Ruuvit löysälle, kaveri painaa kaasun pohjaan, sitten käännetään modulaattoria myötäpäivään vasteeseen saakka ja ruuvien kiristys siihen.Mkin kirjoitti:Onhan siinä syöttöpumpun kyljessä se alipainemodulaattori? Kaksi 10 mm kantaista pulttia löysälle ja sitä vastapäivään kiertäen, siten että kaasuvivun liikerata pysyy edelleen normaalina. Kaasuvipu pohjaan ja modulaattoria kiertäen niin pitkälle kuin menee. Kiristys. Koeajelua. Ei välttämättä tule vielä hyvä tällä konstilla.
Tautinen kolomesatku
wiimax.fi
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
On muuten tekemisen meininki herroilla
Hyvä että alkaa voimaakin löytyä, tuntuihan se aikanaan juhlavalta kun oma superi veti ensimmäisen kerran kolmosella (manuaali) kierrokset tappiin sutia kuivalla asfaltilla, oli toki talvirenkaat silloin alla mutta nauratti se silti ääneen!
Näissä ikivankoissa kammio paskoissa on se, omasta mielestä "kiva" puoli että voiman tunne on aivan he*vetin brutaalia
Tuo minunkin w124 on aivan tavallinen auto, ulkoisesti ei eroa mitenkään vakiosta, 250D lätkä perässä, normi ajoa pystyy ajamaan kesät talvet kuten perus Röntällä, ainoa aero on vaan se mitä pari uudenkarheaa RS Ocataaviaa, Volvoa ja Audia on joutunut huomaamaan "heitto-ohituksia" yrittäessä
Ps. Sori kun sotken vielä topicia mutta oli se ikuistamisen arvoinen ilme kerran kun katsoin taustapeilstä että luultavasti RS Octavia tulee aika lujaa, kiihdytin itsekkin hennosti vauhtia kun tiesin että kohta heittää ohi!
Kuskina oli tosi nuori poika ja tyttökaveri kyydissä, päästin rinnalle jolloin kuski näytti minulle keskisormea, senverran provosoiduin että ruotasin kaasun pohjaan ja adrenaliini veressä ajoin sen mitä rönttä välitysten puolesta pystyi kulkemaan koska suora tie eikä muuta liikennettä, saattoihan siinä tyttökaveri kysyä että mitähän v*ttua tässä nyt oikein tapahtui?
Hyvä että alkaa voimaakin löytyä, tuntuihan se aikanaan juhlavalta kun oma superi veti ensimmäisen kerran kolmosella (manuaali) kierrokset tappiin sutia kuivalla asfaltilla, oli toki talvirenkaat silloin alla mutta nauratti se silti ääneen!
Näissä ikivankoissa kammio paskoissa on se, omasta mielestä "kiva" puoli että voiman tunne on aivan he*vetin brutaalia
Tuo minunkin w124 on aivan tavallinen auto, ulkoisesti ei eroa mitenkään vakiosta, 250D lätkä perässä, normi ajoa pystyy ajamaan kesät talvet kuten perus Röntällä, ainoa aero on vaan se mitä pari uudenkarheaa RS Ocataaviaa, Volvoa ja Audia on joutunut huomaamaan "heitto-ohituksia" yrittäessä
Ps. Sori kun sotken vielä topicia mutta oli se ikuistamisen arvoinen ilme kerran kun katsoin taustapeilstä että luultavasti RS Octavia tulee aika lujaa, kiihdytin itsekkin hennosti vauhtia kun tiesin että kohta heittää ohi!
Kuskina oli tosi nuori poika ja tyttökaveri kyydissä, päästin rinnalle jolloin kuski näytti minulle keskisormea, senverran provosoiduin että ruotasin kaasun pohjaan ja adrenaliini veressä ajoin sen mitä rönttä välitysten puolesta pystyi kulkemaan koska suora tie eikä muuta liikennettä, saattoihan siinä tyttökaveri kysyä että mitähän v*ttua tässä nyt oikein tapahtui?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
Autoa käytetty leimalla. Moottorin muutoskatsastus ok. Leima jäi uupumaan toimimattoman pissapojan,takaa molemmin puolin vuotavien jarruletkujen sekä nelipyöräsuuntaus lapun puuttumisen myötä (oli jo ostaessa muutoskatsastamattomat madallusjouset). Vaihdoin jarruletkut varmaan maailmanennätys aikaan ja pissapojan moottorin sen jäläkeen mutta suuntauksen sain vasta huomiselle. Eli huomenna noin kello 17.00 Suomessa on taas yksi turbollinen om606 w124 lissää
Korjauskehotuksia tuli tuulilasista (halkesi uudesta kohtaa leimalle ajaessa kivestä. On meleko säröillä ) ja seisontajarrupolkimen liikkeestä joka on liijan suuri.
Savuarvo oli 2.30.
Nyt täytyy todeta että elekää muut syyttä suotta tehkö tätä pakettia samalla pumpulla. Saatiin penkissä kylläkin yli om603 vaparin tehot mutta hohhoh... Syöttöä saa vielä kääntää ihan rohkeasti mutta jää tuonnemmaksi. Ajattelin jäädä auton roplaamisesta lomalle
Ahdot 0,5. Onko turvallista nostaa baariin vai minne saakka?
Kaikenmoista pientä siistimistä kiireen johdosta tehdyistä töistä mutta eihän tässä enään ole kuin aikaa
Iso kiitos täältä saaduista avuista,niin osista kuin neuvoista
Ja jube,minä ainaskin tykkään lukea tarinoita
Edit: Tänään merssi sain vihdoin leiman paperiin. Kerkesin hikoilla konttorin penkillä 40min mutta sitten inssi tuli paperit kourassa todeten että kesti hetken lyyä tiedot koneelle. Nyt on helpottunut olo
Korjauskehotuksia tuli tuulilasista (halkesi uudesta kohtaa leimalle ajaessa kivestä. On meleko säröillä ) ja seisontajarrupolkimen liikkeestä joka on liijan suuri.
Savuarvo oli 2.30.
Nyt täytyy todeta että elekää muut syyttä suotta tehkö tätä pakettia samalla pumpulla. Saatiin penkissä kylläkin yli om603 vaparin tehot mutta hohhoh... Syöttöä saa vielä kääntää ihan rohkeasti mutta jää tuonnemmaksi. Ajattelin jäädä auton roplaamisesta lomalle
Ahdot 0,5. Onko turvallista nostaa baariin vai minne saakka?
