Teemun S204
Näköjään näitä on saanut 16-tuumaisinakin, mutta tuossa Stuttgartissa odottelevassa on onneksi 17-tuumaiset. Joku plussa sentään neekerimallissakin, ettei tarvi heti vannekaupoille mennä.
Työkaverilla on lähes vastaava sedan Vehon Premium Busineksena ja siinä on 16-tuumaiset vanteet, mutten muista nyt mallia, mutta mielestäni tuo samanlainen koodilla R58.
Työkaverilla on lähes vastaava sedan Vehon Premium Busineksena ja siinä on 16-tuumaiset vanteet, mutten muista nyt mallia, mutta mielestäni tuo samanlainen koodilla R58.
Onnittelut!
Enpä tiennytkään,että tuo vanne on ollut 17" kokoisena myös Ceehen tarjolla. Nyt tiedän, mistä kiitokset.
Joko tuo liikkeen ison tähden edessä otettu kuva on lähetetty kalenteriraadille? Syytä olisi...
Enpä tiennytkään,että tuo vanne on ollut 17" kokoisena myös Ceehen tarjolla. Nyt tiedän, mistä kiitokset.
Joko tuo liikkeen ison tähden edessä otettu kuva on lähetetty kalenteriraadille? Syytä olisi...
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Onnea hankinnan johdosta! Väri on aika kirkas hopeanharmaaksi, Volkkarissa Reflexsilber on harmaamman sävyinen. Olishan se ihan siistiä, jos Mesen kalenteriin tulis EDES yksi 204-korinen ettei tartte jotain lumen alla olevia 30 vuotta vanhoja vain kattella.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Tässä pikku matkakertomus:
Tammikuussa Hampurista ostamaani Palladiumsilber-väriseen S204:seen oli tullut jo sen verran kilometrejä, että alkoi tehdä mieli vaihtaa autoa. Siinä oli ostaessa 155000 mittarissa ja auto meni nyt elokuussa kaupaksi 201000 ajettuna. Hyvä auto oli, mutta uusi piti saada saman tien tilalle.
Myin auton kolme viikkoa sitten sunnuntaina ja heti maanantaina piti ostaa uusi tilalle. Düsseldorfissa olisi ollut hieno yksilö myynnissä, mutta se ehti mennä nenän edestä. Stuttgartin liikkeessä Holzgerlingenin toimipisteessä oli halvempi ja vähemmän ajettu Iridiumsilber-värinen farmari Junge Sterne -takuulla. Miinuksena oli mopon moottori ja Comandin puute. Beckerin Map Pilot sentään oli sekä xenonit ja automaattivaihteisto.
Soittelin autosta ja se oli tupakoimaton ja kolaroimaton. Sovin kaupat puhelimessa ja hoidin loput paperihommat sähköpostilla ja maksoin auton. Lähin sopivanhintainen lento oli vasta maanantaille 28. päivä, jolloin lähdin hakemaan autoa. Lensin ensin Helsingistä Kööpenhaminan kautta Stuttgartiin. Lento oli perillä 9:35 ja lentokentältä menin 10:08 lähtevällä S-junalla Stuttgartin Rohrin asemalle, josta vaihdoin Böblingeniin menevään S-junaan. Böblingenistä vaihdoin Holzgerlingeniin menevään Schönbuchbahniin ja olin Holzgerlingenissä vähän ennen yhtätoista 40 minuutin lähijunamatkailun jälkeen.
Mersun liikkeeseen oli Holzgerlingenin asemalta pari sataa metriä ja käveltyäni sinne sain myyjän käsiin. Piti pariin kohtaan vielä laittaa nimet ja sitten katsoimme pikaisesti auton ja join kahvit. Ei tainnut varttia kauempaa mennä ja auto odotti valmiina Böblingenin kilvissä. No ei muuta kuin autolle ja vaihdoin navigaattorin kieleksi Suomen ja ajoin viiden minuutin päässä olevalle Mersun tehtaalle Sindelfingeniin ja kävin kuvaamassa auton sopivissa puitteissa Kundencenterin edessä.
Sindelfingenistä lähdin Würzburgin kautta Hannoveriin, jossa olin päättänyt olla ensimmäisen yön. Saman tien olisi toki voinut ajaa vaikka Hampuriin, mutta olin päättänyt olla Saksassa kaksi yötä ja lomailla hieman sekä ostaa tuliaisia.
