Tuore w211 omistaja ilmoittautuu / Mittariston valot mykkänä
Tuore w211 omistaja ilmoittautuu / Mittariston valot mykkänä
Tänään tosiaan kävin vaihtamassa e39 bemun tollaseen w211 200cdiat -07 classic farkkuun, 188tkm.
Sovittiin että liike katsastaa auton ennen kauppoja jotta säästytään yllätyksiltä, nyt on joku kymmenen kilsaa heitetty lenkkiä koeajon lisäksi ja hyvältähän tuo tuntuu! Ainoat asiat mitkä mietityttää on laatikon öljynvaihto, en mielestäni nähnyt huoltokirjassa merkintää tästä, sekä semmonen juttu kun pakittaa hiljaa ja kääntää rattia niin kuskin puolelta keulasta kuuluu narinaa. Voisko se olla joku hammastanko tai jotain? Vinkkejä otetaan vastaan.
Olikos tässä mallissa mahollisuus saada sumuvalo syttymään suuntaan johon vilkuttaa?
Onko takalasin pyyhin deletoitavissa?
Eipä tässä yhtäkkiä tuu muuta mieleen joten jätetään tähän.
Sovittiin että liike katsastaa auton ennen kauppoja jotta säästytään yllätyksiltä, nyt on joku kymmenen kilsaa heitetty lenkkiä koeajon lisäksi ja hyvältähän tuo tuntuu! Ainoat asiat mitkä mietityttää on laatikon öljynvaihto, en mielestäni nähnyt huoltokirjassa merkintää tästä, sekä semmonen juttu kun pakittaa hiljaa ja kääntää rattia niin kuskin puolelta keulasta kuuluu narinaa. Voisko se olla joku hammastanko tai jotain? Vinkkejä otetaan vastaan.
Olikos tässä mallissa mahollisuus saada sumuvalo syttymään suuntaan johon vilkuttaa?
Onko takalasin pyyhin deletoitavissa?
Eipä tässä yhtäkkiä tuu muuta mieleen joten jätetään tähän.
Viimeksi muokannut NotkOO, 17.3.2016 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onneksi olkoon hienosta autosta ja toivottavasti hyvästä yksilöstä ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jos narina on sellainen kuminen, niin itsellä tuli alatukivarren puslasta, vaikka löysää ei ollut. Saksasta tilasin molemmille puolille etupäähän uudet alatukivarret, koiranluut, reaktiotangot ja alapallot ja nämä tuli reilulla 200€ kotiovelle.
Kannattaa tilata esim. KL-varaosista vaihteiston öljytikku ja kurkata vaihteistoöljyjen väri. Jos kirkkaan keltaiset tai punaiset kun pyyhkii paperiin, niin normaali öljynvaihto propun kautta ja mahdollisesti KYB-venttiilin vaihto jos ei kummastakaan tarkkaa tietoa. Jos mustunut niin huuhteluvaihto + KYB. Tuo lootaöljyjen vaihtohan ei kuulu määräaikaishuoltoon kuin kerran 60tkm kohdalla ja tämän jälkeen se on erikseen teetettävä työ.
Sumuvalot saa palamaan vilkkujen kanssa kun vähän viilaa bittiä, eli kannattaa paikkakunnasta riippuen hakeutua osaavan star-käyttäjän luo piuhan päähän. Samalla sitten nollaa automaatin ym. oppineisuudet.
Takalasinpyyhkijän automaattipyyhkäisyä ei tietääkseni saa pois muuta kun rampauttamalla koko pyyhkijän esim. sulakkeen poistolla.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jos narina on sellainen kuminen, niin itsellä tuli alatukivarren puslasta, vaikka löysää ei ollut. Saksasta tilasin molemmille puolille etupäähän uudet alatukivarret, koiranluut, reaktiotangot ja alapallot ja nämä tuli reilulla 200€ kotiovelle.
Kannattaa tilata esim. KL-varaosista vaihteiston öljytikku ja kurkata vaihteistoöljyjen väri. Jos kirkkaan keltaiset tai punaiset kun pyyhkii paperiin, niin normaali öljynvaihto propun kautta ja mahdollisesti KYB-venttiilin vaihto jos ei kummastakaan tarkkaa tietoa. Jos mustunut niin huuhteluvaihto + KYB. Tuo lootaöljyjen vaihtohan ei kuulu määräaikaishuoltoon kuin kerran 60tkm kohdalla ja tämän jälkeen se on erikseen teetettävä työ.
