LIMIT muutettavissa?
LIMIT muutettavissa?
Kuinka tiukasti nopeusmittari ja LIMIT ovat toisissaan kiinni?
Eli voiko LIMITin kertoimia muuttaa ilman, että nopeusmittarin lukema muuttuu? Pääseekö noita kertoimia ylipäätään peukaloimaan?
nimimerkillä 16 huomautusta...
Eli voiko LIMITin kertoimia muuttaa ilman, että nopeusmittarin lukema muuttuu? Pääseekö noita kertoimia ylipäätään peukaloimaan?
nimimerkillä 16 huomautusta...
Siis tarkoitat sitä mikä on vakionopeussäätimen viiksessä? Ylöspäin +10 ja olikohan itseenpäin vetämällä +1
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Kaiketi kyseessä W203 tai R170, oliko noissa vielä sitä kympillä muutettavaa vakkaria/limitteriä? Meissenkerillä taitaa olla 211 Distronicilla, jos oikein muistan niin siinä oli aika poikkeava vakkarin/limitterin viiksen toiminta.
Oman perheen autoissa (distronicilla ja ilman) ohjaukset on ylös "kevyesti" on ykkösen lisäys nopeusasetukseen, pykälän yli ylös nostaessa muuttuu kympillä. Alaspäin sama pudottaa ykkösellä tai kympillä nopeusasetusta (kympin muutos taisi mennä aina tasalukuihin, en muista kun en koskaan käytä vakkarillakaan sitä kymppiä).
Viiksen vetäminen itseä päin palauttaa viimeksi asetetun nopeuden, viiksen työntäminen eteenpäin kytkee vakkarin/limitterin pois.
Olisi kyllä mukava tietää tarkoitettiinko tässä viiksestä käytettävää rajoitinta vaiko ehkä mittaristosta asetettavaa "talvirenkaiden nopeuskatto".
Oman perheen autoissa (distronicilla ja ilman) ohjaukset on ylös "kevyesti" on ykkösen lisäys nopeusasetukseen, pykälän yli ylös nostaessa muuttuu kympillä. Alaspäin sama pudottaa ykkösellä tai kympillä nopeusasetusta (kympin muutos taisi mennä aina tasalukuihin, en muista kun en koskaan käytä vakkarillakaan sitä kymppiä).
Viiksen vetäminen itseä päin palauttaa viimeksi asetetun nopeuden, viiksen työntäminen eteenpäin kytkee vakkarin/limitterin pois.
Olisi kyllä mukava tietää tarkoitettiinko tässä viiksestä käytettävää rajoitinta vaiko ehkä mittaristosta asetettavaa "talvirenkaiden nopeuskatto".
ei ymmärrä edelleenkään, siksi en kommentoinut alunperinkään... jos kerran todellisen nopeuden tietää, miksei voi laittaa 87 limittiin, mitä väliä? Alaylämäki vaihtelulle ei voi mitään, uudemmat autot kait pitää ainakin cruisen paremmin.... ajatko siis lappu lattiassa limittiä vasten vai mitä? Eikö helpompi olis ajaa vakkarilla?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Voi kyllä. Mutta enenkuin lukema on 87, niin viikseä saa nykiä 8x.MHe kirjoitti:... jos kerran todellisen nopeuden tietää, miksei voi laittaa 87 limittiin, mitä väliä?
Kokeilin Opelia ja siinä LIMIT asettui suoraan ajettavaan nopeuteen.
Vakkari tunnistaa mersussakin ajettavan nopeuden.
Aikoinaan Saksan läpi ajellessa kokeilin vakkariakin.
Ei vaan oikein sytyttänyt. Kulutus nousee ja aivotoiminta puutuu lopullisesti.
Rengastaulukot on excelissä ja vaihtoehtoja löytyy. Rengaskokoa vaihtamalla
nopeusmittari jää turhan paljon miinukselle jos LIMITin viritttää plussalle.
No aika jännä jos tuossa ei muka saa "limiittiin" juuri sitä nopeutta mitä kyseisellä aktivoimis hetkellä ajaa? Siis jos ajat vaikka 94km/h ja tökkäät limitin päälle, niin jäähän se 94 sinne tauluun?....ja yhdellä sormen liikkeellä
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Kysyjän alkuperäinen kysymys, mihin ei ole vielä vastausta saatu: Eli voiko LIMITin kertoimia muuttaa ilman, että nopeusmittarin lukema muuttuu? Pääseekö noita kertoimia ylipäätään peukaloimaan?
