Automaatin vikatila
Automaatin vikatila
Moi
Automaattivaihteisto meni vikatilaan toistamiseen. Taitaa olla se tunnistin yksikkö mennyt lootan sisältä? Käytin diagnostiikan perässä ja vikakoodeissa luki muun muassa vaihteisto/pyörintänopeustunnistin 3....viallinen. Vaihdoin ekan kerran jälkeen öljyt + suodattimen ja vajaan viikon laatikko toimikin.
Onko minkälainen homma vaihtaa tunnistinyksikkö? Kun venttiilipöydän irrottaa.... "lenteleekö" sieltä mitään irto osia? Onko yleensäkään ottaen vaikea homma vaihtaa tai mitään vippaskonsteja mitä pitäisi tietää?
Saksasta kattelin osia.....
http://www.ebay.de/itm/ELEKTRIKSATZ-PLA ... V#shpCntId
Onko tuo kyseisessä linkissä oikean näköinen osa?
Kiitoksia etukäteen
Automaattivaihteisto meni vikatilaan toistamiseen. Taitaa olla se tunnistin yksikkö mennyt lootan sisältä? Käytin diagnostiikan perässä ja vikakoodeissa luki muun muassa vaihteisto/pyörintänopeustunnistin 3....viallinen. Vaihdoin ekan kerran jälkeen öljyt + suodattimen ja vajaan viikon laatikko toimikin.
Onko minkälainen homma vaihtaa tunnistinyksikkö? Kun venttiilipöydän irrottaa.... "lenteleekö" sieltä mitään irto osia? Onko yleensäkään ottaen vaikea homma vaihtaa tai mitään vippaskonsteja mitä pitäisi tietää?
Saksasta kattelin osia.....
http://www.ebay.de/itm/ELEKTRIKSATZ-PLA ... V#shpCntId
Onko tuo kyseisessä linkissä oikean näköinen osa?
Kiitoksia etukäteen
Kierrosnopeustunnistimesta johtuvat vikatilat kyllä poistuvat johdinlevyn vaihdolla.
Kannattaa myös tarkistaa ettei vaihteiston ohjainlaitteessa ole öljyä, ohjainlaite on musta boksi kahdella johtokammalla ja löytyy moottoritilasta ison muovikannen alta vänkärin puolen laidalta. Boksin voi kääntää paikassaan liittimet alaspäin niin ei kerää öljyä sisäänsä niin herkästi, josko yleensäkään on sitä murhetta...
Kannattaa myös tarkistaa ettei vaihteiston ohjainlaitteessa ole öljyä, ohjainlaite on musta boksi kahdella johtokammalla ja löytyy moottoritilasta ison muovikannen alta vänkärin puolen laidalta. Boksin voi kääntää paikassaan liittimet alaspäin niin ei kerää öljyä sisäänsä niin herkästi, josko yleensäkään on sitä murhetta...
wiimax.fi
Onko se 210:ssäkin semmoinen muovinen puolentoista sentin paksuinen loota? Suht näppärästi lähtee irti, kun parilla meisselillä longottelee. Toiseksi alimmassa kuvassa näkyy neljän hakasen paikka. Ensin avaa molemmat toisesta päästä ja sitte toisesta. Kiinni laittaessa kannattaa huomioida keskellä olevat hakaset, että ne menevät paikoilleen. Itellä piti aukaista uudelleen.
t.
Risto
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Joo samanlainen kamihan se oli ja aukikin lähti kun varovasti kampesi sitä auki. Ei siellä ollut kovinkaan paljon öljyä mutta kosteana kuitenkin. Putsasin sen elektroniikan puhdistusaineella. Asensin sen sitten "ylösalaisin". Tilasin kuitenkin sen laatikon tunnistusyksikönkin ja vaihdan senkin. Josko sitten olisi varmuudella pelattu vika pois.
Saako vaihteiston vikatilaa kotikonsteilla poistettua vai vaatiiko aina diagnostiikka laitteen kuittaamaan vikatilan pois? Ilmeisesti tarvitsee. Ei auta akun irrotus ainakaan.
Saako vaihteiston vikatilaa kotikonsteilla poistettua vai vaatiiko aina diagnostiikka laitteen kuittaamaan vikatilan pois? Ilmeisesti tarvitsee. Ei auta akun irrotus ainakaan.
Nyt on vajaat kuukauden päivät mersulla ajeltu toimenpiteiden jälkeen. Nyt voi kyllä jo julistaa että vika korjaantui ja vaihteisto toimii normaalisti. Eli vaihdoin johdinlevyn laatikkoon + läpiviennin johdolle + tiivisteet. Täysi öljynvaihto (turbiinissa oli tyhjennysproppu) ja puhdistin vaihteiston ohjainlaitteen konehuoneesta. Sitten vikakoodien nollaus ja sileää ajelua mercedes-benzillä. Kiitokset työn suorittamiseen avustaneista kommenteista.... ja Hyvää uutta vuotta.