Sumuvalot saa palamaan vilkkujen kanssa kun vähän viilaa bittiä, eli kannattaa paikkakunnasta riippuen hakeutua osaavan star-käyttäjän luo piuhan päähän. Samalla sitten nollaa automaatin ym. oppineisuudet.
Takalasinpyyhkijän automaattipyyhkäisyä ei tietääkseni saa pois muuta kun rampauttamalla koko pyyhkijän esim. sulakkeen poistolla.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Kiitokset! Täälläkin toivotaan huolettomia kilometrejä.sonikki kirjoitti:Onneksi olkoon hienosta autosta ja toivottavasti hyvästä yksilöstä
Jos narina on sellainen kuminen, niin itsellä tuli alatukivarren puslasta, vaikka löysää ei ollut. Saksasta tilasin molemmille puolille etupäähän uudet alatukivarret, koiranluut, reaktiotangot ja alapallot ja nämä tuli reilulla 200€ kotiovelle.
Kannattaa tilata esim. KL-varaosista vaihteiston öljytikku ja kurkata vaihteistoöljyjen väri. Jos kirkkaan keltaiset tai punaiset kun pyyhkii paperiin, niin normaali öljynvaihto propun kautta ja mahdollisesti KYB-venttiilin vaihto jos ei kummastakaan tarkkaa tietoa. Jos mustunut niin huuhteluvaihto + KYB. Tuo lootaöljyjen vaihtohan ei kuulu määräaikaishuoltoon kuin kerran 60tkm kohdalla ja tämän jälkeen se on erikseen teetettävä työ.
Sumuvalot saa palamaan vilkkujen kanssa kun vähän viilaa bittiä, eli kannattaa paikkakunnasta riippuen hakeutua osaavan star-käyttäjän luo piuhan päähän. Samalla sitten nollaa automaatin ym. oppineisuudet.
Takalasinpyyhkijän automaattipyyhkäisyä ei tietääkseni saa pois muuta kun rampauttamalla koko pyyhkijän esim. sulakkeen poistolla.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja autohan on tosiaan tämä..http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... yyntiliike
En oo sen tarkemmin vielä perehtynyt huoltokirjaan ja kuitteihin, mutta autoliike sanoi vaihtaneensa toisen ilmapussin..
Vaihteiston öljynvaihto 60tkm välein, eli ellei löydy varmaa tietoa vaihdosta tuolta matkalta niin vaihtoon. Mustumista ei kannata odottaa vaan tekee aina huuhtelemalla. Samalla peräöljyt ellei niistä tietoa, kuten tietysti muukin huolto tarpeen mukaan.
Äh, miksi sumari pitäisi vilkkujen kanssa syttyä ? Eikös se ratin käännöllä syty jos on kääntymisvalot toiminnassa![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Äh, miksi sumari pitäisi vilkkujen kanssa syttyä ? Eikös se ratin käännöllä syty jos on kääntymisvalot toiminnassa
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
wiimax.fi
Onko heittää arviota vaihteistoöljyn vaihdon hinnasta?dealer kirjoitti:Vaihteiston öljynvaihto 60tkm välein, eli ellei löydy varmaa tietoa vaihdosta tuolta matkalta niin vaihtoon. Mustumista ei kannata odottaa vaan tekee aina huuhtelemalla. Samalla peräöljyt ellei niistä tietoa, kuten tietysti muukin huolto tarpeen mukaan.
Äh, miksi sumari pitäisi vilkkujen kanssa syttyä ? Eikös se ratin käännöllä syty jos on kääntymisvalot toiminnassa
Ai niinkö se toimii...? :O Mistäs ne saa käännettyä päälle?
Kyllä se loota yleensä sen puoli miltsiä ainakin kestää yhdelläkin öljynvaihdolla, että ei tuo nyt mitenkään kilometrin päälle ole, että tarvisi sentään ajamista välttää ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Vaihdattaa ne kuitenkin kannattaa "ASAP", on huomattavasti miellyttävämpi aski hyvillä liemillä ja tämän jälkeen voi mennä "normaalilla" öljyjenvaihdolla 60tkm välein.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Vaihdattaa ne kuitenkin kannattaa "ASAP", on huomattavasti miellyttävämpi aski hyvillä liemillä ja tämän jälkeen voi mennä "normaalilla" öljyjenvaihdolla 60tkm välein.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Se että vaihdetaan vain alle puolet öljyistä ei ole järkevää, jos haluaa ihan välttämättä parin kolmen vuoden välein kymppejä säästää niin harventaa mieluummin vaikka vaihtoväliä mutta aina kaikki öljyt uusiksi laatikkoon.sonikki kirjoitti: ...tämän jälkeen voi mennä "normaalilla" öljyjenvaihdolla 60tkm välein
wiimax.fi
Mihin tämä 60 tkm vaihtoväli perustuu? Ei kai vanhasta lodjusta enää niin irtoa metallia ku uudesta. Alkaako laatikko vaihtaa huonosti vai meneekö öljyt mustaksi?sonikki kirjoitti:Kyllä se loota yleensä sen puoli miltsiä ainakin kestää yhdelläkin öljynvaihdolla, että ei tuo nyt mitenkään kilometrin päälle ole, että tarvisi sentään ajamista välttää
Vaihdattaa ne kuitenkin kannattaa "ASAP", on huomattavasti miellyttävämpi aski hyvillä liemillä ja tämän jälkeen voi mennä "normaalilla" öljyjenvaihdolla 60tkm välein.
Sillä mä vaan, että aika paljon menee rahaa huoltoihin jos oikein varman päälle alkaa vaihdella öljyjä. Eikö ne vois mennä 80 tai 100 tkm vai pitäiskö pelata oikein varman päälle ja vaihtaa kerran vuoteen...
Harraste -Saabin nelivaihteisen Aisin-Warnerin öljyt oli nätin punaiset 116 tkm ajettuna ku ne saa katsottua tikusta.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Ei oo mun keksintö tuo 60tkm vaihtovali, vaan ihan yleinen nyrkkisääntö täällä ja maailman foorumeilla, joten perusteluja en osaa sanoa. Itse en pidä kuitenkaan pahana vaihtovälina, kun puhutaan nyt kuitenkin vain kymppien kustannuksesta tuon "proppu-vaihdon" osalta tämän 722.6 kohdalla.C-Klasse kirjoitti:Mihin tämä 60 tkm vaihtoväli perustuu? Ei kai vanhasta lodjusta enää niin irtoa metallia ku uudesta. Alkaako laatikko vaihtaa huonosti vai meneekö öljyt mustaksi?
Sillä mä vaan, että aika paljon menee rahaa huoltoihin jos oikein varman päälle alkaa vaihdella öljyjä. Eikö ne vois mennä 80 tai 100 tkm vai pitäiskö pelata oikein varman päälle ja vaihtaa kerran vuoteen...
Harraste -Saabin nelivaihteisen Aisin-Warnerin öljyt oli nätin punaiset 116 tkm ajettuna ku ne saa katsottua tikusta.
Tikusta näkee öljyn koostumuksen noissa munkin tötteröissä.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Okei, mulla oli ennen VAG 2.0 TDI ja auto pyyti huoltoon 30 tkm:n välein. Noh, nettifoorumeilla oli kans hemmoja joilla oli samanlaiset autot mutta vaihtoivat öljyt kolme kertaa siinä ku minä vaihdatin kerran.sonikki kirjoitti:Ei oo mun keksintö tuo 60tkm vaihtovali, vaan ihan yleinen nyrkkisääntö täällä ja maailman foorumeilla, joten perusteluja en osaa sanoa. Itse en pidä kuitenkaan pahana vaihtovälina, kun puhutaan nyt kuitenkin vain kymppien kustannuksesta tuon "proppu-vaihdon" osalta tämän 722.6 kohdalla.C-Klasse kirjoitti:Mihin tämä 60 tkm vaihtoväli perustuu? Ei kai vanhasta lodjusta enää niin irtoa metallia ku uudesta. Alkaako laatikko vaihtaa huonosti vai meneekö öljyt mustaksi?
Sillä mä vaan, että aika paljon menee rahaa huoltoihin jos oikein varman päälle alkaa vaihdella öljyjä. Eikö ne vois mennä 80 tai 100 tkm vai pitäiskö pelata oikein varman päälle ja vaihtaa kerran vuoteen...
Harraste -Saabin nelivaihteisen Aisin-Warnerin öljyt oli nätin punaiset 116 tkm ajettuna ku ne saa katsottua tikusta.
Tikusta näkee öljyn koostumuksen noissa munkin tötteröissä.
