GLE:n S204:n tilinpäätös
GLE:n S204:n tilinpäätös
Ennen Ceen hankintaa tuli välillä jo mietityksi, saanko ikinä yhtä hyvää ajettavaa kuin 80-luvulla omistamani Peugeot 504 henkilömalli erillisjousituksella ja kevyellä bensakoneella oli. Vastaus on kyllä. Ceen ei tarvi ajettavuudessa hävetä kovinkaan monta autoa.
Mielipiteitä on tietenkin monia, ja jos haluaa tuntea sormissaan jokaisen pyörän alle osuvan kiven murusen, kannattaa hankkia jotain muuta. Mutta kaarretasapaino on kyllä mielestäni erittäin kohdillaan kelistä, nopeudesta ja G-voimista riippumatta.
Volvoperheen ensimmäistä Mersua ostettaessa oli vaihtoehtona "vain auto kolmeksi vuodeksi" tai "täysi immuniteetti autokuumetta vastaan vuosikausiksi". Hintasyistä päädyttiin ensin mainittuun.
Pitkän S211 280 CDI vs. S204 220 CDI välisen vatuloinnin jälkeen lähdettiin hakemaan näillä spekseillä:
viewtopic.php?t=29195
Ja tämmöinen sieltä sitten lopulta löytyi:
Oikeastaan suurin laskuvirhe tuli siinä, että kuvittelin kahden hengen auton riittävän meidän käytössämme. Istuttuani ainakin 10.000 km Ceen takapenkillä, alkoi tuntua, että harkitsen kahden hengen autoa uudelleen joskus toiste. Perinteisen perheauton käsitteen Cee täyttää hyvin, kunhan taakse ei tarvitse istuttaa pitkiä ihmisiä. Vaikka jalkatila ja päätila riittää T-mallissa yli 180-senttisen kuskin takanakin yli 180-senttiselle matkustajalle, ei matala istuinosa ole pitkällä matkalla kovin mukava.
Polttoainetta kului 92.606 km matkalla reilu 5500 litraa, eli 5.98 / 100 km. Mittaustarkkuus ei edellyttäisi kolmea merkitsevää numeroa, mutta pakkohan se on noin ilmoittaa, koska tuohan kuulostaa ihan eri asialta kuin 6
Näytössä sama asia ilmaistaan tällä tavoin:
Huoltojen lisäksi meni muuta sälää 226.000 km kohdalle meidän osaltamme päättyneellä matkalla seuraavasti:
- Jarrukilvet eteen 37 € / puoli
- Ahtopaineputki turbon jälkeen 180 €
- Artico puolinahka istuimen korjaus 250 €
- Reaktiotanko eteen 170 €
- Vikatilan etsintää, muutaman kontrollerin SW-päivityksiä 180 €
- Kourallinen parkkitutkan antureita taakse, á 12,90 € / kpl
- Kuittinippu meni auton mukana, toivottavasti ei mitään isompaa unohtunut, kun listasin muistinvaraisesti?
- EDIT: termostaattikin piti vaihtaa 200 tkm jälkeen. Hinta muutama kymppi.
Kun nämä oli hoidettu kuntoon tarpeen vaatiessa, meillä viimeistä päivää ajettaessa auto tuntui joka suhteessa sellaiselta kuin sen pitääkin.
Kannattaako ostaa? Minun mielestäni Ceen voi hyvinkin ostaa, jos takatilat riittävät.
Mielipiteitä on tietenkin monia, ja jos haluaa tuntea sormissaan jokaisen pyörän alle osuvan kiven murusen, kannattaa hankkia jotain muuta. Mutta kaarretasapaino on kyllä mielestäni erittäin kohdillaan kelistä, nopeudesta ja G-voimista riippumatta.
Volvoperheen ensimmäistä Mersua ostettaessa oli vaihtoehtona "vain auto kolmeksi vuodeksi" tai "täysi immuniteetti autokuumetta vastaan vuosikausiksi". Hintasyistä päädyttiin ensin mainittuun.
