Ostin ST-dieselin mutten tiijä mitä sillä tekis.

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin

Mitä rakennetaan

Kenttäsirkkeli
5
11%
Haketin+klapikone
0
Ei ääniä
Tela-alustainen hirvenjuontokone
16
34%
Varavoimala
11
23%
Kelirikkovene
4
9%
Sulattoon raaka-ainetta
5
11%
Myyntiin
6
13%
 
Ääniä yhteensä: 47

Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Ostin ST-dieselin mutten tiijä mitä sillä tekis.

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ostin Sumuisen saaren insinöörien teknillisen kyvykkyyden huipentuman, Lister ST-3 ilmajäähdytteisen dieselmoottorin. Kolome silinteriä, palakannet, pumppusuutinrakenne, laturi ja startti. Painoa varmaan varttitonni, huimapyörä varmaan yhen Punton moottorin painoinen. Hotua lupaileevat kilivessä 30 hv @ 2600 rinkiä viisarinkierrolle.

Mutta mitä mää sillä teen.. :shock:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

No toi tela-alustanen hirven juontokones vois olla kova sana :twisted:

Kuha ett takajaloista kisko sit
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Katoppa Laine kun se masiina painaa reilu kolomanneksen yhestä mikrasta, niin ei sitä niinsortin kokoontaivutella ensimmäisenkään henkilöauton takahuutlaariin. Kaaveli/puhallinkotelokin on valurautaa. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Pega kirjoitti:No toi tela-alustanen hirven juontokones vois olla kova sana :twisted:

Kuha ett takajaloista kisko sit
Ka siehä se siihe palikoita alat töissä kerräämään..? :idea: :lol:

Lauvantaina tiiskutin hyvän tovin startilla ja annoin töhöllä lämpöjä imutorveen ja kas, sehän rekkules jopa toimii. Oisko ollu ilimaa tai muuntajaöljy/kompressoriöljy-sekoitus kohmassa alakuun, ennenku sai oikeeta naftaa suuttimiin.. Dursleyn murteella dieselin puhe on mukavata kuunneltavata. :wink:

Ja se savu, ei h*levetti sentään. Minuutissa saa pihamaat peittoon.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2637
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Meinasin ensin äänestää haketin + klapikone, mut sitte äänestinki myyntiin. Nyt myyt sen sitte mulle ni mää teen hakettimen ja klapikoneen siittä. Terät ja akseli lakruineen mulla jo on. Ja sylkky halkomakoneeseen.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ja sehän on justiin siitä kiinni mitenkä pitkälle moisen laitteen rahallisesti arvostat. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Harmaa, harmaa, harmaa, tumman harmaa, harmaa, harmaa, tumman harmaa, tumman harmaa, harmaa, mustan harmaa, tumman harmaa, harmaa. Klak, musta, harmaa tumman harmaa, klakklak tummanharmaa, klakklakklak mustanharmaa... Sitte läks pois laskuista tahdeissa ja kone kävi kaikkien edellä mainittujen sävyjen kirjolla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Epäilin varavoimakoneeksi tms. majakkatuijun dynamon veivaajaksi, mutta kone onkin ollut kuulemma valssijyrässä. Liekö Barford ollu.. :nocando: Saattaa siis olla tunteja edessäkinpäin. :idea:

Laittelen koneen nyt pyörillä työnneltävään koekäyttöpukkiin, akku ja tankki kyytiin. Siitäpä välillä kuulostelee käyntiä ja miettii mihin laittaa.

Suotimet, öljyt ja laturin rihma vaiheltu.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5990
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Easy Rider kirjoitti:Epäilin varavoimakoneeksi tms. majakkatuijun dynamon veivaajaksi, mutta kone onkin ollut kuulemma valssijyrässä. Liekö Barford ollu.. :nocando: Saattaa siis olla tunteja edessäkinpäin. :idea:

Laittelen koneen nyt pyörillä työnneltävään koekäyttöpukkiin, akku ja tankki kyytiin. Siitäpä välillä kuulostelee käyntiä ja miettii mihin laittaa.

