Tekniikkavideoita
Tekniikkavideoita
Tasauspyörästön toimintaperiaate vuodelta 1937 englanniksi:
http://www.youtube.com/watch?v=F9EPf8SJc2Q
Varsinainen asia alkaa kohdasta 1:50
http://www.youtube.com/watch?v=F9EPf8SJc2Q
Varsinainen asia alkaa kohdasta 1:50
MB 560 SEC ostajan opas englanniksi, kolme osaa:
http://www.youtube.com/watch?v=kJoC5qdVdGI
http://www.youtube.com/watch?v=Mgs99AQIOn0
http://www.youtube.com/watch?v=YAg3d8kRdNE
http://www.youtube.com/watch?v=kJoC5qdVdGI
http://www.youtube.com/watch?v=Mgs99AQIOn0
http://www.youtube.com/watch?v=YAg3d8kRdNE
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mkQ2pXkYjRM[/youtube]
Automaattiturbiinin toimintaa:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xm8EHTTNPEg[/youtube]
Automaattiturbiinin toimintaa:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xm8EHTTNPEg[/youtube]
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Re: Tekniikkavideoita
Näitä GM:n videoita on juutuupassa melko keko muitakin:Kone kirjoitti:Tasauspyörästön toimintaperiaate vuodelta 1937 englanniksi:
http://www.youtube.com/watch?v=F9EPf8SJc2Q
Varsinainen asia alkaa kohdasta 1:50
http://www.youtube.com/watch?v=l7axqmrfy-o&list=PLCED11EACAE477F6C
Lisäksi tuo samainen säätiö (tai mikälie onkaan) on julkaissut melko läjän muutakin jenkkien opetusmateriaalia maailmantappeluiden(kin) ajalta:
http://www.youtube.com/user/webdev17
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Eaton tasauspyörästö/perä lukolla:
http://www.youtube.com/watch?v=ftyJvIO0DZ8
Saisivat laittaa mersuunkin... Ainakin vanhemmissa Volvoissa on tuollainen ja on talvella hyvä ellei paras.
http://www.youtube.com/watch?v=ftyJvIO0DZ8
Saisivat laittaa mersuunkin... Ainakin vanhemmissa Volvoissa on tuollainen ja on talvella hyvä ellei paras.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
GOV-lock, toimii kuten ASD, mutta ilman sähköä tai hydrauliikkaa. Ei toki jarruttaessa välttämättä irtaudu yhtä äkisti. Vanhemmiten saattaa jäädä muutenkin jumittamaan päälle, mutta silloinhan puhutaan viasta. Vikoja tuohon silti mahtuu huomattavasti vähemmän kuin ASD-järjestelmään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dneJKmdRbu8[/youtube]
Hit and miss tyyppinen kone, eli vapaatahteja ottava. Tässä koneessa hieman erikoinen ja mielenkiintoinen rakenne: "Jakopäässä" räikkä jättää avaamatta pakoventtiilin puristustahdilla, massan hitauteen perustuva säädin jättää pakoventtiilin auki kun kuormittamattomana kierrokset nousee tarpeeksi, normaalisti keskipakosäätimellä toteutettu, pakoventtiili ohjaa myös laukaisumagneettoa. Imuventtiilihän näissä on kevyellä jousella, eli aukeaa omia aikojaan imulla. Joskus kaasulla käyvissä kevyesti kuormitetuissa koneissa on vain hana josta annetaan ensimmäinen täytös, sen jälkeen kone huohottaa pakoventtiilin kautta tarvitsemansa ilman. Kaasua lasketaan suoraan koneeseen pakoventtiililtä hanalla ohjaten.
Yksityiskohdat alkaa videon puolestavälistä.
Hit and miss tyyppinen kone, eli vapaatahteja ottava. Tässä koneessa hieman erikoinen ja mielenkiintoinen rakenne: "Jakopäässä" räikkä jättää avaamatta pakoventtiilin puristustahdilla, massan hitauteen perustuva säädin jättää pakoventtiilin auki kun kuormittamattomana kierrokset nousee tarpeeksi, normaalisti keskipakosäätimellä toteutettu, pakoventtiili ohjaa myös laukaisumagneettoa. Imuventtiilihän näissä on kevyellä jousella, eli aukeaa omia aikojaan imulla. Joskus kaasulla käyvissä kevyesti kuormitetuissa koneissa on vain hana josta annetaan ensimmäinen täytös, sen jälkeen kone huohottaa pakoventtiilin kautta tarvitsemansa ilman. Kaasua lasketaan suoraan koneeseen pakoventtiililtä hanalla ohjaten.
Yksityiskohdat alkaa videon puolestavälistä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Tuossa laitetaan Tesla Model S nippuun tehtaalla:
https://www.youtube.com/watch?v=Z8eKycNNdI0
Moottorin kasauksesta on myös kuvaa, niitä tulee linjalta kuulema joka neljäs minuutti. Kaippa tuo on se sama moottori joka on B mersussa mistä mesellä oli linkki videoon aikaisemmin.
https://www.youtube.com/watch?v=Z8eKycNNdI0
Moottorin kasauksesta on myös kuvaa, niitä tulee linjalta kuulema joka neljäs minuutti. Kaippa tuo on se sama moottori joka on B mersussa mistä mesellä oli linkki videoon aikaisemmin.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jos kiinnostaa veneily, veneenrakennus, metallityöt laidasta toiseen, jne. Ks. Youtube: sv seeker.
Kannattaa varata aikaa ja kyttiä koko tarjonta. Projekti jossa on muuttujia naisasioista lähtien. Siinä ei tosin poikkea kotimaisen Dunckerin Peran projektista, mutta näpertelyä se oli tähän nähden. Pertti tosin eläessään kerkes reissatakin, saas nähä onko tästä laivanvarustajasta moisiin seikkailuihin.
Hommahan lähtee siitä että duunari ostaa keskeltä Yhdysvaltoja $1500 tontin keskeltä huumegettoa ja tekee siellä 74 jalkaisen teräsdzonkin. Meinaa sitten asustella merellä jahka luovii tuhannen mailia jokia myöden Meksikonlahdelle. Kansirakenteissa ollaan jo menossa.

Kannattaa varata aikaa ja kyttiä koko tarjonta. Projekti jossa on muuttujia naisasioista lähtien. Siinä ei tosin poikkea kotimaisen Dunckerin Peran projektista, mutta näpertelyä se oli tähän nähden. Pertti tosin eläessään kerkes reissatakin, saas nähä onko tästä laivanvarustajasta moisiin seikkailuihin.

Hommahan lähtee siitä että duunari ostaa keskeltä Yhdysvaltoja $1500 tontin keskeltä huumegettoa ja tekee siellä 74 jalkaisen teräsdzonkin. Meinaa sitten asustella merellä jahka luovii tuhannen mailia jokia myöden Meksikonlahdelle. Kansirakenteissa ollaan jo menossa.


Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Katselin videot jossa rakennetaan säätölapapotkuria alusti asti eli valetaan messingistä. Rupesi hengästyttää jo pelkkä katselukinEasy Rider kirjoitti:Jos kiinnostaa veneily, veneenrakennus, metallityöt laidasta toiseen, jne. Ks. Youtube: sv seeker.

Tuossa vielä suora linkki videoihin:
https://www.youtube.com/user/submarineboat
Siitäpä vähän ihmisen tekniikkaa, varsinkin kaikille istumatyöläisille/selkävaivaisille:
https://www.youtube.com/watch?v=FJUS0Ox ... 0r0CoDJpmQ
https://www.youtube.com/watch?v=FJUS0Ox ... 0r0CoDJpmQ