Tiistaiaamuna lähdin Hannoverista ja saavuin tähti nokalla Hampuriin. Poikkesin Mikaelinkirkon tornissa, kun oli hyvä ilma. Siitä ajelin Reeperbahnille ja sieltä keskustaan Alsterhausin parkkihalliin ja nautin Hampurin hienosta säästä. Poikkesin myös Hamburger Meile -ostoskeskuksessa Mundsburgissa, koska sinne on helppo mennä autolla.
Lähdin iltapäivällä Lyypekkiin, josta olin varannut Vier Jahreszeitenista huoneen ti-ke -yöksi. Matkalla poikkesin Reinfeldin Familassa ja Aldissa alkoholiostoksilla sekä myös Citti Parkissa Lyypekissä. Vein hotellille matkatavarat, peseydyin ja lähdin autolla keskustaan iltapalalle sekä ostoksille. Jokainen sisääntuloväylä oli tukossa, paloautoja meni ja poliisi ohjasi liikennettä. Jotain oli tapahtunut, mutta pääsin viimein keskustaan. Takaisin hotellille ajaessa olikin sitten jo hiljaista.
Aamupalan jälkeen lähdin kohti Puttgardenia. Laivalle oli tullut myös Sprinterillinen romanialaisia. Rodbyn satamassa ei heidän autossa kuin valot välähtäneet virta-avaimesta, mutta saivat työntämällä pikkubussin liikkeeelle. Ensimmäistä kertaa näin Tanskassa viranomaisia satamassa ja edeltäni tämä ennalta profiloitu kohde ajatettiin sivuun poliisin juttusille, mutta itse sain punapäisillä kilvillä ajaa vapaasti maahan.
Ajelin Lomman Mäkille Skooneen ja join siellä kahvit, josta ajoin Jönköpingiin ja ostin vähän jotain pientä tuliaista ja siitä sitten Tukholmaan Vikingin terminaaliin odottelemaan Amorellaa. Torstaiaamuna auto oli Turun satamassa ja siitä ajoinkin jo töihin.
Tammikuussa Hampurista ostamaani Palladiumsilber-väriseen S204:seen oli tullut jo sen verran kilometrejä, että alkoi tehdä mieli vaihtaa autoa. Siinä oli ostaessa 155000 mittarissa ja auto meni nyt elokuussa kaupaksi 201000 ajettuna. Hyvä auto oli, mutta uusi piti saada saman tien tilalle.
Myin auton kolme viikkoa sitten sunnuntaina ja heti maanantaina piti ostaa uusi tilalle. Düsseldorfissa olisi ollut hieno yksilö myynnissä, mutta se ehti mennä nenän edestä. Stuttgartin liikkeessä Holzgerlingenin toimipisteessä oli halvempi ja vähemmän ajettu Iridiumsilber-värinen farmari Junge Sterne -takuulla. Miinuksena oli mopon moottori ja Comandin puute. Beckerin Map Pilot sentään oli sekä xenonit ja automaattivaihteisto.
Soittelin autosta ja se oli tupakoimaton ja kolaroimaton. Sovin kaupat puhelimessa ja hoidin loput paperihommat sähköpostilla ja maksoin auton. Lähin sopivanhintainen lento oli vasta maanantaille 28. päivä, jolloin lähdin hakemaan autoa. Lensin ensin Helsingistä Kööpenhaminan kautta Stuttgartiin. Lento oli perillä 9:35 ja lentokentältä menin 10:08 lähtevällä S-junalla Stuttgartin Rohrin asemalle, josta vaihdoin Böblingeniin menevään S-junaan. Böblingenistä vaihdoin Holzgerlingeniin menevään Schönbuchbahniin ja olin Holzgerlingenissä vähän ennen yhtätoista 40 minuutin lähijunamatkailun jälkeen.
Mersun liikkeeseen oli Holzgerlingenin asemalta pari sataa metriä ja käveltyäni sinne sain myyjän käsiin. Piti pariin kohtaan vielä laittaa nimet ja sitten katsoimme pikaisesti auton ja join kahvit. Ei tainnut varttia kauempaa mennä ja auto odotti valmiina Böblingenin kilvissä. No ei muuta kuin autolle ja vaihdoin navigaattorin kieleksi Suomen ja ajoin viiden minuutin päässä olevalle Mersun tehtaalle Sindelfingeniin ja kävin kuvaamassa auton sopivissa puitteissa Kundencenterin edessä.