Pitkän S211 280 CDI vs. S204 220 CDI välisen vatuloinnin jälkeen lähdettiin hakemaan näillä spekseillä:
viewtopic.php?t=29195
Ja tämmöinen sieltä sitten lopulta löytyi:
Oikeastaan suurin laskuvirhe tuli siinä, että kuvittelin kahden hengen auton riittävän meidän käytössämme. Istuttuani ainakin 10.000 km Ceen takapenkillä, alkoi tuntua, että harkitsen kahden hengen autoa uudelleen joskus toiste. Perinteisen perheauton käsitteen Cee täyttää hyvin, kunhan taakse ei tarvitse istuttaa pitkiä ihmisiä. Vaikka jalkatila ja päätila riittää T-mallissa yli 180-senttisen kuskin takanakin yli 180-senttiselle matkustajalle, ei matala istuinosa ole pitkällä matkalla kovin mukava.
Polttoainetta kului 92.606 km matkalla reilu 5500 litraa, eli 5.98 / 100 km. Mittaustarkkuus ei edellyttäisi kolmea merkitsevää numeroa, mutta pakkohan se on noin ilmoittaa, koska tuohan kuulostaa ihan eri asialta kuin 6
Näytössä sama asia ilmaistaan tällä tavoin:
Huoltojen lisäksi meni muuta sälää 226.000 km kohdalle meidän osaltamme päättyneellä matkalla seuraavasti:
- Jarrukilvet eteen 37 € / puoli
- Ahtopaineputki turbon jälkeen 180 €
- Artico puolinahka istuimen korjaus 250 €
- Reaktiotanko eteen 170 €
- Vikatilan etsintää, muutaman kontrollerin SW-päivityksiä 180 €
- Kourallinen parkkitutkan antureita taakse, á 12,90 € / kpl
- Kuittinippu meni auton mukana, toivottavasti ei mitään isompaa unohtunut, kun listasin muistinvaraisesti?
- EDIT: termostaattikin piti vaihtaa 200 tkm jälkeen. Hinta muutama kymppi.
Kun nämä oli hoidettu kuntoon tarpeen vaatiessa, meillä viimeistä päivää ajettaessa auto tuntui joka suhteessa sellaiselta kuin sen pitääkin.
Kannattaako ostaa? Minun mielestäni Ceen voi hyvinkin ostaa, jos takatilat riittävät.
Viimeksi muokannut 740 GLE, 13.6.2014 23:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Minulle ongelma ei ollut niinkään renkaan leveys, vaan mataluus ja kovuus. Meille Cee tuli Avantgarden vakiorenkain, eli 225/45/17 komeilla 5*2 puolaisilla aluvanteilla. Kääntyy moottoritien 180-asteen ramppeihin kuin mikroauto, mutta haistaa kyllä tien rypytkin kuin mikroauto. Viimeinen niitti tuli talven jälkeen kesärenkaille vaihtaessa, kun Michelin Pilot kesärenkaiden melu oli ainakin yhtä kova kuin Continental ContiIce nastarenkaiden.
Siinä vaiheessa 17" vanteet lähtivät kierrätykseen ja hommasin tilalle nuo satasen / kiekko uutena maksavat replicat Vannetukusta. Tämä on ulkonäöltään 16" kopio W212 Avantgarden 17" vakiovanteesta (2011 alkaen) ja samoja on ollut saatavana erittäin harvinaisena isompana kokona myös W204 sarjaan. Suurin osa tuolla ulkona pyörivistä on näitä alkuperäisen vanteen pienoismalleja:
http://www.vannetukku.fi/avantgarde-spo ... ssis=16567
Se on kopiovanne, eli siis ei yleistarvike, vaan mitoitettu sopimaan Mersun pyörän napaan ilman sovitteita ja vedetään kiinni vakio pallokartiopulteilla ilman mitään soviterengassählinkiä ja vaihtopulttisarjaa (= Fit for Mercedes ).
Näitä on useita värejä ja mittoja, mutta tämä malli on W204 Ceen millilleen oikealla offsetilla. Samannäköistä kopiota on eri kokoisina muutaman millin eri offsetillakin esim. E-sarjaa varten.
Motonet myy muutamalla eurolla U-muotoon silmukaksi väännettyä pulloharjaa, jolla nuo 5*2 puolaisen välit on helppo sutaista puhtaaksi vaikka joka pesussa.