Kaikenmoista pientä siistimistä kiireen johdosta tehdyistä töistä mutta eihän tässä enään ole kuin aikaa
Iso kiitos täältä saaduista avuista,niin osista kuin neuvoista
Ja jube,minä ainaskin tykkään lukea tarinoita
Edit: Tänään merssi sain vihdoin leiman paperiin. Kerkesin hikoilla konttorin penkillä 40min mutta sitten inssi tuli paperit kourassa todeten että kesti hetken lyyä tiedot koneelle. Nyt on helpottunut olo
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
Tulihan tässä ajeltua jo ja tympäs kuluku niin paljon että tuli syöttöä käännettyä jo lisää. Tyhjäkäynti nyt meleko tapissaan ja jäi huutamaan semmosta tonnia. Nyt ahtaa 0.8 ja tuli ehkä 10hp lisää jos sitäkään Kyllä se seiskan pumppuun on ruvettava säästämään.
Noh,ny pomppas.. nimittäin kattoluukku Tosiaan myyjän mukaan kisko paskana eikä luukku ole minulla ollessaan napista toiminut. Jostan syystä luukku nyt on auvennut takareuna ylös asentoon. Näkyykö kuvissa teille mitään mikä voisi olla rikki?
Entä tuo käsin kiinni veivuu? Onko kuvassa näkyvä 17mm mutteri lukitusmutteri ja kuinka tuota käytän?
Onneks on luvattu aurinkoa usseempi päivä
Noh,ny pomppas.. nimittäin kattoluukku Tosiaan myyjän mukaan kisko paskana eikä luukku ole minulla ollessaan napista toiminut. Jostan syystä luukku nyt on auvennut takareuna ylös asentoon. Näkyykö kuvissa teille mitään mikä voisi olla rikki?
Entä tuo käsin kiinni veivuu? Onko kuvassa näkyvä 17mm mutteri lukitusmutteri ja kuinka tuota käytän?
Onneks on luvattu aurinkoa usseempi päivä
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
Kattoluukku saatu kiinni. Ilimankos oli aijemmin hankaluuksia ko juurikin apparin puolen kiskon osia romuna niin kanitti.
Tänään alako jarrutkin rohisemaan het niin perkeleesti. Ilimeisesti asentajalla jäänyt satulan yksi pultti kirimättä.
Siellä levy muotoili satulaa uuteen uskoon. Auto nosturille,uusi pultti paikalleen,alas, ulos ja kosla pesulle. Jospa sillä taas viikon köröttelis
Tänään alako jarrutkin rohisemaan het niin perkeleesti. Ilimeisesti asentajalla jäänyt satulan yksi pultti kirimättä.
Siellä levy muotoili satulaa uuteen uskoon. Auto nosturille,uusi pultti paikalleen,alas, ulos ja kosla pesulle. Jospa sillä taas viikon köröttelis
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
Loota hyppyyttää vieläkin vaihdoissa ja hämmennin vieläkin sikinsokin. Liiat öljyt valutin veks. En tiijä ittekkään oliko vaivan arvoista,mutta tehty mikä tehty Etupään remppaan pittääpi keräillä seuraavaksi varoja,en muistanutkaan että se oli noin kauhia ajettava. Ei meinaa tiellä pysyä mitenkään Joo kyllä tässä on kerralla ja kunnolla tullut oppia mersusta. Kalliiksi kävi oppitunnit mutta kunhan noista pikkuvioista suurimmat parsis kuntoon niin osais työtään ehkä jopa arvostaakkin.Mkin kirjoitti:Hienompi homma että sait "leiman"! Vaikee täältä käsin sanoo onko ollu vaivan arvoista, mutta nyt ainakin jotain oppia saanu 124:sta. Ja sentäs kunkkukone keulalla hei! Mitenkäs loota pitää ja saitko hämmentimen kulkemaan oikiaa rataa?
Kaippa tuon tässä paljastaakkin että koneenvaihto maksoi reilut 2500€ muutos- ja vuosikatsastuksineen. Tuossa summassa siis päässä pikaisesti lasketut kulut eli jotain saattaa uupua ja esim ahtoputkisto silikoniletkuineen oli minulle ilmainen.
Mitä sillä rahalla sai ? No saman vanhan paskan takaisin ajoon joka on hieman vakiota pirteämpi. Tuolla kunkkumoottori termillä yritänkin lohdutella itseäni aina iltaisin
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
Viime viikolla säädetty modulaattoria ja saattoi tuo nyt pahimmat "välivapaat" hävittää mutta perseestähän tuo on vieläkin. Löin "mopon" myyntiin eilen että sais kulukua tuohon lahnaan... Tahi sitten vietän kesäloman kylymässä alakukesässä tunkien lomarahat tallin valossa öljysin sormin pellin alle. Nimittäin nyt riitti
Joku 450 oria olis kyllä ihanne mutta taitaa ne olla melekosen arvokkaat konit.
Aattelin että lähtisi liikkeelle pakosarjan,turbon,putken, laatikon ja pumpunvaihdolla liikkeelle. Ja varmaanhan tuo vakiosyyläri on jokin ongelma myös kun porukka niitä tuntuu järestään vaihtavaan järeämpiin. Äh,niin ja kuulerikin mulla oli tommonen mini.. jaja ja....
722.6 laatikosta yritin lueskella mutta meni het aivot jumiin kaikesta ohjelmoinnista Helepompi hommata vahvistettu 722.3 toosa käytettynä mutta onko järkevää näinä päivinä? Ainakin halavempikö? Ja oishan ny jotkin rattivaihteet aina päheet sata vuotta vanhassa lankussa
Ostakee joku rakennettu v-maxi. Lähtee paremmin kun yksikään st mersu Osasuorituksena käy yllä mainitsemani osat
Joku 450 oria olis kyllä ihanne mutta taitaa ne olla melekosen arvokkaat konit.
Aattelin että lähtisi liikkeelle pakosarjan,turbon,putken, laatikon ja pumpunvaihdolla liikkeelle. Ja varmaanhan tuo vakiosyyläri on jokin ongelma myös kun porukka niitä tuntuu järestään vaihtavaan järeämpiin. Äh,niin ja kuulerikin mulla oli tommonen mini.. jaja ja....
722.6 laatikosta yritin lueskella mutta meni het aivot jumiin kaikesta ohjelmoinnista Helepompi hommata vahvistettu 722.3 toosa käytettynä mutta onko järkevää näinä päivinä? Ainakin halavempikö? Ja oishan ny jotkin rattivaihteet aina päheet sata vuotta vanhassa lankussa
Ostakee joku rakennettu v-maxi. Lähtee paremmin kun yksikään st mersu Osasuorituksena käy yllä mainitsemani osat
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
Pitäs vissiin usseemin kurkkia pellin alle.. huhhuh,ei ollu vielä etes siipiin kiinni ottanna. Öljyä valskas hieman. Shimmattiin kasaus vaiheessa kuparirikalla kiristin kohilleen kun alkuperäsen levyn hukkasin eli se ei kestänyt. Ostaisin mielelläni tuon rikan jos jollain on niin ei tarvihe koko pulttihässäkkää ootella Saksasta Turbon takia tuonne kurkin kun vihelteli niin tuhoisasti. Putsari ol männy tukkoon ja revenny,made by biltema
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
Taas jostain löytynyt hieman rassausintoa joten autoa tullut hieman säädeltyä. Ajotus oli tipalla kahtottuna 19eykk. Eli ihan päin p....ttähän se oli,siis kai. Tuli säädettyä 24eykk ja auton rynkytys tyhjäkäynnillä hävisi. Enään ei tarvihe pomppia auton tahtiin liikennevaloissa seisoessa Lisäksi auto kulkee maantiellä ihan pintakaasulla nyt Kulukua ei tullut tosin yhtään lisää. Alppikellon sääjönkin avasin reilusti mutta ei vaikutusta. Mustan tuleminen loppui kokonaan ennakon laiton jäläkeen. Tyhjäkäynti edelleen n.1000rpm.