Sindelfingenistä lähdin Würzburgin kautta Hannoveriin, jossa olin päättänyt olla ensimmäisen yön. Saman tien olisi toki voinut ajaa vaikka Hampuriin, mutta olin päättänyt olla Saksassa kaksi yötä ja lomailla hieman sekä ostaa tuliaisia.
Tiistaiaamuna lähdin Hannoverista ja saavuin tähti nokalla Hampuriin. Poikkesin Mikaelinkirkon tornissa, kun oli hyvä ilma. Siitä ajelin Reeperbahnille ja sieltä keskustaan Alsterhausin parkkihalliin ja nautin Hampurin hienosta säästä. Poikkesin myös Hamburger Meile -ostoskeskuksessa Mundsburgissa, koska sinne on helppo mennä autolla.
Lähdin iltapäivällä Lyypekkiin, josta olin varannut Vier Jahreszeitenista huoneen ti-ke -yöksi. Matkalla poikkesin Reinfeldin Familassa ja Aldissa alkoholiostoksilla sekä myös Citti Parkissa Lyypekissä. Vein hotellille matkatavarat, peseydyin ja lähdin autolla keskustaan iltapalalle sekä ostoksille. Jokainen sisääntuloväylä oli tukossa, paloautoja meni ja poliisi ohjasi liikennettä. Jotain oli tapahtunut, mutta pääsin viimein keskustaan. Takaisin hotellille ajaessa olikin sitten jo hiljaista.
Aamupalan jälkeen lähdin kohti Puttgardenia. Laivalle oli tullut myös Sprinterillinen romanialaisia. Rodbyn satamassa ei heidän autossa kuin valot välähtäneet virta-avaimesta, mutta saivat työntämällä pikkubussin liikkeeelle. Ensimmäistä kertaa näin Tanskassa viranomaisia satamassa ja edeltäni tämä ennalta profiloitu kohde ajatettiin sivuun poliisin juttusille, mutta itse sain punapäisillä kilvillä ajaa vapaasti maahan.
Ajelin Lomman Mäkille Skooneen ja join siellä kahvit, josta ajoin Jönköpingiin ja ostin vähän jotain pientä tuliaista ja siitä sitten Tukholmaan Vikingin terminaaliin odottelemaan Amorellaa. Torstaiaamuna auto oli Turun satamassa ja siitä ajoinkin jo töihin.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Olin tulossa kirjoittamaan tähän topikkiin, että missä hemmetissä se matkakertomus oikein viipyy, mut täällähän se jo olikin. Miten olikaan mennyt multa ohi..
Ajatteko taksia vai missä käytössä tulee 7kk:n aikana 46tkm mittariin?
Mikä silta tää on?
Tää lienee Jönköpingistä? Vasemmalla Vättern? Tuosta ei ole pitkä matka Grännaan (joka kuuluu Jönköpingiin), pysähdyitkö sinne?
tn62634 kirjoitti: ....Tammikuussa Hampurista ostamaani Palladiumsilber-väriseen S204:seen oli tullut jo sen verran kilometrejä, että alkoi tehdä mieli vaihtaa autoa. Siinä oli ostaessa 155000 mittarissa ja auto meni nyt elokuussa kaupaksi 201000 ajettuna.
Ajatteko taksia vai missä käytössä tulee 7kk:n aikana 46tkm mittariin?
Tuosta saa joku vähänajetun ja persoonallisen Ässän itselleen...
Mikä silta tää on?
Tää lienee Jönköpingistä? Vasemmalla Vättern? Tuosta ei ole pitkä matka Grännaan (joka kuuluu Jönköpingiin), pysähdyitkö sinne?
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Vaimolla tulee pelkästään 214 km työmatka-ajoa päivässä.
Silta on manner-Saksasta Fehmarnin saarelle.
Ja en poikennut Grännassa tai Brahehusilla vaan jo aiemmin Jönköpingissä moottoritien vieressä A6-ostoskeskuksessa. Vättern tosiaan kuvassa mainitsemassasi paikassa. Tasan vuosi sitten oli samanlaiset säät kun tultiin isän autolla pois.
Ja ässä on Hampurista Jungfernstiegiltä taksitolpalta.
Tämä on kai jonkunlainen harrastus ostaa Mersu Saksasta, mutta pakko se on kun noita kilometrejä kertyy aika paljon...
Silta on manner-Saksasta Fehmarnin saarelle.
Ja en poikennut Grännassa tai Brahehusilla vaan jo aiemmin Jönköpingissä moottoritien vieressä A6-ostoskeskuksessa. Vättern tosiaan kuvassa mainitsemassasi paikassa. Tasan vuosi sitten oli samanlaiset säät kun tultiin isän autolla pois.
Ja ässä on Hampurista Jungfernstiegiltä taksitolpalta.
Tämä on kai jonkunlainen harrastus ostaa Mersu Saksasta, mutta pakko se on kun noita kilometrejä kertyy aika paljon...
Reilu kuukausi ja yli 7000 km tullut mittariin..
Toimii kyllä kuin saksalainen kello. Moottori hoitaa tehtävänsä, mutta on selvästi hinnat alkaen malli, kun eron tuntee perstuntumalla 200 CDI:hin verrattuna.
Beckerin navigaattori ei ole Comand, mutta perille löytää. Karttapäivitys on kätevämpää kuin Comandissa. Esim. vanhuksille se on kyllä siitä hyvä, että puhuu Suomea. Karun näköinen Becker on kun se Comandikaan ei ihan viimeisintä huutoa enää ole. Käyttömukavuus on Comandissa parempi. En ole esim. keksinyt miten karttanäkymästä pääsee yleisvalikkoon takaisin muuten kuin kojelaudan napeista painamalla?
Avantgarden ja perusmallin välillä ei juuri eroa ole, mutta ratti on mielestäni hienompi Avantgardessa. Samoin vanteet, mutta niitä saa jälkikäteenkin. Tähti konepellillä tai maskissa on makuasia. Itselle Avantgarde sopii silmään ehkä vähän paremmin. Kattokaiteilla tai alareunan kromilistoilla ei ole merkitystä paitsi että alakromit häiritsevät pesua.
Kaikenkaikkiaan tällainen on hyvä auto. Useammasta yksilöstä ja kaikista dieselversioista on kokemusta. Koitetaan selvitä tällä talven yli ja sitten uutta putkeen...
Veropäätöstä odotellessa kilometrit karttuvat edullisemmin. Säästää noin euron päivässä, kun auto ei ole Suomen rekisterissä. Aika pitkään pystyy keplottelemaan tarrakilvillä halutessaan tai sitä ennen saksalaisilla rekistereillä. Nyt on kiinni Böblingenin BB-rekisterilaput tarrojen kanssa.
Vanhan auton talvirenkaista oli talven jälkeen yksi tyhjänä. Vanne oli halki ja päästää ilmat pikkuhiljaa ulos. Kompura on käytössä parin päivän välein ja odottelen Neumünsteristä uutta pre-faceliftin alumiinivannetta tilalle. Uusi Suomessa yli 400e ja Saksasta sain 55 eurolla toimituskuluineen käytetyn.
Pesin äsken auton ja ihailin taas kuntoa. Sata tonnia ajettu tuontimersu ei kyllä uutta häpeä millään osa-alueella. Tietty 205 tullut myyntiin, mutta jos vertaa samaan koriin. Ja onhan tässä sentään Mercedeksen eikä Dacian dieselmoottori.
Toimii kyllä kuin saksalainen kello. Moottori hoitaa tehtävänsä, mutta on selvästi hinnat alkaen malli, kun eron tuntee perstuntumalla 200 CDI:hin verrattuna.
Beckerin navigaattori ei ole Comand, mutta perille löytää. Karttapäivitys on kätevämpää kuin Comandissa. Esim. vanhuksille se on kyllä siitä hyvä, että puhuu Suomea. Karun näköinen Becker on kun se Comandikaan ei ihan viimeisintä huutoa enää ole. Käyttömukavuus on Comandissa parempi. En ole esim. keksinyt miten karttanäkymästä pääsee yleisvalikkoon takaisin muuten kuin kojelaudan napeista painamalla?
Avantgarden ja perusmallin välillä ei juuri eroa ole, mutta ratti on mielestäni hienompi Avantgardessa. Samoin vanteet, mutta niitä saa jälkikäteenkin. Tähti konepellillä tai maskissa on makuasia. Itselle Avantgarde sopii silmään ehkä vähän paremmin. Kattokaiteilla tai alareunan kromilistoilla ei ole merkitystä paitsi että alakromit häiritsevät pesua.
Kaikenkaikkiaan tällainen on hyvä auto. Useammasta yksilöstä ja kaikista dieselversioista on kokemusta. Koitetaan selvitä tällä talven yli ja sitten uutta putkeen...
Veropäätöstä odotellessa kilometrit karttuvat edullisemmin. Säästää noin euron päivässä, kun auto ei ole Suomen rekisterissä. Aika pitkään pystyy keplottelemaan tarrakilvillä halutessaan tai sitä ennen saksalaisilla rekistereillä. Nyt on kiinni Böblingenin BB-rekisterilaput tarrojen kanssa.