45 ja 55 profiilisuhteilla on selvä ero mukavuuden kannalta.
Siinä vaiheessa 17" vanteet lähtivät kierrätykseen ja hommasin tilalle nuo satasen / kiekko uutena maksavat replicat Vannetukusta. Tämä on ulkonäöltään 16" kopio W212 Avantgarden 17" vakiovanteesta (2011 alkaen) ja samoja on ollut saatavana erittäin harvinaisena isompana kokona myös W204 sarjaan. Suurin osa tuolla ulkona pyörivistä on näitä alkuperäisen vanteen pienoismalleja:
http://www.vannetukku.fi/avantgarde-spo ... ssis=16567
Se on kopiovanne, eli siis ei yleistarvike, vaan mitoitettu sopimaan Mersun pyörän napaan ilman sovitteita ja vedetään kiinni vakio pallokartiopulteilla ilman mitään soviterengassählinkiä ja vaihtopulttisarjaa (= Fit for Mercedes ).
Näitä on useita värejä ja mittoja, mutta tämä malli on W204 Ceen millilleen oikealla offsetilla. Samannäköistä kopiota on eri kokoisina muutaman millin eri offsetillakin esim. E-sarjaa varten.
Motonet myy muutamalla eurolla U-muotoon silmukaksi väännettyä pulloharjaa, jolla nuo 5*2 puolaisen välit on helppo sutaista puhtaaksi vaikka joka pesussa.
45 ja 55 profiilisuhteilla on selvä ero mukavuuden kannalta.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Mä en pidä noita Avantgarden vakiorenkaita mitenkään epämukavina. Jotenkin tuntuu, että maaliskuussa vaihdon jälkeen löytyi uria mutta kai se oli kelirikkoa tms. Nyt tuntuu menevän mukavasti ja etupään liikkeisiin on todella tarkka tuntuma. Tosin, nyt etuakselilla on talvirenkaat kun ajoin kotitiellä johonkin kiveen ja Pirelli P Zero Rosso meni sököksi. Onneksi etuakselilla olevat renkaat oli jo muutenkin vaihtokunnos...
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Onko C-Klassella ollut talvirenkaina kitkat? Mikäli näin niin kuinka hyvin oot talvista selvinyt ts. suositteletko lämpimästi?C-Klasse kirjoitti:Mä en pidä noita Avantgarden vakiorenkaita mitenkään epämukavina. Jotenkin tuntuu, että maaliskuussa vaihdon jälkeen löytyi uria mutta kai se oli kelirikkoa tms. Nyt tuntuu menevän mukavasti ja etupään liikkeisiin on todella tarkka tuntuma. Tosin, nyt etuakselilla on talvirenkaat kun ajoin kotitiellä johonkin kiveen ja Pirelli P Zero Rosso meni sököksi. Onneksi etuakselilla olevat renkaat oli jo muutenkin vaihtokunnos...
Juu, kyllä mulla on ollu 2007 vuodesta kitkoja. Meillä on itteasias talouden molemmisa autoissa ja on tykätty. Vaikein paikka kitkalla on hiekoittamaton piha pääkallokelillä vesisateessa. Yleiset tiet ny aika nopeasti hiekoitetaan joten niistä ei oo harmia ollu.bercedes menz kirjoitti:Onko C-Klassella ollut talvirenkaina kitkat? Mikäli näin niin kuinka hyvin oot talvista selvinyt ts. suositteletko lämpimästi?C-Klasse kirjoitti:Mä en pidä noita Avantgarden vakiorenkaita mitenkään epämukavina. Jotenkin tuntuu, että maaliskuussa vaihdon jälkeen löytyi uria mutta kai se oli kelirikkoa tms. Nyt tuntuu menevän mukavasti ja etupään liikkeisiin on todella tarkka tuntuma. Tosin, nyt etuakselilla on talvirenkaat kun ajoin kotitiellä johonkin kiveen ja Pirelli P Zero Rosso meni sököksi. Onneksi etuakselilla olevat renkaat oli jo muutenkin vaihtokunnos...
