Skiben ML W164 pikkukauppakassi
Niinhän tuo on tehnytkilander kirjoitti:Vissiin turbon/ilmaputken välistä heittänyt kunnolla öljyä johtosarjaan ja imuläppien moottorille..
Pienehkö vika jolla kalliit seuraukset
Tällä on sellainen työllistävä vaikutus
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
moi.
pari tyhmää kysymystä..
jos imuläpät on pois eliminoitu(käsitinkö väärin)täytyyhän ne viel ohjelmoida ettei niitä ole?eiks se vaikuta egr puolelle kans..
pitkät xenoneina..mul on möllissä kaksoisksenonit ja ovat kuin salamat nopeita.pitkät oikein välähtää päälle ja on kirkkaat ku mitkä.sit kaikiis tyhmin kysymys:missä´vaiheessa toi 7-G laatikko ehtii luovuttaan sitä newtonmetriä ku lappaa koko ajan vaihtei eestaas??kuin herkästi se pudottaa pienemmäl ku annat happea sille?
pari tyhmää kysymystä..
jos imuläpät on pois eliminoitu(käsitinkö väärin)täytyyhän ne viel ohjelmoida ettei niitä ole?eiks se vaikuta egr puolelle kans..
pitkät xenoneina..mul on möllissä kaksoisksenonit ja ovat kuin salamat nopeita.pitkät oikein välähtää päälle ja on kirkkaat ku mitkä.sit kaikiis tyhmin kysymys:missä´vaiheessa toi 7-G laatikko ehtii luovuttaan sitä newtonmetriä ku lappaa koko ajan vaihtei eestaas??kuin herkästi se pudottaa pienemmäl ku annat happea sille?
ne läpät on tosiaan irroitettu sieltä kokonaan ja läppämoottori on siirretty toisaalle heilumaan. ei tullut kysyttyä että ohjelmoiko sitä pois, tuskin.. vai voiko sitä edes?G280E kirjoitti: jos imuläpät on pois eliminoitu(käsitinkö väärin)täytyyhän ne viel ohjelmoida ettei niitä ole?eiks se vaikuta egr puolelle kans..
tuo egr nyt työntää p***asavuja turhaa vieläkin.. pitäisi saada sekin pois käytöstä. saisi puhdasta ilmaa kokoajan.
sulla on varmaankin tehtaan tuplaksenonit eli ainoastaan yksi polttimo jossa vain läppä valokeilan edessä. niissä sisemmissä umpioissa varmaankin normi halogeeni?G280E kirjoitti: pitkät xenoneina..mul on möllissä kaksoisksenonit ja ovat kuin salamat nopeita.pitkät oikein välähtää päälle ja on kirkkaat ku mitkä.
itsellä oli hetken nuissa sisemmissä umpioissa jälkiasennusksenonit
huonot hitauden puolesta, hyvät valotehon ansiosta.
saattaahan se tuntua ettei vääntöjä keritä saada käyttöön mutta mielestäni se ihan hyvin sitä käyttää.. tai no mitä sitä nyt on tuossa möhkäleessä.G280E kirjoitti:.sit kaikiis tyhmin kysymys:missä´vaiheessa toi 7-G laatikko ehtii luovuttaan sitä newtonmetriä ku lappaa koko ajan vaihtei eestaas??kuin herkästi se pudottaa pienemmäl ku annat happea sille?
luonteeltaan tuo laatikko on samanlainen kuin 5vaihteinen, viatkin tuntuisi olevan samoja
kenkää kun antaa niin samalla tavalla alkaa pykältää pienemmälle.
varmaankin kybbiä kiristämällä saadaan turhat vaihtamiset pois mutta ei tuo itseä ole vielä häirinnyt.
ennemmin tämä kuin 5vaihteinen, vaikka onkin kalliimpi korjata.
tämä on sitten minun mielipide.
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
jepsistä.mä kyselin tuolta huollosta kerran niistä läpistä ja egrristä, ni meinas ihan järkeenkäypäsesti et ne tarviis sit ohjelmoida toimiin ilman niitä,sulla näyttää tosin olevan kulutus enempi maltillista tasoa,joten siitä sit tiedä,ku sanoivat et ilman pois ohjelmointia kasvaa näläntunne jossainpäin ojain laatikostoja.
niin on tuplaksenonit tosiaan ja ihan hehkulangalla sisemmät.
nii tosta laatikosta..sitä mietiskelly töiden lomassa ja ihan järkevään lopputulokseen omasta mielestä pääsinkin..alkuun mietin et mulle riittäis kaksikin vaihdetta kunhan voimaa vain on riittävästi..jaapa jaa..näillä useammilla vaihteilla tietysti optimoidaan moottorin paras vääntö alue tehokkaimmin käyttöön.
jotenkin vain tuntu tuos ex 211/320:ssa et joa anto kerralla kunnon hapet ja anto längen laulaa,ni johonni 80-100kmh pintaan meni ihan suht nätisti.sit ku esim 60kmh vaudis lähti painottaan ni eipä tuntunu vääntöö enää juur kummosesti.tässä tietysti saattaa olla mun kohdal et laatikko ei ollukkaan parhaassa mahdollisessa syngroonissa moottorin vääntö alueen kanssa..ja ku kiihdytti sillai et maltillisesti anto vaihtaa isommalle ja sit alko antaan kaasua,niin ettei pudottanu pienemmälle,ni vääntö tuntu tosi mukavasti..näin niitä asioitaki laitellaan syngrooniin todellisuuden kans..luulisin:))
edittii:
mistä sä hankit ne jälkias.xenukat niihin keskimmäisiin?alko tahtoon kans,valoa ei ole kyl ikänä liiaksi..
niin on tuplaksenonit tosiaan ja ihan hehkulangalla sisemmät.
nii tosta laatikosta..sitä mietiskelly töiden lomassa ja ihan järkevään lopputulokseen omasta mielestä pääsinkin..alkuun mietin et mulle riittäis kaksikin vaihdetta kunhan voimaa vain on riittävästi..jaapa jaa..näillä useammilla vaihteilla tietysti optimoidaan moottorin paras vääntö alue tehokkaimmin käyttöön.
jotenkin vain tuntu tuos ex 211/320:ssa et joa anto kerralla kunnon hapet ja anto längen laulaa,ni johonni 80-100kmh pintaan meni ihan suht nätisti.sit ku esim 60kmh vaudis lähti painottaan ni eipä tuntunu vääntöö enää juur kummosesti.tässä tietysti saattaa olla mun kohdal et laatikko ei ollukkaan parhaassa mahdollisessa syngroonissa moottorin vääntö alueen kanssa..ja ku kiihdytti sillai et maltillisesti anto vaihtaa isommalle ja sit alko antaan kaasua,niin ettei pudottanu pienemmälle,ni vääntö tuntu tosi mukavasti..näin niitä asioitaki laitellaan syngrooniin todellisuuden kans..luulisin:))
edittii:
mistä sä hankit ne jälkias.xenukat niihin keskimmäisiin?alko tahtoon kans,valoa ei ole kyl ikänä liiaksi..
nii vastataanpa pienellä viiveelläG280E kirjoitti: mistä sä hankit ne jälkias.xenukat niihin keskimmäisiin?alko tahtoon kans,valoa ei ole kyl ikänä liiaksi..
tallin perukoilta löyty tuo setti.. joskus ostin xenonkauppa.fi
onhan noita netti pullollaan
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
nii että löytyihän se vika tökkimiseen
ahtopaineensäätimestä löytyi vikakoodi.
tuossa maanantaina lähetin sen postin kautta turbotohtorille ja torstaina sen sai hakea postista.
ne hammasrattaat sieltä meni vaihtoon ja jotain juotoksiakin oli tehty.
on muute aika kuumat paikat vaihtaa tuo säädin heti ajon jälkeen, ja sitä sokkaa ei sitten kannata pudottaa sinne pohjapanssarin päälle.
reilu parisataa tuli posteineen hinnaksi.. onhan tuo halvempaa kuin mennä liikkeeseen vaihtamaan.
aika jännästi tuo siipi on saanut väriä.. onkohan lie käynyt lämpimänä jossain välissä.
saapa nähdä milloin se tuo alkaa itsestään huutelemaan.
kulutusmittari vaikuttaisi pitävän paikkaansa
ahtopaineensäätimestä löytyi vikakoodi.
