Eli otsikossa tulikin se mikä olisi edessä. Nyt tarvis neuvoja kuinka se tehdään ja onnistuuko se tehdä ilman nosturia?
Varmaan olisi hyvä vaihtaa samalla kytkinlevyt ja ehkä jotain muuta?
Autohan on manuaali 6 vaihteinen vm 03
Alkoi ajaessa täristää hieman ja nyt tärinä ja ravistus tuntuu jo tyhjäkäynnilläkin.
Kytkin pitää painaa todella syvälle että mitään tapahtuu ja ottaa kiinni melkein heti kun sen on saanut lattiasta ylös.
Miten muuten kaksoismassavauhtipyörä/kytkin oireilee? Autolla ei uskalla ajaa että sitä kävisi jollain pajalla näyttämässä.
W209 kaksoismassavauhtipyörän vaihto
Taitaa olla suht samanlainen ku väykyssä. Eli ilman nosturia/monttua todella hankalaa, teoriassa mahdollista. Miettii vaan et laatikko pitää pudottaa pois eli korkeutta pitäs olla sen verran et saa alta pois ja et mahtuu jotain alle millä sen saa pois ja takasi. Periaattees ryömii alle ja ottaa irrottaes kopin ja punnertaa takas, eli todella haasteellista ku ei mikään ihan kevyt ole.
Oireen perusteella kytkin/painelaakeri entiset ja ravistelu tietysti vauhtipyörältä kuulostaa. Vaihdossa ei mitään muuten kovin ihmeellistä taida olla, jollain kytkimen ku saa keskitettyä, ei ihan hirveän ihmeellistä tekniikkaa ole.
Oireen perusteella kytkin/painelaakeri entiset ja ravistelu tietysti vauhtipyörältä kuulostaa. Vaihdossa ei mitään muuten kovin ihmeellistä taida olla, jollain kytkimen ku saa keskitettyä, ei ihan hirveän ihmeellistä tekniikkaa ole.
Sehän on hyvä että onnistuu kotioloissa. Nosturia tai monttu ei kyllä ole mutta eiköhän sen jollain konstilla saa niin ylös että laatikko mahtuu tuleman sieltä pois.
Tarviikos tuohon operaatioon mitään erikoistyökaluja, vois hommata etukäteen ettei sitten kesken remonttia tarvis lähteä metsästään niitä mistään.
Onkos muuten aivan normaalia että autolla ajettu vasta 240000km ja hajoaa tuo massapyörä?
Tarviikos tuohon operaatioon mitään erikoistyökaluja, vois hommata etukäteen ettei sitten kesken remonttia tarvis lähteä metsästään niitä mistään.
Onkos muuten aivan normaalia että autolla ajettu vasta 240000km ja hajoaa tuo massapyörä?
Kotioloissa oikeasti lähinnä teoreettinen mahdollisuus. Kunhan ymmärtää et se on painava se loota, ei ainakaan yksikseen kannata jumppaamaan ryhtyä. Ja sitä tilaa alle tarvii suht reippaasti. Viisaammat tarkentakoot mut kytkimen keskitystyökalu taitaa olla ainoa oikeasti erikoinen, senkin näppärä tekee itse. Muistelen et noin 3h oli vaihtoaika melkein-merkkihuollossa et ei ihan ilmaista mut sorapihassa taisteluun verrattuna hyvä vaihtoehto.
Muuta osaa kestävyydestä sanoa, mutta omassa (vakiotehoinen 270cdi joka uutena oli helsingissä useamman vuoden taksina, kytkin ollut kovassa käytössä) vauhtipyörä vaihtui jossain vähän vajaan 600tkm kohdilla, sekin samalla vaivalla kun kytkin ja painelaakeri uusittiin. Noilla kilometreillä ei mitään havaittavaa vikaa vauhtipyörässä ollut, vakiotehoilla noiden pitäis olla aika pitkä ikäisiä.
Muuta osaa kestävyydestä sanoa, mutta omassa (vakiotehoinen 270cdi joka uutena oli helsingissä useamman vuoden taksina, kytkin ollut kovassa käytössä) vauhtipyörä vaihtui jossain vähän vajaan 600tkm kohdilla, sekin samalla vaivalla kun kytkin ja painelaakeri uusittiin. Noilla kilometreillä ei mitään havaittavaa vikaa vauhtipyörässä ollut, vakiotehoilla noiden pitäis olla aika pitkä ikäisiä.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Sen vauhtipyörän kestoon vaikuttaa ainakin se miten autolla on ajettu. Pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella jos jurnuttaa polttoainetta pihistellen, niin rasittaa sitä vauhtipyörää enemmän. Tietysti myös järjetön revittäminen rasittaa sitä myös. Ainakin 330:sen E46:sen Bemarin kaksoismassa antautui 250tkm kohdalla, tiedä sitten onko Mersun vastaava kestävämpi.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261