Suojakäynti menee päälle

Vastaa Viestiin
Weitikka
Viestit: 4
Liittynyt: 09.9.2015 18:16
Paikkakunta: Lahti

Suojakäynti menee päälle

Viesti Kirjoittaja Weitikka »

Hei foorumin kansa. W211 270 cdi :ssä menee suojakäynti päälle, jos ajelee motarilla n. 120 km tunnissa tai kovempaa . Vaiva esiintyy vaan näillä lämpimillä keleillä - tänään + 16 c:n asteessa. Aamulla 5 c:n kelillä vaivaa ei esiintynyt. Suojakäynti poistuu, jos auton sammuttaa. Sen jälkeen on tehot taas tallella. Vikaa ei löydy ja häiriöilmoituksia ei mittarissa näy - ei myöskään starissa. Auto on manuaalilottalla. Muutoin auto toimii hyvin. Onko kellään kokemuksia moisesta ilmiöstä ja mistä vikaa pitäisi etsiä?
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Vika voi olla missä vaan.... :roll: Hakeudu Staarin omaavan henkilön kassa tekemisiin, muutoin mennee aikaa, rahaa ja tupakaa turhaan, Katso hakusanalla staar apuja.
S204 AMG styling
W209 240 V6
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

pitäis starille jäädä joku jälki miksi limp modeen ollaan menty, ja jos kerran on helppo saattaa auto siihen tilaan niin star kiinni ja täräytetään vikamoodi päälle niin pääsee livenä kattelemaan mitä siellä tapahtuu.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4303
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Suojakäynti menee päälle

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Weitikka kirjoitti:Hei foorumin kansa. W211 270 cdi :ssä menee suojakäynti päälle, jos ajelee motarilla n. 120 km tunnissa tai kovempaa . Vaiva esiintyy vaan näillä lämpimillä keleillä - tänään + 16 c:n asteessa. Aamulla 5 c:n kelillä vaivaa ei esiintynyt. Suojakäynti poistuu, jos auton sammuttaa. Sen jälkeen on tehot taas tallella. Vikaa ei löydy ja häiriöilmoituksia ei mittarissa näy - ei myöskään starissa. Auto on manuaalilottalla. Muutoin auto toimii hyvin. Onko kellään kokemuksia moisesta ilmiöstä ja mistä vikaa pitäisi etsiä?
Eli kierrokset topaa 3000=vika tila jotain muuta niin ei

Jos ei oikeasti tallennu *:rila näkyvää vika koodia niin siihen on 2 mahdolisti syytä
vika koodit ropeloitu ohjelmasta pois(estetty näkyminen)
tai auto tekee mielestään oikeen jostin tulevan väärän singnallin perustella se taas näkyy kun ajellee tilannne päällä *:rin puhat kiinni
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Weitikka
Viestit: 4
Liittynyt: 09.9.2015 18:16
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Weitikka »

Kiitos kommenteista. Kukaan ei ole tietääkseni ropeloinut ja estänyt vikatilan näkymistä. Varma ei tietenkään voi olla. Täytynee lähteä ajeluttamaan Staria ja asiansa osaavaa miestä jossain vaiheessa tai odottaa pakkasia ja unohtaa koko jutun puoleksi vuodeksi. Kummallista, että se liittyy ilman lämpötilaa, jolloin jostakin syystä lähtee väärä signaali ja laittaa vikatilan päälle ts ei nouse yli 3000 rpm
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Oma kärry aikoinaan oireili aina lämmettyään ja vika löytyi ilmamassamittarista.

saattoi pelata putkeen viikonkin ja huonona päivänä ei kuittaantunut uudelleenkäynnistykselläkään, sitten kun antoi seistä pari tuntia niin pelasi taas siihen asti että nousi lämmöt :roll:

tosin siitä pitäisi olla selkeä koodi muistissa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
supersmesemies
Viestit: 8
Liittynyt: 14.5.2014 18:39

Viesti Kirjoittaja supersmesemies »

Moro.

Omassa kulkineessa oli/on sama vaiva. Itse puhdistin ilmamassamittarin --> ei auttanut, edelleen hetken ajamisen jälkeen limp mode päälle. Äsken puhdistin sitten EGR-venttiilin, joka olikin aika nokinen. Venttiilin varsi oli jumissa ja aikani hinkkaamisen ja puhdistamisen jälkeen se alkoi liikkua. Nyt vartin koeajon aikana kone vastasi kaasuun paremmin kuin ennen ja ei ainakaan toistaiseksi ollut mitään ongelmia. Saas nähdä, korjaantuiko tuolla. Auto siis w211 270 cdi, vm 2002, kilometrejä 275 000 ja EGR-venttiili kertaalleen vaihdettu edellisellä omistajalla huoltokirjan mukaan.

Tällaisella kokemuksella täältä.
Weitikka
Viestit: 4
Liittynyt: 09.9.2015 18:16
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Weitikka »

Kiitos. Auto on sama. Minun aikana egr:ää ei ole vaihdettu eikä putsattu. Tuota kannattanee yrittää-
supersmesemies
Viestit: 8
Liittynyt: 14.5.2014 18:39

Viesti Kirjoittaja supersmesemies »

No - eipä korjaantunut sillä. 1/2 tunnin ilon jälkeen vaiva palasi. Siitä aamulla sitten varaosakauppaan ja MAF tilaukseen. Tänään uusi MAF kiinni ja AVOT - nyt pelaa taas ja ihan on kuin uusi peli. Saas nähdä, kuinka kauan. Eli - äänestän ilmamäärän tunnistimen vaihtamisen puolesta, mikäli star-ihmemiehiä ei lähistöltä löydy tahi haluaa hoitaa homman ihan itse.
Weitikka
Viestit: 4
Liittynyt: 09.9.2015 18:16
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Weitikka »

Ilmat on viilentyneet ja autolla cruisailtu 2000 km. Vikatilaa ei päälle. Täytynee odottaa ensikesän helteitä vian selvittelyssä. Tästä viestiketjusta löytyy mukavasti vinkkejä. Kiitos niistä.
supersmesemies
Viestit: 8
Liittynyt: 14.5.2014 18:39

Viesti Kirjoittaja supersmesemies »

No-eipä korjaantunu silläkään. Pää painoksissa korjaamoa kohti ja vihdoin alkoi vika häviämään. Imusarjalla ja sen käyttömoottorilla selvittiin. Vanhat sanoivat lerpun-lerpun. Tuota suosittelen sitä testerin päässä käyntiä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4303
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

supersmesemies kirjoitti:No-eipä korjaantunu silläkään. Pää painoksissa korjaamoa kohti ja vihdoin alkoi vika häviämään. Imusarjalla ja sen käyttömoottorilla selvittiin. Vanhat sanoivat lerpun-lerpun. Tuota suosittelen sitä testerin päässä käyntiä.
Ja siinäkin oli turhaa osaa...
jos imusarja ei ollut halki

läpät vaan jumiin auki asentoon tai kokonaan pois ja säätelijä jättää
säätelemään tyhjää...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”