320 cdi ei starttaa, voitto näkyvissä
320 cdi ei starttaa, voitto näkyvissä
Moi,
Dpf- potilaana minulle tutuksi tullut mersu jatkaa ongelmiaan. Nyt on vuorossa sähköpuolen ongelmaa; auto ei suostu starttaamaan (saa kyllä virrat päälle battery protection... ilmoituksen saattelema, mutta siinäpä kaikki).
Kaveri tutkiskellut autoa ja ainakin pääakku on entinen (älylaturi ei suostu lataamaan sitä). Sikäli outoa, että kyseessä Vartan puoli vuotta vanha akku ja edellinen akku oli tullut tiensä päähän samalla tavalla. Tuolloin akun hajoamisen syyksi oli laitettu jälkiasenteinen webasto ja ko. lämmitin oli kytketty pois toiminnasta.
Itse pääsen tuota tutkimaan vasta maanantaina reissusta palattuani, mutta onko mitään tärppejä?
Edit: korjasin egr => dpf
Dpf- potilaana minulle tutuksi tullut mersu jatkaa ongelmiaan. Nyt on vuorossa sähköpuolen ongelmaa; auto ei suostu starttaamaan (saa kyllä virrat päälle battery protection... ilmoituksen saattelema, mutta siinäpä kaikki).
Kaveri tutkiskellut autoa ja ainakin pääakku on entinen (älylaturi ei suostu lataamaan sitä). Sikäli outoa, että kyseessä Vartan puoli vuotta vanha akku ja edellinen akku oli tullut tiensä päähän samalla tavalla. Tuolloin akun hajoamisen syyksi oli laitettu jälkiasenteinen webasto ja ko. lämmitin oli kytketty pois toiminnasta.
Itse pääsen tuota tutkimaan vasta maanantaina reissusta palattuani, mutta onko mitään tärppejä?
Edit: korjasin egr => dpf
Viimeksi muokannut Enins, 06.1.2016 20:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Akkujännite oli vain 11,5 V ja käskin kaverin hakea meiltä laturin. Oli sitten koittanut ladata sillä konehuoneen pistokkeen kautta, mutta laturi meni häiriölle. Seuraavaksi oli ottanut pääakun irti ja koittanut ladata pelkkää akkua ja taas laturi häiriölle. Laturi on Bentonin 25 amperinen ja se toimii.dealer kirjoitti:Oliko akku purkautunut niin pahoin ettei enää herää ?
Starttaako suoraan releestä (ei varmaan käynnisty, mutta pyörittää) ?
Akusta ilmeisesti joku kenno siis oikkarissa, mutta mikä sen aiheuttaa? Toinen kerta puolen vuoden sisään.
Suoraan releestä tai startilta ei ole kokeiltu. Maanantaina pääsen tuota tutkimaan.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4303
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ne beneton 25 laturit tosiaan toiminalln vakuutaKone kirjoitti:Ei 11,5V ole vielä mikään katastrofi. Kannattaa kokeilla toisella laturilla varmuuden vuoksi. En ole ihan vakuuttunut noista Benton laturien laadusta...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja Bentonille tehty takuuvaihto ja akkukin heräsi henkiin 
Tuohon tuli puuhasteltua samantein vähän muutakin ja siinä yhteydessä uusittiin yksi suutin (oli vähän piukassa ja hajosi irroittaessa). Auton omistaja hommasi uuden suuttimen KL:sta, mutta siinä ihmetytti vanha ja jonkinverran kärsineen oloinen sähköpää. Lisäksi suuttimen koodi oli lukukelvoton ja jäi kertomatta eculle (koitettiin tehdä paras arvaus, mutta Star herjasi epätodellisesta koodista). Jätettiin sitten vanha koodi eculle. Eipä auto ainakaan heti räjähtänyt, mutta eikö suuttimien koodaus tulisi aina tehdä (olettaen, että sellainen on saatavilla)?

Tuohon tuli puuhasteltua samantein vähän muutakin ja siinä yhteydessä uusittiin yksi suutin (oli vähän piukassa ja hajosi irroittaessa). Auton omistaja hommasi uuden suuttimen KL:sta, mutta siinä ihmetytti vanha ja jonkinverran kärsineen oloinen sähköpää. Lisäksi suuttimen koodi oli lukukelvoton ja jäi kertomatta eculle (koitettiin tehdä paras arvaus, mutta Star herjasi epätodellisesta koodista). Jätettiin sitten vanha koodi eculle. Eipä auto ainakaan heti räjähtänyt, mutta eikö suuttimien koodaus tulisi aina tehdä (olettaen, että sellainen on saatavilla)?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4303
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Valitettavan normallia benetoa...Enins kirjoitti:Ja Bentonille tehty takuuvaihto ja akkukin heräsi henkiin
Tuohon tuli puuhasteltua samantein vähän muutakin ja siinä yhteydessä uusittiin yksi suutin (oli vähän piukassa ja hajosi irroittaessa). Auton omistaja hommasi uuden suuttimen KL:sta, mutta siinä ihmetytti vanha ja jonkinverran kärsineen oloinen sähköpää. Lisäksi suuttimen koodi oli lukukelvoton ja jäi kertomatta eculle (koitettiin tehdä paras arvaus, mutta Star herjasi epätodellisesta koodista). Jätettiin sitten vanha koodi eculle. Eipä auto ainakaan heti räjähtänyt, mutta eikö suuttimien koodaus tulisi aina tehdä (olettaen, että sellainen on saatavilla)?
(harvinaista c tekillä)
Jos koodauksen voi tehdä niiin tee
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4303
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Saman huomannut jostain hiukan lisää virtaa niin lataileeKone kirjoitti:Monesti penttoni lyö hanskat tiskiin siinä vaiheessa kun akku on liian tyhjä. Kun antaa vähän lisävirtaa toisella laturilla niin bentonkin suostuu lataamaan. Ja sitten se tuntuu vielä ylilataavan kun akku on täynnä ja pitäisi jo lopetella...
(muita yleisiä niissä jäähdytys puhallin puhaltaa kokoajan
tai ei ollenkaan... )useamman noita uusinut takuuseen ja yhtään toimivaa kunnolla toimivaa ei ole kohdalle sattununut"kopio pask mikä kopio" en suositele kenelekään, kannattaa ostaa
enemin aito c tek tai vaikka halapallin halvin ei äly lataaja
niin säästyy tässäkin ketjussa mainituilta vääriltä päätelmiltä osien kunnosta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Nyt näyttää siltä, että mersu alkaa luovuttamaan kiusaamisen ja jatkaa alkuperäistä työtänsä, eli ihmisten kuljetusta
Turbo unohtelee vielä toisinaan tehtävänsä, mutta eiköhän senkin yhteistyökyky parane uudella EGR-venttiilillä (herjaa ajoittain egr-vikaa). Muuta vikaa ei moottorin ecuun näyttäisi jäävän, joten syy-yhteys lienee ilmeinen.

Turbo unohtelee vielä toisinaan tehtävänsä, mutta eiköhän senkin yhteistyökyky parane uudella EGR-venttiilillä (herjaa ajoittain egr-vikaa). Muuta vikaa ei moottorin ecuun näyttäisi jäävän, joten syy-yhteys lienee ilmeinen.