W204 lämmitysvastukset?
W204 lämmitysvastukset?
Onko kaikissa W204 nelosdieselien lämmityskanavissa sähkövastukset vakiona, vai pitääkö tuontiauton hakijan metsästää jotain mallia tai varustekoodia tuon meillä tarpeellisen varusteen saadakseen?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 22.10.2010 9:31
Miten tuo uusi S204/W204 nelosdiesel lämpiää tai pysyy lämpimänä talvikelillä. Lähinnä kiinnostaa se miten autossa tarkenee. Volvon kanssa olen tottunut eberin lisälämpöön ja nyt liisaria uusiessa Mersun uusi C malli on kilpasilla V70 Volvon kanssa.
Riittääkö vastukset kanavissa pitämään hytin lämpimänä?
Riittääkö vastukset kanavissa pitämään hytin lämpimänä?
Riittää kevyesti. Talvella kauluspaita päällä ei ilmastoinnissa pystynyt pitämään pitkällä matkalla kuin korkeintaan 20 astetta, muuten tuli liian kuuma. Eikä väliä oliko -5 vai -25, aina tarkeni liiankin hyvin.
Moottorin lämpöjä ei jaksanut kovalla pakkasella maantievauhdissa pitää yli 80:n, mutta sillä ei ollut vaikutusta sisätilojen lämpiämiseen.
Enemmän oli ongelmaa huurtumisessa. Takaikkunat huurtuvat jos takana joku istui. Mutta tämä taitaa olla enemmän ominaisuus kuin vika mersuissa.
Moottorin lämpöjä ei jaksanut kovalla pakkasella maantievauhdissa pitää yli 80:n, mutta sillä ei ollut vaikutusta sisätilojen lämpiämiseen.
Enemmän oli ongelmaa huurtumisessa. Takaikkunat huurtuvat jos takana joku istui. Mutta tämä taitaa olla enemmän ominaisuus kuin vika mersuissa.
Vielä ei ole omaa kokemusta talvikäytöstä, mutta syksyn aikana tuntuu jo sangen viehättävältä ominaisuudelta tuo, että lämmintä ilmaa alkaa tulla lähes saman tien liikkeellelähdön jälkeen ennen kuin moottorin lämpömittari on hievahtanutkaan ala-asennostaan yhtään mihinkään.
Pienen kesämökin lämmitysteho sähkölämmityksellä ei tosin tule ilmaiseksi, vaan kulutusero näkyy jo näillä keleillä. Jännä homma, että sisätilanlämmitin säästää polttoainetta.
Vastukset eivät tietenkään tarjoa samaa palvelutasoa kuin Ardic (toimiessaan), mutta mieluisat autot näyttävät jäävän meille asumaan, joten menetelmä kuulostaa mukavan luotettavalta ja pitkäikäiseltä.
Ilmanoton rajoittamiseen jotkut suhtautuvat kunnia-asianaan kun "ToyNismoAudissa tarkenee ilman viimasuojaakin".
Totta kai tarkenee, mutta miksi tuhlata polttoainetta ja kiusata voimansiirtoa jäisillä öljyillä ensimmäiset 30 km kun ei ole pakko?
B-pilarista (ja C) puuttuvat ilmasuuttimet ovat talvikäytössä selvä puute.
Pienen kesämökin lämmitysteho sähkölämmityksellä ei tosin tule ilmaiseksi, vaan kulutusero näkyy jo näillä keleillä. Jännä homma, että sisätilanlämmitin säästää polttoainetta.
Vastukset eivät tietenkään tarjoa samaa palvelutasoa kuin Ardic (toimiessaan), mutta mieluisat autot näyttävät jäävän meille asumaan, joten menetelmä kuulostaa mukavan luotettavalta ja pitkäikäiseltä.
Ilmanoton rajoittamiseen jotkut suhtautuvat kunnia-asianaan kun "ToyNismoAudissa tarkenee ilman viimasuojaakin".
Totta kai tarkenee, mutta miksi tuhlata polttoainetta ja kiusata voimansiirtoa jäisillä öljyillä ensimmäiset 30 km kun ei ole pakko?
B-pilarista (ja C) puuttuvat ilmasuuttimet ovat talvikäytössä selvä puute.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kiitos nopeista vastauksista molemmille. Huomasin tosiaan koeajoautossa tuon ominaisuuden, että takalasi huurtui siltä puolelta, missä tytär istui kyydissä.740 GLE kirjoitti:Vielä ei ole omaa kokemusta talvikäytöstä, mutta syksyn aikana tuntuu jo sangen viehättävältä ominaisuudelta tuo, että lämmintä ilmaa alkaa tulla lähes saman tien liikkeellelähdön jälkeen ennen kuin moottorin lämpömittari on hievahtanutkaan ala-asennostaan yhtään mihinkään.