Viime talvi oli ehkä vaikein ikinä kun tuli useampaan kertaan pääkallokelit. Ei muutaku hiekoitella pihat vaan. Kun tulee tuota rekkaliikennettäkin harjoitettua niin on pakko pitää olosuhteet hyvänä.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Eihän se merkkaa mitään jos sinusta vakiorenkaat on miellyttävät, tai ainakaan ei ole epämukavat. Meitä muita joiden mielestä 204 Avantgarden vakiorenkaat on liian kovat (yhdessä auton vakiojousituksen kanssa).C-Klasse kirjoitti:Mä en pidä noita Avantgarden vakiorenkaita mitenkään epämukavina. Jotenkin tuntuu, että maaliskuussa vaihdon jälkeen löytyi uria mutta kai se oli kelirikkoa tms. Nyt tuntuu menevän mukavasti ja etupään liikkeisiin on todella tarkka tuntuma. Tosin, nyt etuakselilla on talvirenkaat kun ajoin kotitiellä johonkin kiveen ja Pirelli P Zero Rosso meni sököksi. Onneksi etuakselilla olevat renkaat oli jo muutenkin vaihtokunnos...
Et sinäkään varmaan väitä että rengaskoon erolla ei ole mitään vaikutusta ja se oma mieltymys asettuu eri kuskeilla eri kohtaan. Toiset ei varsinkaan hyväksy mitään kivirekikyytiä ulkonäön ehdoilla (kuka sitten niitä "ilmatilattomia" renkaita kauniina pitää).
Tuli jostain myös mieleen että normirengas voi olla monesti armeliaampi erilaisille kolhuille.
Kova on kyllä vakio 16" vakionakeillakin. En oikein tiedä mitä mitä vois tehdä? pyörisköhän 15"t tuossa.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Ota ihan iisisti. Mun puolesta sä voit ajella vaikka millä kumeilla. Mua ei haittaa. Me toiset jotka haluamme tarkan ja nopeasti reagoivan ajettavuuden emme piittaa kromikaarimiesten säästörenkaista.tähtikuljettaja kirjoitti:Eihän se merkkaa mitään jos sinusta vakiorenkaat on miellyttävät, tai ainakaan ei ole epämukavat. Meitä muita joiden mielestä 204 Avantgarden vakiorenkaat on liian kovat (yhdessä auton vakiojousituksen kanssa).C-Klasse kirjoitti:Mä en pidä noita Avantgarden vakiorenkaita mitenkään epämukavina. Jotenkin tuntuu, että maaliskuussa vaihdon jälkeen löytyi uria mutta kai se oli kelirikkoa tms. Nyt tuntuu menevän mukavasti ja etupään liikkeisiin on todella tarkka tuntuma. Tosin, nyt etuakselilla on talvirenkaat kun ajoin kotitiellä johonkin kiveen ja Pirelli P Zero Rosso meni sököksi. Onneksi etuakselilla olevat renkaat oli jo muutenkin vaihtokunnos...
Et sinäkään varmaan väitä että rengaskoon erolla ei ole mitään vaikutusta ja se oma mieltymys asettuu eri kuskeilla eri kohtaan. Toiset ei varsinkaan hyväksy mitään kivirekikyytiä ulkonäön ehdoilla (kuka sitten niitä "ilmatilattomia" renkaita kauniina pitää).
Tuli jostain myös mieleen että normirengas voi olla monesti armeliaampi erilaisille kolhuille.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
En ota vahvaa kantaa siihen, mikä rengaskoko on "hyvä".
Mutta S204 Ceessä rengaskoko vaikuttaa auton ominaisuuksiin hämmästyttävän paljon jo aivan vierekkäisten vakiokokojenkin kesken.
Hyvillä 225/45/17 renkailla se ohjautuu nautittavan tarkasti. Suuntavakavuus on sitä luokkaa, että tuulen yltymisen huomaa ensin edellä ajavan Audin huojahduksesta metsän suojasta peltoaukealle tultaessa. Cee alkaa kiemurrella vasta sitten kun radiosta on jo tullut kovan tuulen varoitus. Mutta meteliä ei kestä noilla renkailla pelätä.
