![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![ei tajuu :ei_tajuu:](./images/smilies/ei%20tajuu.gif)
Eli poissaoloahan oikeastaan täältä on ollut sen 3 vuotta, vaikka välillä pikaseen käynyt, ettei oma nicki mene poistoon....
Tuossa aikaisemmin hiukan kerroinkin W163 ML:n kokemuksia ja laittelin hiukan huoltokuvia ymsyms.... Sitten laitoin seuraavaksi W211 200cdi:n ja 6-v manuaalilootalla.
Monet ounastelivat probleemia, mutta yllättävän sujuvasti sillä rullattiin...
W211 ongelmia oli oikeastaan edeltävän omistajan auton käyttö ja huolloista tullut välinpitämättömyys. Toki huomasin sen heti alussa, mutta niin edullisesti sen silloin sain, että oli jopa kannattavaa se ostaa/vaihtaa.
Toki ajattelin että pidän sitä vain pari kk koska olin jo tottunut edeltävissä mersuissa automaattilootiin.... Ja vierastin manuaalia. Noh, tuo pari kk muuttuikin sitten yli kolmeksi vuodeksi. Ja samalla oikeastaan poistui omassa pajassa huoltotoimenpiteetkin. Liekkö siksi, että "jännitin" turhaan noita sähköisiä härpäkkeitä tai oikeastaan niiden tuhoutumista oman käden kautta. Mahdollisesti turhaan...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Noh, aluksi vaihdettiin kampiakselin värinänvaimennin... Uskomattoman kallis osa olikin. Mahtoi olla sen 400€ + vaihtotyö. Ja tuota osaa ei saa oikeastaan rikki kuin kovista pakkasista kylmänä rusauttamalla käyntiin. Niin paksu muovi ei muuten hajoa ja ei ollut edes missään ns. hyllytuotteena. Vaihdettu ja matka jatkui....
Sitten oli vuorossa suuttimet. 3 oli jo huollettu aikaisemmin, mutta tottakai se viimeinenkin alkoi vuotamaan sopivasti itsellä ekana talvena. Wihelän autokorjaamo ruskossa sen vaihtoi, koska diesel turunen oli lopettanut tuolloin. Ja ÄLKÄÄ KUKAAN VIEKÖ WIHELÄN AUTOKORJAAMOLLE mersuaan. Laskuttivat samanhinnan kuin mitä veho olisi laskuttanut JA laittoivat kiinteällä pultilla kiinni suuttimen joka moottoritiellä pomppasi ylös kun olivat hajottaneet siitä kierteet. EI KORVAUSTA HEILTÄ. Sitten mentiin veholle, jossa laittoivat kuntoon.....puoleksi vuodeksi, kunnes alkoi jälleen vuotamaan kun nousi ylös.
Suuttimen lopullisesti kuntoon sai Kempeleen autohuolto. (tai siis itse kierteet...)
Sitten oli episodi, jossa tyttönen pokkasi eturenkaan kohdalle kylkeen, mutta tätä vakuutusyhtiön paskaa en jaksa edes alkaa tähän kirjoittelemaan...
![kele :kele:](./images/smilies/rk01_giornatanera.gif)
Mutta lopullisesti W211:een vaihdettiin / vaihdoin normaali suodattimien ja öljyjen lisäksi ylätukivarret molemmin puolin, alapalloniveliä pariinkin kertaan, tukivarret, raidetankojen päät, etujouset, takajouset, jarrulevyt ja palat, termaria, uusi tuulilasi, jarrusatulat ja vaihdettiin siihen koko kardaanikin ja kaikkea en varmaan nyt muistakaan... Korin myllytystä jnejne....
Joku voisi sanoa, että ihan normaaleja huoltoja, mutta W210 ja W163 jälkeen tuntui menevän osaa paljon enemmän kilometreihin nähden.
Toki W211 on mukava ajaa, mutta on siinä nuo pari kohtaa, jotka voivat aiheuttaa harmaita hiuksia... Jokaisessa mallissa merkistä riippumatta on ongelmakohtia ja voisin kuitenkin veikata, että W211 niitä todellisuudessa on vähemmän... Koska noilla ajellaan kuitenkin suhteessa enemmän...
Joten summa summaarum. Voisin hyvinkin suositella W211 mallia kaikille, mutta jos vain vaihtoehtona on facelift malli, niin sellainen mieluummin.
Tuolla W211 200cdi:llä tuli ajeltua reilu kolme vuotta ja päälle 55tkm.
Se aika kuitenkin on taakse jäänyttä elämää.
Ohessa kuitenkin pari kuvaa valkoisesta....
https://lh3.googleusercontent.com/b7LYe ... 67-h456-no
https://lh3.googleusercontent.com/KyHxD ... 45-h363-no
Eli tällä siis mentiin kolmisen vuotta suhteellisen huoletta kuitenkin. Ja todella pienellä kulutuksella... Matka-ajossa siinä 3.6-4.2 riippuen vauhdista ja matkapainosta.
Sitten tuli jälleen uusi koiruus kuvioihin ja piti saada farkkua alle. Katselin hiukan kuitenkin ensin noita ML:ä koska aivan yliverto ajaa... Mutta sitten lopulta päädyin kuitenkin tähän nykyiseen S211 270cdi kulkineeseen.
Tuossa on uudesta Emmasta kuva...
https://lh3.googleusercontent.com/niOIO ... 37-h587-no
vielä ei ole ehtinyt enempiä otella, koska tuore tapaus... Mutta ajatuksena olisi tämän huolloista ja mahdollisista ongelmakohdista tänne kuvineen julkaista....
Ja hetihän siitä pitää alkaa omanlaistaan alkaa tekemäänkin...
Apukuskin takapussi ilmeisesti vuotaa, koska laski yön aikana perän alas... Myyjä kyllä sanoi, että olisi pussiT vaihdettu, eli molemmat... Mutta pitää ilmeisesti alkaa katsomaan jos sen paikkaisi, koska laskee senverta hitaasti....
Mutta muita huolto/korjaus kohteita tulossa seuraavasti:
-Jarrupalojen tunnistinanturi kuskin puolelta poikki
-Uudet pyyhkijän sulat
-Apukuskin oven lukko meinaa välillä reistailla
-Uudet öljyt
-Uusi ilmansuodatin
-Uusi öljynsuodatin
-Korin myllytys
-Uudet talvivanteet ja renkaat
Sitten pitää vissiin joko InsaneMen luona tai Tapsan luona käydä laittamassa ajotietokoneeseen lisätietoja, jotta voi edes kellonajan muuttaa... Ja samalla tarkastella mitä muuta Emma on oikein sisäänsä ottanut....
![jook :jook:](./images/smilies/icon_jook.gif)
Mutta aloitetaan kuitenkin tällaisella pienellä aloituksella, jota tuskin kukaan edes jaksoi lukea loppuun saakka....
![hang :hang:](./images/smilies/icon_hang.gif)