Tarpeeksi paljo ku väänteli alustaa, löyty sieltä taas jotain poikkeavaa.
Elikkäs nyt ku vanne/rengaspuoli selvitelty niin silti moittinu et kuskin takanurkka pompottaa ihan kuin vakaajan pystytanko hajalla. Eipä ole, joten kokeilin jatkaa kerrankin vakaajaa pitkin eteenpäin. Kumi kunnossa ja pultit kireellä mutta ku tökkäs meisselin tohon kumin yläpuolelle niin johan alkoi hetkua. Rauta kyllä tulevasti pohjassa kiinni mutta väännellessä pohjapelti vääntyilee reippaan kämmenen kokoiselta alueelta molempiin suuntiin, pidikkeestä arvioituna puolisen senttiä suuntaansa, myös pieni kiertoliike tulee. Ulompi reuna ei liiku.
Olettaisin nyt kuitenkin et tuon pitäis melkoisen tukevasti olla kiinni eikä moista hetkumista pitäisi ilmetä. Kuvissa massat pestynä pois eikä mitään selkeää ruostevauriota tai murtumaa havaittavissa.
Millainen rakenne tuolla yläpuolella on? äkkiseltään ajatus olis että pohjapelti yläpuolelta revennyt jostain saumasta joka ei pohjan puolelle näy, tai sitten saumakohta jossain kauempana.
Jotain sinne pitäis kait hitsailla mut ei satunnaisesti kai hyödytä räkiä sinnetänne
Edit:
Kaikki ku niiiiin tykkää videoista
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dV9VHEvH5oA[/youtube]
Vakaajan kiinnikepulma
Jatketaan..
Peruuttelin ajorampeille ja kokeilin roikkua vakaajassa. Apparinpuolelle liikettä tempoessa tuli kumiin, mutta kuskinpuolella liike oli isompi ja liike tulee pohjasta. Purkailin sisustaa ja kurkistelin koteloon.
Elikkäs punanen viiva A yrittää osoittaa suunnilleen pystypeltiä/saumaa, vihreellä piirrelty suunnilleen vakaajan pidikkeen kohtaa. Nurkassa oleva X on siis suunnilleen missä sisempi etukulma sijaitsee
Kotelon puolelta ruostetta sen kummemmin ei löytyny, tuo pieni läntti jonka oletan olevan etukulman pistehitsin. Läpi asti ei ole, ei reikää ja tuskin tuo heikentää rakennetta kovin kummosesti. Vettä tuonne selkeästi tullut pesurilla vedeltäessä, ilmeisesti tuo massa sauma päästänyt läpi, vähä rusehtavalta reuna kyllä näyttää.
Tämän kuvan jälkeen vielä vähä enemmän tuli painepesurilla vedettyä, nyt koko sisäsauma puhtaana. Samannäkönen kuin kuvassa näkyvä takanurkka, pienellä alueella ruostetta mutta ei läpi ja pidike tukevasti kiinni pohjasta. Väännellessä tosiaan tuonne putken yli asti taipuilee pohjapelti. Sisäpuolelta ku koppas peltiin niin se pompsahti sentin verran alaspäin, ekassa kuvassa olevasta isosta aukosta ku painoi.
Tuonne massasaumaan nyt vaan ei mitenkään lie mahdollista yltää jos ei koko koteloa sisäpuolelta rällököi auki. Minkäsmoista tuonne hitsais? tuolta kotelon pohjasta kotelon pintaan pystytankoa? Pohjaan latasta ristikkoa?
Peruuttelin ajorampeille ja kokeilin roikkua vakaajassa. Apparinpuolelle liikettä tempoessa tuli kumiin, mutta kuskinpuolella liike oli isompi ja liike tulee pohjasta. Purkailin sisustaa ja kurkistelin koteloon.
Elikkäs punanen viiva A yrittää osoittaa suunnilleen pystypeltiä/saumaa, vihreellä piirrelty suunnilleen vakaajan pidikkeen kohtaa. Nurkassa oleva X on siis suunnilleen missä sisempi etukulma sijaitsee
Kotelon puolelta ruostetta sen kummemmin ei löytyny, tuo pieni läntti jonka oletan olevan etukulman pistehitsin. Läpi asti ei ole, ei reikää ja tuskin tuo heikentää rakennetta kovin kummosesti. Vettä tuonne selkeästi tullut pesurilla vedeltäessä, ilmeisesti tuo massa sauma päästänyt läpi, vähä rusehtavalta reuna kyllä näyttää.
Tämän kuvan jälkeen vielä vähä enemmän tuli painepesurilla vedettyä, nyt koko sisäsauma puhtaana. Samannäkönen kuin kuvassa näkyvä takanurkka, pienellä alueella ruostetta mutta ei läpi ja pidike tukevasti kiinni pohjasta. Väännellessä tosiaan tuonne putken yli asti taipuilee pohjapelti. Sisäpuolelta ku koppas peltiin niin se pompsahti sentin verran alaspäin, ekassa kuvassa olevasta isosta aukosta ku painoi.
Tuonne massasaumaan nyt vaan ei mitenkään lie mahdollista yltää jos ei koko koteloa sisäpuolelta rällököi auki. Minkäsmoista tuonne hitsais? tuolta kotelon pohjasta kotelon pintaan pystytankoa? Pohjaan latasta ristikkoa?