Kyytimiehen 270cdi

Vastaa Viestiin
ekron
Viestit: 29
Liittynyt: 21.10.2013 13:05

Viesti Kirjoittaja ekron »

sv22 kirjoitti:No niin, ehkä vähä taas eteni. Käytin maanataina tossa gummisepillä autoa näytillä, en siis sieltä renkaita hakenu vaan aattelin ulkopuolisen mielipiteen kysyä. Kuulin et siellä voidaan vanteita tarvittaessa oikoakin.

Rengas pois ja koneeseen. Kauan, pitkään ja hartaasti sitä syynäsivät. Alle 5g heittoa ja koneessa pyöriessä ei pienintäkään pompottelua. Ja edellisessä viestissä videolta näkyy melkoinen hyppy. Arvaten tönäri ei mahdu väliin, viivottimella ei mitään tarpeeksi tarkkaa saa, mutta kokeilin nyt paiskata takarenkaat ristiin. Kaks pulttia kevyesti kiinni ja mielestäni pienen liikkeen antaa juuri tuosta pomppuvanteesta.

Tarvitsis siis soviterenkaan, mutta näissähän ei semmoista ole koska mb orkkisvanteet. Eikös se sen 66,6mm näissä ole? Oikeastaan siis tarvis varmaan vanteelle jotain tehdä et sen sovitusrenkaan sais asennettua. Mikäs firma täs keski-suomen alueella näitä tekis?
Siis ilman rengasta kun pyörittivät pelkkää vannetta niin ei pompottelua ollut nähtävissä ja vain 5g heittoa?

Eikös se viittaisi runkovikaiseen renkaaseen. Itselläkin joskus tuollainen sattunut. Yksi rengas vaan pompotti vaikka mitä teki, uusi pari renkaita sille akselille ja loppui tutinat.
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

tähänkin on lääke melkein jokaisen jää kaapissa olut tölkki on just sen kokoinen että poistaa välyksen kalja tölkistä leikkaat rinkulan
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Jatketaas taas reportointia.

Tuolla toisaalla näitä jo tuonut esiin mut vakaajan kiinnike pohjassa jostain syystä venkoili, ei mitään varsinaista vauriota löytyny mistään mutta pohjapelti vääntyili. Kopin puolelta kotelo auki ja tukirautaa sisään, loppui venkoilu.

Kuva

Noh, tässä yhteydessä tuli todettua et kuskin puolelta jousipallo korkannut. Ei muuta ku tilaus saksanmaalle vetämään.

Ens viikolle vähän puuhastelua:

Kuva

Pikkusen takapainoiselta näyttää, vaihtelen 3. kumit jousien päihin 2. tilalle. Tasonsäädöstä ku paineet pudottaa pois jää noin sentin verran turhan alas perä, jos tuo nyt auttais ettei tolpat joudu painoa kannattelemaan.

Samalla tuli todettua lisää ruostevauriota kun tuolla kaaren alla kontti.

Kuva

Iskarin yläpää kuskin puolella kovassa ruosteessa, meisselin ja vasaran kanssa tuli kokeiltua eikä mistään läpi, onneksi. Ainoa varsinainen vaurio oli välistynyt reikä yläpäässä. Hitsailin M12 prikan alapuolelle, istuu iskari nyt vihdoin vallan mukavasti. Pultilla keskitetty, vähä meni silti sivuun mutta tuskin merkitystä.

Kuva

Selkeästi meno rauhottunut, huomaa toki selkeesti jouston puutteen takanurkassa. Pitää arvioida tilanne uusiksi kunhan pallot saa vaihdettua.

Vanteesta, aluteippi sinne viriteltynä, pitää sen verran kohillaan et ei pahemmin vemputtele. Mieluuten tietysti ite vanteeseen sais sen soviterenkaan, mutta toiveissa on et seuraavien remonttien jälkeen ei tarvis pari kertaa viikossa olla irrottelemassa renkaita.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Otetaas pieni tiivistelmä: kuskin takanurkka pompottaa, prkl vieläkin!