Suotimet, öljyt ja laturin rihma vaiheltu.
No, ei sille tarvi tehä mittään kun tankata. Valmistat sillä siis ääntä, savua joka näkyy ja "tuoksuu".

Jostain vaan hommaat tarpeeksi KÄYTETTYÄ munkinpaistorasvaa jotta saat hyvät aromit.

No, nykysähkönhinnalla ajatellen asiaa oikeesti, vois tietty tehä siitä kesämökkitarpeeseen sähköntuotantolaitoksen.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vähän rankan kokoinen mökkielämää sähäköittämään. Vähemmälläkin Airami kiiluu ja sellanenkin Listeri on jo olemassa, koppikin tehty mitolla.

Tuolleen tuo raaka kolomonen käyvä rököttää, eikä ennää juur savutakaan jouten käyvessään:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ug8LGkLmXeY[/youtube]

Taitaa olla niin uus jotta jo vähäpäästönen...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

En tuohon öljynpainevalon katkaisijaan luottanut, eikäpä siitä tiedä missä paineessa katkaisee ja mitä se paine sen jälkeen on. Laitoin mittarin.

Ei tullut vielä tyhjäkäynnillä kokeiltua, saati kierroksilla, mutta pelekällä startilla pyöritellen tuuppaa karvan liki kolome kiloa ja nollaan vajuu kymmenkunta sekuntia. :shock: Jousi-mäntäpumppu. :idea: Ei kai ne sitten tuulesta temmattuja juttuja ole puheet 40 000 tunnin Listereistä generaattoreissa ja patopumpuissa...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Myöpä miehissä ideoitiin tälle käyttöä silloin rassuumiitissä, kerkisit vaan karkaamaan ennen.

Ensin otetaan Uralista etupää, kuplasta taka-akselisto emmeineen, siihen päälle lyyvään Listeri ja tadaa: tiisseli-trike on syntynyt.
Tekijämiehelle parin illan puhteet.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tääki rojekti makkaa, Välillä oon naapurien lystiksi ärsytelly käymään. Liekö tuo samansortin pata:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UMhe1hmP570[/youtube]

Tää käy eripäin:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1Xab-oXhabc[/youtube]

Kertokaa nyt mihin tämmönen au*ukseen sopimaton p*rseenpäristin kävisi. Jäänlohkijan kai sillä saisi tehyksi vaan ei kärsi pittää eikä omistaa mittään vesikulkinetta joka ei kontissa ja völjyssä kule. Ei sillä sortin oo rahhookaan tehä rautalaivaa, saati just tarvetta tehä Pilikkimiesten kiusaksi väylää mihin hyvvään omaksi lystikseen.

Latarattoriin on liijan juluman kokonen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Mekaanikkona äkkiä tekaiset tämmösen..ja tuut käväsemään meillä, laitetaan aamuyöllä moinen laitos aamuyöllä rötköttelemään:

https://www.youtube.com/watch?v=xMa3_tT5mKA


Jos hankalata tuntuu, ni vaihetaan kone tämmöseen:

https://www.youtube.com/watch?v=oZ0u9iRTWyI
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tekis mieli ehtiä joku piikkilangan kiristäjä -kaliiperin konevammainen raktori ja tartuttaa Listeriapöpö siihen. Tuottaisi vain päänvaivaa tehä välikaaveli joka kestää ja laskee jäähytysiliman kulukea vaivatta, ynnä laitella kytkinsysteemit sinne sisään. Kytkimelle pitäisi myös rakentaa kahta puolta painelaakerit. Listerin mutkarauassa kun ei ole päittäislaakerointia tehty kestämään normaalisen levykytkimen irroituksen tekemää aksiaalivoimaa.

Saiskohan järeästä rumpujarrusta ja trampoliinin jousista väköstettyä keskipakokytkimen... :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”