Jossain mielessä juuri tuollainen Cee on "oikea", koska sen missio on syödä BMW 300-sarjan kakkua.
Se on sitten toinen juttu, että minä satun tykkäämään pehmeämmästä ja hiljaisemmasta autosta. Mutta ei kai minun mielipiteeni tee BMW 300-sarjasta tai matalarenkaisesta Ceestä yhtään huonompaa autoa? Mutta korkeammalla rengaskoolla melu kyllä väheni mukavasti.
Mutta S204 Ceessä rengaskoko vaikuttaa auton ominaisuuksiin hämmästyttävän paljon jo aivan vierekkäisten vakiokokojenkin kesken.
Hyvillä 225/45/17 renkailla se ohjautuu nautittavan tarkasti. Suuntavakavuus on sitä luokkaa, että tuulen yltymisen huomaa ensin edellä ajavan Audin huojahduksesta metsän suojasta peltoaukealle tultaessa. Cee alkaa kiemurrella vasta sitten kun radiosta on jo tullut kovan tuulen varoitus. Mutta meteliä ei kestä noilla renkailla pelätä.
Jossain mielessä juuri tuollainen Cee on "oikea", koska sen missio on syödä BMW 300-sarjan kakkua.
Se on sitten toinen juttu, että minä satun tykkäämään pehmeämmästä ja hiljaisemmasta autosta. Mutta ei kai minun mielipiteeni tee BMW 300-sarjasta tai matalarenkaisesta Ceestä yhtään huonompaa autoa? Mutta korkeammalla rengaskoolla melu kyllä väheni mukavasti.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tämä on kyllä justiinsa näin. Talvirenkailla (205/55/16) W204 -auto on tuntumaltaan "iso auto", kaverin BMW E60 oli talvikumeilla hyvin samanlainen.740 GLE kirjoitti:En ota vahvaa kantaa siihen, mikä rengaskoko on "hyvä".
Mutta S204 Ceessä rengaskoko vaikuttaa auton ominaisuuksiin hämmästyttävän paljon jo aivan vierekkäisten vakiokokojenkin kesken.
Hyvillä 225/45/17 renkailla se ohjautuu nautittavan tarkasti. Suuntavakavuus on sitä luokkaa, että tuulen yltymisen huomaa ensin edellä ajavan Audin huojahduksesta metsän suojasta peltoaukealle tultaessa. Cee alkaa kiemurrella vasta sitten kun radiosta on jo tullut kovan tuulen varoitus. Mutta meteliä ei kestä noilla renkailla pelätä.
Jossain mielessä juuri tuollainen Cee on "oikea", koska sen missio on syödä BMW 300-sarjan kakkua.
Se on sitten toinen juttu, että minä satun tykkäämään pehmeämmästä ja hiljaisemmasta autosta. Mutta ei kai minun mielipiteeni tee BMW 300-sarjasta tai matalarenkaisesta Ceestä yhtään huonompaa autoa? Mutta korkeammalla rengaskoolla melu kyllä väheni mukavasti.
Avantgarden kesärenkailla auto muuttuu hyvin 3-sarjalaisen tapaiseksi, mutta vakio-ohjaus on kevyempi kuin BMW:ssä. Muutenkaan 204 ei oo niin mikroautomainen kuin E90 M-Sporttina. Se on mun mielestä hyvä juttu; ajaminen on rennompaa mutta silti ohjaustuntumaltaan tarkkaa. Kaikki tiensaumat ei täräytä persuuksiin eikä uria löydy paljoa. BMW:n E90/91:n normaaliversiota en oo koskaan kokeillu joten siihen en osaa verrata.
Mä olen yks esimerkkitapaus siitä, että BMW 3-sarjan tontille kannattaa tunkea kehittelemällä Avantgarde-versio. Ei se mun S203 200 CDI A Classic ollu näin hauska ajettava, ohjauskin palautti huonommin kadunkulmissa. Hyvä auto se toki oli.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Mun auto kyllä huomaa kaikki urat (s**tana) vaikka renkaina on 225/45 17. Suuntavakavuus ei ole mielestäni sillä tasolla kuin olette maininneet. Kulmat on tarkistettu ja ne on nyt ok, voisko olla välyksiä vai onko ominaisuus?C-Klasse kirjoitti:Tämä on kyllä justiinsa näin. Talvirenkailla (205/55/16) W204 -auto on tuntumaltaan "iso auto", kaverin BMW E60 oli talvikumeilla hyvin samanlainen.740 GLE kirjoitti:En ota vahvaa kantaa siihen, mikä rengaskoko on "hyvä".