Muutaman viikon saldo asian tiimoilta
- vakaajan kiinneke hetkui -> hitsattu tukevaksi
- iskarin yläpäässä korroosiota -> lisää hitsailua, väljä reikä saatu oikean kokoiseksi
- iskarin yläpää narisi -> toinen iskari paikoilleen, ensimmäinen purettu ja putsattu
- pieni epäily iskarin pallosta -> pallo vaihdettu, nesteet vähä vaahtoiset
- jarru purettu, herkistelty, putsattu. Levy ja palat suorat
- koiranluu vaihdettu vaikkei vanhassa vikaa ollutkaan
- kaikki tukivarret väännelty läpi, pultit kiristelty hulluuteen asti
- laakeria kokeiltu ja väännelty huolella
- narina väännelty
- jouset katottu läpi
- alle vahdettu talvirenkaat
- iskarin yläpään alempi kumi vaurioitunu ja ylösalaisin -> jostain vanha kumi paikoilleen ja uus tilaukseen
- kelkan kiinnikkeet väännelty, symmetriset apparin puoleen verrattuna

Ja tästä huolimatta jumpsuttaa :evil: Edellämainituista ainoa jolla jotain, ehkä, vaikutusta oli kumin vaihto iskarin yläpäähän, vaimensi jumpsuttelua. Muuten toi tuntuu edelleen siltä et siellä nurkassa joku väljä joka pääsee pompsuttaa ylösalas. Ideat on nyt täysin lopussa. Kokeilen vielä niinkin erikoisen jutun kuin vaihtelen takajouset ristiin, vaikka tuskin se nyt voi olla.
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Tätä lukiessa alkaa jo itseäkin harmittamaan (myötätunnosta). Valitettavasti en osaa ratkaisua kertoa.
Yksi yritysmahdollisuus tulee kyllä mieleen:
Jos on mahdollista ajaa auto rullille (dynamometrille), niin siinä pystyisi jotenkuten katsomaan pyörivien osien käytöksen niiden ollessa kuormitettuna.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Vaahto hydraulinesteessä on selvä merkki ilmasta öljyssä
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Pega kirjoitti:Vaahto hydraulinesteessä on selvä merkki ilmasta öljyssä
Miten hydrauliikassa otetaan ilma pois ja estetään ettei sitä muodostu?
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

et kirjoitti:
Pega kirjoitti:Vaahto hydraulinesteessä on selvä merkki ilmasta öljyssä
Miten hydrauliikassa otetaan ilma pois ja estetään ettei sitä muodostu?
Ilma poistuu aikanan laitetta käyttämällä mutta sen määrää remontin jäljiltä voi vähentää kun käyttää liitos löysällä "liikkeitä" esim sylinteriä niin ilma poistuu siten nopeammin. Toimivaan kunnossaolevaan järjestelmään ei kovin helpolla muodostu ilmaa käytön aikana
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Järki ku loppuu niin mennään järjettömyyksinkin. Parin illan projekti oli pudottaa jouset pois taas, vaihtaa päikseen ja samalla syynätä lautasen ympärystä ja ite lautanen.

Tuskin yllätys, ei mitään vaikutusta. Lautanen ympäristöineen kovaa pelliä, ei ruostetta. Huomasin tosin samalla et jousethan oli ylösalasin, mutta eipä tuolla vaikutusta ole.

Jostain syystä tuo kuskin takarengas ja kori ei vaan pelaa samassa tahdissa. Huomenna pääsee taas montun päälle ihmettemään, saa paino päällä väännellä ja kelkan kiinnityskohdat pitää samalla koputella läpi.

Rullat olis vallan mainio, mut semmosille pääsy taas vähä haastavaa. Onko niitä ees olemassa semmosia joihin pääsee alle kattelemaan samalla?
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Montusta päin väännellen ei nyt viisaammaksi tullut, mitä nyt sitten lisää projekteja sai lähitulevaisuuteen.

Rouva ei kovinkaan hyödyksi ole tämän suhteen ollut, kaunisteltuna kommentti vaan et kaikki ajat menee auton alla etsien olematonta vikaa.

Sen verran nyt kuitenkin selvis et oma perstuntuma pielessä. Vaihteeksi äitee istumaan kyytiin ja ihmettelmään. Kuulemma takapenkillä istuen apparinpuolella täryyttää takapuoleen mut kuskin puolella ei mitään. Toki tähän mennes kaikki vääntelyt tehty molemmin puolin ihan jo vertailun vuoksi, eikä mitään välystä löytyny sieltäkään. Kait seuraavaksi sinne tuon kuskin puolelta irrotetun ja narinattomaksi tehdyn iskarin vois kokeilla, tainnu tehdä iskarin vaihdonki liian monta kertaa ku siihenkään kolmee varttii pidempää saa kulumaan vaik kuinka pitää taukoa.

