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan