W210 220cdi automaattilaatikko ongelma

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

W210 220cdi automaattilaatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Auto on w210 220cdi automaatti. Vika on sellainen että kun laittaa D tai R vaihteen päälle niin ei liiku mihinkään eikä ota kierroksia.

Starilla katoin niin ei näytä vikakoodeja.

Vaihdelaatikon mittausarvoista kattelin kierroslukuja niin kierroslukuanturi n2 näyttää vähän reilu puolet tavoitearvosta ja n3 näyttää 0.

Johdinlevyä on vaihettu ja vaihelaatikon ohjauspoksia kokeiltu toista, johot on mitattu ohjauspoksilta vaihdelaatikolle. Kaikki on toimivia ollut mutta kyseisessä autossa ei muutosta tapahdu.

Öljyt ovat oikeassa tasossa.

Onkohan kellään ollut vastaavaa vikaa tai mitään hajua kyseisestä hommasta.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Missä yhteydessä vika tullut?
Muuttuuko öljymäärä kun käynnistää auton> pumppaako öljypumppu? Mikä vaihde testerin mukaan on laatikossa päällä? Ei keppimodulissa vaan nimenomaan vaihteiston ohjainlaitteessa.
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Vika ilmentynyt kun ajanut pihaan ja yrittäny alkaa peruuttamaan, pakki päälle eikä liikkunut enään sen jälkeen eteen eikä taakse.

Kun katsoo testerillä kytkettyä vaihdetta niin näyttää:

Pyydetty Kytketty

P--P
N--0
R--0
D--0

W-asennolla muuten samat mutta pyydetyt vaihteet on R2 ja deellä 2.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Ja öljymäärä liikkuu tikussa jos kaasuttelee tai sammuttaa tai laittaa vaihdetta päälle.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Eli ei ole pyydetty vaihde päällä?

Oiskohan johdinlevy sepällä napsahtanu hydr. yksiköstä vaihteensiirtokaran "muovidinksi" rikki ja tuurillaan pelannu vähän aikaa :?
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Joo siis ei kytke pyydettyä vaihdetta.

Ja tarkennukseksi vielä että laatikko meni eilen mykäksi ja tänään vaihdettu toinen johdinlevy siihen ja auto edelleen liikkumaton. Johdinlevyn vaihdolla ei ollut vaikutusta mittaus arvoihin.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Silti lähtisin aukaseen pohjan ja kurkkais sen muovikikkareen jos kuitenkin sattunut jotain sille...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuten Aki edellä kertoo, ja lisäksi tuli mieleen että mitenkäs jos kepin alapää on irti paikastaan.
wiimax.fi
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Joo. Saa laulaa niinku KEEKKI "Sokka irti!" ääh :pumppu:
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Valitsinvipu on kiinni.

Pitää huomenna aukassa taas öljypohja ja irroittaa se hydrauli yksikkö ja kattella jos sieltä löytyisi jotain.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yksikköä ei tarvitse irrottaa nähdäkseen onko pikkuvipu ehjä, varmaan tiesitkin. Öljypohja vaan pois.
wiimax.fi
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Muovidinksi oli ehjä ja oikeassa paikassa.

Otettiin hydrauliikka yksikkö irti ja kokeneempi asentaja halkaisi ja puhdisti sen, oli aika paljon vesiöljyräkää kanavissa ja yksi sihti tukossa.

Yksikkö paikalleen autoon, öljyt sisään ja kokeilemaan. Auto otti vaihteet eteen ja taakse liikutettiinkin vähäsen.

Auto sammuksiin ja hakemaan öljyä lisää, sitten uudestaan käyntiin ja mittaamaan öljyä ja sen jälkeen lähdettiin kokeilemaan niin ei taas liikkunu eteen eikä taakse..

Varmaan lähtenyt joku paskamöntti taas liikkeelle ja tukkinu jotain..
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Muuttuuko öljymäärä auton ollessa sammuksissa vs käydessä? Lähinnä sitä että pumppaako öljypumppu. Kerran on sattunu että pumpulta hampaat poikki> saattaa sopivasti kiilata hampaan palaset väliin ja taas vähän pyörittää pumppua.
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Kyllä se öljymäärä muuttuu tilanteesta riippuen jonkinverran. Samanlaisesta ehjästä autosta verrattu niin samanlaista liikehdintää on.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4290
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mistä se vesi sinneoli tullut oliko paljon mustaalima pohjassa,
kokeile niin että laatikon johto irti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Oli semmosta mustaa moottoriöljyn näköstä jonku verran. Johdon irroitus ei vaikuttanut mitään.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”