w124 sammuilee..(300E aut.vm.88)
w124 sammuilee..(300E aut.vm.88)
onkohan jollain ollut samanlaisia ongelmia ja osais kertoa et mistä vikaa kannattais alkaa etsimään..Eli kesken ajon sammuu ja sitten ei lähe millään käyntiin ..ei edes lupaa.Tuntuu vähän ihmeelliseltä vialta kun tunnin kahden kuluttua lähtee taas käyntiin normaalisti ja käykin normaalisti. Ja taas kun moottori lämpenee ja pääsee jonkin matkaa niin sammuu eikä lähde käyntiin millään.
samaan suuntaan
Kerroinki jo tuonne pumppukeskusteluun tuosta 220C dieselin sammuilemisesta. Miten käyttäytyy sun mersu käynnistettäessä? Tuossa esiintyy sammuilua usein heti käynnistymisen jälkeen ja sitten jonku aikaa ajon aikana kone joko yskii/pätkii/korahtelee . Sammumisen jälk. lähtee kyllä heti käyntiin, mutta hetken päästä taas ni(s)kottelee. Ilmavikaanhan tuo viittaa, mutta on tuossa ollut muutakin jännää (lämm. laitteen säätimet ei toimi, latausongelma (johon liitty erinäisiä valoja kojetaulussa), joten en ihmettele, vaikka ongelma ois sähköpuolella.
Kokeileppas ensialkuun sellaista perinteistä "akun kengät hetkeksi pois" keinoa Eli akun kenkä vaikkapa kymmeneksi minuutiksi irti ja sitten takaisin...Nollaa kai jotenkin ruiskun Ainakin minulla auttoi vastaavaan vikaan,ei tietenkään poista itse vian aiheuttajaa..eli vika voi ilmetä uudestaankin.
Toinen mikä voisi auttaa ainakin siihen että pääsee tien päältä pois.Ilmanputsari irti,määräjakajan kuskin puoleisella sivulla on musta laatikko johon tulee kaksi(vai oliko kolme )napainen liitin. Liitin irti ja sähköhärpäkkeet eivät vaikuta seoksiin.Ainakin sen jälkeen minulla toimi,seokset voivat vaan olla mitä satuu joten pitempiä ajeluita ei suositella...
Toinen mikä voisi auttaa ainakin siihen että pääsee tien päältä pois.Ilmanputsari irti,määräjakajan kuskin puoleisella sivulla on musta laatikko johon tulee kaksi(vai oliko kolme )napainen liitin. Liitin irti ja sähköhärpäkkeet eivät vaikuta seoksiin.Ainakin sen jälkeen minulla toimi,seokset voivat vaan olla mitä satuu joten pitempiä ajeluita ei suositella...
1 ääni puolalle,lämmetessään ihan "normaalia"että lakkaa toimimasta ja jäähdyttyään taas mennään
2.ääni sytyksenohjaus yksikölle.Tekee samaa ku puola.
3.ääni polttoaine pumpun releelle akun takana.
Sammuuko muuten kuin puuukolla leikaten vai tökkiikö edes pikkasen ennenkun sammuu?
2.ääni sytyksenohjaus yksikölle.Tekee samaa ku puola.
3.ääni polttoaine pumpun releelle akun takana.
Sammuuko muuten kuin puuukolla leikaten vai tökkiikö edes pikkasen ennenkun sammuu?
230TE vm.86 Koirankoppi
sammuu
eli sammuu kuin puukolla leikaten...täytyypä tarkastaa toi pensapumpun rele...yksi tuttu kellä on ollu w124 230te sanos et sillä oli samanlaista vikaa joskus ja osottautui pensapumpun releeksi...maksoi uus kuulemma 159e jo on releellä hintaa!! motonetista yms ei kuulemma saanut vaan piti tilata vehon kautta.
no nyt
no nyt kokeilin tota akun + navan irrottamista sammumisen jälkeen...lähti käyntiin heti kun laiton navan kiinni takas ja starttasin.vähän matkaa pääsin ja taas sammus eikä edes lupaa ennen kuin irrottaa akun kengän ja laittaa takas..jo on kumma vika.
Omituisia ovat M103:sen oikut Vielä voisi kokeilla tuon EHAn vaikutusta tuohon sammuiluun.