Vanhan auton talvirenkaista oli talven jälkeen yksi tyhjänä. Vanne oli halki ja päästää ilmat pikkuhiljaa ulos. Kompura on käytössä parin päivän välein ja odottelen Neumünsteristä uutta pre-faceliftin alumiinivannetta tilalle. Uusi Suomessa yli 400e ja Saksasta sain 55 eurolla toimituskuluineen käytetyn.
Pesin äsken auton ja ihailin taas kuntoa. Sata tonnia ajettu tuontimersu ei kyllä uutta häpeä millään osa-alueella. Tietty 205 tullut myyntiin, mutta jos vertaa samaan koriin. Ja onhan tässä sentään Mercedeksen eikä Dacian dieselmoottori.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Paljon on tullut kilometrejä, joten on ymmärrettävää, että alla pitää olla mukava auto. Jaa, että tää on vaan väliaikainen ratkaisu ja keväällä on hakusessa "kesäauto" (jossa leimaa kesän yli). Seuraavaksi sitten kalastelemaan E-sarjan Coupea? Se olis varmaan riittävän dynaaminen...
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Keväällä voisi Kajaanin reissun tehdä niin nastat saisivat talven olla rauhassa. Varmaan on täysin eri auto ohjelmoinnin jälkeen.
Unohdin kokonaan 6-sylinteriset. Sellainen seuraavaksi? 300 tai 350 CDI mutta niissä verot ja käyttökulut kyllä kasvavat.
Tässä hopeisessa on aika niukat varusteet, mutta kuitenkin ne mitä ajamiseen tarvii. Coupessani on vähän muutakin kuin vain voita leivän päällä, mutta ne eivät vaikuta oikein mihinkään.
Jos jotain varutetta voisi suositella niin AMG-paketti, koska se pitää hintansa uutena ja käytettynä. Maksaa ostohetkellä, mutta kiva katsella ja sillä varustettu auto on liikenteessä kuin hauki pikkukalaparvessa, jos autosta yhtään ymmärtää.
Unohdin kokonaan 6-sylinteriset. Sellainen seuraavaksi? 300 tai 350 CDI mutta niissä verot ja käyttökulut kyllä kasvavat.
Tässä hopeisessa on aika niukat varusteet, mutta kuitenkin ne mitä ajamiseen tarvii. Coupessani on vähän muutakin kuin vain voita leivän päällä, mutta ne eivät vaikuta oikein mihinkään.
Jos jotain varutetta voisi suositella niin AMG-paketti, koska se pitää hintansa uutena ja käytettynä. Maksaa ostohetkellä, mutta kiva katsella ja sillä varustettu auto on liikenteessä kuin hauki pikkukalaparvessa, jos autosta yhtään ymmärtää.
Minä kun en mistään mitään ymmärrä niin ihmettelen onko laillista pitää kaksia kilpiä samaan aikaan autossa? Siis tarroja ynnä rekisterikilpiä.tn62634 kirjoitti: Aika pitkään pystyy keplottelemaan tarrakilvillä halutessaan tai sitä ennen saksalaisilla rekistereillä. Nyt on kiinni Böblingenin BB-rekisterilaput tarrojen kanssa.
C 220d T 4-Matic
Ei.
Eipä ketään kiinnosta. Poliisikin kuulemma oli ajellut kilometrejä perässä ja ei punavalo syttynyt. Näkeehän niistä tarroista, että asiat ovat suurinpiirtein kunnossa. Ja keskimäärin poliisi ei taida noista mitään ymmärtääkään.
Eikä ole laillista esim. ohjelmoida autoakaan.
Ja ei ole laillista ajella saksalaisilla siirtokilvillä Suomessa ilman maatunnustakaan. D persuksessa pitää olla. Itselläni se on kunnossa.
Eipä ketään kiinnosta. Poliisikin kuulemma oli ajellut kilometrejä perässä ja ei punavalo syttynyt. Näkeehän niistä tarroista, että asiat ovat suurinpiirtein kunnossa. Ja keskimäärin poliisi ei taida noista mitään ymmärtääkään.
Eikä ole laillista esim. ohjelmoida autoakaan.
Ja ei ole laillista ajella saksalaisilla siirtokilvillä Suomessa ilman maatunnustakaan. D persuksessa pitää olla. Itselläni se on kunnossa.