Tässä pikku matkakertomus:
Tammikuussa Hampurista ostamaani Palladiumsilber-väriseen S204:seen oli tullut jo sen verran kilometrejä, että alkoi tehdä mieli vaihtaa autoa. Siinä oli ostaessa 155000 mittarissa ja auto meni nyt elokuussa kaupaksi 201000 ajettuna. Hyvä auto oli, mutta uusi piti saada saman tien tilalle.
Myin auton kolme viikkoa sitten sunnuntaina ja heti maanantaina piti ostaa uusi tilalle. Düsseldorfissa olisi ollut hieno yksilö myynnissä, mutta se ehti mennä nenän edestä. Stuttgartin liikkeessä Holzgerlingenin toimipisteessä oli halvempi ja vähemmän ajettu Iridiumsilber-värinen farmari Junge Sterne -takuulla. Miinuksena oli mopon moottori ja Comandin puute. Beckerin Map Pilot sentään oli sekä xenonit ja automaattivaihteisto.
Soittelin autosta ja se oli tupakoimaton ja kolaroimaton. Sovin kaupat puhelimessa ja hoidin loput paperihommat sähköpostilla ja maksoin auton. Lähin sopivanhintainen lento oli vasta maanantaille 28. päivä, jolloin lähdin hakemaan autoa. Lensin ensin Helsingistä Kööpenhaminan kautta Stuttgartiin. Lento oli perillä 9:35 ja lentokentältä menin 10:08 lähtevällä S-junalla Stuttgartin Rohrin asemalle, josta vaihdoin Böblingeniin menevään S-junaan. Böblingenistä vaihdoin Holzgerlingeniin menevään Schönbuchbahniin ja olin Holzgerlingenissä vähän ennen yhtätoista 40 minuutin lähijunamatkailun jälkeen.
Mersun liikkeeseen oli Holzgerlingenin asemalta pari sataa metriä ja käveltyäni sinne sain myyjän käsiin. Piti pariin kohtaan vielä laittaa nimet ja sitten katsoimme pikaisesti auton ja join kahvit. Ei tainnut varttia kauempaa mennä ja auto odotti valmiina Böblingenin kilvissä. No ei muuta kuin autolle ja vaihdoin navigaattorin kieleksi Suomen ja ajoin viiden minuutin päässä olevalle Mersun tehtaalle Sindelfingeniin ja kävin kuvaamassa auton sopivissa puitteissa Kundencenterin edessä.
Sindelfingenistä lähdin Würzburgin kautta Hannoveriin, jossa olin päättänyt olla ensimmäisen yön. Saman tien olisi toki voinut ajaa vaikka Hampuriin, mutta olin päättänyt olla Saksassa kaksi yötä ja lomailla hieman sekä ostaa tuliaisia.
Tiistaiaamuna lähdin Hannoverista ja saavuin tähti nokalla Hampuriin. Poikkesin Mikaelinkirkon tornissa, kun oli hyvä ilma. Siitä ajelin Reeperbahnille ja sieltä keskustaan Alsterhausin parkkihalliin ja nautin Hampurin hienosta säästä. Poikkesin myös Hamburger Meile -ostoskeskuksessa Mundsburgissa, koska sinne on helppo mennä autolla.
Lähdin iltapäivällä Lyypekkiin, josta olin varannut Vier Jahreszeitenista huoneen ti-ke -yöksi. Matkalla poikkesin Reinfeldin Familassa ja Aldissa alkoholiostoksilla sekä myös Citti Parkissa Lyypekissä. Vein hotellille matkatavarat, peseydyin ja lähdin autolla keskustaan iltapalalle sekä ostoksille. Jokainen sisääntuloväylä oli tukossa, paloautoja meni ja poliisi ohjasi liikennettä. Jotain oli tapahtunut, mutta pääsin viimein keskustaan. Takaisin hotellille ajaessa olikin sitten jo hiljaista.
Aamupalan jälkeen lähdin kohti Puttgardenia. Laivalle oli tullut myös Sprinterillinen romanialaisia. Rodbyn satamassa ei heidän autossa kuin valot välähtäneet virta-avaimesta, mutta saivat työntämällä pikkubussin liikkeeelle. Ensimmäistä kertaa näin Tanskassa viranomaisia satamassa ja edeltäni tämä ennalta profiloitu kohde ajatettiin sivuun poliisin juttusille, mutta itse sain punapäisillä kilvillä ajaa vapaasti maahan.
Ajelin Lomman Mäkille Skooneen ja join siellä kahvit, josta ajoin Jönköpingiin ja ostin vähän jotain pientä tuliaista ja siitä sitten Tukholmaan Vikingin terminaaliin odottelemaan Amorellaa. Torstaiaamuna auto oli Turun satamassa ja siitä ajoinkin jo töihin.
![Kuva](http://i849.photobucket.com/albums/ab57/tn62634/DSC_1738.jpg)