Ässäkin luopunut V8-dieselistä (?)
Noihin virityspaketteihin on tehodieseliä kaipaavan Mersukuskin tällä hetkellä tyytyminen. Tulevien R6:ien myötä toivottavasti mennään dieseleissäkin 300:n paremmalle puolelle tehoissa jo liukuhihnalta.
Viimeksi muokannut Laaksonen, 13.3.2014 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt jäi se KAIKKEIN TÄRKEIN asia brabuksesta mainitsematta, eli vääntö.
Aiemman ansiokkaan esimerkin kirjoittaneelle sanoisin, ettei tällä foorumilla kannata yrittää selittää, että autoa liikuttaisi kierrokset * vääntö. Liityt sinäkin vaan kuoroon joka hymisee väännön autoa liikuttavan, niin pääset sisäpiireihin
Unohdat fysiikan lait ja kun olet yksin pimeässä, niin voit mutista "Eppur si muove".
Aiemman ansiokkaan esimerkin kirjoittaneelle sanoisin, ettei tällä foorumilla kannata yrittää selittää, että autoa liikuttaisi kierrokset * vääntö. Liityt sinäkin vaan kuoroon joka hymisee väännön autoa liikuttavan, niin pääset sisäpiireihin
Unohdat fysiikan lait ja kun olet yksin pimeässä, niin voit mutista "Eppur si muove".
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
kumipää kirjoitti:400:ssa on 5g, 420:ssa 7g. Itte veivannu about 80000, ei mitään ongelmaa, vakiolaatikko. Ohjelmassa ois vara lisätä syöttöjä jonnekkin max. 1100nm:n vakioturboilla, mutta eipä ole viitsinyt.sonikki kirjoitti: Mikäs loota noissa 400CDi:ssä muuten on ja onko missään kokemuksia pitkässä juoksussa kestosta softattuna? Brabushan on vuosikaudet jo joutunut rajoittamaan autoissaan väännöt tuohon lähes säälittävään 1000nm vaihteiston puolesta paitsi nythän ne taisi saada lootan mikä kestää satasen vaiko peräti pari enemmän
Isommilla ahtimilla varmasti saa laatikon rikki, mutta sen saa täälläpäin vahvistettua kestämään isompaakin voimaa.
Vakiosuuttimilla voisi sen 1200nm saada.
Vähän ot, mutta sattuuko Kumipää tietämään onko 420cdi vs 320cdi v6 sama laatikko 7g-tronic? Vai onko noita kuinka monta eri "tyyppiä"?
C 320 cdi sport edition (291hv/737nm)
ex.W202 c250TD
ex.W202 c250TD
Itselleni vastaten. Jos tuon oikein ymmärsin niin samat laatikot löytyy.
Kleeman ilmoittaa ->
The 7-speed 7G-tronic transmission (722.9) has now replaced the most of the 5-speed (722.6) transmissions Mercedes Benz used since 2000. All new N/A V6 and V8 vehicles are now being built with the WA700 variant of the 7G-tronic. The WA700 variant is endurance load rated by Mercedes Benz at 760 Nm (560 lbs/ft) of torque. This means the transmission will handle this amount of power continuously with out failure. There will never be a time where one can develop this kind of power continuously on the road. Momentary load ratings are easily 35 % higher than continuous ratings, and the 7G-tronic transmission will easily handle the performance from a Kleemann conversion. The 7G-tronic has been available since 2004, and Kleemann has modified many of these vehicles.
Kleeman ilmoittaa ->
The 7-speed 7G-tronic transmission (722.9) has now replaced the most of the 5-speed (722.6) transmissions Mercedes Benz used since 2000. All new N/A V6 and V8 vehicles are now being built with the WA700 variant of the 7G-tronic. The WA700 variant is endurance load rated by Mercedes Benz at 760 Nm (560 lbs/ft) of torque. This means the transmission will handle this amount of power continuously with out failure. There will never be a time where one can develop this kind of power continuously on the road. Momentary load ratings are easily 35 % higher than continuous ratings, and the 7G-tronic transmission will easily handle the performance from a Kleemann conversion. The 7G-tronic has been available since 2004, and Kleemann has modified many of these vehicles.
C 320 cdi sport edition (291hv/737nm)
ex.W202 c250TD
ex.W202 c250TD
Nyt, kun tuleva C saa ensiesittelynsä tänä viikonloppuna, voimme alkaa raottamaan pikkuhiljaa verhoa seuraavan Eemelin yltä. Tämä ainakin kuulostaa lupaavalle:Laaksonen kirjoitti:Noihin virityspaketteihin on tehodieseliä kaipaavan Mersukuskin tällä hetkellä tyytyminen. Tulevien R6:ien myötä toivottavasti mennään dieseleissäkin 300:n paremmalle puolelle tehoissa jo liukuhihnalta.
WCF kirjoitti:There could also be a new 2.9-liter diesel engine that develops about 313 HP (230 kW) and 400 HP (294 kW).
http://www.worldcarfans.com/11403137171 ... -different
-Tuohon vielä jakeeksi 9-Gtronic, niin...
вот ('vot).
Tämä kuva kertoo tulevista R6-moottoreista:
R6 (uusi):
"Yhteisosat 4-sylinterisen kanssa, suhteessa edullinen valmistus"
V6 (vanha):
"Rakentuu tiiviisti, ei ole erityisen tasakäyntinen"
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 28,5266403
Nykyiset V6:t rakennetaan kai samoista osista V8:ien kanssa, joten varsinkin dieseleissä paluu R6:iin on luonnollista.
R6 (uusi):
"Yhteisosat 4-sylinterisen kanssa, suhteessa edullinen valmistus"
V6 (vanha):
"Rakentuu tiiviisti, ei ole erityisen tasakäyntinen"
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 28,5266403
Nykyiset V6:t rakennetaan kai samoista osista V8:ien kanssa, joten varsinkin dieseleissä paluu R6:iin on luonnollista.
NG- ja SK- kuorma-autoissa oli kai aikoinaan 3 eri kokoa V8:ja
OM402LA: 12763 cm3
OM442LA: 14618 cm3
Actroksen V8 oli OM502LA tilavuudeltaan 15928 cm3.
OM402LA: 12763 cm3
OM442LA: 14618 cm3
Actroksen V8 oli OM502LA tilavuudeltaan 15928 cm3.
Viimeksi muokannut Laaksonen, 24.4.2017 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt myös Carlssonilta virityspaketti V6-dieseliin; E-sarjalaisen teho nousee 310 hv:een
http://www.carlsson.de/carlsson/de/News ... o_MOPF.php
http://www.carlsson.de/carlsson/de/News ... o_MOPF.php
Tässä varmaan tulevien Mersujenkin Powerdiesel:
http://www.autoblog.com/2014/12/12/rena ... el-engine/
http://www.autoblog.com/2014/12/12/rena ... el-engine/
Audi jatkaa V8-dieselinsä kehitystä; tulossa 435 hv:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 86251.html
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 86251.html
Ja tässä tuo moottori nyt on:Laaksonen kirjoitti:Audi jatkaa V8-dieselinsä kehitystä; tulossa 435 hv:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 86251.html
Suoritusarvot eivät häviä paljoa vanhalle V12 TDI:lle
V8 TDI 435 hv (V12 TDI 500 hv); V8 TDI 900 Nm (V12 TDI 1000Nm):
http://www.motor1.com/news/61451/audi-s ... iesel-suv/
Tulee tuotantoon joko tänä syksynä tai viimeistään ensi vuonna Ässän (W222) faceliftin yhteydessä:Roisto kirjoitti:Käsittääkseni OM656.et kirjoitti:Mikä sen uuden mersun R6 diesel moottorin mallinumero on josta on kirjoitettu vuosia ?
t.
Risto
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM_656
Eli, om654 on om651 jälkeläinen ja 2,9litran om656 on ainoastaan 6 sylinterinen versio om654 moottorista.Roisto kirjoitti:Näyttää olevan jo tarjolla tietomakonekuvia uudesta OM654:stä. Mm. jakopää:
t.
Risto
Taitaa olla museo 2,9litrainen mun viimmeinen hyötyajoneuvo mersulta.
.
Sellaisen kummallisuuden olen lastuttanut, kun S 250cdi - aivan oikein, nelipyttyinen ässä.
Tuntui kyllä todella oudolta, onhan ässä olevinaan kuitenkin valmistajan ökymalli, niin kun langissa näkee konehuoneessa sellaisen kärpäsen kakan kokoisen mykyn ...
sitä OM651,stä on kyllä juntattu kaikkiin malliston autoihin, poislukien vaan kuorma-autot.
Sellaisen kummallisuuden olen lastuttanut, kun S 250cdi - aivan oikein, nelipyttyinen ässä.
Tuntui kyllä todella oudolta, onhan ässä olevinaan kuitenkin valmistajan ökymalli, niin kun langissa näkee konehuoneessa sellaisen kärpäsen kakan kokoisen mykyn ...
sitä OM651,stä on kyllä juntattu kaikkiin malliston autoihin, poislukien vaan kuorma-autot.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Audi lupaa pitää kiinni V8-nokivasarastaan:
https://www.motor1.com/news/182283/audi ... uncertain/
https://www.motor1.com/news/182283/audi ... uncertain/
Vaan ajaahan joku hullu vieläkin päivittäin 350turbodiesel möhköllätuikku kirjoitti:.
Sellaisen kummallisuuden olen lastuttanut, kun S 250cdi - aivan oikein, nelipyttyinen ässä.
Tuntui kyllä todella oudolta, onhan ässä olevinaan kuitenkin valmistajan ökymalli, niin kun langissa näkee konehuoneessa sellaisen kärpäsen kakan kokoisen mykyn ...
sitä OM651,stä on kyllä juntattu kaikkiin malliston autoihin, poislukien vaan kuorma-autot.
Luulis tuon 250cdi:n liikuttavan jo 2000kg koria suhteellisen vaivattomasti.
Toki 4-pyttynen ässä särähtää korvaan aikalailla.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Tais siinä vääntö nousta ja alemmilla kierroksilla? Tiedä sitten syytä.Laaksonen kirjoitti:Miksiköhän W126: turbodiesel kasvoi aikoinaan (USAn markkinoilla) 3,5-litraiseksi vaikka teho ei kuitenkaan noussut (147 hv -> 136 hv) - oliko tuo katalysaattorin aiheuttama tehonalennus
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Samoin VW:Laaksonen kirjoitti:Audi lupaa pitää kiinni V8-nokivasarastaan:
https://www.motor1.com/news/182283/audi ... uncertain/
https://www.autozeitung.de/vw/touareg/iii