Elikkä 300d -89:ssä nytten ilmennyt semmonen ettei avaimesta heti sammu auto vaan odotuttaa sekunnin pari. Lisäksi tyhjä käynnillä kierrokset hörähtelee välillä elikkä nostaa kierroksia ja palaa takaisin normaaliksi sitten.
Katselin ensin konepellin alta nuo alipaineen liitäntä kohdat yms ettei siellä ole irtonaisia putkia. Vaihdoin jopa tuon sammutinkalvonkin siihen niin ei ollu vaikutusta sammumiseen. Autossa toimii kaikki muut alipaine jutut kuitenkin ihan normaalisti minusta ajovalojen korkeuden säätö,niska tuet,jarrut. Kokeilin tuota sammutinkalvolle tulevaa paine putkea pieni imu siinä tuntui mutten ollut mittaria millä mitata sitä painetta.
Voisiko tuo alipaine putki/liitos sitten olla irti tuolta lukkopesän luota.
Vai mihin ne tulee tuosta tulipellin takaa oikein. Näkeekö ne letkujen liitokset jos ottaa mittariston irti tuosta? Joskus ottanu mittariston pois mutten silloin ole katsellut noita sen tarkemmin..
Entä voisiko tuolla auton hörähtelyllä olla asia yhteyttä sammumisen kanssa koska viat ovat kuitenkin tulleet samoihin aikoihin. Aikaisemmin ei ole ollut kummankaan asian kanssa ongelmia..
Suodattimet ilma,polttoaine vaihdettu muutaman kk sitten marras/joulukuu
300d Käynti häiriö/sammuttaminen
Sammumisviiveeseen ei mitään neuvoa, jossain lienee pieni vuoto.
Tuohon kierrosten soutamiseen voisit kokeilla sitä, että nyppäät 2-napasen sähköliittimen irti pumpun päästä. Jos käynti tasoittuu, vika liittyy sähköiseen joutokäynnin säätöön. Omassa kulkineessa oire katosi pumppurempassa, jonka teetin kansiremontin yhteydessä.
Liitin voi olla irrallaankin mutta kylmänä kierrokset ovat sitten alakantissa.
Tuohon kierrosten soutamiseen voisit kokeilla sitä, että nyppäät 2-napasen sähköliittimen irti pumpun päästä. Jos käynti tasoittuu, vika liittyy sähköiseen joutokäynnin säätöön. Omassa kulkineessa oire katosi pumppurempassa, jonka teetin kansiremontin yhteydessä.
Liitin voi olla irrallaankin mutta kylmänä kierrokset ovat sitten alakantissa.
Jos sammuu viiveellä niin jossain on pieni alipainevuoto. Eikä siellä mikään letku kokonaan irti olekaan, silloin se ei sammuisi ollenkaan. Noihin letkuihin tulee vanhetessaan hiushalkeamia ja voi sieltäkin kautta vuotaa, tai sitten vika on siinä virtalukossa.
Jos sinulla on sellanen pieni käsipumppu jolla saa tehtyä alipaineen niin sillä on aika kätevä kokeilla noita vuotopaikkoja. Esimerkiksi liittää letkulla sen alipainepumpun suoraan siihen sammuttimeen ja jos sammuu heti alipainetta pumpatessa niin tietää ettei vika ainakaan ole siinä.
Noita käsipumppuja saa varmaan motonetista ja biltemasta, tuskin maksaa paljoa. Saahan sellaisen pumpun varmaan laitettua sinne virtalukon taakse tuleville letkuillekin niin saa testattua onko vika sielläpäin. Itselle ei niin tuttu tuo systeemi siellä lukon takana että mitä letkuja sinne tulee mutta kaiken järjen mukaan pitäisi saada testattua tuolla pumpulla.
Jos sinulla on sellanen pieni käsipumppu jolla saa tehtyä alipaineen niin sillä on aika kätevä kokeilla noita vuotopaikkoja. Esimerkiksi liittää letkulla sen alipainepumpun suoraan siihen sammuttimeen ja jos sammuu heti alipainetta pumpatessa niin tietää ettei vika ainakaan ole siinä.
Noita käsipumppuja saa varmaan motonetista ja biltemasta, tuskin maksaa paljoa. Saahan sellaisen pumpun varmaan laitettua sinne virtalukon taakse tuleville letkuillekin niin saa testattua onko vika sielläpäin. Itselle ei niin tuttu tuo systeemi siellä lukon takana että mitä letkuja sinne tulee mutta kaiken järjen mukaan pitäisi saada testattua tuolla pumpulla.
Elikkäs sammumis oire katosi autosta noin viikko ja n1000km sen jälkeen kun olin vaihtanut sammutin kalvon. Huomasin vain töihin mennessä kun sammutin niin sammui ihan normaalisti taasen. Piti ihan pariin kertaan kokeilla sitä. Siitä asti nytten sammunut ihan normaalisti.
Kalvon vaihdon yhteydessä uusin kalvolta lähtevän kumiletku pätkän sekä pumpulta lähtevän noin 15cm kumiletkun. Mutta luulisi noiden vaikuttavan siihen heti. Ehkä ollut/on joku pieni vuoto jossain joka nytten tukkeutunut jotenkin... Koska mitään muuta en juuri tehnyt.
Voisi katsoa tuon liittimen pumpun päästä. Koska muistaakseni siitä oli toinen johto poikki silloin kun sain auton ja liitin sen siihen takaisin. Voi olla että liitos on pettänyt ja irronnut. Tuntuu että kierrokset heittelee ehkä enemmän lämpösellä koneella kuin kylmänä. Tosin eipä tuota kylmällä koneella juuri tule oltua kovin paljon paikallaan koskaan..
Kalvon vaihdon yhteydessä uusin kalvolta lähtevän kumiletku pätkän sekä pumpulta lähtevän noin 15cm kumiletkun. Mutta luulisi noiden vaikuttavan siihen heti. Ehkä ollut/on joku pieni vuoto jossain joka nytten tukkeutunut jotenkin... Koska mitään muuta en juuri tehnyt.
Voisi katsoa tuon liittimen pumpun päästä. Koska muistaakseni siitä oli toinen johto poikki silloin kun sain auton ja liitin sen siihen takaisin. Voi olla että liitos on pettänyt ja irronnut. Tuntuu että kierrokset heittelee ehkä enemmän lämpösellä koneella kuin kylmänä. Tosin eipä tuota kylmällä koneella juuri tule oltua kovin paljon paikallaan koskaan..