
Lääke tähänkin on löytynyt.
(Uutinen ilman kuvaa ei ole mikään uutinen)
No siitähän se johtunee, ei nimittäin huvikseen ole tehty kahta erilaista hehkurelettä. Ei kestä ihan hirveästi ylivirtaa kärkiparit.Karvanaama kirjoitti:Saattaa olla että asiaan vaikuttaa se, että kun ei 5-pyttyisen hehkurelettä ollut, paikallaan on 4-pyttyisen rele ja johtosarja. Laitoin vitosen hehkulle vaan lenkin nelospytyltä.
Tässä varsin varteenotettava vaihtoehto, kiitos vihjeestä.teppo21 kirjoitti:Itse ratkaisin saman probleemin laittamalla yhdelle hehkulle tavallisen 40A releen, joka ottaa ohjauksen hehkureleeltä
Sulta oli sanat päässy lipsahtamaan vikaperin, korjasin.Karvanaama kirjoitti: Vaikuttaa lupaavalta.
Itse ajaminen jäi tekemättä kun tuli kietaistua pari koppaa olutta vivustoa kasatessa.
Tutkailin (etu) kumeja sitten oikein lasit päässä, onhan niissä nähtävissä sellainen formuloista tuttu "flätspotti". Tiedän myös missä se tuliKarvanaama kirjoitti: Penta Ronalit tai sitten kumi oli syyllinen tosi ärsyttävään pompotukseen.
Ei jää enää mullakaan kierrokset päälle kun vähän pumppua hienosäätiKarvanaama kirjoitti:Mittariin pyörähti 600000 km, tämän kanssa on taivallettu mittarin mukaan 38094 km.
Jokunen sata puuttunee taannoisen mittarinvaijerivaurion takia.
Tuon JussaP:n punaisen satakakskolmosen koeajon jälkeen tekisi mieli vielä avata pumpun takakansi uudestaan. Käsittääkseni syöttöruuvin yläpuolella oleva pikkuruuvi vaikuttaisi kierrosten laskunopeuteen, tässähän lämpimänä kierrokset laskee hieman hitaasti. Eli pikkuruuvia aukipäin (vähän) ja taas saisi syöttöä vähän lisää..kait..
Sitten max. kierroksia maltillisesti.
Jaa tuota olen näköjään jo jauhanut lokakuun puolella, eli nyt pitää jo tehdäkkin jotain.
Kävin nyt sitten taas pumpulla, tuo mainittu kierrosten laskunopeuden säätöruuvi oli tarkoitus säädellä. Peilin kautta sen sai näkyville, ja kuten mallikuvissakin näkyy, on ruuvissa pieni lukkorengas. Pitääkös se irrottaa säätöä varten?Karvanaama kirjoitti:Työpaikalta lainasin pikku räikkäsarjan, syvyys riitti justiinsa, että pääsi pumpun takakannen ruuveille käsiksi.
Tarkoitus oli ennen pimeäntuloa vaihtaa vain alimmat uraruuvit toisiin ja säätää paremmalla ajalla syötöä.. No otin kuitenkin takakannen auki ja syöttöä 2 kierrosta sekä tyhjäkäyntiä 2 ja vartti. Koekäyttelin kansi auki, tuntui aika sopivalta. Kansi ei tietenkään sopinut paikalleen enää, joten lyhensin tyhjäkäyntiruuvia rautasahanterällä. Jopa meni paikalleen.
Kone lämpimäksi ja tottakai se tyhjäkäynti jää hieman ylös, hienosäätöön en koskenut ollenkaan. Kaasuvivusto hieman takertelee myöskin, käsin auttamalla kierrokset laskee siedettävälle tasolle. Pitää vielä tehdä asialle jotain.
Vaan kylläpä vetää mukavasti!! Testiajo tapahtui pimeällä, joten savun määrä jäi hieman epäselväksi.
Pumpulla oli jo epäilemättä käyty aikaisemmin, oli ruuveissa sen verran jälkiä.
Ahtopaine ei juuri noussut säädön seurauksena, ruuvailu jatkuu toisena päivänä taas joskus.