Latausongelmaa
Latausongelmaa
Noniin, ehtihän se väyrynen melkein viikon taas toimia ennenkuin eilen se tuli hinausautolla kotiin Eli lauantaina vaihdoin laturin hihnapyörän kun hihna rämisi ja kaikki vaikutti hyvältä. Eilen rouva haki lapset vanhemmiltaan ja kotimatkalla soitti että auto herjaa abs:ää. Kohta soitti uudelleen että nyt herjaa srs:ää. Sitten soittikin että nyt herjaa vaikka mitä ja että hän ajoi tien sivuun. No lähdin sitten sinne pelastamaan. Sain muksut ja akan minun autoon ja kotimatkalle ja hinausautoa odotellessa katsoin että päällisin puolin kaikki oli ok paitsi että akun jännite oli enää 11V pintaan... Kun auto oli kotona niin laitoin laturiin. Pitää nyt sitten duunin jälkeen tutkia lisää mutta aika ilmeistä taitaa olla että lataus ei nyt toimi?
Mitäs vaihtoehtoja vian aiheuttajaksi voisi olla? Akka tietty heti syytti että rikoin sen kun vaihdoin sen hihnapyörän mutta en silloin edes irrottanut laturia joten sitä en uskoisi. Hiiletkö vaan loppu vai onko tossa muita vaihtoehtoja?
Mitäs vaihtoehtoja vian aiheuttajaksi voisi olla? Akka tietty heti syytti että rikoin sen kun vaihdoin sen hihnapyörän mutta en silloin edes irrottanut laturia joten sitä en uskoisi. Hiiletkö vaan loppu vai onko tossa muita vaihtoehtoja?
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Pitää tsekkaa noi laturin piuhat. Akku on kunnossa. Akun jatkopiuha tuskin vaikuttaa siihen ettei lataa mutta voi toki aiheuttaa reippaampaa purkautumista. Missäs tuo moottorin maakaapeli sijaitsee niin tietää mistä kaivella kun tuolla on sen verran piuhaa ja putkea?
Säädin tietty voi olla syyllinen. Saako tuohon erikseen säätimen ja hiilet? Vaihtaminen on varmaan mukava homma sekin...
Säädin tietty voi olla syyllinen. Saako tuohon erikseen säätimen ja hiilet? Vaihtaminen on varmaan mukava homma sekin...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Mikä motsi? Tuossa M112:ssa meni alle 30min kun irroitteli laturin, vaihtoi jännitteensäätimen+hiilet ja asensi laturin takaisin paikalleen.
Säätimeen saat mitattua kun katsot että jänniteen heittely akun navoilla on auto käynnissä tasakierroksilla 0,0xV luokkaa, ei siis 0,xxV.
Moottorin ja laturin maadoituksen saat mitattua samalla, kun laitat auton käyntiin ja mittaat (DCV) akun -navan ja laturinrungon/moottorilohkon välin. Molemmat pitäisi näyttää koko ajan -0,0x lukemaa kun nostaa kierrokset esim. 2000rpm. Jos lukema molemmissa -0,xx, niin moottorin maadoituksen tarkistus, jos pelkästään laturinrungon ja -navan välillä, niin laturin kiinnityspisteiden putsaus.
Säätimeen saat mitattua kun katsot että jänniteen heittely akun navoilla on auto käynnissä tasakierroksilla 0,0xV luokkaa, ei siis 0,xxV.
Moottorin ja laturin maadoituksen saat mitattua samalla, kun laitat auton käyntiin ja mittaat (DCV) akun -navan ja laturinrungon/moottorilohkon välin. Molemmat pitäisi näyttää koko ajan -0,0x lukemaa kun nostaa kierrokset esim. 2000rpm. Jos lukema molemmissa -0,xx, niin moottorin maadoituksen tarkistus, jos pelkästään laturinrungon ja -navan välillä, niin laturin kiinnityspisteiden putsaus.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Liukurenkaat oli mulla loppu. Remanu-dynamo ja rinkelit vissiinni alakuperäset..?
Juudaksenaikainen Rinsesteri tosin potilaana, sepeliin valettu 290 kärjessään.
Koko suven poltatti tietyillä varveilla kelmeästi patterivaloa, vaan aattelin jotta olokoon tuolleesa kun vielä käynnistyy. Ajetaan murikka loppuun.