Eli tuossa kuva:
ilmanputsari irti ja tuon nuolen osoittaman mustan mötikän (EHA) kupeesta liitin irti.Jos vielä sammuu lämpimänä niin vika taitaa sitten taipua tuonne syttyboksi tai pensapumpunrele linjalle.Jos ei enää sammuile niin...Kai se vika sitten ruiskunboksi,EHA,anturi linjalla
Eli tuossa kuva:
ilmanputsari irti ja tuon nuolen osoittaman mustan mötikän (EHA) kupeesta liitin irti.Jos vielä sammuu lämpimänä niin vika taitaa sitten taipua tuonne syttyboksi tai pensapumpunrele linjalle.Jos ei enää sammuile niin...Kai se vika sitten ruiskunboksi,EHA,anturi linjalla
Veikkaan, että siulla on EHA:lle tuleva piuha poikki tai huono kosketus jommassa kummassa päässä. Jos EHA:n piuha on irti niin kone ei käy kuin kylmänä lisäsuuttimen avulla ja sammuu kun moottori on saavuttanut 30 asteen lämpötilan ja lisäsuuttimen toiminta loppuu.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Niin,toimii siis lämpöisenä ilman Ehalle meneviä tietojakin,Eha nimittäin katkaisee polttoaineen syötön kun sille tuleva virta on 60mA(muistinkohan oikein )Johto irti on käytössä jotkut perusasetukset millä kyllä toimii,mutta seokset kai laihalla? ja tehoja noin 64,6% normaalista...
Minullahan teki niin että toimi kylmänä,mutta lämmetessään yli 80 asteen sammui.Heitti jostain syystä seokset ihan päin...mustaa tuli hetken putken täydeltä ennenkuin sammui jos ehti kaasua polkemaan kun hyytyi.Sitten kun pari kertaa testasi että vieläkö sammuu lämmetessä niin boksi ikäänkuin tilttasi eikä antanut EHAlle lupaa pensan luovuttamiseen...Akun kenkiä kun vähän aikaa piti irti niin ruiskun boksi kai nollasi hölmöilynsä ja auto toimi kuin ei mitään olisi ollutkaan.Kaksi kertaa on vuoden sisällä tuon tehnyt,eikä selitystä löytynyt...
Minullahan teki niin että toimi kylmänä,mutta lämmetessään yli 80 asteen sammui.Heitti jostain syystä seokset ihan päin...mustaa tuli hetken putken täydeltä ennenkuin sammui jos ehti kaasua polkemaan kun hyytyi.Sitten kun pari kertaa testasi että vieläkö sammuu lämmetessä niin boksi ikäänkuin tilttasi eikä antanut EHAlle lupaa pensan luovuttamiseen...Akun kenkiä kun vähän aikaa piti irti niin ruiskun boksi kai nollasi hölmöilynsä ja auto toimi kuin ei mitään olisi ollutkaan.Kaksi kertaa on vuoden sisällä tuon tehnyt,eikä selitystä löytynyt...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Onko virtsan...virranjakajan sisään kukaan kurkistellut
CO säädöt kunnossa, lambadan pulssisuhteet tarkistettu...siis, että punksuneeraa niinku pitääki ....häikkärien vastusarvot ovat kunnossa
CO säädöt kunnossa, lambadan pulssisuhteet tarkistettu...siis, että punksuneeraa niinku pitääki ....häikkärien vastusarvot ovat kunnossa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Tuota on tehnyt itselläkin ja sinällään hauskasti, että 80 asteen jälkeen sammuu vain kerran ja sen jälkeen pelaa normaalisti aina yön yli seisottamiseen asti. Eli joka aamu tuo rituaali - aja lämpimäksi, anna sammua vaikka vauhdissa ja siitä taas käymään. Pitää olla sammuksissa 3-4 sek., muuten sammuu uudestaan, jos heti pamauttaa uudelleen tulille. Pieni mutta kiusallinen vaiva kuten peräpukama konsanaanAM kirjoitti: Minullahan teki niin että toimi kylmänä,mutta lämmetessään yli 80 asteen sammui...
Kokeillaanpa tuota akkukonstia, vaiva nimittäin hävisi melkein vuodeksi, kun akku viimeksi vaihdettiin
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
300e...sammuu vieläkin.
joo eli mullakin tekee just tota et sammuu n.80 asteessa,ja sitten pitää irrottaa akun napa.takaisin laiton jälkeen voit päästä 100m tai joskus jopa 3-5 kilometriäkin riippuen millä päällä merusu on .
lähteehän se käyntiin tosiaan muutaman tunnin jäähtymisen jälkeenkin mut lämpimänä ei ilman akun navan irrotusta/takaisin kiinnitystä.
lähteehän se käyntiin tosiaan muutaman tunnin jäähtymisen jälkeenkin mut lämpimänä ei ilman akun navan irrotusta/takaisin kiinnitystä.
Se kylmäkäynnistys-suutin syöttää ainakin joidenkin tietojen mukaan ainoastaan startatessamjo33400 kirjoitti:Veikkaan, että siulla on EHA:lle tuleva piuha poikki tai huono kosketus jommassa kummassa päässä. Jos EHA:n piuha on irti niin kone ei käy kuin kylmänä lisäsuuttimen avulla ja sammuu kun moottori on saavuttanut 30 asteen lämpötilan ja lisäsuuttimen toiminta loppuu.
edelleen
Irrotin tuon piuhan..ei vaikutusta,sammuu edelleenAM kirjoitti:Omituisia ovat M103:sen oikut Vielä voisi kokeilla tuon EHAn vaikutusta tuohon sammuiluun.
Eli tuossa kuva:
ilmanputsari irti ja tuon nuolen osoittaman mustan mötikän (EHA) kupeesta liitin irti.Jos vielä sammuu lämpimänä niin vika taitaa sitten taipua tuonne syttyboksi tai pensapumpunrele linjalle.Jos ei enää sammuile niin...Kai se vika sitten ruiskunboksi,EHA,anturi linjalla
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ylijännitesuojarele...
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Jos en ole ja kokemuksen kautta väärin ymmärtänyt niin kylmäkäynnistyssuutin toimii niin kauan kunnes moottori on saavuttanut 30 asteen lämpötilan. Kylmäkäynnistyssuutin pitää moottorin kierroksia korkeammalla kylmänä. Toki voin olla myös ymmärtänyt asian väärin. Kansiremontin yhteydessä vaan ilmeni tälläinen toiminta kun olin vahingossa tökännyt EHA:n johdon irti.Jani kirjoitti:Se kylmäkäynnistys-suutin syöttää ainakin joidenkin tietojen mukaan ainoastaan startatessamjo33400 kirjoitti:Veikkaan, että siulla on EHA:lle tuleva piuha poikki tai huono kosketus jommassa kummassa päässä. Jos EHA:n piuha on irti niin kone ei käy kuin kylmänä lisäsuuttimen avulla ja sammuu kun moottori on saavuttanut 30 asteen lämpötilan ja lisäsuuttimen toiminta loppuu.
Kannattaa mitata ehalle tulevan johdon jännite kylmänä ja myös silloin kun vika on päällä.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
rele???
akun takana on 2 relettä...osaako joku kertoa et kumpi mahtaa olla bensapumpunrele? edestä katsottuna oikeanpuoleinen (pienempi kooltaan) vai vasemman puoleinen (saman kokoinen muuten mutta korkeampi malliltaan ja pienemmät nastat) kummassakaan ei lue mitään on vaan numeroita.
Ei,vaan tyhjäkäyntiä pitää korkeammalla tyhjäkäyntimoottori.mjo33400 kirjoitti: Jos en ole ja kokemuksen kautta väärin ymmärtänyt niin kylmäkäynnistyssuutin toimii niin kauan kunnes moottori on saavuttanut 30 asteen lämpötilan. Kylmäkäynnistyssuutin pitää moottorin kierroksia korkeammalla kylmänä. Toki voin olla myös ymmärtänyt asian väärin.
Ja kylmänä voi sammahtaakin ehan johdon irroituksen jälkeen,mutta lämpöisenä ei tosiaan vaikuta käyntiin juuri lainkaan.Tai sitten näitä moottoreita on erilaisia...
Joissain systeemeissä näin kai onkinmjo33400 kirjoitti:Jos en ole ja kokemuksen kautta väärin ymmärtänyt niin kylmäkäynnistyssuutin toimii niin kauan kunnes moottori on saavuttanut 30 asteen lämpötilan. Kylmäkäynnistyssuutin pitää moottorin kierroksia korkeammalla kylmänä. Toki voin olla myös ymmärtänyt asian väärin. Kansiremontin yhteydessä vaan ilmeni tälläinen toiminta kun olin vahingossa tökännyt EHA:n johdon irti.
Kannattaa mitata ehalle tulevan johdon jännite kylmänä ja myös silloin kun vika on päällä.
Joutokäynnin korotus saadaan joutokäynnin säätimen avulla.
Ja korotettu käynti on vain kattimalleissa, esim oma käy kesät talvet ~800rpm joutokäyntiä.
Mitä tarkoitat tyhjäkäyntimoottorilla? En ole kuullutkaan moisesta.AM kirjoitti:Ei,vaan tyhjäkäyntiä pitää korkeammalla tyhjäkäyntimoottori.mjo33400 kirjoitti: Jos en ole ja kokemuksen kautta väärin ymmärtänyt niin kylmäkäynnistyssuutin toimii niin kauan kunnes moottori on saavuttanut 30 asteen lämpötilan. Kylmäkäynnistyssuutin pitää moottorin kierroksia korkeammalla kylmänä. Toki voin olla myös ymmärtänyt asian väärin.
Ja kylmänä voi sammahtaakin ehan johdon irroituksen jälkeen,mutta lämpöisenä ei tosiaan vaikuta käyntiin juuri lainkaan.Tai sitten näitä moottoreita on erilaisia...
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Minulla on normaali kutonen ei katti ja kylmänä pitää korkeampia kierroksia juuri tonne 30 asteeseen asti ja on minun mielestä aivan normaali toiminto.Jani kirjoitti:Joissain systeemeissä näin kai onkinmjo33400 kirjoitti:Jos en ole ja kokemuksen kautta väärin ymmärtänyt niin kylmäkäynnistyssuutin toimii niin kauan kunnes moottori on saavuttanut 30 asteen lämpötilan. Kylmäkäynnistyssuutin pitää moottorin kierroksia korkeammalla kylmänä. Toki voin olla myös ymmärtänyt asian väärin. Kansiremontin yhteydessä vaan ilmeni tälläinen toiminta kun olin vahingossa tökännyt EHA:n johdon irti.
Kannattaa mitata ehalle tulevan johdon jännite kylmänä ja myös silloin kun vika on päällä.
Joutokäynnin korotus saadaan joutokäynnin säätimen avulla.
Ja korotettu käynti on vain kattimalleissa, esim oma käy kesät talvet ~800rpm joutokäyntiä.
Mikä on joutokäynnin säädin? Siis puhun bensakoneesta.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
lisäilmaluisti ja tyhjäkäyntimoottori ovat eri vehkeitä.Lisäilmaluisti toimii bi-metallijousella säätäen tyhjäkäyntiä kylmänä.tyhjäkäyntimoottori toimii sähköllä ohjattuna koko ajan,riippumatta lämpötilasta.Ja selvyyttä missä nyt sitten on mikäkin laite ei ole minulla.Ennen luulin että kaikissa ke-jeteissä on tyhjäkäyntimoottori ja kaikissa k-jeteissä lisäilmaluisti,mutta näinkään ei nähtävästi ole Ainakin 4 koneisissa mersuissa on kai molempia vehkeitä sekä ke.jetissä että k-jeteissä..otappa nyt sitten selvää...
Ja pelkkää ilmaahan se tyhjäkäyntimoottori ohjaa ohi kaasuläpän,MUTTA ottaa sen vasta ilmamäärämittarin jälkeen,eli seos pysyy kuitenkin oikeana.Eli kyllä sitä pensaakin tulee lisää samalla.
Ja pelkkää ilmaahan se tyhjäkäyntimoottori ohjaa ohi kaasuläpän,MUTTA ottaa sen vasta ilmamäärämittarin jälkeen,eli seos pysyy kuitenkin oikeana.Eli kyllä sitä pensaakin tulee lisää samalla.