Muutenhan tässä on tilanne aika mahdoton:
- Limit aiheuttaa liikaa nopeusvirhettä tai liikaa aivotoimintaa kun se pitää hankalasti asetella oikealle nopeudelle
- Vakionopeussäädin puuduttaa aivotoiminnan ja lisää kulutusta
- Kaasupolkimen säätäminen nopeuden mukaa ei tule kysymykseen kun se on liian vaikeaa
- Rengaskoot ovat Excelissä ja pysyvät siellä
Muutenhan tässä on tilanne aika mahdoton:
- Limit aiheuttaa liikaa nopeusvirhettä tai liikaa aivotoimintaa kun se pitää hankalasti asetella oikealle nopeudelle
- Vakionopeussäädin puuduttaa aivotoiminnan ja lisää kulutusta
- Kaasupolkimen säätäminen nopeuden mukaa ei tule kysymykseen kun se on liian vaikeaa
- Rengaskoot ovat Excelissä ja pysyvät siellä
Ei toimi ainakaan meidän kotterossa. Ainoa asia minkä LIMIt tunnistaapiippu kirjoitti:No aika jännä jos tuossa ei muka saa "limiittiin" juuri sitä nopeutta mitä kyseisellä aktivoimis hetkellä ajaa?
Siis jos ajat vaikka 94km/h ja tökkäät limitin päälle, niin jäähän se 94
sinne tauluun?....ja yhdellä sormen liikkeellä
on aiemmin käytetty nopeusasetus...
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Siis että ja jos teet seuraavasti: Käynnistät auton ja varmistat että LIMIT on poissa päältä (oranssi valo ei pala viiksessä, eikä missään ole mainintaa kyseisen rajoittimen päällä olosta). Lähdet liikkeelle tekemättä kyseiselle viikselle yhtään mitään ja kiihdytät auton 84km/h nopeuteen, ja NYT painat kerran vakionopeussäätimen nuppia sisäänpäin, että LIMIT (rajoitin) aktivoituu ja tämän jälkeen nostat yhden kerran kyseisestä viiksestä ylös (samaan tyyliin kuin kytkisit suuntamerkin kääntyäksesi oikealle) niin mitä tapahtuuRiKo kirjoitti:Ei toimi ainakaan meidän kotterossa. Ainoa asia minkä LIMIt tunnistaapiippu kirjoitti:No aika jännä jos tuossa ei muka saa "limiittiin" juuri sitä nopeutta mitä kyseisellä aktivoimis hetkellä ajaa?
Siis jos ajat vaikka 94km/h ja tökkäät limitin päälle, niin jäähän se 94
sinne tauluun?....ja yhdellä sormen liikkeellä
on aiemmin käytetty nopeusasetus...
Niissä mersuissa joita tähän mennessä olen ajanut ja kyseistä LIMIT-toimintoa käyttänyt, on auto ottanut tuolla yhdellä viiksen "nostolla" suurimmaksi nopeudeksi juuri sen hetkisen nopeuden…..
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Näin toimii ainakin W220:ssäpiippu kirjoitti:No aika jännä jos tuossa ei muka saa "limiittiin" juuri sitä nopeutta mitä kyseisellä aktivoimis hetkellä ajaa? Siis jos ajat vaikka 94km/h ja tökkäät limitin päälle, niin jäähän se 94 sinne tauluun?....ja yhdellä sormen liikkeellä
Piti ihan kokeilla tänään.
Mutta jos ajat vaikka 60kmh ja haluat asettaa limitin esim 92kmh niin silloin täytyy naputella viiksestä ensin 60-->70-->80-->90-->91-->92
Eli tyhjää värkkäystä. Eli kun asettaa limitin vasta kun ajaa tavoitenopeutta...
Menee yhdellä napsauksella.
Sama juttu, oli pakko testata vaikken koskaan ole keksinyt tuolle ominaisuudelle tarvetta Toimii myös 204:ssa noin.Mika.T kirjoitti:Näin toimii ainakin W220:ssäpiippu kirjoitti:No aika jännä jos tuossa ei muka saa "limiittiin" juuri sitä nopeutta mitä kyseisellä aktivoimis hetkellä ajaa? Siis jos ajat vaikka 94km/h ja tökkäät limitin päälle, niin jäähän se 94 sinne tauluun?....ja yhdellä sormen liikkeellä
Piti ihan kokeilla tänään.
Mutta jos ajat vaikka 60kmh ja haluat asettaa limitin esim 92kmh niin silloin täytyy naputella viiksestä ensin 60-->70-->80-->90-->91-->92
Eli tyhjää värkkäystä. Eli kun asettaa limitin vasta kun ajaa tavoitenopeutta...
Menee yhdellä napsauksella.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
No hyvä että muutkin saa tuon onnistumaan....mutta on sitten hemmetin vaarallinen varuste! Joskus tullut tuolla ajettua pidempiäkin siivuja jostain syystä ja auta armias kun tulee se hetki, että olet ajanut jossain mutkaisella/mäkisellä tiellä hermosi riekaleiksi jonkun autoaan säästävän perässä kymmenen kilometriä (siis esim. Kuuttakymppiä kytäten ohituspaikkaa kasikympin alueella) ja olet laittanut rajoituksen vaikka 82km/h ja unohtanut koko homman....tulee se maailman ainoa mahdollinen ohituspaikka ja tempaiset "lusikan lattiaan"! Ässä hyökkää kivasti ohitukseen, mutta samassa lyöt suorastaan naaman rattiin, kun iloisesti alkanut kiihtyvyys pysähtyy kuin seinään ja menee se ikuisuudelta tuntuva sekuntti, kun tuijotat hölmönä että mikä hitto nyt tuli, kunnes tajuat että tuo Saa*anan Limiiiiiitti on päällä!!!
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Se asetettu limit menee pois päältä kun käytetään kick down'nia.piippu kirjoitti: No hyvä että muutkin saa tuon onnistumaan....mutta on sitten hemmetin vaarallinen varuste! Joskus tullut tuolla ajettua pidempiäkin siivuja jostain syystä ja auta armias kun tulee se hetki, että olet ajanut jossain mutkaisella/mäkisellä tiellä hermosi riekaleiksi jonkun autoaan säästävän perässä kymmenen kilometriä (siis esim. Kuuttakymppiä kytäten ohituspaikkaa kasikympin alueella) ja olet laittanut rajoituksen vaikka 82km/h ja unohtanut koko homman....tulee se maailman ainoa mahdollinen ohituspaikka ja tempaiset "lusikan lattiaan"! Ässä hyökkää kivasti ohitukseen, mutta samassa lyöt suorastaan naaman rattiin, kun iloisesti alkanut kiihtyvyys pysähtyy kuin seinään ja menee se ikuisuudelta tuntuva sekuntti, kun tuijotat hölmönä että mikä hitto nyt tuli, kunnes tajuat että tuo Saa*anan Limiiiiiitti on päällä!!!
Kun sinua provosoidaan, älä provosoidu.
211:ssä LIMIT toimii jos vakkari tippuu jostain syystä pois. Joskus oli kiirus Ruattista vanhalla ruattalaasella taksilla ajaessa eikä ehtinyt bootata niin ajoin limiittiä vasten ja siinä se ajoi asiansa. Muuten ei ole tullut käytettyä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Roisto kirjoitti:211:ssä joskus tuota kokeilin mutta sain sen toimimaan vain tasakympeillä. Myös samat tuntemukset kuin Mikalla. Säikäyttää s**t*n*sti, kun auto hyytyy rinnalla.
t.
Risto
Viiksestä nostamalla tasakympit ja itseensä päin vetämällä yksi kerrallaan lisää.
Kerran ylös tai alas napsauttamalla ottaa sen hetkisen ajonopeuden "maksimiksi"
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Olkaa varovaisia kun puhutte 211:n cruisesta, se viiksi kun toimii eri tavalla riippuen siitä onko autossa Distronic.
MikaT:n kommentti oli kyllä Roisto:lle eli hänen autolleen mutta kun lainatussa tekstissä puhuttiin 211:stä niin helposti lukijat tulkitsevat että viiksen toiminnot on kaikissa 211:ssä kuvatun kaltaiset.
Onkohan jossain muussa MB-mallissa sama toteutus kuin 211:ssä Distronicilla? Tulkitsisin että tuossa on haluttu se "kympin muutosnopeus" vielä vanhalla viiksellä jossa ei ole kahta eri asentoa ylös/alas -suuntiin.
MikaT:n kommentti oli kyllä Roisto:lle eli hänen autolleen mutta kun lainatussa tekstissä puhuttiin 211:stä niin helposti lukijat tulkitsevat että viiksen toiminnot on kaikissa 211:ssä kuvatun kaltaiset.
Onkohan jossain muussa MB-mallissa sama toteutus kuin 211:ssä Distronicilla? Tulkitsisin että tuossa on haluttu se "kympin muutosnopeus" vielä vanhalla viiksellä jossa ei ole kahta eri asentoa ylös/alas -suuntiin.
Nimenomaan, olen aina miettynyt, että miksi koko toiminto on olemassa. Hengenvaarallinen vekotinNo hyvä että muutkin saa tuon onnistumaan....mutta on sitten hemmetin vaarallinen varuste! Joskus tullut tuolla ajettua pidempiäkin siivuja jostain syystä ja auta armias kun tulee se hetki, että olet ajanut jossain mutkaisella/mäkisellä tiellä hermosi riekaleiksi jonkun autoaan säästävän perässä kymmenen kilometriä (siis esim. Kuuttakymppiä kytäten ohituspaikkaa kasikympin alueella) ja olet laittanut rajoituksen vaikka 82km/h ja unohtanut koko homman....tulee se maailman ainoa mahdollinen ohituspaikka ja tempaiset "lusikan lattiaan"! Ässä hyökkää kivasti ohitukseen, mutta samassa lyöt suorastaan naaman rattiin, kun iloisesti alkanut kiihtyvyys pysähtyy kuin seinään ja menee se ikuisuudelta tuntuva sekuntti, kun tuijotat hölmönä että mikä hitto nyt tuli, kunnes tajuat että tuo Saa*anan Limiiiiiitti on päällä!!! shout kele biggun
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
No rehellisyyden nimissä tunnustan, että myös W220:ssä vakionopussäädin toimii erilailla distronicilla tai ilman....mutta ei siinä ole tuota kahta asentoa ylös/alastähtikuljettaja kirjoitti:Olkaa varovaisia kun puhutte 211:n cruisesta, se viiksi kun toimii eri tavalla riippuen siitä onko autossa Distronic.
MikaT:n kommentti oli kyllä Roisto:lle eli hänen autolleen mutta kun lainatussa tekstissä puhuttiin 211:stä niin helposti lukijat tulkitsevat että viiksen toiminnot on kaikissa 211:ssä kuvatun kaltaiset.
Onkohan jossain muussa MB-mallissa sama toteutus kuin 211:ssä Distronicilla? Tulkitsisin että tuossa on haluttu se "kympin muutosnopeus" vielä vanhalla viiksellä jossa ei ole kahta eri asentoa ylös/alas -suuntiin.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Ei vaan toimi.piippu kirjoitti: Siis että ja jos teet seuraavasti: Käynnistät auton ja varmistat että LIMIT on poissa päältä (oranssi valo ei pala viiksessä, eikä missään ole mainintaa kyseisen rajoittimen päällä olosta). Lähdet liikkeelle tekemättä kyseiselle viikselle yhtään mitään ja kiihdytät auton 84km/h nopeuteen, ja NYT painat kerran vakionopeussäätimen nuppia sisäänpäin, että LIMIT (rajoitin) aktivoituu ja tämän jälkeen nostat yhden kerran kyseisestä viiksestä ylös (samaan tyyliin kuin kytkisit suuntamerkin kääntyäksesi oikealle) niin mitä tapahtuu
Joka ainut painalluksen ja noston/laskun yhdistelmä tuottaa vain täysiä kymppejä. Rattiin päin vetäisy palauttaa aiemman rajoituksen.
Auto on W203.007 s. 6.6.2003, Bremen. Karvahattumalli?
Onko näitä mersun kokoonpano kyliä montakin?