Mikähän lie vaihteistossa mättää.

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
Vastaa Viestiin
sape
Viestit: 18
Liittynyt: 27.2.2012 17:13

Mikähän lie vaihteistossa mättää.

Viesti Kirjoittaja sape »

Auto: E220cdi automaatti vuosimallia 2002.

Vaihdoin laatikkoon öljyt huuhtelemalla ja samalla vaihdoin kyb venttiilin, ennen vaihtoa laatikko pelasi muuten hyvin mutta nykytteli joillain kierrosalueilla.
Vaihdon jälkeen kun tuli pakkaset, laatikko rupesi oikkuilemaan niin että nykäisi vaihdon 2-3, ikään kuin luistaa aluksi ja sitten lukittee vaihteen yhtäkkiä silmään niin että tuntuu että niskat menee. Käytin autoa merkkiliikkeessä jossa poistivat puoli litraa öljyä laatikosta (eli siis siellä oli sitä liikaa).
Aluksi luulin että pakkasen takia nykäisee mutta nyt kun ilma alkanut lämmitä, laatikko oikkuilee vieläkin.. Välillä nykäisee niinkin että kun on kiihdyttämässä ja kierrokset noin 3500-4000 ja tasaisesti nousemassa, tuntuu yhtäkkiä semmonen nykäisy, niinku kytkis kytkimen yhtäkkiä kesken kaiken. Ja välillä niin että kun kiihdyttää sievästi niin vaihtaa vaihteen vähäniinkuin liian aikaisin tai laittaa liian ison vaihteen liian aikaisin, niinku manuaali autolla vaihtais suoraa yköseltä vitosen.
Ja kun kaasun päästää niin moottori jarruttaa kovemmin mitä ennen ja pienemmällekkin vaihtaa tökkäävästi.


Oisko liika öljy tehny tepposia?
Kyb venttiili viallinen minkä vaihdoin?

Toivottavasti jotai selkoa saatte mitä yritän selittää :roll:
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Vaihdoitko sähkötöpselin ?. Katoitko ettei öljyä ole laatikon ohjausboksissa ? Boksi on repsikan lattiassa. Noissa missään ei saa olla öljyä tai vuotoa
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

onko vikakoodeja luettu?
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tabuli kirjoitti:onko vikakoodeja luettu?
Ja adaptaatiot nollattu?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kävikö laattikkö kuivana huuhteluöljynvaihdon aikana?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4290
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Mikähän lie vaihteistossa mättää.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sape kirjoitti:Auto: E220cdi automaatti vuosimallia 2002.

Vaihdoin laatikkoon öljyt huuhtelemalla ja samalla vaihdoin kyb venttiilin, ennen vaihtoa laatikko pelasi muuten hyvin mutta nykytteli joillain kierrosalueilla.
Vaihdon jälkeen kun tuli pakkaset, laatikko rupesi oikkuilemaan niin että nykäisi vaihdon 2-3, ikään kuin luistaa aluksi ja sitten lukittee vaihteen yhtäkkiä silmään niin että tuntuu että niskat menee. Käytin autoa merkkiliikkeessä jossa poistivat puoli litraa öljyä laatikosta (eli siis siellä oli sitä liikaa).
Aluksi luulin että pakkasen takia nykäisee mutta nyt kun ilma alkanut lämmitä, laatikko oikkuilee vieläkin.. Välillä nykäisee niinkin että kun on kiihdyttämässä ja kierrokset noin 3500-4000 ja tasaisesti nousemassa, tuntuu yhtäkkiä semmonen nykäisy, niinku kytkis kytkimen yhtäkkiä kesken kaiken. Ja välillä niin että kun kiihdyttää sievästi niin vaihtaa vaihteen vähäniinkuin liian aikaisin tai laittaa liian ison vaihteen liian aikaisin, niinku manuaali autolla vaihtais suoraa yköseltä vitosen.
Ja kun kaasun päästää niin moottori jarruttaa kovemmin mitä ennen ja pienemmällekkin vaihtaa tökkäävästi.


Oisko liika öljy tehny tepposia?
Kyb venttiili viallinen minkä vaihdoin?

