Terve! Potilas vm-00 220cdi automaatti, ajettu karvanvajaa puoli miljoonaa.
Temput:
1. - Puskee vikatilaa päälle päivittäin, ei kierrä yli 3000rmp, ei tee kickdownia, puolet tehoista poissa.
Tämä tila tulee yleensä kun vauhti nousee n.90-100kmh. jos ajelee alle sen niin toimii yleensä normaalisti. Välillä tulee päälle ennenkuin kerkeää edes parkkipaikalta tielle.. Normaalia Laiskemmalta tuntuu kyllä siltikin jatkuvasti.
Savutti yhdessä vaiheessa aika valkoista savua ja tyhjäkäynti pomppi todella rajusti, mutta mikään neste ei juurikaan häviä pikkuvuotoja suuremmin eikä näytä menneen vellit sekaisin koneessakaan.
Välillä nykyään esim valoissa seisoessa jarrua vasten tyhjäkäynti humppaa ylös - alas ja auto yrittää liikkua eteenpäin, jos jarrun päällä ei kahdella jalalla seiso.
2. - Käynnistyy nykyään todella huonosti. yön yli seisoessa kerran hörähtää ja sitten vain startti pyörii eikä starttaa, kunnes akku loppuu. Lämpimänä toimii moitteetta, mutta kolmisen tuntia riittää seisomista niin taas ei meinaa lähteä. Löpöä on kyllä tankissa. Tiedän miltä tuntuu kun se loppuu
Huomasin että yön yli kun auto seisoo, niin ylävesiletku on imeytynyt läjään?? Mistä tämä johtuu? avaamalla jäähd.nestesäiliön korkin niin sihahtaa ja ylävesiletku palautuu normaaliksi.
Viime yön oli roikan päässä, ja lähti kuin palmun alta käyntiin. Hehkut pimeänä? Ei täällä kyllä pakkasta ole edes vielä ollut, paitsi toissa yönä, mutta tuon ylävesiletkun temput ihmetyttää..
Olisiko pääkaupunkiseudulla harrastajaa joka voisi pikkukorvausta vastaan lukaista vikakoodit tuosta vessasta? Jos tuosta edes saa koodeja luettua
Hehkuja en ole vaihtanut tähän, kaikki suuttimen tiivisteet kerran jos toisenkin on vaihdeltu. 3v ja kohta 200tkm olen auton omistanut. Vesipumppu ja laturi tuoreita.
En tätä foorumia juurikaan päivittäin lue joten laittakaa vaikka viestiä O5O-379O395 jos innokkaita koodinlukijoita löytyy. Maksan kyllä vaivannäöstä rahalla tai vaikka kaljalla. Auto jää seisomaan porvooseen tämän päivän päätteeksi mutta liikkuu tarvittaessa / sovittaessa vantaan seudullekkin.
PS. Mese tulossa myyntiin, joko vikoineen tai korjattuna jos kerkeän, saan työsuhdeauton kohta...
494tkm ajettu, sininen farkku, 220cdi, vm-00.
Varusteet:
Automaattivaihteisto
aut.ilmastointi
vakkari
tutkat (joku tutka pimeenä)
hälyt
sähköikkunat (takana vaijerit poikki)
xenonit lyhyet ja pitkät (jälkiasennettu)
irroitettava vetokoukku
kattokaiteet
Webasto (ei toimi, ei ole koskaan toiminut minun omistuksessa)
miinukset ja plussat:
+ uudet jarrut edessä ja takana, sekä jarruletkut
+ laturi, vesipumppu, kiristäjärulla ja ohjainrulla, moniurahihna, nesteet ja öljyt ja suodattimet vastikään vaihdettu
+ tukivarsia uusittu edessä
+ ruosteet kesällä poistettu hiekkapuhaltamalla
+ suuttimen tiivisteet kaikki uusittu vuoden sisällä (kahdesti jo omistukseni aikana, tyyppivika kun on)
+ ehjä sisusta, muutama tahra
- Maalisävy ei sattunut ihan kohdilleen ruosteenpoiston jälkeen
- alustassa jotain väljää vielä, renkaankulmat edessä pielessä, syö kumia sisäreunoista
- tuulilasi halki (leimattu kaksi kertaa halkeaman kanssa)
- takaikkunat ei toimi, nostimen vaijerit poikki
- webasto pimeänä
- käytönjälkeä löytyy luonnollisesti (etupuskurissa kiveniskuja paljon ja naarmuja, takapuskurissa naarmuja, pari pientä maalikuprua jäi kesällä tekemättä ym pientä.)
- yllä mainitut temput mitä nyt tekee
kolme sarjaa aluvanteita! (15" mersun perusvanteet talveksi + Kumhon uudehkot nastat, 18" kiinantina AMG vanteet, renkaat vaihtokunnossa, ja sitten aidot 17" amg vanteet jossa kaksi hyvää kumia ja kaksi sileetä.
Leimaa maaliskuulle, alustan väljät ja renkaankulmien säätö ainakin tehtävä leimalle kuntoon.
Eli ei mikään näyttelyauto mutte teknisesti toiminut todella hyvin tähän asti ja tarjonnut mukavat kyydit. 60tkm vuodessa ajanut. Kaksi kertaa jätti tielle, kerran loppu löpö ja kerran katkesi moniurahihna kun ohjainrulla petti.
Tekijämiehelle helppo homma laittaa kuntoon, itsellä ei aika riitä jos isompia vikoja selviää vikakoodinluvulla. Tarjotkaa jotain
T: Joni
220cdi temppuilee, VIKAKOODINLUKIJAA PK-SEUTU?
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
anteeksi että lainaan tätä topikkia mutta tietääkö kukaan mistä tuo ylävesiletkun läjään meno johtuu? itselläni tekee 01- 200cdi väyrynen juurikin samaa. pitkän ajon aikana n 40km riittää niin on ylävesiletku melkein aivan litissä ja kun korkin avaa niin palautuu normiksi?
lämpeää aivan normaalisti.?
lämpeää aivan normaalisti.?
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4290
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
oletko tarkistanut myös sen letkun mistä neste tulee takisin paisariinmesemies89 kirjoitti:korkin olen vaihtanut uuteen kun pullautti ylävesi letkun pihassa irti, toki löysin syyn jälkeen päin, oli lemmari pettänyt.pekkovee kirjoitti:Paisarin korkki ei anna korvausilmaa ?
jos on tukossa niin tekee vaikka mitä metkukuja
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä