Moottorin koristekannen kumitassut ovat aiempaa hennompia. Ajatusmalli moottoripyörän katteista, jotka huollossa avattaessa kootaan uusilla kiinnikkeillä ei ole kaukana. OM646:n vanhat isot kumimollukat kestivät paljon paremmin.
Muovikannesta tulevan hälyn tunnistaa kun painaa käyvän koneen päältä muovikannesta löysät pois kädellä. Kiinnikkeet voi vaihtaa yksittäin, mutta kannen keskellä edessä oleva kiinnike on "avaimenreikä" kiinnike, joka avataan meisselillä kääntäen. Muut lähtevät nostamalla ja rämisevän väljän kiinnikkeen tuntee sohloksi ihan sormissaan. Sekä kiinniketappiinsa sisäpuolelta väljäksi kuluneita että ulkopuoleltaan löysästi muovikannessa istuvia kumitatteja on nähty. Eipä nuo kalliita ole vaikka vaihtaisi kaikki kerralla, niin saa huoltovälin tai pari ajaa ilman räminöitä.
Parkkitutkista joku Mesellä kertoi kosteusongelmasta, mikä sopii omaan havaintooni nykyisestä ja edellisestä Ceestä. Antureita on särkynyt vain avoimesta takapuskurista ja vain lumikeleillä. Tammikuun pakkasissa on vielä kaikki kunnossa. Yhtään anturia ei ole mennyt edestä eikä yhtään huhtikuuta ole 5 vuoden Mersuilulla vielä aloitettu toimivalla takatutkalla. Eniten menee pakoputken päällä olevien kulmien antureita. Tuntuu kuin pakoputki saunottaisi anturit hengiltä lumesta sulattamallaan höyryllä? Tämä osuu omaan käyttötilanteeseen aika pahasti, kun talvella ajetaan paljon hiihtoreissuja lumessa ja riittäviä matkoja pakoputkien lämmittämiseksi. Jos kyse on tuosta, uusien anturien perään ruiskaistu pulttiterva ja kotelosuoja saattavat pitää veden loitolla? Jos ei, ensi keväänä asentaja kiroilee minun kekseliäisyyttäni sormet tervassa
Puolitoista vuotta ja 45.000 km on nyt takana. Tankkauksista laskettu viitosen alittava kulutus vaatii kesän, helpon ajoympäristön ja kulutustietoisen kuljettajan. Enemmänkin saa menemään ja menee minullakin jo nyt aamujen viilentyessä. Sähkölämmitys ja automaatin tahmea lähtö alkavat tuntua jo ennen talvirengaskautta.
EDIT: Legge ehti ensin hyvän kuvan kanssa. Räminä tuntuu tulevan jostain kuvan kolmesta oikeanpuoleisesta kiinnikkeestä tai kaikista yhdessä.
Minä en olisi uskaltanut kuvata moottorin osia noin hienolla matolla