cdi be 200 vs 220 vs 250
cdi be 200 vs 220 vs 250
Hei,
Olen katsellut noin v. 2012 farkkuja. Mitä eroja näissä moottoreissa on, kun kaikki ovat 2.1 l dieseleitä?
Olen katsellut noin v. 2012 farkkuja. Mitä eroja näissä moottoreissa on, kun kaikki ovat 2.1 l dieseleitä?
Käynnistyksen jälkeen mahdollisesti kuuluvaan rahinaan. Paras moottori mikä minun autoissa on ollut. Ei edes vikaantuvaa garretin sähköohjattua ahdinta kuten 646 moottorissa. Jakopää huonompi. Kestää kuitenkin yleensä ainakin 300tkm. Ja tuotannossa on parannettu osia ajan saatossa.
Softalla lähtee hyvin voimaa ja kulutus on melko pieni.
Softalla lähtee hyvin voimaa ja kulutus on melko pieni.
.
OM651:
Yksiahdin mallit 180/200 cdia, noin 500nm/210-220hv, man 400nm/200hv, teho tulee kuitenkin sen verran pienillä kierroksilla, 3500-3800rpm, että väännönrajoitus vaikuttaa max tehoonkin.
Kaksiahdin 220cdi, noin 500nm/240-250hv, man sama.
Kaksiahdin 250cdi, noin 560-580nm/260-270hv, tai miten halutaan. Ko man en ole ole tehnyt.
OM651:
Yksiahdin mallit 180/200 cdia, noin 500nm/210-220hv, man 400nm/200hv, teho tulee kuitenkin sen verran pienillä kierroksilla, 3500-3800rpm, että väännönrajoitus vaikuttaa max tehoonkin.
Kaksiahdin 220cdi, noin 500nm/240-250hv, man sama.
Kaksiahdin 250cdi, noin 560-580nm/260-270hv, tai miten halutaan. Ko man en ole ole tehnyt.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Onko tietoa siitä, vieläkö tilanne on sama?
Eli ovatko vuosimallin 2017 OM651 koneisetkin niin, että 200 on yhdellä ahtimella ja 220 sekä 250 kahdella?
200CDI näyttäisi ainakin olevan tarkemmalta koodiltaan OM651.921. Eikös tämä koodi juurikin kuulu yhdelle kaksoisahtimella varustetuista malleista?
Ihan itsekseni tähän vastatakseni, EPC:n mukaan 200CDI:kin on tosiaankin tupla-ahtimella ainakin tässä 2017 vuosimallissa.
Eli ovatko vuosimallin 2017 OM651 koneisetkin niin, että 200 on yhdellä ahtimella ja 220 sekä 250 kahdella?
200CDI näyttäisi ainakin olevan tarkemmalta koodiltaan OM651.921. Eikös tämä koodi juurikin kuulu yhdelle kaksoisahtimella varustetuista malleista?
Ihan itsekseni tähän vastatakseni, EPC:n mukaan 200CDI:kin on tosiaankin tupla-ahtimella ainakin tässä 2017 vuosimallissa.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
On sitä useampi vuosi tehty ja edelleen on tuotannossa.Stein kirjoitti:Mistä vuodesta mihin vuoteen OM651 konetta on valmistettu?
Nykyisin taitaa olla niin, että kaikissa versioissa on sama tuplaturbo. Oma puhdasarvaukseni on, että uusimpien päästömääräysten täyttäminen on johtanut tähän.
220 on "perusversio". 200:ssa on moottorikoodina M013 (reduced performance) ja 250:ssa näyttäisi vastaavasti olevan koodi M014 tarkoittamassa lisättyä tehoa. 220:ssa ei luonnollisestikaan ole kumpaakaan koodia.
Kakssatasta ei Vehon nettihinnasto enää näyttänyt tuntevankaan, vaan mallit alkavat 220:sta.