Mä en tee itse mitään huoltoja ja siten automaattivaihteiston öljynvaihto maksaa aika paljon enemmän ku kymppejä. Voidaan kai todeta että 60tkm on jonkinmoinen harrastajien varmanpäälle -vaihtoväli?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Ei pitäis ainakaan se puol miltsiä olla mikää ongelma tuolla yhdellä määräaikaishuoltoon kuuluvalla vaihdollaC-Klasse kirjoitti:Voidaan kai todeta että 60tkm on jonkinmoinen harrastajien varmanpäälle -vaihtoväli?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mulla ei ollut selvää varmuutta viimeisestä öljyjenvaihdosta ja öljyt oli mustahkot. Huuhteluvaihdon jälkeen ero lootan käytöksessä oli niin huomattava että pidän ihan mielelläni hyvät liemet koko ajan askissa
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Helppohan se on poistaa, tilalle vaan pitää laittaa hyvä tulppa, koska reikä on takalasissa.NotkOO kirjoitti:250e oli hintaa laatikon öljynvaihdolle ilman huuhtelua..
Onko kukaan tietonen tuosta takalasin pyyhkimen poistosta, että onko niitä toteutettu?
Miksi muuten haluat sen pois? Sehän toimii automaattisesti vain silloin kun etulasinpyyhkijät ja pakki on yhtäaikaa päällä. Ja jos et käytä hirmuisen tehokasta sisätilanlämmitintä joka sulattaa talvella vettä takalasilta pyyhkimen sulkaan ja jäädyttää sen vahvasti lasiin kiinni, niin moottori joutuisi lujille. Siellä ei ole kuitenkaan moottorin palamisvaaraa, silloinkaan kun pyyhin on jumissa, sillä virran tunnustelu elektroniikka estää moottoria palamasta.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Naarmuttaa lasia, turha ja perä paremman näkönen ilman.HannuS kirjoitti:Helppohan se on poistaa, tilalle vaan pitää laittaa hyvä tulppa, koska reikä on takalasissa.NotkOO kirjoitti:250e oli hintaa laatikon öljynvaihdolle ilman huuhtelua..
Onko kukaan tietonen tuosta takalasin pyyhkimen poistosta, että onko niitä toteutettu?
Miksi muuten haluat sen pois? Sehän toimii automaattisesti vain silloin kun etulasinpyyhkijät ja pakki on yhtäaikaa päällä. Ja jos et käytä hirmuisen tehokasta sisätilanlämmitintä joka sulattaa talvella vettä takalasilta pyyhkimen sulkaan ja jäädyttää sen vahvasti lasiin kiinni, niin moottori joutuisi lujille. Siellä ei ole kuitenkaan moottorin palamisvaaraa, silloinkaan kun pyyhin on jumissa, sillä virran tunnustelu elektroniikka estää moottoria palamasta.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Niemelän auto, Keminmaasonikki kirjoitti:Missä oli tämän hintaista, merkkiliikkeessä? Yleensä 300€ saa jo huuhteluvaihdon, missä öljyä menee moninkertainen määrä.NotkOO kirjoitti:250e oli hintaa laatikon öljynvaihdolle ilman huuhtelua
Atoy, Kemi
Ainaki näissä huuhtelun hinta on 350e-400e.
Niemelässä öljynvaihto ilman huuhtelua 240e.
Nariseva etupää?
Etupäästä kuuluu pakittaessa ja rattia kääntäessä narina, mielestäni tarkentuu vielä kuskin puolelle. Kuulostaa siltä kuin joku nivel kaipais rasvaa väliin.
Onko näissä joku tietty nivel joka ääntää kuivuuttaan, vai onko ihan nivelen vaihto homma?
Onko näissä joku tietty nivel joka ääntää kuivuuttaan, vai onko ihan nivelen vaihto homma?
Raidetangon sisäpää kuiva/ruosteessa... Itellä teki ihan samaa ääntä, nimenomaan pakittaessa ja kääntäessä... Kumpiki sisäpää meni iteltä vaihtoon... ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Auttasko tekohengitys ja löis kumin läpi öljyä injektioruiskulla?RoopeK kirjoitti:Raidetangon sisäpää kuiva/ruosteessa... Itellä teki ihan samaa ääntä, nimenomaan pakittaessa ja kääntäessä... Kumpiki sisäpää meni iteltä vaihtoon...
Millanen homma vaihtaa tuo sisäpää? Vaatiiko sen jälkeen nelipyöräsuuntauksen?
OhohNotkOO kirjoitti:250e oli hintaa laatikon öljynvaihdolle ilman huuhtelua..
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Eikö tuossakohtaa oli jo kanattanut ajella vaikka Dealerin työpaikalle vaihdattamaan samaan rahaan huuhtelemalla?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki