Uutta rojektia pukkaa. CL500 koneremppa. Ajossa...
Voi helekatti olipa taas yksinkertasen pöljä "vika" tuossa käryämisessä...
Tuulilasilämmityksen nestekierto kävi niin kuumana että paikat "kärysi" eli haisivat ihan sulavalle kumille.
Liekkö se lasilämmityksen termostaatti juminu selälleen tms.
No heleppo korjaus. Lukkopihdet letkuun niin sinneppä jäi käryt.
Aivan turhaa kakspäivää purkanu ja kasannu osia eestaas
No tuli vaihdettua siinä ohimennen alatukivarsien puslat ja ylätukivarsi niin sinne jä keulan kolinat ja epämääräiset vapinat.
Tuulilasilämmityksen nestekierto kävi niin kuumana että paikat "kärysi" eli haisivat ihan sulavalle kumille.
Liekkö se lasilämmityksen termostaatti juminu selälleen tms.
No heleppo korjaus. Lukkopihdet letkuun niin sinneppä jäi käryt.
Aivan turhaa kakspäivää purkanu ja kasannu osia eestaas
No tuli vaihdettua siinä ohimennen alatukivarsien puslat ja ylätukivarsi niin sinne jä keulan kolinat ja epämääräiset vapinat.
Ihan mielenkiinnosta kysyn... Tää epämääräinen vapina... Millä tavoin oli epämääräinen? Tuliko satunaisesti, mutta aina samassa nopeudessa vai kuinka?Mika.T kirjoitti:No tuli vaihdettua siinä ohimennen alatukivarsien puslat ja ylätukivarsi niin sinne jä keulan kolinat ja epämääräiset vapinat.
Hyvä että tuo käryn aiheuttaja löytyi. Enpä tiennytkään että sielä voi olla termostaatti erikseen.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Näissä 140:ssä on aika tyypillistä tuo alatukivarren puslista johtuva vapina ohjauksessa.
Taaemmassa puslassa on öljytäyte joka sitten vanhuuttaan karkaa jostakin kun kumi hapristuu niin puslaan tulee varsin suuri "välys"
Esim tien poikkiviasta ajaessa ratissa tuntuu tärinää jonkumatkaa poikkivian ylityksen jälkeenkin.
Vähän sama kuin sohlolla iskarilla kun rengas jää pomppimaan kuopan jälkeen.
Taaemmassa puslassa on öljytäyte joka sitten vanhuuttaan karkaa jostakin kun kumi hapristuu niin puslaan tulee varsin suuri "välys"
Esim tien poikkiviasta ajaessa ratissa tuntuu tärinää jonkumatkaa poikkivian ylityksen jälkeenkin.
Vähän sama kuin sohlolla iskarilla kun rengas jää pomppimaan kuopan jälkeen.
Leimakin tuli että pätkähti. Ei löytänyt mitään mainitsemista.
Seuraava kontuurikäynti sopivasti vasta 2016.
Mihinkähän tuo tuota ilmamäärämittaria oikein käyttää kun päästöt oli todella pienet ja auto pelaa muutenkin oikein mallikkaasti vaikka imm. johto on irti.
Pieni jännäkakka oli että miten lie käryt kun ei ole se imm käytössä mutta turhaapa tuota pelkäsi.
Seuraava kontuurikäynti sopivasti vasta 2016.
Mihinkähän tuo tuota ilmamäärämittaria oikein käyttää kun päästöt oli todella pienet ja auto pelaa muutenkin oikein mallikkaasti vaikka imm. johto on irti.
Pieni jännäkakka oli että miten lie käryt kun ei ole se imm käytössä mutta turhaapa tuota pelkäsi.
LH-manuaalissa mainitaan, että systeemi on hyvin vikasietoinen. Ilmamassamittarin ollessa pois pelistä käytetään hyödyksi imusarjan painetta, joka puolestaan lasketaan EZL:n avulla.Mika.T kirjoitti:Mihinkähän tuo tuota ilmamäärämittaria oikein käyttää kun päästöt oli todella pienet ja auto pelaa muutenkin oikein mallikkaasti vaikka imm. johto on irti.
Mä olen ihmetellyt miten tuo toimii, mutta ilmeisesti pelittää hyvin kun konttorin kaasunenä ei haista ylimääräisiä kaasuja.
Mitenkähän tuo kakstoimisen lasikattoluukun rajat opetetaan?
Konepelti löi avautuessaan kattoluukun takareunaan ja nyt luukku ei osaa pysähtyä oikeaan kohtaan suljettaessa. Eli joku siellä on liikahtanut samalla kun konepellin etuosa löi luukun takareunastaan sisään.
Muuten toimii mutta nollakohta on vähän hukassa.
Niijja se pystyyn noussut konepelti vaihdettu ehjään ja maalattuun.
Konepelti löi avautuessaan kattoluukun takareunaan ja nyt luukku ei osaa pysähtyä oikeaan kohtaan suljettaessa. Eli joku siellä on liikahtanut samalla kun konepellin etuosa löi luukun takareunastaan sisään.
Muuten toimii mutta nollakohta on vähän hukassa.
Niijja se pystyyn noussut konepelti vaihdettu ehjään ja maalattuun.
Tänään vaihtelin joutessani termostaatin kun näyttää mittarista että pitää lämpöjä aika korkealla.
no ei sitten mitään vaikutusta.
Ihan samaan tasoon nousee mittari nytkin.
Samalla vaihtui tuulettimen viskokytkin kun vanha on alkanut pitää rahinaa ja välystä siinä olikin.
Ajelin sitten muuten vain parisataa kilometriä koeajoa.
no ei sitten mitään vaikutusta.
Ihan samaan tasoon nousee mittari nytkin.
Samalla vaihtui tuulettimen viskokytkin kun vanha on alkanut pitää rahinaa ja välystä siinä olikin.
Ajelin sitten muuten vain parisataa kilometriä koeajoa.
Ilmamäärämittarin vaihtelin tänään.
Kardaanin kannatinlaakeri pitäs vielä vaihtaa jossaki välissä.
Parista varaosaputkasta kävin kyselemässä. Myyvät "ei oo eikä saa"
No ohan se saatana kumma kun ei tuomosta kulutusossaa löyvvy W140:iin
Pittää joku päivä napata kartaani irti niin näkkee mikä laakeri siellä on. Itte kumi näyttää ehjältä joten sitä ei välttämättä tarvis vaihtaakkaan.
Kardaanin kannatinlaakeri pitäs vielä vaihtaa jossaki välissä.
Parista varaosaputkasta kävin kyselemässä. Myyvät "ei oo eikä saa"
No ohan se saatana kumma kun ei tuomosta kulutusossaa löyvvy W140:iin
Pittää joku päivä napata kartaani irti niin näkkee mikä laakeri siellä on. Itte kumi näyttää ehjältä joten sitä ei välttämättä tarvis vaihtaakkaan.
Utelias kysyy, miten tämä "avarrus" onnistui ja käytännössä tapahtuu? Kaverilla on yksi ilmeisesti tukkoinen isolohko mersu, joka tarttis hoitoa.Mika.T kirjoitti:Coupe vaihtanut omistajaa jo ajat sitten.
Mutta jälleen on yks tukkonen 500nen pihassa.
Tämän huippunopeus on ~110kmh ja 0-100kmh ottaa aikaa minuutin.
Moottori vielä ehjä, joten kokeillaan ensimmäisenä tehdä avarrusta tukkoisiin katteihin.