Vaihteistoonkin koskin vihdoin ja viimein! Laitanpa kuvat säätöpotikasta kun itte en moisia löytäny. Jos helepottas uusia hommaan ryhtyviä...
Eli lootan kuskinpuolella on tuo mokkula mihin tulee pumpun modulaattorilta alipaineletku. Otat tuon mustan pienen kupin vaikka lättäpää meisselillä kammeten veks...
Alta näkymä tuolloin tuollainen ja vedät ulos tuota messinkistä T-kappaletta. Sitten vaan ruuvailemaan kiinni päin.
Itte pyöritin ensin 3 kierrosta ja ei mittään vaikutusta. Aattelin vielä kerran kömpiä auton alle ja vielä 3 kierrosta lissää. Epätoivoisena koeajolle vai voi jöshes shentään! Ei muuten luista enään vaihdoissa yhtään Hävisi kaikenmaailman "välivapaat" ym ongelmat.
Tästä innostuneena 0-100kmh ohjelma puhelimesta päälle ja 13.9 sekuntia Saisihan tuosta parisen sekuntia pois jos olisi se kickdown..
Jos nyt oikein olen ymmärtänyt että tuo 24eykk on vakioarvo niin pittää taas motivaation ilmetessä säätää se vaikka 26:teen..
Kiristinmen taaksekkin kl-stä ostin sen prikan. Maksoi kaikki 4e mutta on vielä laittamatta eikä tästä ole edes kuin 1,5 viikkoa .
Ostan tähän koppaan kattoluukun vasemman puolen nivelen jos jollain on semmoinen myydä.
Vaihteistoonkin koskin vihdoin ja viimein! Laitanpa kuvat säätöpotikasta kun itte en moisia löytäny. Jos helepottas uusia hommaan ryhtyviä...
Eli lootan kuskinpuolella on tuo mokkula mihin tulee pumpun modulaattorilta alipaineletku. Otat tuon mustan pienen kupin vaikka lättäpää meisselillä kammeten veks...
Alta näkymä tuolloin tuollainen ja vedät ulos tuota messinkistä T-kappaletta. Sitten vaan ruuvailemaan kiinni päin.
Itte pyöritin ensin 3 kierrosta ja ei mittään vaikutusta. Aattelin vielä kerran kömpiä auton alle ja vielä 3 kierrosta lissää. Epätoivoisena koeajolle vai voi jöshes shentään! Ei muuten luista enään vaihdoissa yhtään Hävisi kaikenmaailman "välivapaat" ym ongelmat.
Tästä innostuneena 0-100kmh ohjelma puhelimesta päälle ja 13.9 sekuntia Saisihan tuosta parisen sekuntia pois jos olisi se kickdown..
Jos nyt oikein olen ymmärtänyt että tuo 24eykk on vakioarvo niin pittää taas motivaation ilmetessä säätää se vaikka 26:teen..
Kiristinmen taaksekkin kl-stä ostin sen prikan. Maksoi kaikki 4e mutta on vielä laittamatta eikä tästä ole edes kuin 1,5 viikkoa .
Ostan tähän koppaan kattoluukun vasemman puolen nivelen jos jollain on semmoinen myydä.
Jos auton historia vielä kiinnostaa niin oikea takakylki mällätty (liukas tie), paluuputki korjattu joskus puutarhaletkulla, se takapyörän laakerikin muistaakseni vaihdettu joskus, mittari vaihdettu eikä vanhakaan toiminut siitä asti kun tuon olen ekan kerran nähnyt (2012 ja silloin mittarissa oli 426tkm) oikeasti yli 500tkm, ylimaalattu ja fixailtu koria 2012, kattoluukkukin toimi aina välillä, mut kiskolta se aina lopuks tippu. Noi parit "korjaukset" ja "putkiston" teki yks hetkellisistä omistajista. Sladii on heitetty ja runtuu annettu ihan kunnol joskus. About koko historian tiedän tuolta vuodesta 2012 mut ei tuu suurempia nyt heti mieleen. Voin kertoilla lisää jos kiinnostaa/tulee mieleen.
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
Vuos alakaa olla loppumaisillaan eikä toviin ole tullu mesevoorumeita kahteltua eikä päiviteltyä. Se ei tosin tarkoita etteikö Mershiides ei voisi hajota ja tällöin korjata
Lumien sulaessa piti kesärenkaat laitella alle ja rohisevat etujarrupalat laitoin uudet.
Ajankohta on toukokuuta ja apulaiteremmi män poikki sen kiristimen takaa puuttuvan rikan vuoksi. Tämän jäläkeen ostin kl:stä rikan ja uuden remmin.
Auto seisoi kahden kesälomaviikon ajan käyttämättömänä kun lähin länsinaapuriin moottoripyöräretkelle. Tälläajalla syöttöpumppu oli jumittunut jotenkin ja hyppäytti heti kierrokset tappiin. Kerran kävin töissä tällälailla mutta kyllä jarrut haisivat niin pahasti että uusi pumppu oli saatava
Saarijärveltä löytyi om603 turbon pumppu ja se ihmettelemättä paikoilleen. Pelas ihan ok mitä nyt takaiskut vuoti.
Turbon laipasta oli tuprutellu savua läpi kokoajan hieman niin otettuun koko paketti pihalle. Samalla egr lähtö hitsattiin umpeen.
Pumpun tiivisteet vaihdoin samalla. Vuotivat kuin seula. Kulutus pyöri 15-20L satasella välissä...
Samalla pikkusen ruuvasin pumppua
Vanteiksi tuli jossain välissä kesää Keskin Kt8:t. Edessä 8" ja takana 9" leviät.
Yritin lähteä töistä perjantaina ja vitut lähettykkään... pakittaessa jysähti alapallo poikki. Lokari sai osansa myös.
Matka jatkui seuraavalla viikolla pajalle jossa vaihdettiin alapallot molemminpuolin. Oli edelliset asennettu kuulemma väärin.
Pakoputki otti ihteensä ja män poikki. Revin koko hoijon lattialle ja motivaatiota kun oli mielinmäärin niin vaihdoinpa samalla ASD perän ja siihen uudet öljyt. Perävälitys olikohan jotain 3.28????? Kuitenkin tiheämpi kuin aikaisempi. Nyt kierrokset satasen vauhissa 3700.
Vajaassa viikossa perän testailu hajotti kardaanin kumin. Piti "vähän meteliä". Otin vanhasta perästä vanhan kumin.
Samalla vaihdoin uuden konepellin vaijerin sekä sen tuulihaan vivun kun molemmat oli poikki.
Startti sanoi lokakuun lopulla vai marraskuun puolella ihtesä irti. Motonetistä vaihtolaite paikalleen ja toimi paremmin kuin ikänä. Samalla vaihdoin uudet jäähdytinnesteet.
Hyvä se on Mersuki joskus vahata. Samalla yritin oikoa oikeaa lokaria sen alapallon tuhoutumisen jäljiltä. Ihan ok siitä tuli.
Vanhassa umpiossa oli kiinnikkeet paskana niin tuli vaihdettua käytetty tilalle.
Maalarilla oli jäänyt perintösakset maalauksessa umpion taakse
Uudet porkkanat paikalleen ja vetoja!
Talavirenkaiden vaihdon yhteyvessä huomasin että yksi liukutapin pultti oli karannut pois. Jarrupalat rälläkällä tasaisiksi ja omapatentti työkalulla mäntä sisään. Uusi sopiva pultti löytyi hyllystä.
Polttoainemittarin sekoilu kostautui ja tässä ootellaan lissää dieseliä
Tilasin kiinasta kaukolukkosarjan 10 euroon ja sain sen alle tunnissa toimivana paikalleen
Tämmöstä tässä välissä. Ugh.
Lumien sulaessa piti kesärenkaat laitella alle ja rohisevat etujarrupalat laitoin uudet.
Ajankohta on toukokuuta ja apulaiteremmi män poikki sen kiristimen takaa puuttuvan rikan vuoksi. Tämän jäläkeen ostin kl:stä rikan ja uuden remmin.
Auto seisoi kahden kesälomaviikon ajan käyttämättömänä kun lähin länsinaapuriin moottoripyöräretkelle. Tälläajalla syöttöpumppu oli jumittunut jotenkin ja hyppäytti heti kierrokset tappiin. Kerran kävin töissä tällälailla mutta kyllä jarrut haisivat niin pahasti että uusi pumppu oli saatava
Saarijärveltä löytyi om603 turbon pumppu ja se ihmettelemättä paikoilleen. Pelas ihan ok mitä nyt takaiskut vuoti.
Turbon laipasta oli tuprutellu savua läpi kokoajan hieman niin otettuun koko paketti pihalle. Samalla egr lähtö hitsattiin umpeen.
Pumpun tiivisteet vaihdoin samalla. Vuotivat kuin seula. Kulutus pyöri 15-20L satasella välissä...
Samalla pikkusen ruuvasin pumppua
Vanteiksi tuli jossain välissä kesää Keskin Kt8:t. Edessä 8" ja takana 9" leviät.
Yritin lähteä töistä perjantaina ja vitut lähettykkään... pakittaessa jysähti alapallo poikki. Lokari sai osansa myös.
Matka jatkui seuraavalla viikolla pajalle jossa vaihdettiin alapallot molemminpuolin. Oli edelliset asennettu kuulemma väärin.
Pakoputki otti ihteensä ja män poikki. Revin koko hoijon lattialle ja motivaatiota kun oli mielinmäärin niin vaihdoinpa samalla ASD perän ja siihen uudet öljyt. Perävälitys olikohan jotain 3.28????? Kuitenkin tiheämpi kuin aikaisempi. Nyt kierrokset satasen vauhissa 3700.
Vajaassa viikossa perän testailu hajotti kardaanin kumin. Piti "vähän meteliä". Otin vanhasta perästä vanhan kumin.
Samalla vaihdoin uuden konepellin vaijerin sekä sen tuulihaan vivun kun molemmat oli poikki.
Startti sanoi lokakuun lopulla vai marraskuun puolella ihtesä irti. Motonetistä vaihtolaite paikalleen ja toimi paremmin kuin ikänä. Samalla vaihdoin uudet jäähdytinnesteet.
Hyvä se on Mersuki joskus vahata. Samalla yritin oikoa oikeaa lokaria sen alapallon tuhoutumisen jäljiltä. Ihan ok siitä tuli.
Vanhassa umpiossa oli kiinnikkeet paskana niin tuli vaihdettua käytetty tilalle.
Maalarilla oli jäänyt perintösakset maalauksessa umpion taakse
Uudet porkkanat paikalleen ja vetoja!
Talavirenkaiden vaihdon yhteyvessä huomasin että yksi liukutapin pultti oli karannut pois. Jarrupalat rälläkällä tasaisiksi ja omapatentti työkalulla mäntä sisään. Uusi sopiva pultti löytyi hyllystä.
Polttoainemittarin sekoilu kostautui ja tässä ootellaan lissää dieseliä
Tilasin kiinasta kaukolukkosarjan 10 euroon ja sain sen alle tunnissa toimivana paikalleen
Tämmöstä tässä välissä. Ugh.
Viimeksi muokannut Rajanpeikko, 22.8.2018 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
Onko kattoluukun moottori myös sökö kun napista ei tapahdu mitään?Ratakaks3 kirjoitti:Jos auton historia vielä kiinnostaa niin oikea takakylki mällätty (liukas tie), paluuputki korjattu joskus puutarhaletkulla, se takapyörän laakerikin muistaakseni vaihdettu joskus, mittari vaihdettu eikä vanhakaan toiminut siitä asti kun tuon olen ekan kerran nähnyt (2012 ja silloin mittarissa oli 426tkm) oikeasti yli 500tkm, ylimaalattu ja fixailtu koria 2012, kattoluukkukin toimi aina välillä, mut kiskolta se aina lopuks tippu. Noi parit "korjaukset" ja "putkiston" teki yks hetkellisistä omistajista. Sladii on heitetty ja runtuu annettu ihan kunnol joskus. About koko historian tiedän tuolta vuodesta 2012 mut ei tuu suurempia nyt heti mieleen. Voin kertoilla lisää jos kiinnostaa/tulee mieleen.
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
Joku kuukausi sitten kärähti pyyhkijänmoottori kokonaan. Purkaessa meinas silimät tippua päästä
Vivusto ja moottori uusittu ja nyt pelloo kuten kuuluukin.
Tuli myös tehtyä 3" suora putki. Kiinnikkeinä käytin originellit ja istui paikalleen todella hyvin.
Ei ahista enään ja rupes hengittämään yläkierroksilla huomattavasti paremmin.
Lopuksi käytin auton perjantaina leimalla. Edellisenä päivänä putkea hitsatessa kyrvähti jotain ja vilkut lakkas pelaamasta. Eipä lopu tekeminen kesken. Rahat vaan loppuu
Vivusto ja moottori uusittu ja nyt pelloo kuten kuuluukin.
