Marde2 kirjoitti:Alkuperäisen lasin vaihto on aina viimeinen vaihtoehto sellaisissa autoissa, joissa korin jäykkyyttä on laskettu myös lasipintojen varaan. .
No kun näissä kaikissa nykyautoissa on tuulilasit kantavia rakenteital,ei se lasin vaihto sitä autoa mihinkään lysäytä kun se tehdään oikein ja oikeilla aineilla, oikein asennettu tuulilasi on monesti tiukemmin kiinni kuin alkuperäinen,ihminen kun ei saa varmuudella tiivistä niin pienellä liimamäärällä kuin robotti niin tulee pikkasen reilummin liimaa
Itse vaihtelen laseja sekä korjailen kiveniskuja leipäni eteen enkä ymmärrä
mikä vika vaihdetussa lasissa on.Kun ostaa lasin ja asennuksen asiantuntevasta ja vastuunsa tuntevasta liikkeestä ei ongelmia tule!ja lasi on varmasti yhtä hyvä kuin tehtaalta tullut,ei ne autotehtaat yhtään lasia tee

Kun alkuperäisten lasien leimoja kattelee on ne pääasiassa kahden suuren valmistajan tekemiä ja molempia löytyy jälkimarkkinoilta senkun asennuspaikan valitsee,ja se kannattaa valita muunkin kuin hinnan perusteella.Tokihan näissä aina puhutaan jännityksistä joita tulee kun lasi vaihdetaan,mutta kun lasi on oikean muotoinen se vaan painetaan uuteen liimaan ja oikeaan asennussyvyyteen ei sitä sinne millään väkisellä naulata kiinni.
Turha sitä kiveniskemää lasia on sen takia möllöttää että se on siihen tehtaalla laitettu