Vastukset eivät tietenkään tarjoa samaa palvelutasoa kuin Ardic (toimiessaan), mutta mieluisat autot näyttävät jäävän meille asumaan, joten menetelmä kuulostaa mukavan luotettavalta ja pitkäikäiseltä.
B-pilarista (ja C) puuttuvat ilmasuuttimet ovat talvikäytössä selvä puute.
Tuossa Eberi/Webasto/Ardic systeemissä on tiety puolensa, mutta omilla ajoilla (lyhyttä työmatkaa) meinaa Eberi tukkeutua/nokeentua ja sitä saa sitten olla Wetterilla nuohouttamassa... Noissa uudemmissa isoissa Volvoissa sen toki saa pois automaatin perästä.
Saapa nähdä tuleeko eka Mersu taloon.
No enpä tietenkään ymmärtäny laittaa, mutta w204 koppanen.jolle kirjoitti:07 vuosimallisen oletan olevan w203 koria. Korimallista riippumatta lämmöt pysyvät hyvin kunhan termostaatti on kunnossa.
Webasto on hyvä varuste koska se säästää moottoria ja poistaa skrapaamisen tarpeen
Noo saapi toivoa että lämmöt pysyy ylhäällä, jos ei niin eipä auta kuin pistää eberi päälle... Turhaa raiskata myllyä jos lämmöt ei pysy 80 asteen pintaan... poltinta päälle.
Ei vaan jossei lämmöt pysy ylhäällä niin uutta termaria peliin. Justiinsa vaihdoin edellisviikolla termarin w204 koriseen meseen. Teki sitä ettei lämmöt enää noussut maantieajossa yli 80 mutta lämmintä tuli kuitenkin ihan kohtalaisesti. Uus termari veholta ja nyt lämmöt nousee hetkessä 90 viivalle ja pysyy siellä ja lämpee muuten entistäkin nopeamminWce kirjoitti:No enpä tietenkään ymmärtäny laittaa, mutta w204 koppanen.jolle kirjoitti:07 vuosimallisen oletan olevan w203 koria. Korimallista riippumatta lämmöt pysyvät hyvin kunhan termostaatti on kunnossa.
Webasto on hyvä varuste koska se säästää moottoria ja poistaa skrapaamisen tarpeen
Noo saapi toivoa että lämmöt pysyy ylhäällä, jos ei niin eipä auta kuin pistää eberi päälle... Turhaa raiskata myllyä jos lämmöt ei pysy 80 asteen pintaan... poltinta päälle.
Ei eberin käytössä mitään vikaa sinäänsä ole mutta en ole itse vielä törmännyt yhteenkään cdi mersuun jossa olis pitänyt käyttää lisälämppäriä ajossa, nuo peruspaikat kuntoon niin lämpöä riittää omastakin takaa.
W204 korissa entistäkin tärkeämpää että lämmöt pysyy ylhäällä koska auto suihkuttaa ylimääräistä polttoainetta jotta lämmöt nousisivat äkkiä normaaksi, veikkaan että kulutuskin laskee kunnei tarvitse pitää tuota lämmitysmoodia koko ajan päällä esim. viallisen termarin takia.
Lisäksi liian alhaalla olevat lämmöt saattavat tehdä kiusaa hiukkaisuodattimen kanssa
MB 250 CDI lämmöt
Viime kevättalvella, kun moottoriin vaihdettiin termostaatti ensimmäisen kerran, jopa n. -20 asteen pakkasella moottori saavutti normaalin n. 90 astetta lämpötilan n. 24 km:n matkalla.
Kesälä alkoivat moottorin lämmöt oikkuilla (laski lämpimällä säällä normaaliajossa alle 80). Oletin, että vika on termostaatissa ja sovittiin, että vaihdetaan ennen talventuloa. Onko normaalia, nyt on moottorin termostaatti vaihdettu kaksi kertaa ja molempien vaihtojen jälkeen moottori lämpenee yhä huonommin.
Onko moottorin termostaatti mekaanisen termostaatin lisäksi sähköohjattu (huollon mukaan)? Kun termostaatti vaihdetaan silloin vaihdetaan koko kotelo, jossa on sähköinen ohjaus??, vai onko kotelossa moottorin lämpötila-anturi?