Ja se tuleva projekti:

Kuva

Kelkan etukiinnityspiste kieltämättä pahan näköinen muttei siitäkään piikkiä vasarankaan kanssa läpi saanut. Sen verran joutunee hitsailla et apparin puolellekin iskarin yläpään reikään sais sen prikan hitsailla.

Sen verran, ehkä taas, joutuu insinöörejä manata et miks helv***s iskarin yläpää on pitäny tehä niin et melkein varmuudella pultti, prikka tai kumi putoo koteloon josta ei sitten veelläkään saa pois :evil: Ehken apparin puolelta sitä prikkaa pudota.. Aikoinaan askartelin spraypullon kannesta sinne kaulukset (kumin pudottaneena) mutta se hitsauksen tieltä tuli otettua pois ja het kävi huonosti.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tuli vaihdettua se vahingossa särjetty iskarin yläpäänkumi. Tilalla ollut joku tooosi vanha kumi, kyllähän noi kuluu..

Kuva

Aloin sitä apparin nurkkaa ihmettelemään, pari tuntia vääntelin ja lopullinen näkemys nyt olis semmonen et kelkan etukumi hajalla.

Kuva

Paikoitellen repsottaa vulkanointi alumiinin päältä, ei nyt semmonen tyypillinen täydellinen repeäminen. Mutta vahvempi epäily tuli kun toi pitää ihan hirveetä narinaa.

Kuva

Tosta kun väänteli niin kuulosti samalta ku narinanivel :shock:

Onneksi noi ei liian kalliit osat ole eikä vaihtotyökään ylipääsemätön. Samalla menee ku noi ruosteet rapsii.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Taas menny samaa vaivaa kiroillessa. Perää koetin vaihtaa eikä pahentunutta ulvontaa kummemmaksi tullut. Toisaalla tuota voimansiirtolinjaakin ihmetelty, sille jotain tuli tehtyä.

Värinänvaimennin lensi mäkeen ja takalimppu tuli uusittua. Ihmettelin mitenpäin niiden irtoholkkien täytyisi tulla ja loppuviimein todettua et kylläpä ne tulee kardaanin ja limpun väliin, pulttien kärjet hipoo perää turhan läheltä jos laittaa limpun ja perän laipan väliin. Siinä yhteydessä taas ravistelu paheni, kannatinlaakerin asemointia koitin hakea kohdilleen useampaankin otteeseen. Ja tuli huomattua et ilman niitä holkkeja ei takapätkä yllä kiinnitysreikiin.

No, viimeisimmällä rassauskerralla kokeilik väännellä muitakin pultteja, laatikon kannakeraudan kaikki 4 pulttia löystyneet. Niiden kiristelyn jäljiltä meni vielä hullummaksi ja eilen taas vaihteeksi konttasin alle.

Kuva

Hieman viistosta kuva mutta saanee selvää.

Eli kannatinlaakeri, vaihteiston kumityynyn pultit ja pakoputken kannake irti, laatikkoa hännästä ilmaan ja kevyttä ravistelua. Liekö tärinä ajan kanssa löyhdyttäny pultit ja päässy siirtymään ton verran. Illan hämärissä pikainen koeajo, oli pitkästä aikaa parempi ajaa. Perusvaiva edelleen säilyi mutta ei hakkaa enää niin pahoin.

Josta päästäänkin takaisin alkuun. Ei enää itellä järki riitä vaikka kuinka yrittää. Metronomin kanssa ihmettelin jälleen vaivaa.

Vauhtia 70km/h, silloin tuntuu tämä tömähdys 230x/min.
Renkaat 215/55R16, laskuri kertoo et vierintäkehä 1.961m
70000m/60min / 60 = 1166m/min jolloin mun laskujen mukaan pyörä pyörii sen 594krt/min eli ei osu kohilleen vaivan taajuuden kanssa. Saman verran pyörii myös vetarit eli ei sovi sinnekään.

Perävälitys 2.65 -> 2.65 x 594 = 1575 eli kardaani pyörähtäis tuon verran minuutissa, joka taas ei mitenkään ole sinne päinkään.