Mutta S204 Ceessä rengaskoko vaikuttaa auton ominaisuuksiin hämmästyttävän paljon jo aivan vierekkäisten vakiokokojenkin kesken.
Hyvillä 225/45/17 renkailla se ohjautuu nautittavan tarkasti. Suuntavakavuus on sitä luokkaa, että tuulen yltymisen huomaa ensin edellä ajavan Audin huojahduksesta metsän suojasta peltoaukealle tultaessa. Cee alkaa kiemurrella vasta sitten kun radiosta on jo tullut kovan tuulen varoitus. Mutta meteliä ei kestä noilla renkailla pelätä.
Jossain mielessä juuri tuollainen Cee on "oikea", koska sen missio on syödä BMW 300-sarjan kakkua.
Se on sitten toinen juttu, että minä satun tykkäämään pehmeämmästä ja hiljaisemmasta autosta. Mutta ei kai minun mielipiteeni tee BMW 300-sarjasta tai matalarenkaisesta Ceestä yhtään huonompaa autoa? Mutta korkeammalla rengaskoolla melu kyllä väheni mukavasti.
Avantgarden kesärenkailla auto muuttuu hyvin 3-sarjalaisen tapaiseksi, mutta vakio-ohjaus on kevyempi kuin BMW:ssä. Muutenkaan 204 ei oo niin mikroautomainen kuin E90 M-Sporttina. Se on mun mielestä hyvä juttu; ajaminen on rennompaa mutta silti ohjaustuntumaltaan tarkkaa. Kaikki tiensaumat ei täräytä persuuksiin eikä uria löydy paljoa. BMW:n E90/91:n normaaliversiota en oo koskaan kokeillu joten siihen en osaa verrata.
Mä olen yks esimerkkitapaus siitä, että BMW 3-sarjan tontille kannattaa tunkea kehittelemällä Avantgarde-versio. Ei se mun S203 200 CDI A Classic ollu näin hauska ajettava, ohjauskin palautti huonommin kadunkulmissa. Hyvä auto se toki oli.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Hetken lainassa olleen S204 uraherkkyys pisti kurkkaamaan mitkä pallot alla pyörivät. Yhteistä tälle havainnolle ja nykyisen W212 samalle piirteelle on Michelin Primacy. En tiedä, onko ainoa syy, mutta kenties kokeilun arvoinen?
Ei ollut omassakaan Ceessä Direct Control alustaa, mutta se kulki rentouttavan vakaasti ja helposti itsestään suoraan.
Koitas vaikuttaako niiden Misukoiden siirto taka-akselille mitään?
Ei ollut omassakaan Ceessä Direct Control alustaa, mutta se kulki rentouttavan vakaasti ja helposti itsestään suoraan.
Koitas vaikuttaako niiden Misukoiden siirto taka-akselille mitään?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Omassa on gontin 5 ,ei kyllä vetele ,mutta talvirenkaat on 205-55-16 ja on ohjaustuntuma oikein hyvä verrattuna noihin kesärenkaisiin.bercedes menz kirjoitti:Alkuperäiset MB:n vanteet, jotka tulleet auton mukana, joten pitäis kai olla et oikein. Edessä Michelin ja takana Bridgestonet (toinen pari renkaista oli niin kulunut, että saksanpoika laittoi uudet bridgestonet mukaan).204 kirjoitti:Onko oikea et vanteissa?
Minkä merkiset renkaat?
Kesärenkaat on 225-45-17.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Michelin Primacyt juurikin on edessä, taakse laitettiin ne uudet Bridgestonen kumit, jotta koko rengassarja kuluisi tasaisesti ja seuraavalla kerralla ostetaan koko sarja uusia kumeja.740 GLE kirjoitti:Hetken lainassa olleen S204 uraherkkyys pisti kurkkaamaan mitkä pallot alla pyörivät. Yhteistä tälle havainnolle ja nykyisen W212 samalle piirteelle on Michelin Primacy. En tiedä, onko ainoa syy, mutta kenties kokeilun arvoinen?
Ei ollut omassakaan Ceessä Direct Control alustaa, mutta se kulki rentouttavan vakaasti ja helposti itsestään suoraan.
Koitas vaikuttaako niiden Misukoiden siirto taka-akselille mitään?
Mikäs toi direct control -alusta on? Onko se lisävaruste tai kuuluuko johonkin varustepakettiin? Niin, ja mistä tietää onko sellaista vai ei?
Tänään ajelin 225/45/17 -renkailla valta- ja kyläteitä ristiin rastiin enkä huomannut uraherkkyyden lisääntyneen. Eiliseen asti edessä oli 205/55/16 Michelin X-Ice xi3. Kyllä noissa rengasmerkeissä vaan taitaa olla eroja. Aikoinaan kun ajelin hetken aikaa BMW e46:lla, foorumeilla varoiteltiin Nokian kitkarenkaan olevan liian vetelä ja pilaavan ajettavuuden. Ostin siihen sitten Michelinin xi2:t.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Hyvä että tulee tarinaa sekä toimivista että toimimattomista. Toinen kuitenkin hyväksyy luikertelua paljon enemmän ku toinen eli oobjektiivinen vertailu on mahdotonta. Minä esim hyväksyn pientä loikkaa kaistanvaihdossa jos rampit voi ajaa tennaria säästämättä ja alle rullaamista pelkäämättä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Mulla on näköjään huonoa tuuria renkaiden kanssa. Räjähti just apukuskin puoleinen takarengas. Syyksi paljastui tielle pudonnut pieni raudanpala johon onnistuin ajamaan. Nyt sitten saakin ostaa uudet kesärenkaat ku jäljelle jäi yks hyvä ja kaks huonoa kummia.
Michelinin Primacyä siis kannattaa välttää; entäs kotimainen Nokian rengas? Paikallinen kauppa, johon on pitkät kauppasuhteet, myy Misukkaa ja Noksua. En viittis käydä "vieraissa". Continental tuntuu olevan myös yleinen valinta ja ilmeisen toimiva?
Michelinin Primacyä siis kannattaa välttää; entäs kotimainen Nokian rengas? Paikallinen kauppa, johon on pitkät kauppasuhteet, myy Misukkaa ja Noksua. En viittis käydä "vieraissa". Continental tuntuu olevan myös yleinen valinta ja ilmeisen toimiva?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tuo kulutuskestävyys on kyllä tällä kertaa ittelläkin tärkeä juttu, koska Pirellit tuntuvat suorastaan sulavan alle. Luulin, että mulla olisi kaks huonoa ja yks hyvä , mutta tosiasiassa ne olikin kaikki 4mm kulutuspinnalla. Erona vaan, että taka-akselille ostin vuosi sitten uudet ja niis oli 8mm. Mukavasti vuodessa 4mm lähteny pinnasta.Meissenkeri kirjoitti:Continental on mukava rengas, mutta ei kestä kulumista. Nokia (Hakka Blue) on aavistuksen meluisampi, mutta kestää tuplakilometrit Continentaaliin verrattuna.
Pitää nyt fundeerata jos laittais taakse uudet Hakka Bluet ja ajais etuakselilla olevat Rossot loppuun. Siinä ne tuntuvat kestävän paremmin.
EDIT: Continentalin rengasvinkeissä kerrotaan että 4mm olis hyvä vaihdon ajankohta. Jospa sitten vaihtais kaikki.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Continentalit olleet alla viime keväästä (25tkm +12 tkm tänä vuonna). Vielä on kulutuspintaa jäljellä suunnilleen 4-5mm. Mielestäni kulutuskestävyys on oikeinkin hyvä. Koko on muuten 205/55R16. Ajoa tulee se 5tkm / kk ja sinnitellen voisi päästä koko kauden noilla renkailla. Suuremmassa koossa renkaat kuluu huomattavasti enemmän, ainakin minun kokemuksen mukaan