Kun ulkoilman lämpötila -20 normaalilämpötilan saavuttamiseen moottori tarvitsee nyt yli 60 km:n ajon vaikka keula on täysin tukossa. Moottorin lämpötila laskee tai nousee mennäänkö ylämäkeen vai alamäkeen, seisooko liikennevaloissa vai kiihdytetäänkö. Uskomattoman nopea reagointi.
MB C moottori on 250 CDI koppa W204 4Matic, autolla on nyt ajettu 77 000 km.
Kesälä alkoivat moottorin lämmöt oikkuilla (laski lämpimällä säällä normaaliajossa alle 80). Oletin, että vika on termostaatissa ja sovittiin, että vaihdetaan ennen talventuloa. Onko normaalia, nyt on moottorin termostaatti vaihdettu kaksi kertaa ja molempien vaihtojen jälkeen moottori lämpenee yhä huonommin.
Onko moottorin termostaatti mekaanisen termostaatin lisäksi sähköohjattu (huollon mukaan)? Kun termostaatti vaihdetaan silloin vaihdetaan koko kotelo, jossa on sähköinen ohjaus??, vai onko kotelossa moottorin lämpötila-anturi?
Kun ulkoilman lämpötila -20 normaalilämpötilan saavuttamiseen moottori tarvitsee nyt yli 60 km:n ajon vaikka keula on täysin tukossa. Moottorin lämpötila laskee tai nousee mennäänkö ylämäkeen vai alamäkeen, seisooko liikennevaloissa vai kiihdytetäänkö. Uskomattoman nopea reagointi.
MB C moottori on 250 CDI koppa W204 4Matic, autolla on nyt ajettu 77 000 km.
Re: W204 lämmitysvastukset?
Nii miten se on.. onko nuo vastukset kaikissa?740 GLE kirjoitti:Onko kaikissa W204 nelosdieselien lämmityskanavissa sähkövastukset vakiona, vai pitääkö tuontiauton hakijan metsästää jotain mallia tai varustekoodia tuon meillä tarpeellisen varusteen saadakseen?
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: W204 lämmitysvastukset?
Ei ole. On vain CDI koneissa.skibe kirjoitti:Nii miten se on.. onko nuo vastukset kaikissa?740 GLE kirjoitti:Onko kaikissa W204 nelosdieselien lämmityskanavissa sähkövastukset vakiona, vai pitääkö tuontiauton hakijan metsästää jotain mallia tai varustekoodia tuon meillä tarpeellisen varusteen saadakseen?
Jos meinaat sitä onko ne tuontiautossa niin en ainakaan ole yhtään CDI-mersua nähnyt missä nuo vastukset olisi optiokoodin takana.
Re: MB 250 CDI lämmöt
En tiedä selkisikö tämä jo, mutta ainakin vanhemman moottoriversion kanssa termostaatin toiminta on vanhanaikaisen loogista ilman mitään erikoisuuksia.4Matic kirjoitti:Kesälä alkoivat moottorin lämmöt oikkuilla (laski lämpimällä säällä normaaliajossa alle 80).
Mittarin näyttäessä 80 astetta termostaatti on vielä tiukasti kiinni ja vesiletkun jäähdyttimen puoleinen pää tuntuu käteen ihan kylmältä.
Ainakin omassani mittari nousee määrätietoisesti kohti termostaatin säätöarvoa, johon se myös jää täsmällisesti ilman ylitystä ja värähtelyä.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Kaiketi 204:sta puhutaan, vastukset on lämmityslaitteen sisällä ja automaattisesti päällä "tarpeeksi kylmällä". Toiminnan huomaa lähinnä heti startissa, ei niinkään 5 km:n ajon jälkeen (jolloin moottorin pitäisi olla jo lämmin).ctusaar kirjoitti:Missä nuo kanavien sähkövastukset sijaitsee? Taitaa olla omassa autossa rikki vastukset, kun ei puhalla kun vähän haleaa ilmaa vielä 5 km ajon jälkeen. Pitäiskö vastukset kytkeytyä automaattisesti päälle, riippumatta mitä nappuloita lämmityslaitteen ohjaimesta on valittuna?
Joskus 211:n alkupäässä sähkövastukset kytkeytyi vielä pois ilmastoinnin kytkimestä.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Tämän lisäksi aika paljon tulipellin etupuolta. WIS tietenkin täynnä ohjeita, ei oikeastaan ihme että youtube-videoita ei paljon näy.star-man kirjoitti:Aika vähän löytyy tästä aiheesta tarinaa/ohjetta, mutta jos olen oikein ymmärtänyt, vastuksen vaihtaminen vaatinee käytännössä koko kojelaudan purkamisen...?