w202 280 -94 helvetin päästömittaus "Korjattu"
w202 280 -94 helvetin päästömittaus "Korjattu"
Moikka pitkästä aikaa.
Se aika vuodesta.
Eli hylky päästöistä.
Joutokäynti Yli 2000
Mitattu Sallittu Mitattu Sallittu
CO-pitoisuus 0,49 0,50 0,57 0,30
HC-pitoisuus 136 100 84 100
Lambda-arvo 1,02 0,97-1,03
CO2-pitoisuu 13,80 13,90
O2-pitoisuus 1,30 5,00 0,94 5,00
Niin ajettu kuumaksi ja ilman ilmansuodatinta ja noin 10litraa bensaa ja reilu litra masinolia tankissa.
Kaksi vuotta sitten ostettu englannista suoraan sopiva katti ja tietysti uus lambda.
Ennen pystynyt pajalla oikeesti huudattamalla saamaan hyväksytyt arvot.
Nyt ei ollut sellaista mahdollisuutta.
Eli kysymys kuuluu: Vaikuttaako pakoarvoihin kun takapöntöstä on irronnut toinen ulostulo ,hieman pörisee?
Katsastaja oli sitä mieltä ,mutta jotenkin epäilen että ei kait lambda tuolta asti mitään nuuski enään?
Ei viittis ihan huvikseen tohon ryskään reilun 200e pönttöä ostaa vaikka mesellä ajankiin
Älkää heti hirttäkö.
Se aika vuodesta.
Eli hylky päästöistä.
Joutokäynti Yli 2000
Mitattu Sallittu Mitattu Sallittu
CO-pitoisuus 0,49 0,50 0,57 0,30
HC-pitoisuus 136 100 84 100
Lambda-arvo 1,02 0,97-1,03
CO2-pitoisuu 13,80 13,90
O2-pitoisuus 1,30 5,00 0,94 5,00
Niin ajettu kuumaksi ja ilman ilmansuodatinta ja noin 10litraa bensaa ja reilu litra masinolia tankissa.
Kaksi vuotta sitten ostettu englannista suoraan sopiva katti ja tietysti uus lambda.
Ennen pystynyt pajalla oikeesti huudattamalla saamaan hyväksytyt arvot.
Nyt ei ollut sellaista mahdollisuutta.
Eli kysymys kuuluu: Vaikuttaako pakoarvoihin kun takapöntöstä on irronnut toinen ulostulo ,hieman pörisee?
Katsastaja oli sitä mieltä ,mutta jotenkin epäilen että ei kait lambda tuolta asti mitään nuuski enään?
Ei viittis ihan huvikseen tohon ryskään reilun 200e pönttöä ostaa vaikka mesellä ajankiin
Älkää heti hirttäkö.
Viimeksi muokannut henrik107, 13.7.2015 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w202 280 -94 helvetin päästömittaus
Koodi: Valitse kaikki
Joutokäynti Yli 2000
Mitattu Sallittu Mitattu Sallittu
CO-pitoisuus 0,49 0,50 0,57 0,30
HC-pitoisuus 136 100 84 100
Lambda-arvo 1,02 0,97-1,03
CO2-pitoisuu 13,80 13,90
O2-pitoisuus 1,30 5,00 0,94 5,00
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kokeileppa ihan puhtaalla 98:lla, veikkaisin että arvot paranee
Etanoli "laihentaa" seosta, ja siten sillä saadaan vanhoja vehkeitä menemään leimasta läpi. Tässä vaan vaikuttaisi seos olevan jo liian laihalla, joten osa jää palamatta.
Etanoli "laihentaa" seosta, ja siten sillä saadaan vanhoja vehkeitä menemään leimasta läpi. Tässä vaan vaikuttaisi seos olevan jo liian laihalla, joten osa jää palamatta.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Do niin nyt on lambda vaihdettu ja toi putki ns korjattu.
Piti hitsaa lappu siihen toisen ulostulon päälle mutta sehä on alumiinia elikkäs popniiteillä pelti kiinni ja putken paikkauskittii sekaan.
Motonetin delphi-lambda oli aiempikiin ja nykyinen myös ei tarvinnu kun laittaa uus kiinni.
En tiiä mutta käynti hiljeni huomattavasti ja se mikä ihmeellisintä ,kulkee niin perkeleesti nyt.
On se ennenkiin ollu hyvä liikkeinen mutta nyt kyllä eron huomas heti.
Oli ennen sellanen miten sen nyt sanois ,no raskaan oloinen jotenkin ennen lambdan vaihtoa.