Tuli myös tehtyä 3" suora putki. Kiinnikkeinä käytin originellit ja istui paikalleen todella hyvin.
Ei ahista enään ja rupes hengittämään yläkierroksilla huomattavasti paremmin.
Lopuksi käytin auton perjantaina leimalla. Edellisenä päivänä putkea hitsatessa kyrvähti jotain ja vilkut lakkas pelaamasta. Eipä lopu tekeminen kesken. Rahat vaan loppuu
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
Rupesin tänään roplaamaan vilikkuja kun hävettää tuolla poukkoilla liikenteessä ilimankaan. Nooh,kiinnitinpä huomiota yhteen johtoon joka oli sulanut.
Lähin seuraamaan johtoa ja tulos tämä:
Etin kissojen ja koirien kanssa että mikä piuha tuo on kunnes tajusin 4.n tunnin jäläkeen sen olevan vain jarrupalojen kulumisen varoitin. Rytäkässä olin katkaissut yhden samanvärisen piuhan hätävilikkukatkaisijalta jolloin suuntavalot vasemmalle pelasi mutta oikealle pistettäessä edelleen paloi sulake. Tuli tongittua sulakerasian pohojat ymymym.
Lopuks käytin hätävilkun katkaisijan auki mutta sielläkään en mittään huomannu. Kasasin sen ja päätin pääni leviämisen estämiseksi tehä muuta.
Auton lämmönsäätö on takkuillu joten ne "munat" tahi pallit,mikkä ny onkaan niin pöyvälle.
Nää eij ollunnakkaa hapettunu vaan ihme liejussa.
Brake cleanerilla pyyhkäsin puhtaaks ja ny tuntus tulevan kylymääkin ajossa. Hämmennykseks kotia ajellessa huomasin vilikkujenkin pelaavan. Eli olisikohan vika nyt kumminkin ollut hätävilkkukatkasimessa? Niitä tosin en uskaltanut vielä testata auton palamisen pelossa
Huomiseksi jäi vielä auton kasailua melekosesti. Autoon tulee vakiot takavalot paikalleen siksi aikaa että saan tuon oikean puolimmaisen teinituninkivalon pelaamaan kunnolla kun ei enään inssiä miellyttänyt. Ottanut kosteutta sisäänsä ja paikat hapettuneet.
Huhhuh....
Lähin seuraamaan johtoa ja tulos tämä:
Etin kissojen ja koirien kanssa että mikä piuha tuo on kunnes tajusin 4.n tunnin jäläkeen sen olevan vain jarrupalojen kulumisen varoitin. Rytäkässä olin katkaissut yhden samanvärisen piuhan hätävilikkukatkaisijalta jolloin suuntavalot vasemmalle pelasi mutta oikealle pistettäessä edelleen paloi sulake. Tuli tongittua sulakerasian pohojat ymymym.
Lopuks käytin hätävilkun katkaisijan auki mutta sielläkään en mittään huomannu. Kasasin sen ja päätin pääni leviämisen estämiseksi tehä muuta.
Auton lämmönsäätö on takkuillu joten ne "munat" tahi pallit,mikkä ny onkaan niin pöyvälle.
Nää eij ollunnakkaa hapettunu vaan ihme liejussa.
Brake cleanerilla pyyhkäsin puhtaaks ja ny tuntus tulevan kylymääkin ajossa. Hämmennykseks kotia ajellessa huomasin vilikkujenkin pelaavan. Eli olisikohan vika nyt kumminkin ollut hätävilkkukatkasimessa? Niitä tosin en uskaltanut vielä testata auton palamisen pelossa
Huomiseksi jäi vielä auton kasailua melekosesti. Autoon tulee vakiot takavalot paikalleen siksi aikaa että saan tuon oikean puolimmaisen teinituninkivalon pelaamaan kunnolla kun ei enään inssiä miellyttänyt. Ottanut kosteutta sisäänsä ja paikat hapettuneet.
Huhhuh....
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
Tänään auto kasattu. Samalla tuli laitettua vahvistimen kaapelit maton alle kun ovat yli aijemmìn menneet sekä vedettyä ne ihan oikeiden läpivientikumien läpi. Akkukotelon ja sen ympäristö puhdistettu hiekasta ja mullasta jota sinne olikin pakkaantunut vuosien saatossa melekosesti. Tänään ostin ne normaalit takavalot ja otan nuo kirkkaan työpöydälle joku kaunis päivä.
Ei päivitystä iliman kuvaa:
Ei päivitystä iliman kuvaa:
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
Puoltoista vuotta sitten auto vähän unohtui ja tuli vaan prätkällä ajeltua. Jossain välissä säilytystä auto myös koki kovia ja sai keulaan uutta ilimettä:
Sen jäläkeen motivaatio oli täysin hukassa ja auto seisoi kirjaimellisesti metsässä. Alaku keväästä se tuli haettua pois mätänemästä ja alako taas pajotus.
Heti ensimmäiseks vaihtelin suuttimien paluuletkut. Vitosen suutin kalkattaa meleko äänekkäästi. Etujarrut jumissa/levyt ihan kierot ja pieniä kuplimisia ruennut esiintymään muutamissa paikoissa.
Eihän siitä pelkällä lekomisella saanut suoraan "kahtomaan" joten kävin tilaamassa ihan uuden ajovalonkehyspellin sekä lukkopellin.
Toiseksi motivaation hukassa olemisen syyksi katsoin sähköpenkkien johtosarjojen häviämisen myös säilytysaikana...
Tiiviin saksalaisten sivujen selaamisella löysin uudet,kilohinta pojjaat kohillaan. Nyt peltejä odotellessa alkoi sisustan kasaus.
Joskus luin että se johtosarja on aika ahdas saada oven läpiviennistä lävitse. VÄÄRIN! Se on ihan vitun ahdas
Tulihan se sieltä loppuviimein.
Samalla tuli nyt kaikki johdot laitettua oikeaoppisesti läpivienneistä eikä vain maton alta...
Yllättävää, kaikki osat on toistaiseksi löytyneet ruuveja myöten. Kun päivä koittaa että ollaan katastusta lähellä niin täytyy vuokrata kunnon tekstiilipesuri.... Myös nahat on aika kuivakat.
Tuli pyörä vaihdettua nelipyöräiseen. 270cdi w211. On pikkaisen muotokieli muuttunut sutjakkaammaksi ajan saatossa. Näyttää kunnon laatikolta tämä 124:nen uudemman rinnalla
Tällaista tällain pitkästä aikaa Tavoite saada katsastettua olisi tuossa parin viikon päästä.. Vielä pitäisi laittaa vasen puoli sisustasta kasaan, tehdä äänenvaimennin, nostaa putkistoa, käydä jarrut läpi, säätää syötöt alas, etujarruletku vaihtaa, vakaajan puslat, kardaanin rätti ja jotain varmasti oli vielä.
