Liekin laululintta eli Oldsmobile Delta 88 Royale 79´
Kiitos kommenteista ja onnitteluista.
Perhana ku mää en ossaa lainata usiampaa kommentoijaa samaan vastaukseen...
Kuskikin pääsi rentoutuun näyttelykiertueen jälkeen...
Kun hommasin ton tunkion itelleni niin ei ollu tosiaan kuskin ovessa minkäänlaista lukkoa. Päädyin sitten tollaiseen ratkaisuun ja hyvin on palvellut tehväväänsä. Itelläki iskee tuo leppoisa rähjätyyli.
Konepellin hienot pönkät löytyi peräkontista niin päätettiin sitten tällätä oikein konepelti auki niinkuin oikeissa näyttelyautoissa monesti on. Halot passaa kyllä hyvin tuohon suomijunttilinttameininkiin.
Pitäähän se kerhossa jotain laatua olla. Hokasin vasta jälkikäteen että olis voinu laittaa näyttelyiden ajaksi sivuikkunaan jotain tapahtuman mainoksia.
Perhana ku mää en ossaa lainata usiampaa kommentoijaa samaan vastaukseen...
Kuskikin pääsi rentoutuun näyttelykiertueen jälkeen...
Kun hommasin ton tunkion itelleni niin ei ollu tosiaan kuskin ovessa minkäänlaista lukkoa. Päädyin sitten tollaiseen ratkaisuun ja hyvin on palvellut tehväväänsä. Itelläki iskee tuo leppoisa rähjätyyli.
Konepellin hienot pönkät löytyi peräkontista niin päätettiin sitten tällätä oikein konepelti auki niinkuin oikeissa näyttelyautoissa monesti on. Halot passaa kyllä hyvin tuohon suomijunttilinttameininkiin.
Pitäähän se kerhossa jotain laatua olla. Hokasin vasta jälkikäteen että olis voinu laittaa näyttelyiden ajaksi sivuikkunaan jotain tapahtuman mainoksia.
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
riittääköhän tuollainen peilin vieressä oleva töötti katsastuksellakin?
vaikkakin on kai enemmän huviksi tuohon asennettu. saa tuutata tervehdyksiä tutuille ja kauniille.
vaikka ei ihan oman auton tyyliin sopisi niin jotenkin tekisi mieli tuollainen "kohteliaisuustöötti" asentaa kuitenkin
vaikkakin on kai enemmän huviksi tuohon asennettu. saa tuutata tervehdyksiä tutuille ja kauniille.
vaikka ei ihan oman auton tyyliin sopisi niin jotenkin tekisi mieli tuollainen "kohteliaisuustöötti" asentaa kuitenkin
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Ei taija riittää mutta aiheutti tuo torvi hilpeyttä katsastuskonttorilla. On vaan jo sen verran ruosteessa myös sisältä tuo että ei kuulu kuin pientä pihinää... Noh Oldsin oikeakin töötti on mallia veteraanitöötti niinku vanhoissa hoppavoorteissa... Se kelpasi konttorilla.NonSenCe kirjoitti:riittääköhän tuollainen peilin vieressä oleva töötti katsastuksellakin?
vaikkakin on kai enemmän huviksi tuohon asennettu. saa tuutata tervehdyksiä tutuille ja kauniille.
vaikka ei ihan oman auton tyyliin sopisi niin jotenkin tekisi mieli tuollainen "kohteliaisuustöötti" asentaa kuitenkin
Ei muutakuin asenna pois jos mieli kerta tekee. Motonetista näyttää ainakin nuita saavan.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/382019/P ... rkki-torvi
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
jaa niinku kiiltävän krominenkin olisi.. eikä edes pahan hintainen. hmmm....
ja joo.. ne taitaa vaatia katsastuksessa jotain yli 90db ääniä usean metrin päästä mitattuna.
onkohan joku joskus tutkinut tai vertaillut missä autossa olisi kaikkein matalin ja mörein töötin ääni?
niitä kun on monen eri taajuuden ja saundin omaavia olemassa.. monessa autossa on sekä matala että korkee ääninen riikkari niin mä haluaisin just kaikkein matalalta murisevimman mölinän pitäjän lisätä omaani.
ja joo.. ne taitaa vaatia katsastuksessa jotain yli 90db ääniä usean metrin päästä mitattuna.
onkohan joku joskus tutkinut tai vertaillut missä autossa olisi kaikkein matalin ja mörein töötin ääni?
niitä kun on monen eri taajuuden ja saundin omaavia olemassa.. monessa autossa on sekä matala että korkee ääninen riikkari niin mä haluaisin just kaikkein matalalta murisevimman mölinän pitäjän lisätä omaani.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Ei olis tosiaan pahan hintainen. Sain ton omankin patinatorven taas toimiin.NonSenCe kirjoitti:jaa niinku kiiltävän krominenkin olisi.. eikä edes pahan hintainen. hmmm....
ja joo.. ne taitaa vaatia katsastuksessa jotain yli 90db ääniä usean metrin päästä mitattuna.
onkohan joku joskus tutkinut tai vertaillut missä autossa olisi kaikkein matalin ja mörein töötin ääni?
niitä kun on monen eri taajuuden ja saundin omaavia olemassa.. monessa autossa on sekä matala että korkee ääninen riikkari niin mä haluaisin just kaikkein matalalta murisevimman mölinän pitäjän lisätä omaani.
Kunnon rekkatorvet vaan pellin alle.
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Joo, Oldsiakin jälleen ehostettu kovasti.
Pakoputkissa on nyt ihan oikiat kannakkeet ja ne onnettomat reikänauhaheijarit on heitetty vasemman olan yli mäkeen. Väheni kyllä radikaalisti auton sisämelu ja se ei haittaa yhtään. Mukavampi nyt ajella vaikka suorat putket onkin edelleen.
Vanha Saabin ryyppyvaijerin tekele pääsi myös eläkkeelle kun tilalle tuli uusi vaijeri. Samalla viritelty myös kaasarin palautusjousi eri kohtaan niin nyt ei jää enää kaasukaan päälle. Kaasupoljin nyt pikkuisen jäykistyi mutta sen kanssa pystyy elään.
Jo viime syksynä sain hienon aivopierun että Oldsin hattuhyllylle pitää saada lisäjarruvalo. Noh eihän sinne mitään tarvikevaloa voinu tällätä vaan komea pääkallo jonka silmissä loistavat ledit kun painaa jarrua. Eilen saatiin asennettua pääkallo tonne hattuhyllylle. Näyttää kyllä hyvältä ja on taatusti Ei-hyväksytty.
Etukilpi siirtyi myös puskurin laitaan ja keskelle tuli rebel-kilpi. Jenkkikilpi oli helppo asentaa jenkkiautoon kun meni näppärästi alkuperäiselle kilvenpaikalle omilla ruuveilla.
Siinäpä sitä olikin taas monenlaista tolskausta. Visioissa on maalata vielä lisää ralliruutua auton kylkiin/helmoihin kunhan saa vaan tarvikkeet hankittua ja malttais olla satamatta yhden päivän. Se toinen umpioparikin pitää hankkia niin pääsee sen jälkeen asentaan myös maskit paikalleen.
Keulan ilmettä:
Lisäjarruvalo:
Pakoputkissa on nyt ihan oikiat kannakkeet ja ne onnettomat reikänauhaheijarit on heitetty vasemman olan yli mäkeen. Väheni kyllä radikaalisti auton sisämelu ja se ei haittaa yhtään. Mukavampi nyt ajella vaikka suorat putket onkin edelleen.
Vanha Saabin ryyppyvaijerin tekele pääsi myös eläkkeelle kun tilalle tuli uusi vaijeri. Samalla viritelty myös kaasarin palautusjousi eri kohtaan niin nyt ei jää enää kaasukaan päälle. Kaasupoljin nyt pikkuisen jäykistyi mutta sen kanssa pystyy elään.
Jo viime syksynä sain hienon aivopierun että Oldsin hattuhyllylle pitää saada lisäjarruvalo. Noh eihän sinne mitään tarvikevaloa voinu tällätä vaan komea pääkallo jonka silmissä loistavat ledit kun painaa jarrua. Eilen saatiin asennettua pääkallo tonne hattuhyllylle. Näyttää kyllä hyvältä ja on taatusti Ei-hyväksytty.
Etukilpi siirtyi myös puskurin laitaan ja keskelle tuli rebel-kilpi. Jenkkikilpi oli helppo asentaa jenkkiautoon kun meni näppärästi alkuperäiselle kilvenpaikalle omilla ruuveilla.
Siinäpä sitä olikin taas monenlaista tolskausta. Visioissa on maalata vielä lisää ralliruutua auton kylkiin/helmoihin kunhan saa vaan tarvikkeet hankittua ja malttais olla satamatta yhden päivän. Se toinen umpioparikin pitää hankkia niin pääsee sen jälkeen asentaan myös maskit paikalleen.
Keulan ilmettä:
Lisäjarruvalo:
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Aika ahkeraan tuolla on tullu välillä kierrettyä pitkin kyläraitteja.Wiqqo kirjoitti:Tätä on tullu kyllä usiasti ihailtua Oulun yössä
Lauantaina pitäs koittaa päästä Haaparantaan Classic Motor Meettiin. Aikaisempina vuosina on aina tullut teknisiä murheita niin ei oo sitten päässy Oulua pitemmälle. Nyt illalla alkoi vuotaan sitten jäähytin. Saas nähä että onko aamulla ohjelmassa sitten syylarin vaihto ennen reissua... Ainakin jäähyttimenpaikkausainetta käyvä ostaan kassillinen mukaan Oldsille matkaevääksi...
Autohan ei ole ulkoisesti muuttunut mitenkään. Töissä "joutui" tolla kulkemaan kun käyttöooppeli oli kuukauden ajokiellossa kun paukahti jarruputki poikki katsastuksessa ynnä muuta mukavaa... Mukavan Oldsilla on ollu ajella.
Tässäpä kuva tältä päivältä. Saakeli kun satoi vettä niin auto kiiltää. Laitan tähän myös sen Haaparannan mainoksen.
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Juu siellähän sitä käytiin pyörimässä. Lämpöonelmia tuli kun ei oo muutakuin se orkkis propelli käytössä. Pitää alkaa asentaan sähköflekti vielä niin ei tarvi hermoilla enää sitten lämpöjen kans. Jätettiin lintta jäähtyyn tien laitaan ja käveltiin syömään siihen lähellä olevaan hampurilaispaikkaan. Syönnin jälkeen cruisailut sitten jatkui.kerosiini kirjoitti:Näyttihän se Oldsi olevan hapiksella Oli vissiin teknisiä ongelmia kruisingin aikana? Olisin tullu raatille, mutta kerkesitte jalkasin häippästä paikalta Oltiin liikenteessä minun rämpylällä
Jaa millainen rämpylä sulla on?
Jäähyttely/syömätauko
Tauolla paikallisella huoltamolla
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Jaajuu että ei sen vakavempaa. Americanossakin on termostaatti jumitellut niin otin sen ennen lähtöä kokonaan pois ettei tarvi pottuja keitellä
Tultiin sen verran myöhässä paikoille että ohjasivat suoraan takarivistöön parkkiin https://www.dropbox.com/s/uv2bz7auyb39p ... 4.JPG?dl=0
Tultiin sen verran myöhässä paikoille että ohjasivat suoraan takarivistöön parkkiin https://www.dropbox.com/s/uv2bz7auyb39p ... 4.JPG?dl=0
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Meijätkin ohjattiin aluksi sinne takariviin piiloon. Kahtelin vähän aikaa sitä menoa ja otin sitten uusintakierroksen ja ajoin Oldsin sinne keskemmälle aluetta parkkiin.kerosiini kirjoitti:Jaajuu että ei sen vakavempaa. Americanossakin on termostaatti jumitellut niin otin sen ennen lähtöä kokonaan pois ettei tarvi pottuja keitellä
Tultiin sen verran myöhässä paikoille että ohjasivat suoraan takarivistöön parkkiin https://www.dropbox.com/s/uv2bz7auyb39p ... 4.JPG?dl=0
Mukavan näköinen Rambler sulla.
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Tulipa käytyä Oldsilla lauantaina Oulujärvi Cruisingissa.
Mukava tapahtuma oli ja aurinkokin paistoi sen verran että onnistuin polttaan käsivarteni...
Tuolta löytyy muutama räpsy tapahtumasta:
http://liekki.galleria.fi/kuvat/Ouluj%C ... sing+2015/
Mukava tapahtuma oli ja aurinkokin paistoi sen verran että onnistuin polttaan käsivarteni...
Tuolta löytyy muutama räpsy tapahtumasta:
http://liekki.galleria.fi/kuvat/Ouluj%C ... sing+2015/
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Sergey kirjoitti:Ässä on myyty.
MIKSI???
Noh eiköhän se coupekin ole ihan hieno vaikka onkin vajaapyttyinen.
Ei muutaku paikanpäälle vaan ihmetteleen.
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
no ei se kauas menny ku seo nyt mullaLiekki kirjoitti:Sergey kirjoitti:Ässä on myyty.
MIKSI???
Noh eiköhän se coupekin ole ihan hieno vaikka onkin vajaapyttyinen.
Ei muutaku paikanpäälle vaan ihmetteleen.
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Kun kutonen on vajaapyttynen ja nelonen puolimoottori niin mikäs tämä minun viispyttynen ketjulla ja kardaanilla varustettu oikein onLiekki kirjoitti:Noh eiköhän se coupekin ole ihan hieno vaikka onkin vajaapyttyinen.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Puolivajaa?XUX63 kirjoitti:Kun kutonen on vajaapyttynen ja nelonen puolimoottori niin mikäs tämä minun viispyttynen ketjulla ja kardaanilla varustettu oikein onLiekki kirjoitti:Noh eiköhän se coupekin ole ihan hieno vaikka onkin vajaapyttyinen.
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Noniin cruisingissa tuli käytyä edustamassa ja oli kyllä varsin mukava ilta.
Ilmakin vielä suosi tapahtumaa niin mikäpä siinä fiilistellessä.
Kuvia ei tullut oikein otettua mutta laitetaan viestin mausteeksi yksi kuva hienosta Oldsista.
Ilmakin vielä suosi tapahtumaa niin mikäpä siinä fiilistellessä.
Kuvia ei tullut oikein otettua mutta laitetaan viestin mausteeksi yksi kuva hienosta Oldsista.
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Kävin pikaisen pyrähdyksen ässällä Linnanmaalla. Onhan tuo ässä kuitenkin Jenkkeihin ensirekisteröity
Siellä se Liekin linttakin komistaa rivistöä:
Siellä se Liekin linttakin komistaa rivistöä:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Lauantaina oli sitten kesäkauden päätöscruising ja pirskeet.
Pokaalihan sieltä paukahti Oldsille rumimman auton tittelillä...
Olen tässä nyt pohtinut että hankinko tallipaikan ja laitan Oldsin talveksi telakalle vai pidänkö edelleen ajossa ja katsastan heti kun alkaa katsastusaika marraskuun alussa? Pientä kunnostusta pitäis kyllä tehä autolle. Nettiautoon laittokin on kummitellut välillä mielessä...
Tossapa kuva pokaalista palkintoharavan konepellillä...
Pokaalihan sieltä paukahti Oldsille rumimman auton tittelillä...
Olen tässä nyt pohtinut että hankinko tallipaikan ja laitan Oldsin talveksi telakalle vai pidänkö edelleen ajossa ja katsastan heti kun alkaa katsastusaika marraskuun alussa? Pientä kunnostusta pitäis kyllä tehä autolle. Nettiautoon laittokin on kummitellut välillä mielessä...
Tossapa kuva pokaalista palkintoharavan konepellillä...
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Oisko ollut Oulunsalosta kotoisin oleva W108cvan kirjoitti:siellä oli vanha musta mesekin ei kannata liikennevaloissa kilpasille ryhtyä tais pellin alla olla 5.7 v8
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Onhan mullakin pellin alla 5,7 V8. Saattaa siinä Mersussa tosin olla hieman kiukkuisempi pata...cvan kirjoitti:siellä oli vanha musta mesekin ei kannata liikennevaloissa kilpasille ryhtyä tais pellin alla olla 5.7 v8
Mun mielestä se kasi-Mersu on W112. Semmonen vanhempi siipimalli siis. Saakelin hieno. Tykkään.
Oldsin pärstä viestin koristeeksi...
Exät:
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Mercedes-Benz W124 230TE -86
Mercedes-Benz W123 300TD -84
Muita romuja:
Opel Omega 2,2i 16V -01
Oldsmobile Delta 88 Royale 350cid -79 Sikalintta
Juu se lienee W111 koppainen (W112 on aika harvinainen ilmajousitettu malli mutta saattoihan se olla sekin), se pyörähti Suomen MB Klubin Oulun jaoksen 25-vuotisjuhlissa automuseolla. Hienot saundit oli...Liekki kirjoitti:Mun mielestä se kasi-Mersu on W112. Semmonen vanhempi siipimalli siis. Saakelin hieno. Tykkään.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"