Sitten kun ei rekkules enää lähteny yhteistoimintaan iliman tyrkkimättä koteloa ympäri pitäjää, piti hämärissä syyssateella kiireessä ryömiä konehuoneen alle ja vaihtaa mokoma aparaatti. Näppejäkin paleli ja harmitti.
Ehyt laturi tietysti kolisi koko kesän varulta pitkin jalkotiloja. Ois ollu valosia kelejä ja aikoja vaihella.
Juudaksenaikainen Rinsesteri tosin potilaana, sepeliin valettu 290 kärjessään.
Koko suven poltatti tietyillä varveilla kelmeästi patterivaloa, vaan aattelin jotta olokoon tuolleesa kun vielä käynnistyy. Ajetaan murikka loppuun.
Sitten kun ei rekkules enää lähteny yhteistoimintaan iliman tyrkkimättä koteloa ympäri pitäjää, piti hämärissä syyssateella kiireessä ryömiä konehuoneen alle ja vaihtaa mokoma aparaatti. Näppejäkin paleli ja harmitti.
Ehyt laturi tietysti kolisi koko kesän varulta pitkin jalkotiloja. Ois ollu valosia kelejä ja aikoja vaihella.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kateellisena lueskelin sonikkin 30min ajoista M112:sta just ottalampunvalossa pari tuntia putkia edestä purkaneena ja laturi vielä kiinni En vielä ottanutkaan sitä romua irti kun tarkemmin katsottuna näyttää siltä että takakannen mahtuu avaamaan paikallaan. Jos joku pellepeloton on kokeillut niin astukoon esiin . Olisi paljon näppärämpää olla irrottamatta tota kokonaan vaikka olenkin jo purkanut kaiken edestä ja tyhjentänyt jopa syylarinnesteet ulos kun alavesiletkun syylarinliitos näytti muutenkin falskaavan. Itse en vielä päässyt kokeilemaan kun se takakansi on kiinni niin pienillä ruuveilla ettei mulla ollut niin pientä naaras torxia. Liukurenkaita en jaksais uskoa kun jos vaan mitenkään kilomeetrit pitää paikkaansa (jossain pitäisi olla jopa tarkistettu, tiä sitte) niin niitä on sen verran vähän ettei kai vielä. Tossa mun työmatka ruoskassa (3B passat AFN koneella) alkaa liukurenkaat olla loppu mutta vielä sain uudet hiilet ylttämään . Siinä tosin kilsoja mittarin mukaan 530tkm ja varmaan satku ruuvattu pois. Laturi on ollut sama ainakin viimeset 300tkm jos ei ole alkuperänen.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
On muuten Rintteri meleko syletys pökkiä yleisllä teillä aamuruuhkissa ite käymään. Lähtöö se toki kuhan hintoihisa tullee. Mutta kun torvet helisee ja sormet nousee. Melekeen kun lumitöissä, jos eksyy raktorilla raitille. Vilikkuvalolle kun pittää aina käsi- ja äänimerkki antaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Noniin, hain kotimatkalla duunista sopivan hylsyn ja nyt on hiilet pöydällä ja loppuhan ne oli. Ulompi liukurengas näytti siltä ettei siihen ole hetkeen enää edes hiili osunut... Nyt ketuttaa kun tuli eilen turhaan purettua imu, paine ja vesiputket pois laturin edestä kun nuo hiilet saa siis alakautta vaihdettua ilman laturin irroitusta kunhan ottaa pohjamuovin pois jos sellainen vielä on jäljellä Pitäskö mun tehä tosta vaihdosta oma aihe jossa vaihtoon ohje parilla kuvalla niin säästyy ehkä joku muu siltä turhalta purkamiselta? No alavesiletkun liitos syylariin toki vuota joten nyt saan sen ehkä fiksattua samalla kuntoon.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Varmasti kannattaa tehdäWike kirjoitti: Pitäskö mun tehä tosta vaihdosta oma aihe jossa vaihtoon ohje parilla kuvalla niin säästyy ehkä joku muu siltä turhalta purkamiselta?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Re: Latausongelmaa
Itselläni on juuri menossa vianhaku vastaavalle laturille. Laturi on vajaa kolme vuotta sitten asennettu ja nyt lopetti lataamisen. Kävi mielessä jännitesäätimen vaihto ja nuo hiilet. Hiilien ei pitäisi kyllä vielä olla lopussa, mutta mistä sen tietää. Kysyisin, että saako tuon kuvassa olleen osan helposti irti laturista? Ja onko jännitesäätimen vaihtaminen myös helppo homma, onko kokemusta? Auto on 320 CDI -02, w210.