cdi be 200 vs 220 vs 250

Vastaa Viestiin
Mars
Viestit: 10
Liittynyt: 22.7.2015 10:22

cdi be 200 vs 220 vs 250

Viesti Kirjoittaja Mars »

Hei,

Olen katsellut noin v. 2012 farkkuja. Mitä eroja näissä moottoreissa on, kun kaikki ovat 2.1 l dieseleitä?
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1271
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

200cdi 1x ahdin. Muut kaksi ahdinta.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Sma p*ka motti muuten
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Olisin eri mieltä.
Minun näkökannaltani tehokas, hiljainen ja taloudellinen.
Varsinkin kahden ahtimen mallit työntää niin, ettei millään nelipyttyiseksi uskoisi.


C250 CDI 4wd A
~570/263

Kuva
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Mars
Viestit: 10
Liittynyt: 22.7.2015 10:22

Viesti Kirjoittaja Mars »

Kiitos. Onko näissä jotain erityistä, johon pitäisi kiinnittää huomiota?
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1271
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Käynnistyksen jälkeen mahdollisesti kuuluvaan rahinaan. Paras moottori mikä minun autoissa on ollut. Ei edes vikaantuvaa garretin sähköohjattua ahdinta kuten 646 moottorissa. Jakopää huonompi. Kestää kuitenkin yleensä ainakin 300tkm. Ja tuotannossa on parannettu osia ajan saatossa.

Softalla lähtee hyvin voimaa ja kulutus on melko pieni.
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
OM651:

Yksiahdin mallit 180/200 cdia, noin 500nm/210-220hv, man 400nm/200hv, teho tulee kuitenkin sen verran pienillä kierroksilla, 3500-3800rpm, että väännönrajoitus vaikuttaa max tehoonkin.

Kaksiahdin 220cdi, noin 500nm/240-250hv, man sama.

Kaksiahdin 250cdi, noin 560-580nm/260-270hv, tai miten halutaan. Ko man en ole ole tehnyt.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

tuikku kirjoitti:Kaksiahdin 220cdi, noin 500nm/240-250hv, man sama.

Kaksiahdin 250cdi, noin 560-580nm/260-270hv, tai miten halutaan. Ko man en ole ole tehnyt.
Intresanttia. Onko 220 ja 250 välillä jotain mekaanista eroa, joista nuo erot johtuu?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Suuttimet
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

Onko tietoa siitä, vieläkö tilanne on sama?

Eli ovatko vuosimallin 2017 OM651 koneisetkin niin, että 200 on yhdellä ahtimella ja 220 sekä 250 kahdella?

200CDI näyttäisi ainakin olevan tarkemmalta koodiltaan OM651.921. Eikös tämä koodi juurikin kuulu yhdelle kaksoisahtimella varustetuista malleista?

Ihan itsekseni tähän vastatakseni, EPC:n mukaan 200CDI:kin on tosiaankin tupla-ahtimella ainakin tässä 2017 vuosimallissa.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

hotari kirjoitti:p*ka motti
Tähän olisi kyllä mielenkiintoista kuulla perusteluja.
Stein
Viestit: 65
Liittynyt: 04.12.2014 8:36

Viesti Kirjoittaja Stein »

Mistä vuodesta mihin vuoteen OM651 konetta on valmistettu?
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

Stein kirjoitti:Mistä vuodesta mihin vuoteen OM651 konetta on valmistettu?
On sitä useampi vuosi tehty ja edelleen on tuotannossa.

Nykyisin taitaa olla niin, että kaikissa versioissa on sama tuplaturbo. Oma puhdasarvaukseni on, että uusimpien päästömääräysten täyttäminen on johtanut tähän.

220 on "perusversio". 200:ssa on moottorikoodina M013 (reduced performance) ja 250:ssa näyttäisi vastaavasti olevan koodi M014 tarkoittamassa lisättyä tehoa. 220:ssa ei luonnollisestikaan ole kumpaakaan koodia.

Kakssatasta ei Vehon nettihinnasto enää näyttänyt tuntevankaan, vaan mallit alkavat 220:sta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 moottori”