Täytynee koittaa vielä miten suorassa suhteessa jumpsutus tulee nopeuteen, tuossa 70kmh se melkeinpä selkeimmin tuntuu
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Millaisia irtoholkkeja siellä jordaanissa on?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Huono kuva, mutta tollaset:

Kuva

Tulee siis niiden koholla olevien päälle ja uppoaa laippaan, ulkohalkaisija sama kuin limpun holkeilla. Muistelisin et jotain 7-8mm paksuudeltaan.

Vieläkään ole saanut aikaiseksi kokeilla sitä ilman kardaania hinaamista, mutta vaatii otolliset olosuhteet, tilan purkaa, kunnon auto hinaamaan ja riittävästi tyhjää suoraa tietä. Kellään tietoa, mahtaisko ko-met saada automaatin kardaanista tehtyä kunnollisen, 270 manuaalin etupätkää kun ei tunnu löytyvän mistään eikä oikein autoa telakalle niin pitkäksi aikaa. Muista enää oliko se nyt pitempi vai lyhyempi automaatissa.

Pakkohan tämä saada kuntoon, kaverin 211 kävi tallissa termarin vaihdossa ja koeajolla tuli vähän tuntumaa otettua. Näin äkkiseltään jäänee 211 väliin, olihan se mukava ajaa mutta jotenkin ei vaan tuntunut luonnolliselta. Lankusta kun siirty väykkään, oli sellanen tuttu ja kotoinen tunne mutta tuon kanssa ei sellaista tullut.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Jännä ku lämpömittari näyttää -15, tärinät katoaa melkein kokonaan :shock:

No, ite aiheeseen. Perä kertaalleen uusittu ja periä kokeiltu vaihdella ilman suuria muutoksia. Tuo alkuperäinen oli selkeesti väljelmpi, kuskin puolella vetarin laipassa pystyklappia ja lisäksi jo pienillä pakkasilla ujelsi, kai. Nykyinen perä (?) ulvoi noin -5 asteessa 50-70km/h välillä muutaman minuutin ja sit tasaantui. Varmaksi siis sano et just perä vinkuu, ääntä vaikee paikallistaa ku olevinansa kuulu takaa mut voimistuu kyllä myös keskikonsolin läheltä kuunnelles.. No joka tapaukses, -15 eikä vinkumisia.

Vanha perä siis auki, suunnittelin et laakeroi uusiksi ja kattoo josko ylimääräset välykset sais pois.

Kuva

Lautaspyörän, käsittääkseni siis hammaskosketuksen välys, tulos on 0.11. Ulkomaanfoorumilla mainittua et 0,08-0,12 olis oikea.

Kuva

Kuva

Poskilaakereiden stefat olin jo uusinut, ne lähti ilman vaurioita irti. Tuon lukitusrenkaan kanssa sai tapella sitten kolme varttia puolta kohden, mutta lähtihän nekin.

Kuva

Tähän pisteeseen ehdin, seuraavaksi keksiä miten mötikkä lähtee ja kardaanin laipan irrotus. 40mm hylsy siihen mutteriin kai kuuluis, jostain syystä mun 3/4" sarjassa hylsyt menee 36-38-41-42, toivoakseni 41 sopii avaamaan.

Jossain naapurifoorumilla oli maininta et uusilla osilla kasatessa mutterin kireys on 180nm, pystyykö joku tarkistamaan WIS:istä mikä se tuolle isolle perällä (2,65) on?
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kuva

Kuva
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ja vielä muutama:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Eikö nuo laakerot ainakin ole aika rupusen näköset ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ite juurikaan laakereiden päälle osaa sanoa silmämääräisesti, mutta kruunuissa näyttää kulumaa jo olevan ja ulommassa laakerissa näkyy rullissa naarmuja. Kunhan saan irti, edessä kierros jkl:n laakerifirmoihin kyselemään hintoja. Merteilillä pinjonin laakerit ovat 70€ ja 140€, jos vähän etuisammin löytäis.

Toinen asia johon hermot meinaa mennä on lämmöt. Termari uusittu (jos on pikkutermari jossain, en ole löytänyt), ja lisäksi letkussa se volvon termari lisänä. Huonojahan nämä cdi:t lämpeemään, puolen tunnin ajon jälkeen just ja just 60c @ -18, mutta sisälle just ja just haaleeta puhaltaa kun laittaa lasipuhalluksen.