tuossa maanantaina lähetin sen postin kautta turbotohtorille ja torstaina sen sai hakea postista.
ne hammasrattaat sieltä meni vaihtoon ja jotain juotoksiakin oli tehty.
on muute aika kuumat paikat vaihtaa tuo säädin heti ajon jälkeen, ja sitä sokkaa ei sitten kannata pudottaa sinne pohjapanssarin päälle.
reilu parisataa tuli posteineen hinnaksi.. onhan tuo halvempaa kuin mennä liikkeeseen vaihtamaan.
aika jännästi tuo siipi on saanut väriä.. onkohan lie käynyt lämpimänä jossain välissä.
saapa nähdä milloin se tuo alkaa itsestään huutelemaan.
kulutusmittari vaikuttaisi pitävän paikkaansa
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Jeps,vähänlaisesti tulee netistä mitään tilattuu,varmaan löytyy jostain paikallisesta autotarvikeliikkeestäkin..skibe kirjoitti:nii vastataanpa pienellä viiveelläG280E kirjoitti: mistä sä hankit ne jälkias.xenukat niihin keskimmäisiin?alko tahtoon kans,valoa ei ole kyl ikänä liiaksi..
tallin perukoilta löyty tuo setti.. joskus ostin xenonkauppa.fi
onhan noita netti pullollaan
W163 400CDI
nyt on kyllä pakko saada
http://www.chrome-tec.com/ml-w164/sport ... -W164.html
..ja jotain suhinaa/vihellystä tulee kajuuttaan
eli veikkaan että ahtoputki jossain revennyt
hyvä kun viikon pysyy kasassa kun jo seuraavaa palikkaa saa vaihtaa
http://www.chrome-tec.com/ml-w164/sport ... -W164.html
..ja jotain suhinaa/vihellystä tulee kajuuttaan
eli veikkaan että ahtoputki jossain revennyt
hyvä kun viikon pysyy kasassa kun jo seuraavaa palikkaa saa vaihtaa
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
eipä tuolta vuotoja löytynyt pikaisella tutkimisellaskibe kirjoitti:veikkaan että ahtoputki jossain revennyt
ja tuota suhinaa/puhallusta ei sitten välillä kuulu ollenkaan
enemmän jos haluais tutkia nii pitäs purkaa nii prkl:sti ettei jaksa
voipi olla että suhisee/puhaltelee omassa päässä
etelässä käytiin yks viikonloppu ja reissun keskikulutus oli 8,7litraa
eipä ny nii järkyttävä kulutus omasta mielestä ole
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
no se kuulerin jälkeinen pömpeli oli hieman irrallaan josta ilma karkasi
laitoin uuden o-renkaan niin alkoi pitämään
mikä lie äänenvaimmennin
hihnakiristimen rullallakin tuntuisi olevan jotain asiaa...
laitoin uuden o-renkaan niin alkoi pitämään
mikä lie äänenvaimmennin
katsoin myös tuon separaattorin jossa oli tuo kalvo halkiArde kirjoitti:Ootkos tsekannut huohotin separaattorin kalvon? Mulla oli halki ja piti juurikin tuollaista ääntä.
hihnakiristimen rullallakin tuntuisi olevan jotain asiaa...
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Se kalvo kun on halki niin räkii sitä öljysotkua helekutisti sinne huohottimeen ja sitä kautta turboon. Mulla oli se huohotin putki pompannu siitä oranssista tiivisteestä irti ja hönkiny pitkin konehuonetta. Prkl....
Ai niin ja mullakin hihnan kiristin pitää pientä ääntä.
Lieneekö veljeksiä nuo meidän autot ku ihan samat viat näyttää olevan.
Kovasti ulkonäöltäänkin ovat samanlaisii ja saman värisii.
Ai niin ja mullakin hihnan kiristin pitää pientä ääntä.
Lieneekö veljeksiä nuo meidän autot ku ihan samat viat näyttää olevan.
Kovasti ulkonäöltäänkin ovat samanlaisii ja saman värisii.
Eipä tullut hihnakiristimesta ylimääräinen ääni
ihme kahnaus, aivan kuin olisi kuiva laakeri tai jotain.
