Tuore w211 omistaja ilmoittautuu / Mittariston valot mykkänä

NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Tuore w211 omistaja ilmoittautuu / Mittariston valot mykkänä

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

Tänään tosiaan kävin vaihtamassa e39 bemun tollaseen w211 200cdiat -07 classic farkkuun, 188tkm.
Sovittiin että liike katsastaa auton ennen kauppoja jotta säästytään yllätyksiltä, nyt on joku kymmenen kilsaa heitetty lenkkiä koeajon lisäksi ja hyvältähän tuo tuntuu! Ainoat asiat mitkä mietityttää on laatikon öljynvaihto, en mielestäni nähnyt huoltokirjassa merkintää tästä, sekä semmonen juttu kun pakittaa hiljaa ja kääntää rattia niin kuskin puolelta keulasta kuuluu narinaa. Voisko se olla joku hammastanko tai jotain? Vinkkejä otetaan vastaan.

Olikos tässä mallissa mahollisuus saada sumuvalo syttymään suuntaan johon vilkuttaa?
Onko takalasin pyyhin deletoitavissa?

Eipä tässä yhtäkkiä tuu muuta mieleen joten jätetään tähän.
Viimeksi muokannut NotkOO, 17.3.2016 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Onneksi olkoon hienosta autosta ja toivottavasti hyvästä yksilöstä :)
Jos narina on sellainen kuminen, niin itsellä tuli alatukivarren puslasta, vaikka löysää ei ollut. Saksasta tilasin molemmille puolille etupäähän uudet alatukivarret, koiranluut, reaktiotangot ja alapallot ja nämä tuli reilulla 200€ kotiovelle.

Kannattaa tilata esim. KL-varaosista vaihteiston öljytikku ja kurkata vaihteistoöljyjen väri. Jos kirkkaan keltaiset tai punaiset kun pyyhkii paperiin, niin normaali öljynvaihto propun kautta ja mahdollisesti KYB-venttiilin vaihto jos ei kummastakaan tarkkaa tietoa. Jos mustunut niin huuhteluvaihto + KYB. Tuo lootaöljyjen vaihtohan ei kuulu määräaikaishuoltoon kuin kerran 60tkm kohdalla ja tämän jälkeen se on erikseen teetettävä työ.

Sumuvalot saa palamaan vilkkujen kanssa kun vähän viilaa bittiä, eli kannattaa paikkakunnasta riippuen hakeutua osaavan star-käyttäjän luo piuhan päähän. Samalla sitten nollaa automaatin ym. oppineisuudet.

Takalasinpyyhkijän automaattipyyhkäisyä ei tietääkseni saa pois muuta kun rampauttamalla koko pyyhkijän esim. sulakkeen poistolla.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

sonikki kirjoitti:Onneksi olkoon hienosta autosta ja toivottavasti hyvästä yksilöstä :)
Jos narina on sellainen kuminen, niin itsellä tuli alatukivarren puslasta, vaikka löysää ei ollut. Saksasta tilasin molemmille puolille etupäähän uudet alatukivarret, koiranluut, reaktiotangot ja alapallot ja nämä tuli reilulla 200€ kotiovelle.

Kannattaa tilata esim. KL-varaosista vaihteiston öljytikku ja kurkata vaihteistoöljyjen väri. Jos kirkkaan keltaiset tai punaiset kun pyyhkii paperiin, niin normaali öljynvaihto propun kautta ja mahdollisesti KYB-venttiilin vaihto jos ei kummastakaan tarkkaa tietoa. Jos mustunut niin huuhteluvaihto + KYB. Tuo lootaöljyjen vaihtohan ei kuulu määräaikaishuoltoon kuin kerran 60tkm kohdalla ja tämän jälkeen se on erikseen teetettävä työ.

Sumuvalot saa palamaan vilkkujen kanssa kun vähän viilaa bittiä, eli kannattaa paikkakunnasta riippuen hakeutua osaavan star-käyttäjän luo piuhan päähän. Samalla sitten nollaa automaatin ym. oppineisuudet.

Takalasinpyyhkijän automaattipyyhkäisyä ei tietääkseni saa pois muuta kun rampauttamalla koko pyyhkijän esim. sulakkeen poistolla.
Kiitokset! Täälläkin toivotaan huolettomia kilometrejä. :) Joo pitää kyllä selvittää tuo laatikon öljynvaihto, kuulin et sumuvalot sais ajotietokoneen valikon kautta päälle, mutta tais olla väärää tietoa. Tuolla takalasin pyyhkijä hommalla meinasin sitä että poistais koko pyyhkijän varsineen päivineen.

Ja autohan on tosiaan tämä..http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... yyntiliike

En oo sen tarkemmin vielä perehtynyt huoltokirjaan ja kuitteihin, mutta autoliike sanoi vaihtaneensa toisen ilmapussin..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29364
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaihteiston öljynvaihto 60tkm välein, eli ellei löydy varmaa tietoa vaihdosta tuolta matkalta niin vaihtoon. Mustumista ei kannata odottaa vaan tekee aina huuhtelemalla. Samalla peräöljyt ellei niistä tietoa, kuten tietysti muukin huolto tarpeen mukaan.

Äh, miksi sumari pitäisi vilkkujen kanssa syttyä ? Eikös se ratin käännöllä syty jos on kääntymisvalot toiminnassa :?
wiimax.fi
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

dealer kirjoitti:Vaihteiston öljynvaihto 60tkm välein, eli ellei löydy varmaa tietoa vaihdosta tuolta matkalta niin vaihtoon. Mustumista ei kannata odottaa vaan tekee aina huuhtelemalla. Samalla peräöljyt ellei niistä tietoa, kuten tietysti muukin huolto tarpeen mukaan.

Äh, miksi sumari pitäisi vilkkujen kanssa syttyä ? Eikös se ratin käännöllä syty jos on kääntymisvalot toiminnassa :?
Onko heittää arviota vaihteistoöljyn vaihdon hinnasta?

Ai niinkö se toimii...? :O Mistäs ne saa käännettyä päälle?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29364
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaihteistoöljynvaihto 5v automaattiin noin 250-300 euroa.

Kääntymisvaloista en ole varma saako rattinapeista päälle / pois mutta epäilemättä joku tällaisen omistaja kertoo kunhan huomaa...
wiimax.fi
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kuten sanottu, starilla saa kääntymisvalot, mutta itse en ainakaa ole ajotietokoneen valikossa moista optiota nähnyt.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

Huoltokirjasta löysin yhden merkinnän vaihteistoöljyjen vaihdosta, 60tkm ajettuna. Sen jälkeen ei kai ole vaihdettu, uskaltaako tuolla nyt kuitenkin ajella ennenku ne öljyt vaihdetaan, vai onko ihan ASAP homma?
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kyllä se loota yleensä sen puoli miltsiä ainakin kestää yhdelläkin öljynvaihdolla, että ei tuo nyt mitenkään kilometrin päälle ole, että tarvisi sentään ajamista välttää :lol:
Vaihdattaa ne kuitenkin kannattaa "ASAP", on huomattavasti miellyttävämpi aski hyvillä liemillä ja tämän jälkeen voi mennä "normaalilla" öljyjenvaihdolla 60tkm välein.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

350-400e huuhtelemalla maksais paikallisessa mb liikkeessä..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29364
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

sonikki kirjoitti: ...tämän jälkeen voi mennä "normaalilla" öljyjenvaihdolla 60tkm välein
Se että vaihdetaan vain alle puolet öljyistä ei ole järkevää, jos haluaa ihan välttämättä parin kolmen vuoden välein kymppejä säästää niin harventaa mieluummin vaikka vaihtoväliä mutta aina kaikki öljyt uusiksi laatikkoon.
wiimax.fi
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

Mitäs nuo kaikki asennot on tuossa valokatkaisijassa?
Löytyykö näistä saattovaloja?

Millanen homma ois vaihtaa takakontin pumput, kun ei kunnolla jaksa nousta vaan pitää kädellä avittaa ylös saakka..

Onko jossain hyvät ohjeet tuon takalasin pyyhkimen poistamiseen?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Saattovalot saapi konffattua päälle mittaristosta. Ohjekirja auttaa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

dealer kirjoitti:Kääntymisvaloista en ole varma saako rattinapeista päälle / pois mutta epäilemättä joku tällaisen omistaja kertoo kunhan huomaa...
Muistaakseni saa.
Ja jos on päällä, niin syttyy niin vilkusta kuin ratinkin kääntämisestä.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

sonikki kirjoitti:Kyllä se loota yleensä sen puoli miltsiä ainakin kestää yhdelläkin öljynvaihdolla, että ei tuo nyt mitenkään kilometrin päälle ole, että tarvisi sentään ajamista välttää :lol:
Vaihdattaa ne kuitenkin kannattaa "ASAP", on huomattavasti miellyttävämpi aski hyvillä liemillä ja tämän jälkeen voi mennä "normaalilla" öljyjenvaihdolla 60tkm välein.
Mihin tämä 60 tkm vaihtoväli perustuu? Ei kai vanhasta lodjusta enää niin irtoa metallia ku uudesta. Alkaako laatikko vaihtaa huonosti vai meneekö öljyt mustaksi?

Sillä mä vaan, että aika paljon menee rahaa huoltoihin jos oikein varman päälle alkaa vaihdella öljyjä. Eikö ne vois mennä 80 tai 100 tkm vai pitäiskö pelata oikein varman päälle ja vaihtaa kerran vuoteen...

Harraste -Saabin nelivaihteisen Aisin-Warnerin öljyt oli nätin punaiset 116 tkm ajettuna ku ne saa katsottua tikusta.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

C-Klasse kirjoitti:Mihin tämä 60 tkm vaihtoväli perustuu? Ei kai vanhasta lodjusta enää niin irtoa metallia ku uudesta. Alkaako laatikko vaihtaa huonosti vai meneekö öljyt mustaksi?

Sillä mä vaan, että aika paljon menee rahaa huoltoihin jos oikein varman päälle alkaa vaihdella öljyjä. Eikö ne vois mennä 80 tai 100 tkm vai pitäiskö pelata oikein varman päälle ja vaihtaa kerran vuoteen...

Harraste -Saabin nelivaihteisen Aisin-Warnerin öljyt oli nätin punaiset 116 tkm ajettuna ku ne saa katsottua tikusta.
Ei oo mun keksintö tuo 60tkm vaihtovali, vaan ihan yleinen nyrkkisääntö täällä ja maailman foorumeilla, joten perusteluja en osaa sanoa. Itse en pidä kuitenkaan pahana vaihtovälina, kun puhutaan nyt kuitenkin vain kymppien kustannuksesta tuon "proppu-vaihdon" osalta tämän 722.6 kohdalla.
Tikusta näkee öljyn koostumuksen noissa munkin tötteröissä.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

sonikki kirjoitti:
C-Klasse kirjoitti:Mihin tämä 60 tkm vaihtoväli perustuu? Ei kai vanhasta lodjusta enää niin irtoa metallia ku uudesta. Alkaako laatikko vaihtaa huonosti vai meneekö öljyt mustaksi?

Sillä mä vaan, että aika paljon menee rahaa huoltoihin jos oikein varman päälle alkaa vaihdella öljyjä. Eikö ne vois mennä 80 tai 100 tkm vai pitäiskö pelata oikein varman päälle ja vaihtaa kerran vuoteen...

Harraste -Saabin nelivaihteisen Aisin-Warnerin öljyt oli nätin punaiset 116 tkm ajettuna ku ne saa katsottua tikusta.
Ei oo mun keksintö tuo 60tkm vaihtovali, vaan ihan yleinen nyrkkisääntö täällä ja maailman foorumeilla, joten perusteluja en osaa sanoa. Itse en pidä kuitenkaan pahana vaihtovälina, kun puhutaan nyt kuitenkin vain kymppien kustannuksesta tuon "proppu-vaihdon" osalta tämän 722.6 kohdalla.
Tikusta näkee öljyn koostumuksen noissa munkin tötteröissä.
Okei, mulla oli ennen VAG 2.0 TDI ja auto pyyti huoltoon 30 tkm:n välein. Noh, nettifoorumeilla oli kans hemmoja joilla oli samanlaiset autot mutta vaihtoivat öljyt kolme kertaa siinä ku minä vaihdatin kerran.

Mä en tee itse mitään huoltoja ja siten automaattivaihteiston öljynvaihto maksaa aika paljon enemmän ku kymppejä. Voidaan kai todeta että 60tkm on jonkinmoinen harrastajien varmanpäälle -vaihtoväli?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

C-Klasse kirjoitti:Voidaan kai todeta että 60tkm on jonkinmoinen harrastajien varmanpäälle -vaihtoväli?
Ei pitäis ainakaan se puol miltsiä olla mikää ongelma tuolla yhdellä määräaikaishuoltoon kuuluvalla vaihdolla :) Vähän alle satkun juttu tuohon 5-pykäläiseen vaihdatettuna propun kautta ja vaikka itse onkin rasvanäppi, niin ei noiden öljyjen kanssa jaksa puljata.
Mulla ei ollut selvää varmuutta viimeisestä öljyjenvaihdosta ja öljyt oli mustahkot. Huuhteluvaihdon jälkeen ero lootan käytöksessä oli niin huomattava että pidän ihan mielelläni hyvät liemet koko ajan askissa 8)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

250e oli hintaa laatikon öljynvaihdolle ilman huuhtelua..

Onko kukaan tietonen tuosta takalasin pyyhkimen poistosta, että onko niitä toteutettu?
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

NotkOO kirjoitti:250e oli hintaa laatikon öljynvaihdolle ilman huuhtelua..

Onko kukaan tietonen tuosta takalasin pyyhkimen poistosta, että onko niitä toteutettu?
Helppohan se on poistaa, tilalle vaan pitää laittaa hyvä tulppa, koska reikä on takalasissa.
Miksi muuten haluat sen pois? Sehän toimii automaattisesti vain silloin kun etulasinpyyhkijät ja pakki on yhtäaikaa päällä. Ja jos et käytä hirmuisen tehokasta sisätilanlämmitintä joka sulattaa talvella vettä takalasilta pyyhkimen sulkaan ja jäädyttää sen vahvasti lasiin kiinni, niin moottori joutuisi lujille. Siellä ei ole kuitenkaan moottorin palamisvaaraa, silloinkaan kun pyyhin on jumissa, sillä virran tunnustelu elektroniikka estää moottoria palamasta.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

HannuS kirjoitti:
NotkOO kirjoitti:250e oli hintaa laatikon öljynvaihdolle ilman huuhtelua..

Onko kukaan tietonen tuosta takalasin pyyhkimen poistosta, että onko niitä toteutettu?
Helppohan se on poistaa, tilalle vaan pitää laittaa hyvä tulppa, koska reikä on takalasissa.
Miksi muuten haluat sen pois? Sehän toimii automaattisesti vain silloin kun etulasinpyyhkijät ja pakki on yhtäaikaa päällä. Ja jos et käytä hirmuisen tehokasta sisätilanlämmitintä joka sulattaa talvella vettä takalasilta pyyhkimen sulkaan ja jäädyttää sen vahvasti lasiin kiinni, niin moottori joutuisi lujille. Siellä ei ole kuitenkaan moottorin palamisvaaraa, silloinkaan kun pyyhin on jumissa, sillä virran tunnustelu elektroniikka estää moottoria palamasta.
Naarmuttaa lasia, turha ja perä paremman näkönen ilman.
:D
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

NotkOO kirjoitti:250e oli hintaa laatikon öljynvaihdolle ilman huuhtelua
Missä oli tämän hintaista, merkkiliikkeessä? Yleensä 300€ saa jo huuhteluvaihdon, missä öljyä menee moninkertainen määrä.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Takalasinpyyhin on pakko olla, ilman ei osaa elää.
Mahdollisimman alkuperäiskuntoisena auto muutenkin, ettei pilata millään "wannabe-tuunauksilla".

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

sonikki kirjoitti:
NotkOO kirjoitti:250e oli hintaa laatikon öljynvaihdolle ilman huuhtelua
Missä oli tämän hintaista, merkkiliikkeessä? Yleensä 300€ saa jo huuhteluvaihdon, missä öljyä menee moninkertainen määrä.
Niemelän auto, Keminmaa
Atoy, Kemi

Ainaki näissä huuhtelun hinta on 350e-400e.
Niemelässä öljynvaihto ilman huuhtelua 240e.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

APP:llä ilman huuhtelua (proppu löytyy turbiinista) 259 euroa tarvikkeineen.
Vaihteisto: 7G-Tronic

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Nariseva etupää?

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

Etupäästä kuuluu pakittaessa ja rattia kääntäessä narina, mielestäni tarkentuu vielä kuskin puolelle. Kuulostaa siltä kuin joku nivel kaipais rasvaa väliin.
Onko näissä joku tietty nivel joka ääntää kuivuuttaan, vai onko ihan nivelen vaihto homma?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Raidetangon sisäpää kuiva/ruosteessa... Itellä teki ihan samaa ääntä, nimenomaan pakittaessa ja kääntäessä... Kumpiki sisäpää meni iteltä vaihtoon... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

RoopeK kirjoitti:Raidetangon sisäpää kuiva/ruosteessa... Itellä teki ihan samaa ääntä, nimenomaan pakittaessa ja kääntäessä... Kumpiki sisäpää meni iteltä vaihtoon... :wink:
Auttasko tekohengitys ja löis kumin läpi öljyä injektioruiskulla?

Millanen homma vaihtaa tuo sisäpää? Vaatiiko sen jälkeen nelipyöräsuuntauksen?
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

NotkOO kirjoitti:250e oli hintaa laatikon öljynvaihdolle ilman huuhtelua..
Ohoh :shock:
Eikö tuossakohtaa oli jo kanattanut ajella vaikka Dealerin työpaikalle vaihdattamaan samaan rahaan huuhtelemalla?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Nyt ei kyllä joku täsmää. Minä kun olen tehnyt itse huuhteluöljynvaihdon 5-vaihteiseen laatikkoon, niin pelkästään tarvikkeisiin on mennyt 250 euroa.

Toki sillä on iso merkitys että huljuttaako läpi 10eur/l vai 15eur/litra hintaista öljyä. Minä olen käyttänyt jälkimmäistä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”