Sen jäläkeen motivaatio oli täysin hukassa ja auto seisoi kirjaimellisesti metsässä. Alaku keväästä se tuli haettua pois mätänemästä ja alako taas pajotus.
Heti ensimmäiseks vaihtelin suuttimien paluuletkut. Vitosen suutin kalkattaa meleko äänekkäästi. Etujarrut jumissa/levyt ihan kierot ja pieniä kuplimisia ruennut esiintymään muutamissa paikoissa.
Eihän siitä pelkällä lekomisella saanut suoraan "kahtomaan" joten kävin tilaamassa ihan uuden ajovalonkehyspellin sekä lukkopellin.
Toiseksi motivaation hukassa olemisen syyksi katsoin sähköpenkkien johtosarjojen häviämisen myös säilytysaikana...
Tiiviin saksalaisten sivujen selaamisella löysin uudet,kilohinta pojjaat kohillaan. Nyt peltejä odotellessa alkoi sisustan kasaus.
Joskus luin että se johtosarja on aika ahdas saada oven läpiviennistä lävitse. VÄÄRIN! Se on ihan vitun ahdas
Tulihan se sieltä loppuviimein.
Samalla tuli nyt kaikki johdot laitettua oikeaoppisesti läpivienneistä eikä vain maton alta...
Yllättävää, kaikki osat on toistaiseksi löytyneet ruuveja myöten. Kun päivä koittaa että ollaan katastusta lähellä niin täytyy vuokrata kunnon tekstiilipesuri.... Myös nahat on aika kuivakat.
Tuli pyörä vaihdettua nelipyöräiseen. 270cdi w211. On pikkaisen muotokieli muuttunut sutjakkaammaksi ajan saatossa. Näyttää kunnon laatikolta tämä 124:nen uudemman rinnalla
Tällaista tällain pitkästä aikaa Tavoite saada katsastettua olisi tuossa parin viikon päästä.. Vielä pitäisi laittaa vasen puoli sisustasta kasaan, tehdä äänenvaimennin, nostaa putkistoa, käydä jarrut läpi, säätää syötöt alas, etujarruletku vaihtaa, vakaajan puslat, kardaanin rätti ja jotain varmasti oli vielä.
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
Tänään sit pamahti jarruputki oikealta edestä. Hyvä että nyt eikä myöhemmin.
Satulat molemmilta puolilta jumissa ainakin edessä. Eipä tullut samalla reissulla otettua satuloiden tiivistesarjoja. Pitää myöhemmin uusia ne. Samalla liukutappien kumit kun rikki ovat..
Mäntä ruosteessa.
Porakoneeseen teräsharja ja putsaus. Vähänhän tuossa on syöpymää keskivaiheella mutta liekköhän kuitenkaan liikaa?
Samallapa vaihtui edellisessä katsastuksessa havaittu hankautunut jarruletku. Liukutapit rasvasin vaseliinilla. Vanha putki pamahti tuosta kannakkeen kohdalta jossa se yhtyy letkuun.
N.20cm oli putkea liikaa. Varaosaliikkeessä emmittiin oikeaa pituutta kolomesta eri vaihtoehdosta jolloin päädyin siihen pisimpään todeten että helepompihan sitä lyhentää on Noh,eiköhän juttu ole sillälailla että olokoot... Menköön tuo sinne Ö-mappiin jossa lukee "konehuoneen siistiminen" Hyvin on lähtenyt myös lokasuoja hapettumaan pintapuolisesti.
Tuntuu näitä yllättäviä menoja taas tulevan niin ajattelin että jostain säästetään ja se on äänenvaimennin jonka inssi tähän halusi. Työpaikan romulavojen sisältö hyötykäyttöön ja hikipisaroita valuttamaan -->
Tulipahan tuollanen mankeloitua Kestävyydestä en tiedä miten villat kärsii sekä nyt kun uudestaan tekisi niin saisi esteettisestikkin nätimmäksi mutta auton allehhan tuo menneepi piiloon. Inssin tuolla saa hiljaiseksi mutta autoa tuskin
Oikean ajovalon taustapelti ja lukkopelti majailee jo kontissa. Tänään ne piti laittaa mutta näin ne suunnitelmat muuttuu kun homma etenee... Toivottavasti seuraava päivitys olisi se että keula on nipussa ja suorassa...
Satulat molemmilta puolilta jumissa ainakin edessä. Eipä tullut samalla reissulla otettua satuloiden tiivistesarjoja. Pitää myöhemmin uusia ne. Samalla liukutappien kumit kun rikki ovat..
Mäntä ruosteessa.
Porakoneeseen teräsharja ja putsaus. Vähänhän tuossa on syöpymää keskivaiheella mutta liekköhän kuitenkaan liikaa?
Samallapa vaihtui edellisessä katsastuksessa havaittu hankautunut jarruletku. Liukutapit rasvasin vaseliinilla. Vanha putki pamahti tuosta kannakkeen kohdalta jossa se yhtyy letkuun.
N.20cm oli putkea liikaa. Varaosaliikkeessä emmittiin oikeaa pituutta kolomesta eri vaihtoehdosta jolloin päädyin siihen pisimpään todeten että helepompihan sitä lyhentää on Noh,eiköhän juttu ole sillälailla että olokoot... Menköön tuo sinne Ö-mappiin jossa lukee "konehuoneen siistiminen" Hyvin on lähtenyt myös lokasuoja hapettumaan pintapuolisesti.
Tuntuu näitä yllättäviä menoja taas tulevan niin ajattelin että jostain säästetään ja se on äänenvaimennin jonka inssi tähän halusi. Työpaikan romulavojen sisältö hyötykäyttöön ja hikipisaroita valuttamaan -->
Tulipahan tuollanen mankeloitua Kestävyydestä en tiedä miten villat kärsii sekä nyt kun uudestaan tekisi niin saisi esteettisestikkin nätimmäksi mutta auton allehhan tuo menneepi piiloon. Inssin tuolla saa hiljaiseksi mutta autoa tuskin
Oikean ajovalon taustapelti ja lukkopelti majailee jo kontissa. Tänään ne piti laittaa mutta näin ne suunnitelmat muuttuu kun homma etenee... Toivottavasti seuraava päivitys olisi se että keula on nipussa ja suorassa...
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
Vai että hyvältä Ei vaan mutta lähinnä harmittaa kun matkan
varrella on hävinnyt niin paljon nippeleitä ja nappeleita varsinkin
konehuoneen puolelta että on rempallaan vähän sieltä sun täältä.
Pitäisi päästä melekeinpä jonkun varaosa-auton viereen
purkamaan ja samalla kasaamaan.
Eilen aloitin ja tänään päätin lopettaa keulan kasauksen
. Ei vaan tunnu menevän apparin puoli kohdilleen. Aikaa jo kulunut 20h ja kaikkea muutakin pitäisi tehdä.
Tässäkin helepottas kun ois ehjä vierellä. Jätin paikat "heftiin" siltä
varalta että joskus joku jeesus osaisi nämä korin korjaukset paremmin kuin itse.