Toivottavasti jotai selkoa saatte mitä yritän selittää :roll:
Yllä olevien lisäksi
kiristyikä töpselinholkin pultti kunnolla(monesti hajoaa sen vasta"mutterin"kiinitys johdinlevystä avatessa)
ja kun öljyn tasoa on säädelty onhan se varmasti ollut sen 80c
jos ei(tai ei täyttä varmuuta) niin uudeleen tarkistus
sitä öljyn tasoa kun ovat merkki liikeessä tarkistaneet niin ':rihan on ollut siinä kohdin kytektynä autoon ja siinä samalla
vikakoodit tarkistettu ainkin laatikon kohdalta tai ko asikas valituksen(vaihteisto ei toimi kunnolla) kohdalla on homma jäänyt hiukan vaiheesen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
sape
Viestit: 18
Liittynyt: 27.2.2012 17:13

Viesti Kirjoittaja sape »

Edit
Viimeksi muokannut sape, 14.3.2016 8:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jassukata
Viestit: 76
Liittynyt: 28.6.2006 20:33
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja jassukata »

Bomber4 kirjoitti:Vaihdoitko sähkötöpselin ?. Katoitko ettei öljyä ole laatikon ohjausboksissa ? Boksi on repsikan lattiassa. Noissa missään ei saa olla öljyä tai vuotoa
Onko tuo boxi samassa paikassa myös W211 E 200 cdi:ssä -03-04 ?
Mb E 200 CDI -04

" Siihen sammui Johtotähti, jätkä kävelemään lähti..."
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

on
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
jassukata
Viestit: 76
Liittynyt: 28.6.2006 20:33
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja jassukata »

No jatko kyssäri. Katselin edellisen omistajan huollon kuitteja ja laatikon öljyt vaihdettu n.30 000 km sitten, samalla läpimeno,suodatin + tiiviste. Ei kyllä kyb venttiiliä eikä sitä levyä.Mutta onko vaan irroitettu öljypohja eikä ainakaan huuhteluvaihtoa kun kuitin mukaan oljyä neljä litraa menny. Vai onko ollut niin hyvää vanha ettei enempää ole tarvinnut. Mutta riittääkö se siltikään ? Paikka ollut Lahdessa MBA-Autokorjaamo, jonkin tasoinen mersupaja. KL-Varaosan partneri huolto.
Mb E 200 CDI -04

" Siihen sammui Johtotähti, jätkä kävelemään lähti..."
sape
Viestit: 18
Liittynyt: 27.2.2012 17:13

Viesti Kirjoittaja sape »

En ole saanut vielä tätä auton täysin toimimaan laiskuuteni ja toisaalta myös senkin takia ettei tule käytettyä kyseistä autoa paljoa.

No, sähköboksi on putsattu, pieni määrä oli öljyä päässyt liittimiin ja virtapiirillekkin oli päässyt vähän öljyä.

Öljynmäärä tarkastettu starin ollessa kiinni koneessa eli sen pitäisi olla kunnossa.

Kyb-venttiili vaihdettu uudemman kerran, adaptiot nollattu heti vaihdon jälkeen ja käytiin tekemässä se adaptioajo, toimi 3-4päivää hyvin jonka jälkeen viat palasi.
Kyb-venttiilin vaihoin testatakseni sen että oliko noin vuosi sitte vaihdettu kyb viallinen ja valmiiksi. Eli kyb vaihdettu 2 kertaa tässä 1.5vuoden sisään.

Yksi aamu kun jouduin lähteä kylmällä autolla liikenteeseen, laatikko luisti todella paljon ja näytti että sillä ei pääse enää liikenteeseen. Annoin sitten auton olla vähän aikaa pysäyksissä D-päällä ja seisontajarru pohjassa nii sitten 15min päästä ku lähdin uudestaan, pelasi ihan hyvin.

Huonot, nykäisevät vaihdot kylmänä vielä vaivaavat.

Pitääkö tuo alkaa katteleen uutta hytrauliikka yksikköä vai mitä tälle pitäisi tehdä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”