Ilmastoinnin kompura on kyllä äänen lähettyvillä.
pistetäänpä ilta-ajelu kuvaa
ihme kahnaus, aivan kuin olisi kuiva laakeri tai jotain.
Ilmastoinnin kompura on kyllä äänen lähettyvillä.
pistetäänpä ilta-ajelu kuvaa
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
tulipa vaihdettua jakolaatikkoon ja perämorkuloihin öljyt
näppärä homma oli
eipä ollut perien öljyt saanu väriä ollenkaan.. tai sitten on vasta vaihdettu
jakolaatikossa oli hieman tummepaa tavaraa
eipä välttämättä olisi ollut tarvista vaihtaa mutta onpahan tuokin katsottu
näppärä homma oli
eipä ollut perien öljyt saanu väriä ollenkaan.. tai sitten on vasta vaihdettu
jakolaatikossa oli hieman tummepaa tavaraa
eipä välttämättä olisi ollut tarvista vaihtaa mutta onpahan tuokin katsottu
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
tuohon lauantai illan harrasteluun vielä lisäksi yritin tutkia noita pakosarjoja kun nosturin päällä auto oli
hankalasti sinne näkee
vaihto tapahtuu näköjään yläkautta
vasen pakosarja näytti ihan ok
oikeassa näytti olevan juuri ja juuri pieniä halkeimia mutkan kohdalla
pitihän sitä väkisin yrittää paukuttaa jollain pitemmällä tikulla.. ummessa pysyi.. vielä
hankalasti sinne näkee
vaihto tapahtuu näköjään yläkautta
vasen pakosarja näytti ihan ok
oikeassa näytti olevan juuri ja juuri pieniä halkeimia mutkan kohdalla
pitihän sitä väkisin yrittää paukuttaa jollain pitemmällä tikulla.. ummessa pysyi.. vielä
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
toissapäivänä pyörittelin päätä tuolla konehuoneen puolella ja yritin kuunnella mistä se ylimääräinen ääni tulee
turhaan taisin vaihtaa hihnan kiristimen
työkaveri sanoi kuulostavan kuivalta laakerilta tai siihen suuntaan
ääntä ei ole aamuisin kun töihin lähtee
kun kone on lämmin on ääni läsnä
sitten se puhaltaminen/hönkääminenkin ilmestyy kanssa "lämpimällä koneella, ei aamuisin kaasua painaessa
paitsi kun kaasu on melkein siellä pohjassa
ääni ei ole sellainen vuotava ääni
eli sama vikaan liittyy kahnaukset ja puhallukset
siinä sitten käsi eksyi ilmaotto aukon eteen
sieltähän se hyökkää
johan hiljeni tyhjäkäynnin kahnaus kun tukki molemmat ilmaottoputket
minun matematiikalla turbo siellä ääntää
onkohan meillä sellaisia korvatohtoreita täällä?
ja se tökkiminen on ilmestynyt takaisin
eli startin jälkeen nilkkaa kun suoristaa kunnolla.. alkaa pätkiminen
tämän vian sain silloin katoamaan kun huollatin sen ahtopaineensäätimen
jotkut kerää postimerkkejä, harrastaa urheilua tai käy kalalla
onneksi näitä harrastuksia on moneen lähtöön
turhaan taisin vaihtaa hihnan kiristimen
työkaveri sanoi kuulostavan kuivalta laakerilta tai siihen suuntaan
ääntä ei ole aamuisin kun töihin lähtee
kun kone on lämmin on ääni läsnä
sitten se puhaltaminen/hönkääminenkin ilmestyy kanssa "lämpimällä koneella, ei aamuisin kaasua painaessa
paitsi kun kaasu on melkein siellä pohjassa
ääni ei ole sellainen vuotava ääni
eli sama vikaan liittyy kahnaukset ja puhallukset
siinä sitten käsi eksyi ilmaotto aukon eteen
sieltähän se hyökkää
johan hiljeni tyhjäkäynnin kahnaus kun tukki molemmat ilmaottoputket
minun matematiikalla turbo siellä ääntää
onkohan meillä sellaisia korvatohtoreita täällä?
ja se tökkiminen on ilmestynyt takaisin
eli startin jälkeen nilkkaa kun suoristaa kunnolla.. alkaa pätkiminen
tämän vian sain silloin katoamaan kun huollatin sen ahtopaineensäätimen
jotkut kerää postimerkkejä, harrastaa urheilua tai käy kalalla
onneksi näitä harrastuksia on moneen lähtöön
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
enpä ole jaksanut alkaa autoa remppaamaan, normikäytössä kun tuntuu toimivan ihan hyvin.
pitäisi olla toinen tötterö pihassa, joka päivä kun tuolla mennään niin eihän sitä kerkeä huvin vuoksi purkamaan.
pakosarjathan tuohon kuitenkin joutuu uusimaan, ja turbon huollattamaan,
on tullut lueskeltua toiselta foorumilta tuota 642:sen virittämistä.
tuon ahtimen rimmaaminen ei paljoa tule kalliimmaksi kuin normaali huoltaminen, ja cooleri kun on normaalia isompi niin ei sitäkään tarvitsisi heti vaihtaa.
etelässä kävästii ja lentokentältä kotipihaan ihan hyvällä kulutuksella päästiin
pitäisi olla toinen tötterö pihassa, joka päivä kun tuolla mennään niin eihän sitä kerkeä huvin vuoksi purkamaan.
pakosarjathan tuohon kuitenkin joutuu uusimaan, ja turbon huollattamaan,
on tullut lueskeltua toiselta foorumilta tuota 642:sen virittämistä.
tuon ahtimen rimmaaminen ei paljoa tule kalliimmaksi kuin normaali huoltaminen, ja cooleri kun on normaalia isompi niin ei sitäkään tarvitsisi heti vaihtaa.
etelässä kävästii ja lentokentältä kotipihaan ihan hyvällä kulutuksella päästiin
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Täältähän löytyi mielenkiintoinen ketju, itse vastaavan vehkeen juuri hankin ja kokemuksia on nyt vasta parilta tuhannelta kilometriltä. Tonne mersufoorumin puoelle tein projekti kertomusta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=167475
Sulla ei vissiin ole Offroad pakettia, muuten saattoi mennä perään väärät öljyt. Tuon paketin mukana tulee myös lukot ja jakolaatikko on siten erilainen. Kuulemma ESP toimii myös erilailla, eikä jarruta menoa talvella, niin pahasti.
Mitä huomioita nyt itse olen tehnyt (ja mitä tuolla ketjun alussa myös kerrottiin):
- Takavalojen tiivisteet vuoti ja vettä valui takalokeroihin, toiselta puolelta, kun oli vedenpoistoreikä vielä tukossa, niin siellä oli 5 cm vettä pohjalla. Onneksi takaSA on toisella puolella.
- Sulla noi ovet on jo vähän ruostunut ulkopuoleltakin, kannattaa katsoa sinne tiivisteen alle, sieltä löysin omastakin jo ruostetta, vaikka ulkopinta on ruosteeton.
BOSCHin hehkut tilasin juuri autoon (0 250 403 008) ja kaikki suodattimet. Noi öljyn vaihdot on seuraavaksi listalla.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=167475
Sulla ei vissiin ole Offroad pakettia, muuten saattoi mennä perään väärät öljyt. Tuon paketin mukana tulee myös lukot ja jakolaatikko on siten erilainen. Kuulemma ESP toimii myös erilailla, eikä jarruta menoa talvella, niin pahasti.
Mitä huomioita nyt itse olen tehnyt (ja mitä tuolla ketjun alussa myös kerrottiin):
- Takavalojen tiivisteet vuoti ja vettä valui takalokeroihin, toiselta puolelta, kun oli vedenpoistoreikä vielä tukossa, niin siellä oli 5 cm vettä pohjalla. Onneksi takaSA on toisella puolella.
- Sulla noi ovet on jo vähän ruostunut ulkopuoleltakin, kannattaa katsoa sinne tiivisteen alle, sieltä löysin omastakin jo ruostetta, vaikka ulkopinta on ruosteeton.