Mätäähän sieltäkin löyty.
Eihän se auttanut kuin hitsata umpeen. Paikan maalasin punaisella
hammerilla kahteen otteeseen molemmilta puolilta ja rengaskotelon
puolelta kävin saumat vielä korikitillä läpi niin ei pääse lika tunkeutumaan. Kuvassa korjauspellit vasta mallauksessa.
Tuollanen siitä nyt tuli. Aluks näytti huomattavasti pahemmalta
kunnes älysin "tasata" konepellin niillä päädyissä olevilla kumitateilla. Tuli huomattavasti parempi mieli
Muuten käytännössä ei haittaa enään mutta apparin valoon en saa
sitä päällä olevaa muovi"mutteria" paikalleen..
Niin ja takavalot joo ostin originellit tuon tuuninkivalojen kirkkauseron vuoksi. Sai senkin kohdan vikalistasta pyyhkiä yli.
Seuraavaksi vuorossa putkiston laitto ja seisontajarru.
Putkistoa tarvii nostaa muutaman sentin sekä äänenvaimennin paikoilleen. Samalla siirrän ulostulon oikeaan paikkaan (vasen kulma) ja jätän sen puskurin alle.
Seisontajarrua joskus tutkiskelin ja siitä haarottimesta auton alla pyörii säätöpultti tyhjää. Uusi osa oli jossain
60e hujakoilla mutta vanhakin on helppo korjata histaamalla siihen
mutteri ja pistämällä pitempi pultti..
varrella on hävinnyt niin paljon nippeleitä ja nappeleita varsinkin
konehuoneen puolelta että on rempallaan vähän sieltä sun täältä.
Pitäisi päästä melekeinpä jonkun varaosa-auton viereen
purkamaan ja samalla kasaamaan.
Eilen aloitin ja tänään päätin lopettaa keulan kasauksen
. Ei vaan tunnu menevän apparin puoli kohdilleen. Aikaa jo kulunut 20h ja kaikkea muutakin pitäisi tehdä.
Tässäkin helepottas kun ois ehjä vierellä. Jätin paikat "heftiin" siltä
varalta että joskus joku jeesus osaisi nämä korin korjaukset paremmin kuin itse.
Mätäähän sieltäkin löyty.
Eihän se auttanut kuin hitsata umpeen. Paikan maalasin punaisella
hammerilla kahteen otteeseen molemmilta puolilta ja rengaskotelon
puolelta kävin saumat vielä korikitillä läpi niin ei pääse lika tunkeutumaan. Kuvassa korjauspellit vasta mallauksessa.
Tuollanen siitä nyt tuli. Aluks näytti huomattavasti pahemmalta
kunnes älysin "tasata" konepellin niillä päädyissä olevilla kumitateilla. Tuli huomattavasti parempi mieli
Muuten käytännössä ei haittaa enään mutta apparin valoon en saa
sitä päällä olevaa muovi"mutteria" paikalleen..
Niin ja takavalot joo ostin originellit tuon tuuninkivalojen kirkkauseron vuoksi. Sai senkin kohdan vikalistasta pyyhkiä yli.
Seuraavaksi vuorossa putkiston laitto ja seisontajarru.
Putkistoa tarvii nostaa muutaman sentin sekä äänenvaimennin paikoilleen. Samalla siirrän ulostulon oikeaan paikkaan (vasen kulma) ja jätän sen puskurin alle.
Seisontajarrua joskus tutkiskelin ja siitä haarottimesta auton alla pyörii säätöpultti tyhjää. Uusi osa oli jossain
60e hujakoilla mutta vanhakin on helppo korjata histaamalla siihen
mutteri ja pistämällä pitempi pultti..
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
Eilen rustasin tähän kertomusta kaksi tuntia. Väärä nappula ja kaikki oli tiessään, yritetään nyt uusiksi
Eli siirsin tavoiteaikaa ensikuulle kun meinas burnouttia pukata. Hieman on kuitenkin taas edistytty.
Sain kuskinkin sähköjakkaralle johdot vedettyä.
Nyt tuli asennettua se sulakerasian lisäosakin joten pääsin testaamaan penkkejä tositoimissa ensimmäistä kertaa.
Pettymys oli suuri kun mitään ei tapahtunut. Nappuloita painaessani tosin huomasin kojelaudan valojen syttyvän
Radion takana oleva maapiste ei sitten hyvät herrat ole tuo osa
jossa näkyy kaksi ruuvvia Maajohdon paikanvaihdon jäläkeen
rupesi pelaamaan eteen/taakse plus istuinosan takapään kallistus. Muista ei tapahtunut mitään kummallakaan puolen.
Purin katkaisijat ja mittailin johdot. Pitkän etsimisen jäläkeen
huomasin katkaisijoihin tulevista +johdoista että toiseen saapui
vain 7voltin jännite. Sulakerasian päästä liittimiä sekä sulakkeita
irroittamalla lähti sitten kaikki toiminnot pelaamaan eli oli sitten
vain kontaktihäiriö.. No mutta kyllä usean tunnin ongelman
painimisen jälkeen palkitsi.
[youtube]https://youtu.be/P2aXLSKADeM[/youtube]
Tämän jäläkeen ajattelin käydä seisontajarrun linkun kimppuun
mutta rupesi siinä niin äryttämään oikealta sivulta roikkuva
takapuskuri että päätin kahtoo mitä sille olisi tehtävissä.
Vasemmalta puolelta ei edes löytynyt kiinnityspultteja vaan
nippusiteet joten toimenpiteitä oli jo tässä vaiheessa odotettavissa
Pultit oli poikki joten tämmöiset alkuperäisen kaltaiset mutta ei
näköiset ähersin pikapikaa. Eli tuon mustan muovikehikon kiinnitin
uusilla pulteilla ja sinkityllä aluslevyllä puskuriin. Tämän jälkeen
heppasin 2 pulttia 6cm×10cm zn levyyn jonka laitoin kehikon
sisään ja sitten tuon "uretaani"palan työnsin paikalleen.
Tämä ei kuitenkaan aiheuttanut toisen puolen roikkumista vaan
sivukiinnike oli lohjennut yläältä:
Tähänkin tein korjauspalan:
Muuten oli kovaa ja siistiä peltiä puskurin alla mutta tuosta löytyi
hengitysreikä. Jätin sen muhimaan, onpahan tiedossa kumminkin.
Liikaa töitä jo muutenkin...
Puskuri nyt ryhdissään ja viimein linkun kimppuun.