Kv pumppu on uusittu ja pelaa, munat viimetalvena avasin ja herkistelin. Pitää kokeilla vaihtaa johdot pumpulle ristiin, jos siitä jotain apua olis.

Tottapuhen en ihan sisäistä miten tuo kierto koneella menee. Tässä on jälkiasennus webasto, letkut menee siten et vesipumpun alalähdöstä pitäis mennä sähkövastukselle, webasto asennettu siihen väliin. Eli vesipumpun alalähtö - webasto - sähkövastus - kv pumppu - närhenmunien alaletku, munien yläletku menee moottorin takaosaan. Korjatkaa missä menee pieleen, mutta käsittäisin että moottorin vesipumppu ottaa lohkosta vettä ja puskee eteenpäin, kv-pumppu ottaa päästä vettä ja työntää sen sivulle, kuitenkin niissä samantyylinen siipipyörä. Vaikuttais siis siltä että molemmat pumput työntää vettä sähkövastusta kohti, vai missä kohin oma järkeily menee pieleen?
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

mistähän näissä oikeasti johtuu tuo hidas lämpeäminen. emännän veljellä c kanssa on vaihdettu kumpikin termari, pahvia keulalla kiertovesipumppu toimii ja tässä on viellä webastokin. moottorin lämpöjä ei yli 70 saa millään. taas oma käyttis mitään sille en oo tehnyt aamulla kun antaa 10min käydä ja lähtee ajamaan niin 7km päästä on moottorin lämmöt 85. tässäkin webasto kaverina eikä oo pahvilla keulaakaan tukittu. c ei vaan lämpee vaikka mitä tekis
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Onhan tuo hieman naurettavaa, toppavaatteissa joutuu ajella ja silti meinaa palella. Noilla -15 keleillä saattoi työmaan pihas (65km) lähennellä 80. Kaverin 211 220cdi taas termarin vaihon jälkeen pääsi 10km koeajolla sinne 80+ asteeseen ja sisällekin tuli lämpöä melkein heti. Viimasuoja nokalla ja se 2x 92C termareita. Tosin mitään ylilämpöongelmaa ei ole, taisin vasta heinäkuun puolesvälis muistaa suojan irrottaa.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ostin sitten kevyttä iltalukemista:

Kuva

Tuosta kierrosta, alfamerin oppaan mukaan motin pumppu tosiaan puskee vettä moottoriin päin, kyllähän siinä sitten tolkku on.

Pitäis nyt hätäseen rouvan mondeon alustanosaa vaihella et saa konttorille vietyä joten joutuu odottelemaan tuon kiertovesipumpun puuhastelua. Kaverin 211 pikkuakkua pitäis huomenna syynätä, tosin se tuskin kovin kauaa vie joten ehkä sitten huomenna. Myös motonetin reissu olis edessä, ajattelin investoida laakerin ulosvetimiin

Seuraavaksi pitää alkaa säästää autocomin ostoon, näköjään noin 350€ kustantais usb:llä toimiva versio. Kuitenkin väykän ja parin muun mb:n lisäksi olis ford, subaru, mitsu, pari toyotaa, volvo jne. mitä silloin tällöin joutuis ihmetellä, päädyin tuohon. Oma kokemus tuosta vallan positiivinen, eihän sillä kaikkea saa tehtyä mutta jotain saa ulos ja vikakoodit nollattua. Kuitenkaan ku ammattimies ole, niin eiköhän tuo tallissa puuhasteluun riitä.
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

sv22 kirjoitti:
Seuraavaksi pitää alkaa säästää autocomin ostoon, näköjään noin 350€ kustantais usb:llä toimiva versio. Kuitenkin väykän ja parin muun mb:n lisäksi olis ford, subaru, mitsu, pari toyotaa, volvo jne. mitä silloin tällöin joutuis ihmetellä, päädyin tuohon. Oma kokemus tuosta vallan positiivinen, eihän sillä kaikkea saa tehtyä mutta jotain saa ulos ja vikakoodit nollattua. Kuitenkaan ku ammattimies ole, niin eiköhän tuo tallissa puuhasteluun riitä.
350€ :shock:
Eikös tuo aja saman asian?

http://www.aliexpress.com/item/New-vci- ... 50714.html
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

pekkovee kirjoitti:Eikö nuo laakerot ainakin ole aika rupusen näköset ?
Näyttäähän nuo muutaman kierroksen jo pyörineeltä, mutta en niitä nyt ihan rupuseksi vielä sanoisi.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