BOSCHin hehkut tilasin juuri autoon (0 250 403 008) ja kaikki suodattimet. Noi öljyn vaihdot on seuraavaksi listalla.
juu on tullut seurailtuanoroljan kirjoitti:Täältähän löytyi mielenkiintoinen ketju, itse vastaavan vehkeen juuri hankin ja kokemuksia on nyt vasta parilta tuhannelta kilometriltä. Tonne mersufoorumin puoelle tein projekti kertomusta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=167475
juu ei ole pakettia eli samat öljyt meni kumpaankinnoroljan kirjoitti: Sulla ei vissiin ole Offroad pakettia, muuten saattoi mennä perään väärät öljyt. Tuon paketin mukana tulee myös lukot ja jakolaatikko on siten erilainen. Kuulemma ESP toimii myös erilailla, eikä jarruta menoa talvella, niin pahasti.
se menee koko ovi vaihtoon, pitäisi vain jaksaa katsella uutta jostainnoroljan kirjoitti: - Sulla noi ovet on jo vähän ruostunut ulkopuoleltakin, kannattaa katsoa sinne tiivisteen alle, sieltä löysin omastakin jo ruostetta, vaikka ulkopinta on ruosteeton.
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
kyl on maltillisella tasolla kulutuslukemat.keskinopeus 97km/hmatkan kokonaispituudesta 634km, juoruaa et on neula viihtyny enempi 120kmh:n paremmalla puolen pitkäänki ja silti noin mukavia lukemia.Kyl se kertoo et täytyy siel jotain olla kunnossakin:)skibe kirjoitti:enpä ole jaksanut alkaa autoa remppaamaan, normikäytössä kun tuntuu toimivan ihan hyvin.
pitäisi olla toinen tötterö pihassa, joka päivä kun tuolla mennään niin eihän sitä kerkeä huvin vuoksi purkamaan.
pakosarjathan tuohon kuitenkin joutuu uusimaan, ja turbon huollattamaan,
on tullut lueskeltua toiselta foorumilta tuota 642:sen virittämistä.
tuon ahtimen rimmaaminen ei paljoa tule kalliimmaksi kuin normaali huoltaminen, ja cooleri kun on normaalia isompi niin ei sitäkään tarvitsisi heti vaihtaa.
etelässä kävästii ja lentokentältä kotipihaan ihan hyvällä kulutuksella päästiin
W163 400CDI
sekin vielä että tuo kulutusmittari näyttää omien mittausten perusteella oikeinG280E kirjoitti:
kyl on maltillisella tasolla kulutuslukemat.keskinopeus 97km/hmatkan kokonaispituudesta 634km, juoruaa et on neula viihtyny enempi 120kmh:n paremmalla puolen pitkäänki ja silti noin mukavia lukemia.Kyl se kertoo et täytyy siel jotain olla kunnossakin:)
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
no olihan jotain hyötyä noista kattokaiteista ja telineistä.
noissa alumiiniputkissa on mersun merkit eli kaippa ne alkuperäiskeksintöä on.
jotenkin nihkeää oli noihin kaiteisiin sitominen.. eivät sovi kuin yhteen paikkaan, niihinkin jotenkin vasten tahtoaan.
thulelta löytyi sitten tuollaisen "freeride" telineet pyörille. kalliimpaakin näköjään tarjolla.
kaippa noissa pyörä pysyy, manuaali sanoo max 130km/h.
koukkumallin teline ei käy kun sen apinan pitää välillä päästää kuselle sieltä kontista.
aikamoista äheltämistä jonku pyörän laittaminen tuonne katolle.. eli astinlaudat on vähän niinkuin pakollinen varuste tällaisessa touhussa.
noissa alumiiniputkissa on mersun merkit eli kaippa ne alkuperäiskeksintöä on.
jotenkin nihkeää oli noihin kaiteisiin sitominen.. eivät sovi kuin yhteen paikkaan, niihinkin jotenkin vasten tahtoaan.
thulelta löytyi sitten tuollaisen "freeride" telineet pyörille. kalliimpaakin näköjään tarjolla.
kaippa noissa pyörä pysyy, manuaali sanoo max 130km/h.
koukkumallin teline ei käy kun sen apinan pitää välillä päästää kuselle sieltä kontista.
aikamoista äheltämistä jonku pyörän laittaminen tuonne katolle.. eli astinlaudat on vähän niinkuin pakollinen varuste tällaisessa touhussa.
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90