Kardaanihan siinä oli edessä mutta rättinivelkin oli vaihtolistalla
joten saipahan kaksi kärpästä yhdellä iskulla
Linkku liikkui tahmeasti mutta pääsyy sen tutkimiseen oli että
säätöpultti pyöri tyhjää. Tämän korjasin heppaamalla pultin
vastamutterin lukkoon ja putsasin laitoksen hyväksi todetulla
porakone teräsharja yhdistelmällä. Nyt sai polkimen liikeradan
kuriin kun säätö toimii
Kardaani paikoilleen uusilla osilla:
Tänään oli tarkoitus vaihtaa leimarenkaat taakse ja kehiä
jarrukengät samalla mutta edelleen unohdin että en omista
peltivanteiden pultteja joten auto alas tunkilta ja kotiin.
Jotain jäi varmasti nyt kertomatta kun eilen niin kauan tätä turasin
mutta nyt on lopetettava ennenkuin painan jälleen vahingossa
"edellinen" näppäintä tästä puhelimesta
Eli siirsin tavoiteaikaa ensikuulle kun meinas burnouttia pukata. Hieman on kuitenkin taas edistytty.
Sain kuskinkin sähköjakkaralle johdot vedettyä.
Nyt tuli asennettua se sulakerasian lisäosakin joten pääsin testaamaan penkkejä tositoimissa ensimmäistä kertaa.
Pettymys oli suuri kun mitään ei tapahtunut. Nappuloita painaessani tosin huomasin kojelaudan valojen syttyvän
Radion takana oleva maapiste ei sitten hyvät herrat ole tuo osa
jossa näkyy kaksi ruuvvia Maajohdon paikanvaihdon jäläkeen
rupesi pelaamaan eteen/taakse plus istuinosan takapään kallistus. Muista ei tapahtunut mitään kummallakaan puolen.
Purin katkaisijat ja mittailin johdot. Pitkän etsimisen jäläkeen
huomasin katkaisijoihin tulevista +johdoista että toiseen saapui
vain 7voltin jännite. Sulakerasian päästä liittimiä sekä sulakkeita
irroittamalla lähti sitten kaikki toiminnot pelaamaan eli oli sitten
vain kontaktihäiriö.. No mutta kyllä usean tunnin ongelman
painimisen jälkeen palkitsi.
[youtube]https://youtu.be/P2aXLSKADeM[/youtube]
Tämän jäläkeen ajattelin käydä seisontajarrun linkun kimppuun
mutta rupesi siinä niin äryttämään oikealta sivulta roikkuva
takapuskuri että päätin kahtoo mitä sille olisi tehtävissä.
Vasemmalta puolelta ei edes löytynyt kiinnityspultteja vaan
nippusiteet joten toimenpiteitä oli jo tässä vaiheessa odotettavissa
Pultit oli poikki joten tämmöiset alkuperäisen kaltaiset mutta ei
näköiset ähersin pikapikaa. Eli tuon mustan muovikehikon kiinnitin
uusilla pulteilla ja sinkityllä aluslevyllä puskuriin. Tämän jälkeen
heppasin 2 pulttia 6cm×10cm zn levyyn jonka laitoin kehikon
sisään ja sitten tuon "uretaani"palan työnsin paikalleen.
Tämä ei kuitenkaan aiheuttanut toisen puolen roikkumista vaan
sivukiinnike oli lohjennut yläältä:
Tähänkin tein korjauspalan:
Muuten oli kovaa ja siistiä peltiä puskurin alla mutta tuosta löytyi
hengitysreikä. Jätin sen muhimaan, onpahan tiedossa kumminkin.
Liikaa töitä jo muutenkin...
Puskuri nyt ryhdissään ja viimein linkun kimppuun.
Kardaanihan siinä oli edessä mutta rättinivelkin oli vaihtolistalla
joten saipahan kaksi kärpästä yhdellä iskulla
Linkku liikkui tahmeasti mutta pääsyy sen tutkimiseen oli että
säätöpultti pyöri tyhjää. Tämän korjasin heppaamalla pultin
vastamutterin lukkoon ja putsasin laitoksen hyväksi todetulla
porakone teräsharja yhdistelmällä. Nyt sai polkimen liikeradan
kuriin kun säätö toimii
Kardaani paikoilleen uusilla osilla:
Tänään oli tarkoitus vaihtaa leimarenkaat taakse ja kehiä
jarrukengät samalla mutta edelleen unohdin että en omista
peltivanteiden pultteja joten auto alas tunkilta ja kotiin.
Jotain jäi varmasti nyt kertomatta kun eilen niin kauan tätä turasin
mutta nyt on lopetettava ennenkuin painan jälleen vahingossa
"edellinen" näppäintä tästä puhelimesta
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
Tuli rokkikoneita vähän asenneltua paremman puutteessa.
Käytin vanhan Boston gt-28 vahvistimeni huollossa kun olin kyrväyttänyt sen edellisessä 200d:ssäni. Hitsasin maapisteelle mutterin hattuhyllyn peltiin johon nyt tulee 2kpl 35mm2 kaapelia pultilla kiinni. Akulta vedin 50mm2 lisämaan runkoon. Uudet kullatut akunkengät odottelee postissa niin saan kaapelit a: siististi kiinni b: luotettavasti kiinni. Vahvistimen terminaaleista vedin virtajohdot kojetaulussa olevaan volttimittariin että näkee suurinpiirtein missä mennään, ei ole varaa korjauttaa näitä joka viikko Kakkosnelosen pätkistä tein niin hienon telineen että täytynee koteloida koko paska suojaan
Niin ja subbarit oli pioneerin jotkut 12" 2kpl refleksikotelossa.
Etukaijuttimet vaihdoin joskus tähän 5,25" groundzeroihin jotka vain heitin paikalleen iliman ritilöitä. Tuo asennustyyli on häirinny siitä asti joten kairasin reikiä hieman isommiksi ja hyvinhän ne sai sinne istumaan! Ihan yllätyin kuinka helposti onnistu.
Leimaa ootellessa.......
Käytin vanhan Boston gt-28 vahvistimeni huollossa kun olin kyrväyttänyt sen edellisessä 200d:ssäni. Hitsasin maapisteelle mutterin hattuhyllyn peltiin johon nyt tulee 2kpl 35mm2 kaapelia pultilla kiinni. Akulta vedin 50mm2 lisämaan runkoon. Uudet kullatut akunkengät odottelee postissa niin saan kaapelit a: siististi kiinni b: luotettavasti kiinni. Vahvistimen terminaaleista vedin virtajohdot kojetaulussa olevaan volttimittariin että näkee suurinpiirtein missä mennään, ei ole varaa korjauttaa näitä joka viikko Kakkosnelosen pätkistä tein niin hienon telineen että täytynee koteloida koko paska suojaan
Niin ja subbarit oli pioneerin jotkut 12" 2kpl refleksikotelossa.
Etukaijuttimet vaihdoin joskus tähän 5,25" groundzeroihin jotka vain heitin paikalleen iliman ritilöitä. Tuo asennustyyli on häirinny siitä asti joten kairasin reikiä hieman isommiksi ja hyvinhän ne sai sinne istumaan! Ihan yllätyin kuinka helposti onnistu.
Leimaa ootellessa.......