HannuS kirjoitti:
350€ :shock:
Eikös tuo aja saman asian?

http://www.aliexpress.com/item/New-vci- ... 50714.html
Tietysti joo, jos mitään takeita toimivuudesta, saati ettei käräytä autoa. Sitä sitten tiiä onko se mitä kattelin just samanlainen (nettivaraosasta löytyy, 290€ + johtosarja), mut suomes asuvan kanssa kait vähä helpompi taistella jos ei pelaa. Tietysti jos joku ton ko. vehkeen kiinasta ostanu ja todennu toimivaksi, mieluusti sitä edullisemmin selviää. Kriteeri et pitää olla usbilla eikä sarjaportilla.

Edit: näköjään 90$ pikarahtina.. Mitähän tullia menee? Kaikki mitä kiinasta tilaillu on jääny tullausrajan alle..
juissi.2
Viestit: 160
Liittynyt: 19.10.2010 20:02
Paikkakunta: kymi

Viesti Kirjoittaja juissi.2 »

Tuosta
http://www.vpecker.com/ad/?gclid=CL3MnI ... cwodyU0GYw

ainakin saapi päivitykset. Ei tarvii ihme asennuksia.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ihan asialliseltahan tuokin vaikuttaa, mut saakos tuohon sen saman johtosarjan? Saattaa olla et oma väykkä on ainoa joka tarvii sen oman pistokkeen, mutta joka tapauksessa sen tarvitsee. Jostain syystä ei avannut linkkiä missä lista tuetuista autoista on, passaako näihin vanhempiin, obd2 edeltäviin?

Tuon näköjään sais englannistakin, ei tarvis tullijuttuja murehtia.
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

sv22 kirjoitti:
HannuS kirjoitti:
350€ :shock:
Eikös tuo aja saman asian?

http://www.aliexpress.com/item/New-vci- ... 50714.html
Tietysti joo, jos mitään takeita toimivuudesta, saati ettei käräytä autoa. Sitä sitten tiiä onko se mitä kattelin just samanlainen (nettivaraosasta löytyy, 290€ + johtosarja), mut suomes asuvan kanssa kait vähä helpompi taistella jos ei pelaa. Tietysti jos joku ton ko. vehkeen kiinasta ostanu ja todennu toimivaksi, mieluusti sitä edullisemmin selviää. Kriteeri et pitää olla usbilla eikä sarjaportilla.

Edit: näköjään 90$ pikarahtina.. Mitähän tullia menee? Kaikki mitä kiinasta tilaillu on jääny tullausrajan alle..
Joo tämä on USB:llä. Toimii Windows 7 ja XP:llä. Tulee kaikki kaapelit ja toimii vanhoissakin autoissa. Itse olen testannu mm 97 A4 Audi, 99 CDI mersu (Staar ei saanu yhteyttä) Rover-75 vm 2004, Citroen C4 (DPF regenerointi mm) . kopio Autocom:sta, siksi halpa ja hyvä. Rahti on noussut aika reilusti. kannattaa googlata muistakin nettikaupoista ja tinkiä. Joskus saa rahdin helposti pois. Tuli suoraa kotia ei tullia.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Laittelin tuohon toiseen firmaan spostia ja kyselin yhteensopivuutta kaapeleiden kanssa. Silti kaapelit pitäis hankkia, win10 tossa mainostetaan käyttikseksi, vista ja xp vielä näissä harrastehuonekoneissa käyttiksenä, 10 niihin tuskin ees saa.

Vähän kirpasee ajatus et rahti melkein saman ku ite vehje mutta 90€ kokonaisuutena, eli ei mikään ylipääsemätön jos DHL ihan kotiovelle tuo. Varoiteltiin et halpisvehkeillä voi saada auton boksit käräytettyä, mutta jos tuo todettu toimivaksi, niin mikä ettei. Ebay ei tarjoa autocomeja, vain kaapeleita.

Ehkä maltan kerrankin mieleni enkä het tälle illalle ala tilailla :)
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

tuota kotiovelle ilman koiran nuuskintakuluja rajalla
http://www.carsets.co.uk/search/?q=Multidiag

ja se ebay
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... g&_sacat=0

malli jossa usb lisäksi on bluetooth on aika kätevä käyttää
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”