Ettei hajois nyt ,eikös se ole sellanen vanhan kansan sanonta että hiukka ennen loppuansa menee hitosti
No ilmeisesti lambda oli sökönä myös ,mutta sitä ei tiiä mitä konttorilla sanoovat.
Piti hitsaa lappu siihen toisen ulostulon päälle mutta sehä on alumiinia elikkäs popniiteillä pelti kiinni ja putken paikkauskittii sekaan.
Motonetin delphi-lambda oli aiempikiin ja nykyinen myös ei tarvinnu kun laittaa uus kiinni.
En tiiä mutta käynti hiljeni huomattavasti ja se mikä ihmeellisintä ,kulkee niin perkeleesti nyt.
On se ennenkiin ollu hyvä liikkeinen mutta nyt kyllä eron huomas heti.
Oli ennen sellanen miten sen nyt sanois ,no raskaan oloinen jotenkin ennen lambdan vaihtoa.
Ettei hajois nyt ,eikös se ole sellanen vanhan kansan sanonta että hiukka ennen loppuansa menee hitosti
No ilmeisesti lambda oli sökönä myös ,mutta sitä ei tiiä mitä konttorilla sanoovat.
PERKELE
No niin konttorilla käyty ja hylsy ,päästöt samanlaiset kun ekallakin kertaa.
No tuumasta toimeen ja yhelle korjaamolle juttusille.
Käski asentaja ajaa katit punasiksi ja takasin ja piuha perseeseen.
Sitten siitä lähin Riksusta Hyvinkäälle losottaan kiinteellä kakkosella kierrokset siin 5000-5500 ja takasin Riksuun korjaamolle mittaukseen.
Eipä ollu tuollakaan vaikutusta päästömittauksen lopputulokseen.
Samat kohdat heittää mitkä oli tossa ekassakin mittauksessa.
Mutta ainakin katit ovat olleen aina mittauksissa riittävän kuumat.
Asentaja epäili noita tarvike-lambdoja että niissä olisi vikaa.
Mutta molemmat lambdat näytti samoja lukemia ,niin jäljelle jää
asia.
Vanha lambda sökö kuten myös uusikin ,oisko niin "hyvä" säkä.
Pitää vissiin ostaa sitten ihan merkkikohtainen.
Kertokaas kuiteskiin jotain vinkkejä vielä ,mitä katsoa???
Yleismittarilla en osaa tarkistaa mitään.
Katti/katit on sit pari vuotta vanha ja ainakin näytti kennot olevan tallella ja terveen väriset kun eilen niitä taskulampulla takaapäin tutkailin.
Nyt meen ottaan lambdan-piuhan irti ja kuulostelen mitä tapahtuu.
No niin konttorilla käyty ja hylsy ,päästöt samanlaiset kun ekallakin kertaa.
No tuumasta toimeen ja yhelle korjaamolle juttusille.
Käski asentaja ajaa katit punasiksi ja takasin ja piuha perseeseen.
Sitten siitä lähin Riksusta Hyvinkäälle losottaan kiinteellä kakkosella kierrokset siin 5000-5500 ja takasin Riksuun korjaamolle mittaukseen.
Eipä ollu tuollakaan vaikutusta päästömittauksen lopputulokseen.
Samat kohdat heittää mitkä oli tossa ekassakin mittauksessa.
Mutta ainakin katit ovat olleen aina mittauksissa riittävän kuumat.
Asentaja epäili noita tarvike-lambdoja että niissä olisi vikaa.
Mutta molemmat lambdat näytti samoja lukemia ,niin jäljelle jää
asia.
Vanha lambda sökö kuten myös uusikin ,oisko niin "hyvä" säkä.
Pitää vissiin ostaa sitten ihan merkkikohtainen.
Kertokaas kuiteskiin jotain vinkkejä vielä ,mitä katsoa???
Yleismittarilla en osaa tarkistaa mitään.
Katti/katit on sit pari vuotta vanha ja ainakin näytti kennot olevan tallella ja terveen väriset kun eilen niitä taskulampulla takaapäin tutkailin.
Nyt meen ottaan lambdan-piuhan irti ja kuulostelen mitä tapahtuu.
Otin lambdan liittimen irti ,käynnissä ei tapahtunut mitään muutosta??
Ilmamassaanturin otin irti ,näytti ihan siistiltä ja puhtaalta??
Puhuvat että siellä olisi jokin lanka ,mutta mun mielestä näytti hieman sirukortilta:)
Mikä on se yksi liitin joka on siinä moottorin päällä olevassa kaarevassa mustassa imuputkessa kuskin puolella?
Se oli likainen ja öljyn peitossa.
Ilmamassaanturin otin irti ,näytti ihan siistiltä ja puhtaalta??
Puhuvat että siellä olisi jokin lanka ,mutta mun mielestä näytti hieman sirukortilta:)
Mikä on se yksi liitin joka on siinä moottorin päällä olevassa kaarevassa mustassa imuputkessa kuskin puolella?
Se oli likainen ja öljyn peitossa.
Taitaa olla lämpötila-anturi se mitä tarkoitat.henrik107 kirjoitti:Otin lambdan liittimen irti ,käynnissä ei tapahtunut mitään muutosta??
Ilmamassaanturin otin irti ,näytti ihan siistiltä ja puhtaalta??
Puhuvat että siellä olisi jokin lanka ,mutta mun mielestä näytti hieman sirukortilta:)
Mikä on se yksi liitin joka on siinä moottorin päällä olevassa kaarevassa mustassa imuputkessa kuskin puolella?
Se oli likainen ja öljyn peitossa.
NKG ei tee tohon sopivia tulppia ainakaan jos suora kutonen (edit onhan se jos kerta -94).
Beru ja brasilian Bosch tekee mutta bosheja ei saa suomesta liikkeistä.
Starin päähän auto niin vois katella mitä moottorinohjaus sanoo.
98 tankki täyteen ja mittaamaan päästöjä jos ei starilla löydy sanomista.
Ainiin, tarvike lambdat ja ilmamassamittarit - niihin en koske ja siinä kaikki mitä niistä haluan sanoa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Noi tulpat siis vanhat kävin just tsekkaamassa ja ovat NGK BCP6ES.
Ja nykyiset saman merkkiset.
Tollanenkin tuli mieleen että ennen kun itse otettiin pakoarvot niin sillon tuli ykköspytylle piuha josta näky kierrokset.
Mitens tuolla katsastuksessa kun ei oo muuta kun pelkkä pilli hanuriin ,mistä ne näkevät esim kierrokset?
Juu suora kutonen
Ja nykyiset saman merkkiset.
Tollanenkin tuli mieleen että ennen kun itse otettiin pakoarvot niin sillon tuli ykköspytylle piuha josta näky kierrokset.
Mitens tuolla katsastuksessa kun ei oo muuta kun pelkkä pilli hanuriin ,mistä ne näkevät esim kierrokset?
Juu suora kutonen
Käsittääkseni m104 280 ja 320 ja 36 myllyissä on vastuksettomat tulpat. Ja NGK ei sellaisa tee. Tais olla se mitä luettelo suositti niin jotain 5-6KOhm kun mittasin ja sit ne puolan ja tulpan väliset vastukset on 2KOhm.henrik107 kirjoitti:Noi tulpat siis vanhat kävin just tsekkaamassa ja ovat NGK BCP6ES.
Ja nykyiset saman merkkiset.
Tollanenkin tuli mieleen että ennen kun itse otettiin pakoarvot niin sillon tuli ykköspytylle piuha josta näky kierrokset.
Mitens tuolla katsastuksessa kun ei oo muuta kun pelkkä pilli hanuriin ,mistä ne näkevät esim kierrokset?
Juu suora kutonen
Riihimäelle ei nyt pääse mutta mulla ois Vantaalla myyrmäessä testeri huomenna torstaina jos kiinostaa lukea koodeja.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Apparin puolella maton alla kardaanitunnelissa lambdan liitin.
Siihen liittimeen menee 4 johtoa ,ruskea ja sinivihreä erillään.
Keltainen ja musta nipussa mustan kumikaapelin sisällä ,miksi?
Mitä johtoa mittaan ja pystyykö tollasella yleismittarilla "halvalla" saamaan mitään tolkkua?
Moottori käydessä pitäis voltit vaeltaa siinä 0-1 voltin tuntumassa ,jos on siellä 0,5 voltin tietämissä ,eikä lukemat vaeltele ,niin sittenkö on lambda sökö vai?
Olenko väärässä?
Siihen liittimeen menee 4 johtoa ,ruskea ja sinivihreä erillään.
Keltainen ja musta nipussa mustan kumikaapelin sisällä ,miksi?
Mitä johtoa mittaan ja pystyykö tollasella yleismittarilla "halvalla" saamaan mitään tolkkua?
Moottori käydessä pitäis voltit vaeltaa siinä 0-1 voltin tuntumassa ,jos on siellä 0,5 voltin tietämissä ,eikä lukemat vaeltele ,niin sittenkö on lambda sökö vai?
Olenko väärässä?
Mustasta johdosta tulee joitain arvoja ,mutta toi pilipali yleismittari ei vissiin pysy mukana.
Tsekkasin noi tulpat kaikki valkoisia ,eli käy laihalla.
Valaiskaa tyhmää ,eikös pakotestikiin pitäs silloin olla parempi?
Kun nyt testin perusteella kävisi rikkaalla?
Mitäs tapahtuu jos ton ilmamassamittarin piuhaliitintä ei laita kiinni?
Ja kokeilee tulille ,uskaltaako?
Asiasta kolmanteen.
Kattelin noita motonetin lambdojen tietoja ,sielläpä näyttääpi nykyään lukevan että ei asennusta ennen katteja.
Tossa ryskässä lambdan paikka on ennen katteja?
Voisko olla mahdollista että oire johtuis tosta??
Tosin kaksi kertaa saatu pakotestit läpi kyseisella lambdalla ,ei vaan ihan hevillä saatu hyväksyttyjä tuloksia!!
Tsekkasin noi tulpat kaikki valkoisia ,eli käy laihalla.
Valaiskaa tyhmää ,eikös pakotestikiin pitäs silloin olla parempi?
Kun nyt testin perusteella kävisi rikkaalla?
Mitäs tapahtuu jos ton ilmamassamittarin piuhaliitintä ei laita kiinni?
Ja kokeilee tulille ,uskaltaako?
Asiasta kolmanteen.
Kattelin noita motonetin lambdojen tietoja ,sielläpä näyttääpi nykyään lukevan että ei asennusta ennen katteja.
Tossa ryskässä lambdan paikka on ennen katteja?
Voisko olla mahdollista että oire johtuis tosta??
Tosin kaksi kertaa saatu pakotestit läpi kyseisella lambdalla ,ei vaan ihan hevillä saatu hyväksyttyjä tuloksia!!
Mites kun näin ohimennen luettuna jäi päällimmäiseksi mieleen....että jos tulpat jo nyt tosiaan ihan valkoiset, eli tosiaan laihalla mennään, niin mikä "jälkipoltin" siellä nyt sitten rikastaisi seosta palotapahtuman jälkeen? Äkkiä luulisi että katti vaan ei toimi yhtään/kunnolla, eli tulos olisi sama ilman koko katalysaattoria
Eikai se oikea tulppakaan nyt osaa jo valmiiksi laihaa palotapahtumaa rikastuttaa niin, että päästöt kuitenkin laskee?
Eikai se oikea tulppakaan nyt osaa jo valmiiksi laihaa palotapahtumaa rikastuttaa niin, että päästöt kuitenkin laskee?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Re: w202 280 -94 helvetin päästömittaus
Laihallahan tuo on ainakin lambda-arvon mukaanRoisto kirjoitti:Koodi: Valitse kaikki
Joutokäynti Yli 2000 Mitattu Sallittu Mitattu Sallittu CO-pitoisuus 0,49 0,50 0,57 0,30 HC-pitoisuus 136 100 84 100 Lambda-arvo 1,02 0,97-1,03 CO2-pitoisuu 13,80 13,90 O2-pitoisuus 1,30 5,00 0,94 5,00
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Nyt on beru z100-tulpat kiinni.
Koitettu bosch-testerillä vikakoodeja ,ei löytänyt koko autoakaan ,ei ollut oikeanmallista liitintä"38" pinnistä jotenka piikeillä sorkki joihinkiin pinneihin.
Sitten katottu kertaalleen päästöt ja hylkyä mollottaa jotenka ei nuista tulpista apua ollut ,kuten "Piippu" jo toteskiin.
No sitten Riksussa löyty oikean liittimen omaava korjaamo ,mutta sama lopputulos.
Ei löydä autoa.
On kaiketi niin vanha ryskä ,ettei testerit enään löydä tota.
Koitettu bosch-testerillä vikakoodeja ,ei löytänyt koko autoakaan ,ei ollut oikeanmallista liitintä"38" pinnistä jotenka piikeillä sorkki joihinkiin pinneihin.
Sitten katottu kertaalleen päästöt ja hylkyä mollottaa jotenka ei nuista tulpista apua ollut ,kuten "Piippu" jo toteskiin.
No sitten Riksussa löyty oikean liittimen omaava korjaamo ,mutta sama lopputulos.
Ei löydä autoa.
On kaiketi niin vanha ryskä ,ettei testerit enään löydä tota.